Visa fullständig version : Nån Som Kan?
Hej, Jag skulle behöva bästa råden om vad ja ska äta när ja har som mål
att bli bodybuilder, fitness.. Och hur ja ska motionera bäst.
Om man kollar på näringsvärdet på t.ex. råris så är det en hel del kalorier, ( Eller annan nyttig råvara som pasta e.t.c. ).
Äter man då en nyttigmåltid blir de i princip lika mkt som t.ex. ett onyttigt
hamburger mål, är de så att den onyttiga maten som hamburger målet innehåller blir till fett, och de nyttiga blir bara till energi till kroppen och inte sätter sig på magen, eller hur är det? :confused:
Ja behöver ingen hjälp med träningen, skulle ba behöva råd om hur ja ska motionera för att bränna fettet på bästa sätt och hur ja ska äta för att de hela tiden ska minska fett på kroppen.
Som sagt, jag vill ha bästa råd om hur ja ska äta dagligen och hur ja ska
motionera dagligen för att bränna maximalt hela tiden.
Jag har hört att man ska gå väldigt mkt, t.ex. gå 40 minuter på morgonen,
och ca 60 minuter på kvällen. Finns de någon som eventuellt skulle kunna hjälpa mig med att göra ett ätschema i förbindelse till motionen. :bow:
Tacksam för Svar, MVH // Erkan
Jag skulle rekomendera best of delen på forumet, även att använda sökfunktionen.
Läs först.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
För att kunna orka med träningen, båda styrketräning och konditionsträning, din kropp behöver mat som ger näring. Det är meningen med att äta t.ex. råris istället för hamburgare; inte att undvika kalorier.
Läser du King Grubs tråd som jag har länkat till, så lär dig grundkunskaper som krävs för att köra en vettig deff. Sen, om du har mera frågor, kan du använda Sök funktionen (Search) för att hitta svaret.
Tack så Mkt! De hjälpte faktiskt en hel Del :bow:
Måste man äta mkt till frukost för att inte tappa muskelmassa?
Hur mkt ska ja äta under mellanmålen? 2 bananer, 1 150 g tonfiskburk i vatten? Eller ska man Äta mer? :confused:
Det är väl inte så att jag måste tänka på att bränna precis ALLT
jag äter? Jag menar dricker jag ett glas mjölk så ska ja genast skriva upp det,
och ut o gå bort det? :confused:
Hur många gånger måste jag motionera per dag?
Tack i Förhand, MVH // Erkan
Tack så Mkt! De hjälpte faktiskt en hel Del :bow:
1. Måste man äta mkt till frukost för att inte tappa muskelmassa?
2. Hur mkt ska ja äta under mellanmålen? 2 bananer, 1 150 g tonfiskburk i vatten? Eller ska man Äta mer? :confused:
3. Det är väl inte så att jag måste tänka på att bränna precis ALLT
jag äter? Jag menar dricker jag ett glas mjölk så ska ja genast skriva upp det,
och ut o gå bort det? :confused:
Tack i Förhand, MVH // Erkan
1. Du bör äta en näringsmässigt bra frukost med tillräckligt med energi och näring om du vill öka muskelmassa eller minska förlusten vid deff.
2. Det beror på hur mycket du gör av med d v s hur stor du är, hur mycket du tränar o s v, och om du deffar eller vill öka muskelmassa/bli starkare.
3. Nej, du måste inte tänka på att "bränna" allt du äter, däremot vid deff måste du äta mindre än du förbrukar för att gå ner i vikt.
Jaha Okej Tack så Mkt!
Jag är 1.86 cm lång, 75 kg, går gym 5 gr i veckan och motionerar extra 1 gång i veckan utöver att ja går 1 gång per dag.
Hur tycker du jag bör äta mina mellanmål? Räcker de med 2 bananer 1 burk tonfisk eller måste jag äta mer? :confused:
MVH // Erkan
TylerDurden84
2005-03-24, 23:57
Jag är 1.86 cm lång, 75 kg, går gym 5 gr i veckan och motionerar extra 1 gång i veckan utöver att ja går 1 gång per dag.
