handdator

Visa fullständig version : Val av protein (gainer)

Taxan
2005-03-25, 16:21
Hej
Tränar för att gå ner i vikt men vill behålla muskelmassa.

Behöver nått att äta mellan träning och middag, börjar bli trött på tonfisk och banan.

Tittade på Gainer men tycker de flesta inehåller lite för mycket fett och lite lite protein.

Är Skip Sport protein OK? Protein 50% Kolydrater 34% fett 1%
Andra rekomendationer mottages gärna.

King Grub
2005-03-25, 18:18
Inga gainers passar som mellanmål. Snabba kolhydrater passar bara i samband med träning. Vill du använda ett pulver som mellanmål: köp ett rent proteinpulver (helst kaseinbaserat) och ät långsamma kolhydrater till.

Taxan
2005-03-26, 07:39
Hej
Det är efter träning.

Jag tränar vid 3 och äter middag vid 18-19.

Sverker
2005-03-26, 07:51
För mycket fett i en gainer :confused:

De flesta gainers som är lämpliga efter träningen är gjorda på vasslekoncentrat och maltodextrin.
Vasslekoncentratet innehåller ca 6 g fett till 75 g protein. Det blir 2 !, 2 g fett, till de 25 g protein du bör få i dig efter träningen.
Är det något problem ?

Snabbast = bäst efter träningen är rena proteinprodukter som hydrolysat eller isolat. Kompletter med eget maltodextrin.

Grahn
2005-03-26, 09:13
Kan rekomendera Fairings WPI med tillsatt maltodextrin. Grymt god!

Taxan
2005-03-28, 16:54
För mycket fett i en gainer :confused:

De flesta gainers som är lämpliga efter träningen är gjorda på vasslekoncentrat och maltodextrin.
Vasslekoncentratet innehåller ca 6 g fett till 75 g protein. Det blir 2 !, 2 g fett, till de 25 g protein du bör få i dig efter träningen.
Är det något problem ?

Snabbast = bäst efter träningen är rena proteinprodukter som hydrolysat eller isolat. Kompletter med eget maltodextrin.

Lite lat av mig, tar gärna emot (fler) tips på bra färdigblanad Gainer!

King Grub
2005-03-28, 17:41
Lite lat av mig, tar gärna emot (fler) tips på bra färdigblanad Gainer!

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127

raZmus
2005-03-28, 18:37
Skulle Rapid Recovery (+ eventuellt lite extra kolhydrat i form av malto eller dylikt, beroende på vad man väger) vara optimalare än bara säg RHB och maltodextrin. Då med tanke på MCT-fetterna (som jag inte har så stor koll på)?

King Grub
2005-03-28, 19:00
Skulle Rapid Recovery (+ eventuellt lite extra kolhydrat i form av malto eller dylikt, beroende på vad man väger) vara optimalare än bara säg RHB och maltodextrin. Då med tanke på MCT-fetterna (som jag inte har så stor koll på)?

Amylopektinet är ett "optimalare" kolhydratval än maltodextrin, och tillsammans med MCT-faktorn är svaret antagligen "ja".