Hur tycker du jag bör äta mina mellanmål? Räcker de med 2 bananer 1 burk tonfisk eller måste jag äta mer? :confused:
MVH // Erkan
Jag tycker det låter kanon :thumbup: Tycker du om makrill i tomatsås kan det även vara ett alternativ ibland då det innehåller fiskfetter som har en positiv effekt på fettförbränningen!
Vill bara tillägga att det är VÄLDIGT svårt (omöjligt) att bygga muskler samtidigt som du förlorar fett.
Okej! :eating: :)
Så ifall jag äter nyttigt fett som finns i fisken då bränner ja effektivare?
Tänkte ba undra en grejj till angående ägg, om ja inte minns helt fel
är de väl ägggulan som är de onyttiga och som man slänger bort
om man vill vara nyttig. Är de fortfarande högt kolestrol i ägg
fastän man tagit bort den onyttiga ägggulan? :confused:
MVH // Erkan
Är de svårt att förlora fett och bygga muskler samtidigt? :/
Jag som just gjort ett ätschema där fettbränningen har ingått plus gymet 5 gr i veckan hehe :( :D
Vill bara tillägga att det är VÄLDIGT svårt (omöjligt) att bygga muskler samtidigt som du förlorar fett.
Och nej då kan jag tillägga att det inte är omöjligt.
King Grub
2005-03-25, 07:12
Är de svårt att förlora fett och bygga muskler samtidigt? :/
Ja.
Då skall du ha tokkoll på kost och träning.
Och det verkar du inte ha. :)
King Grub
2005-03-25, 07:15
Jag menar dricker jag ett glas mjölk så ska ja genast skriva upp det,och ut o gå bort det? :confused:
Nej, absolut inte. Du behöver inte "kvitta" energiintaget mål efter mål. Det är dygnets intag minus dygnets energiförbrukning som gäller. Och du förbrukar energi även om du ligger blickstilla i sängen. Du förbrukar mer än 1500 kcal om du ligger i sängen hela dygnet. Det kostar energi att leva. Och så fort du rör dig, ökar siffran, och ju hårdare du arbetar, vad arbetet än består av, desto mer energi förbrukar du under dygnet. En kroppsarbetare som dessutom tränar kan behöva äta mer än 5000 kcal för att inte magra.
Tänkte ba undra en grejj till angående ägg, om ja inte minns helt fel
är de väl ägggulan som är de onyttiga och som man slänger bort
om man vill vara nyttig. Är de fortfarande högt kolestrol i ägg
fastän man tagit bort den onyttiga ägggulan? :confused:
MVH // Erkan
Äggula är inte onyttigt. Det är bra mat.
Äggvita är bra protein, vatten och lite mineraler. Sedan finns det inte mer där.
Äggulan bra protein, allt fettet i ägget dvs ca 6 g finns där, kolesterol, vitaminer och mineraler.
Kolesterolet i äggulan påverkar INTE dina blodfetter. Det finns tusen studier som visar att kolesterolet vi äter ( inom rimliga gränser ) INTE påverkar kolesterolet i blodet.
Väljer du Omega-3-ägg så får du med nyttigt fiskfett i frukostägget.
Fettsammansättningen i ägget är beroende av vad hönan åt. Ger man hönsen linfrön så bildar hönan de viktiga fettsyrorna EPA och DHA åt oss och packar in det i äggulan.
Hmm Okej! Om man ska deffa samtidigt som man ska bygga muskelmassa,
e de då viktigt att man går ner väldigt lite om man räknar t.ex. veckovis
för att inte förlora nånting på muskelmassan? Eller hur ska man göra?
Äter jag ca 2300 kal per dag (nyttiga råvaror), hur mkt ska jag isåfall bränna
för att ja ska bibehålla min muskelmassa, samtidigt som jag minskar i fett? :confused:
Jaha okej! Då förstår jag. Men man ska inte äta för mkt ägg i veckan då?
T.ex. 2 ägg per dag e väl lite över gränsen eller? :confused:
MVH // Erkan
King Grub
2005-03-25, 10:47
Skall du göra båda sakerna blir det varken hackat eller malet. Antingen bestämmer du dig för att deffa först, bygga sedan. Eller tvärtom. Väljer du att försöka båda sakerna samtidigt kommer du antagligen att misslyckas med båda, eller kraftigt begränsa din framgång på båda områdena.
Vad gäller mat antar jag att du redan har förståt att du inte BARA blir fet på den onyttiga maten och INTE bygger några muskler, och likaså inte helt säkert inte blir fet på den bra maten och absolut bygger av den. Men den ena ger bättre förutsättningar för det ena än den andra.
Vad gäller gå är väl fördelen (iaf för min egen del) att det inte känns som det förhindrar träningen så mycket, mao man har inga problem att orka träna fast man har gått en timme, om man däremot kör hårdare konditionsträning blir man ju trött.
Vad gäller att tappa muskelmassa verkar det ju på grub som att det inte skall behöva ske förutsatt att man äter skaplig kost, inte sänker energiintaget alldeles för mycket och fortsätter styrketräna, så det behöver du nog inte oroa dig alltför mycket över. Problemet är som sagt att lyckas ÖKA den samtidigt som man tappar annat.
Okej tack ska ni ha! :)
Jag vill jue bygga lite till iaf innan ja deffar.
Men även ifall ja inte direkt deffar.. Så kan ja väl äta nyttigt och gå ett par
gånger om dagen för att hålla fettbränningen "vid liv" ?
MVH // Erkan
King Grub
2005-03-28, 14:59
Ja, konditionsträning, allt från promenader till intensivare former, har bara positiv inverkan.
Okej då vet jag hur ja ska göra de senaste månaderna iaf :)
Men liksom ska ja ändå va ganska noga med va ja äter och vara
ganska så strikt med maten även fast jag inte direkt deffar?
King Grub
2005-03-28, 19:20
Ju bättre mat du äter, desto bättre förutsättningar för muskeluppbyggnad och styrkeökningar! :thumbup:
Okeej! *yourock* Hehe
Tänkte bara fråga du som kan.. När man sen ska deffa..
Måste man dra ner på gympassen och deffa istället eller
går de bra att gymma oxå såvida man orkar att bränna oxå?
Klart man bränner ju en del i gymet.. Men bra o fråga du kan ju allt hehe :bow:
King Grub
2005-03-28, 19:36
Du skall behålla styrketräningen; absolut! Inget motverkar muskelförlust under energiunderskott som tung styrketräning. Dessutom höjer styrketräning din ämnesomsättning hela dygnet efter passet och gör att du förbrukar mer kalorier i vila, vilket hjälper din fettförlust.
Tränar du inte styrketräning... är det inte värt att kallas deff. Då är det "banta med Allers" eller något.
Okeej! *yourock* Hehe
Tänkte bara fråga du som kan.. När man sen ska deffa..
Måste man dra ner på gympassen och deffa istället eller
går de bra att gymma oxå såvida man orkar att bränna oxå?
Klart man bränner ju en del i gymet.. Men bra o fråga du kan ju allt hehe :bow:
Att negligera styrketräningen under deffen är direkt kontraproduktivt eftersom du riskerar att då inte enbart förlora fett utan även muskler.
Edit: seg som vanligt :cryout:
Läs först.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
Hade du läst denna länk, som jag gav dig tidigare i tråden, så skulle du redan hade vetat svaret.
Ja, det är mycket att läsa. Men kom igen nu, jag kan läsa den och har bara pratat svenska i 8 månader.
Edit: bad Swedish gives gas
Okej :)
Hehe. Blir de nån effektivare effekt när man äter t.ex. twinlabs super mass fuel efter träningen lr skulle de gå lika bra att äta t.ex. tonfisk mjölk o banan?
Ja har allti blandat pulvret med mjölk.. Ska ja fortsätta me de lr vore
de bättre om ja blanda med vatten? :confused: hehe
Okej :)
Hehe. Blir de nån effektivare effekt när man äter t.ex. twinlabs super mass fuel efter träningen lr skulle de gå lika bra att äta t.ex. tonfisk mjölk o banan?
Ja har allti blandat pulvret med mjölk.. Ska ja fortsätta me de lr vore
de bättre om ja blanda med vatten? :confused: hehe
Jag tycker att ingen skulle ge dig något svar till, eftersom du har inte läst tråden som jag länkade till.
Läs länken igen, svaret finns där.
Eller kanske svenska är inte ditt första språk heller?
Hehe Jaja, men ja undrar skillnaden mellan att blanda i mjölk och i vatten.. de står inte där va ja kan se?
Ja kan mkt bra svenska, klagar du på den kan du klaga på hela sveriges svenska för om ja pratar dåligsvenska så gör alla de.. :booty:
Efter träning är det också lämpligt att ta en proteindrink baserad på vassleproteinpulver, blandat i vatten, gärna med druvsockret i för en perfekt kombination.(10) Vassle är ett snabbt upptagligt protein som passar när dina muskler är hungriga på aminosyror efter ansträningning. Det är heller inget konstgjort eller onaturligt, utan en naturlig beståndsdel i vanlig mjölk (20% av proteinet i mjölk består av vassle), filtrerat och behandlat för snabbt upptag. Minst 0.5 gram vassle per kilo kroppsvikt direkt efter passet är perfekt.
Paragrafen precis innan Konditions- och fettförbränningsträning
Edit: sade någonting drygt och onödigt. Tog den bort.
King Grub
2005-03-29, 05:12
Det spelar ingen roll om du blandar med mjölk eller vatten för upptagets skull; om du blandar med mjölk får du mer energi från "fel" kalorier - vid det tillfället! - och det kanske man inte vill ha under deff, om man inte planerat in det i schemat.
Okej sorry för min ouppmärksamhet :em: :(
Jaha okej. Innehåller super mass fuel vassleprotein?
King Grub
2005-03-29, 11:15
Proteinet kommer från vassle och äggvita har jag för mig. Det står säkert mer exakt på förpackningen.
Hmm De stod inte direkt vassle.. Men de kommer från mjölkprotein tror ja iaf
o de e vassle va? :)
Hur mkt kalorier har en ganska så smal, vanlig fettmängd person på kroppen?
Du kanske inte vet men man kan ju alltid fråga :)
King Grub
2005-03-30, 12:12
Vassle är ett av mjölkproteinerna. Kasein är det andra. Dom är motpoler inom proteinerna: vassle är det snabbaste och kasein det långsammaste.
Jag förstår inte riktigt den andra frågan. Ett kilo kroppsfett innehåller runt 7500 kcal, om det är det du menar.
Jaha okej på så vis :).
Hehe ne skit i den frågan. Bara tänkte på hur man vet ungefär hur många
kilo av kroppen som består utav fett.
Kan de vara skadligt att ersätta mellanmålen mellan basmåltiderna med
t.ex. proteinsnacks, tripple whey fuel eller annat kemiskt tillskott i längden?
King Grub
2005-03-30, 21:03
Kan de vara skadligt att ersätta mellanmålen mellan basmåltiderna med
t.ex. proteinsnacks, tripple whey fuel eller annat kemiskt tillskott i längden?
Whey (vassle) är inget "kemiskt" eller konstgjort! Det är mjölkprotein. Är det något som är kemiskt i dom så är det t ex sötningsmedel, men det är inte värre än i många andra produkter och inte heller skadligt vid normal konsumtion.
Nej, det är inte skadligt, men det är heller inte det bästa proteinvalet till mellan- eller huvudmål.
Hehe ne skit i den frågan. Bara tänkte på hur man vet ungefär hur många
kilo av kroppen som består utav fett.
Då förstår jag; för att veta det får man göra en kroppsfettmätning, där de vanligaste "hemmametoderna" är bioimpedans och kaliper.
Okej då förstår jag.
Till mellan mål.. Skulle de gå bra att istället för att äta sånna produkter som
tripple whey fuel äta för exempelvis tonfisk eller makrill i tomatsås med en banan till?
Jaha okej. Jag har en sån våg hemma, men jag vet inte riktigt va man ska lita på, för ja har inte alls mkt fett på kroppen o ja väger ganska så mkt, är ganska lång, Men den säger att ja har ganska mkt fett på kroppen *screwy*
Kan man kolla de lite mer exakt någonstans vet du de?
Kan man kolla de lite mer exakt någonstans vet du de?
www.mybodycomp.com
För en uppskattning. Det blir inte en precis mattning av din BF%, men om du tar mattningar regelbundligt kan du se hur kroppen ändra under din viktminskningförsök (eller uppbyggning i denna fall).
King Grub
2005-03-31, 05:15
Till mellan mål.. Skulle de gå bra att istället för att äta sånna produkter som tripple whey fuel äta för exempelvis tonfisk eller makrill i tomatsås med en banan till?
Det kan du, men tonfisken eller makrillen du nämner har långsammare protein som ger bättre proteinbalans vid andra tider än kring träning.
Okej Tack mmmCay :).
Okej King grub, de betyder att tonfisk/makrill äts bäst under de 3 huvudmålen?
E de bäst att kombinera vassleprotein med kaseinprotein lr spelar de ingen roll? Hur lång tid tar de innan fettet sätter sig på magen, och hur lång tid tar de ungefär för kolhydraterna att omvandlas till fett?
E koffein dåligt när man tränar?
Har hört att de kan "sega ner" muskeluppbyggningen :confused:
MVH Erkan
King Grub
2005-04-05, 05:20
de betyder att tonfisk/makrill äts bäst under de 3 huvudmålen?
Alla mål utom kring träning.
E de bäst att kombinera vassleprotein med kaseinprotein lr spelar de ingen roll?
Är det i samband med träning är vassle för sig bäst.
Hur lång tid tar de innan fettet sätter sig på magen
Ett energiöverskott lagras ganska omgående.
och hur lång tid tar de ungefär för kolhydraterna att omvandlas till fett?
Kolhydrat omvandlas inte till fett. Bara ett par procent av kolhydratintaget kan överhuvudtaget omvandlas till fett. De novo lipogenes är sällsynt, och det krävs antingen extremt högt kolhydratintag (kombinerat med inaktivitet) eller extremt lågt fettintag för att det skall kunna ske. Du kan också "lära" kroppen av omvandla kolhydrat till fett genom att överäta mycket kolhydrat under lång tid.
E koffein dåligt när man tränar? Har hört att de kan "sega ner" muskeluppbyggningen
Nej.
Hehe Okej Tack :)
Om jag äter mitt proteintillskott efter min träning..
E de viktigt att ja äter direkt när ja kommer hem då oxå?
King Grub
2005-04-07, 19:49
30-60 minuter är lagom tid. Gainern är bara till för att avbryta muskelnedbrytning, vända katabolism till anabolism, påbörja glykogeninlagring samt ge förutsättningar för proteinsyntes. Den är ingen ersättning för den riktiga maten.
Okej! De betyder då oxå att de har en bättre effekt än om ja hade ätit riktig mat efter träningen då lr?
Ja vet sånna som ersätter mellanmål med någonform av "måltidsersättare".
E de något att rekommendera mer än att de e enklare och går snabbare att
laga till?
King Grub
2005-04-07, 21:01
Okej! De betyder då oxå att de har en bättre effekt än om ja hade ätit riktig mat efter träningen då lr?
En gainer är det bättre valet direkt i anslutning till träning, men endast då. Vid alla andra tillfällen är den direkt förkastlig jämfört med mat.
Ja vet sånna som ersätter mellanmål med någonform av "måltidsersättare".
E de något att rekommendera mer än att de e enklare och går snabbare att
laga till?
Bättre än att missa ett mål, men alltid sämre än en "riktig", välbalanserad, måltid.
En Gainer ska du bara ta vid träning :thumbup:
Hehe Okej Tack!
Om jag tränar 2 muskel grupper varje gång ja tränar..
Kör ca 45 minuter på ena muskel gruppen o 30 på den andra..
Blir de en stor skillnad i maximal utveckling av muskelmassan ifall ja
tränar denna ytterligare muskelgruppen i de ytterligare 30 minutrarna o sen dricker gainer i jämförelse med att ja skulle dricka de direkt efter första muskelgruppen, lr spelar de inte så stor roll bara inte tide rinner iväg för mkt?
Muskeln svalnar ju något.. kan man träna den muskel man körde först lite "halvhårt" igen för att få upp värmen i den igen lr spelar de inte någon
större roll heller? :confused:
King Grub
2005-04-09, 05:35
Det är definitivt inte muskelns värmeproduktion som är den avgörande faktorn.
Det kommer inte att göra någon speciell märkbar skillnad, särskilt inte så här i början av träningskarriären, men visst kan du ta en likadan gainer direkt innan passet, om du vill. Det skadar inte, utan har snarare en positiv effekt, men det är inget måste.
Okej Då förstår Jag :)
Jag kör förfullt nu med att bygga..
Ja äter supermassfuel.. Om jag VERKLIGEN vill bygga nu..
Ska ja byta till gainer fuel då?
Kommer ja bli mkt fet så de syns om ja äter gainer fuel men ändå går någon
gång om dagen? om man kollar kal på den så e de ganska så mkt..
Kan man gå över från supermassfuel till gainerfuel bara "sådär"
Lr kan de vara skadligt?
Hej, Jag skulle behöva bästa råden om vad ja ska äta när ja har som mål
att bli bodybuilder, fitness..Höga och myyycket långsiktiga mål. Men men, kanske är det rätt att lägga ribban skyhögt direkt.
Och hur ja ska motionera bäst.
"Bäst"? När du motionerar gör du av med energi. Ligger du på energiminus går du ner i vikt, ligger du på energiplus går du upp i vikt.Om man kollar på näringsvärdet på t.ex. råris så är det en hel del kalorier, ( Eller annan nyttig råvara som pasta e.t.c. ).
Äter man då en nyttigmåltid blir de i princip lika mkt som t.ex. ett onyttigt
hamburger mål, är de så att den onyttiga maten som hamburger målet innehåller blir till fett, och de nyttiga blir bara till energi till kroppen och inte sätter sig på magen, eller hur är det? :confused:Fettet på magen kommer av ett energiöverskott, inte av någon speciell mat. Men viss mat innehåller lite näring och väldigt mycket energi. Äter du mycket sådan mat hamnar du lättare på ett energiöverskott och går upp i vikt. För att bygga muskler måste du dock ligga på ett överskott, dvs. du måste tillåta dig att lägga på dig lite fett samtidigt. Men om du endast äter "bra" och "nyttig" mat mår du och din kropp mycket bättre och resultaten i gymet kommer mycket snabbare.
Ja behöver ingen hjälp med träningenSäker...? ;)
hur ja ska äta för att de hela tiden ska minska fett på kroppen.Om du har som mål att bli BB ska du inte börja med att deffa, dvs. gå ner i vikt. Muslker skall byggas!hjälpa mig med att göra ett ätschema i förbindelse till motionen.Det är svårt eftersom vi inte vet hur många kcal du behöver varje dag, vad du tycker om för mat, etc. Du kan ju sätta ihop ett schema själv genom att lära dig vad som är "bra" resp. "dålig" mat samt hur många kcal/dag du behöver.
* På http://slv.se/ldb kan du se näringsinnehållet i så gott som all mat.
* I Grubs kost(t)råd finns bra kolhydrat-, fett- och proteinkällor listade.
* På http://www.uppladdningen.nu kan du räkna ut ungefär hur många kcal/dag du behöver.
Nu har du en bra grund för att göra ditt eget kostschema. Ja, om du nu behöver ett schema förståss.
Hehe Aa Tack så Mkt! :).
Men från dem kal som de står att ja måste ha i mj,
ska ja ta minus från dem då lr? alltså vi säger att ja ska få i mj 2000 kal på
en dag, och ja vill gå ner i vikt.. ska ja trycka i mj 2000 kal minus ca 500 kal
genom att ja går?
Som sagt, om jag verkligen vill bygga nu, ska ja övergå till twinlabs gainers fuel istället för supermassfuel och e de farligt att bara ändra proteintillskott
"sådär" ?
en dag, och ja vill gå ner i vikt.. ska ja trycka i mj 2000 kal minus ca 500 kal
genom att ja går?
Som sagt, om jag verkligen vill bygga nu, ska ja övergå till twinlabs gainers fuel istället för supermassfuel och e de farligt att bara ändra proteintillskott
"sådär" ?
Har du inte förstått något av det som skrivits? JA - du ska dra bort 500 från de 2000 om du ska tappa vikt. Det spelar ingen roll om du tar supermass eller gainersfuel, sålänge du ligger över din kalorigräns. Dock skall du ALLTID ha snabba kolhydrater och protein efter träning. Jag vet inte vad massfuel innehåller. Nej det är inte farligt.
genom att ja går?
"sådär" ?Prcs sm Frs skrvr s sk d dr brt kcl fr tt g nr i vkt ch lgg tll kcl fr tt g pp i vkt.
Förresten, visst är det lättare att läsa om man skriver ut alla bokstäver i orden?
Hur Länge brukar man vanligtvis deffa?
1,2,3 månader lr kanske ett helt år?
Hur Länge brukar man vanligtvis deffa?
1,2,3 månader lr kanske ett helt år?
Det beror på hur mycket du vill gå ner. 0,5-0,75 kg/vecka brukar anses som en vettig nedgångstakt. Desto snabbare du går ner i vikt, desto svårare är det att behålla muskelmassa.
Jaha okej då förstår ja :)
Ungefär hur mkt låter rimligt att gå ner i kg för att man ska få bort ordentligt,
om man inte e fet alls men vill få bort de lilla sista?
WHITEFOLKS
2005-04-20, 21:41
helt omöjligt för någon annan än du att svara på.
Jo de har du rätt i ja formulera mig lite konstigt Sry,
Men hur mkt kg har man i regel fett på kroppen som en "normalsmal" Person?
WHITEFOLKS
2005-04-20, 21:50
hur mycket fett man har normalt? om det är normalt att ha 15% och en normal person väger 80kg så är det ju 15% av 80kg. Rätt luddig fråga det också.
Okej Tack ;)
Men bodybuilders på världsnivå, ungefär hur mkt av deras kropp består av fett? Har dem något över huvudtaget?
WHITEFOLKS
2005-04-20, 21:58
när de tävlar ligger de väl runt 4-5%. Är inte särskilt hälsosamt eller direkt möjligt att ligga där några längre perioder dock.
Okej Då förstår ja :)
När de inte e tävlingsperioden ligger de på de normala?
Angående Träningen, Vet du om man kan förlora muskelmassa ifall man
kör ordenligt hårt, i princip max i ca 1,5 timme..
Då har ju muskeln blivit nedbryten ordentligt, Man förlorar väl ingen muskelmassa om man dricker en gainer efter trots att man har brytit ner den så ordentligt?
Eller vore de bättre att köra lagom hårt?
King Grub
2005-04-21, 15:43
Vad är lagom hårt?
En muskel växer sig större och starkare om du överbelastar den och sedan ger den näringen den behöver. Proteinsyntesen sker inte under träning, utan efter, om förutsättningar finns.
Jaha Okej! :)
Nemen "halv hårt" menar ja, att ja kan köra hårt på en station lr övning, men att ja kanske inte kör en massa olika övningar/stationer på just den muskelgruppen..
Men de blir alltså bara bättre jue mer ja bryter ner om ja e kapabel att
ge musklerna den näring de behöver?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.