Visa fullständig version : Påskägg
Hur många har fått påskägg av sina päron. Svara ärligt nu! Själv är jag 22år, jag har sagt att jag inte vill ha nåt... Idag fick jag ett som väger in på 1,5KG(!). Så var det med dom morgonpromenaderna. *spy*
Jag får inget i år eftersom jag inte är hemma hos föräldrarna under helgen - därmot fick jag ett i fjol, vid 29 års ålder ... I mammas ögon växer du aldrig upp.
Jag får inget i år eftersom jag inte är hemma hos föräldrarna under helgen - därmot fick jag ett i fjol, vid 29 års ålder ... I mammas ögon växer du aldrig upp.
Haha helt sanslöst. Trodde nästan jag var ensam om detta. :)
Klart man ska ha påskägg! Det vill jag ha hela livet! Men inte än, påsken har ju inte börjat på allvar!
s_himself
2005-03-24, 12:03
Mina föräldrar slutade upp med att ge mig påskägg för 10 år sedan ungefär. Nu är jag 21 år.
Men jag sa faktiskt till morsan för nån vecka sedan att dom banne mig får köpa ett i år! Tror dock inte det blir nåt :(
mini_Arnold
2005-03-24, 12:09
jag tänker kasta okokta ägg på så många jag kan
jag har 3 flak och jag känner mig givmild i år
hangatyr
2005-03-24, 12:11
klart att jag fått påskägg. tyvärr innehöll det godis med nötter i, så i stället för att sitta och mumsa godis fick jag tillbringa förrförra kvällen på akuten. :(
jag tänker kasta okokta ägg på så många jag kan
jag har 3 flak och jag känner mig givmild i år
Galning! Okokta ägg förstör biotin, vilket indirekt kan sabba folks träningsresultat! :insane:
mini_Arnold
2005-03-24, 12:22
Galning! Okokta ägg förstör biotin, vilket indirekt kan sabba folks träningsresultat! :insane:
Så det blir inte bättre om jag målar fina smileysar på äggen?
Haha helt sanslöst. Trodde nästan jag var ensam om detta. :)
Jag kan bättra på historien med att vi är tre syskon som alla får var sitt - det har nog faktiskt varit samma ägg sedan lillsyrran var i sexårsåldern eller så. Visserligen är hon ett sladdbarn, men hon fyller 21 i år, så jag tror inte att vi längre kan motivera det med att vi gör det för att hon tycker att det är roligt ...
Dock ingår i konceptet att man bjuder föräldrarna frikostigt ... :D
wintersnowdrift
2005-03-24, 12:43
Jag blev stor flicka i år (18) men det verkar inte mina föräldrar ha insett än :D. Så jag kommer nog att få ett stort, färgglatt påskägg ja...
//Kristin
JustinCredible
2005-03-24, 12:44
min syrra hade lagt ett ägg under mitt täcke när jag var i duschen. sen hoppade jag i sängen och landade med röven på ägget. Jag lovar att jag blev penetrerad.
det var inget bra godis i den heller. bara 2 olika sorter typ 30 av varje.
Justin: :thumbup:
Jag fick tjata mig till att få ett ägg i år, är bara 19.. :cryout:
Jag har självklart fått ett påskägg av mammsen :D
Min tjej har tagit över rollen. Dessutom vill hon ha ett av mig. *rolleyes*
Nej jag har inte fått nånting, ska bli intressant att se om nån älskar mig :(
Tricklev
2005-03-24, 12:57
:laugh: :D
Nepp, inte fått något, än iaf.
Ps: Är 18år, men hoppas på ett ändå :)
Då är det nog bäst att du springer iväg och köper ett då ;) ,för husfridens skull..
Om du inte vill höra "jag fick minsann inte ens ett påskägg...älskar du verkligen mig" i år framöver:laugh:
Förr brukade min mamma gömma påskägg. Men sen blev det nerdragningar, och hon började gömma vanliga glasslådor och liknande. Sedan skar hon ner ytterligare, och gömde lite godis i plastpåsar. Jag och alla mina syskon brukar komma och leta påskägg (påskpåsar?), och då är jag den yngsta på 19 år. Fast det har blivit lite mindre nu när det inte är så många som kommer och spenderar påsken hemma när de har egna hus och familjer.
Brukar man inte få påskäggen på påskafton?
Fredrik S
2005-03-24, 13:28
För några dagar sedan kom min sambo och berättade att min morsa hade frågat henne om hon trodde att jag ville ha påskägg.
Jag fyller 34 om tre månader :em:
Lasse Kongo
2005-03-24, 13:33
självklart får man det, ja brukar tom få springa o leta efter det i skogen, eller inom tomten då, annars blire lite väl mkt att söka igenom, mamma säger det är påskharen som gömt dem, hoppas ja får bars iår igen =)
ska iväg o köpa till min donna nu, blir nog godis o ett par string lr hotpants som vanligt :D
ska iväg o köpa till min donna nu, blir nog godis o ett par string lr hotpants som vanligt :D
Ok om jag snor din ide? String i påskägget var fan bästa jag hört!!! :hbang:
Självfallet får jag fortfarande påskägg ... både av morsan å morföräldrarna *mums* :D
Då är det nog bäst att du springer iväg och köper ett då ;) ,för husfridens skull..
Om du inte vill höra "jag fick minsann inte ens ett påskägg...älskar du verkligen mig" i år framöver:laugh:
Nja, jag har klarat mig i 4 år så jag slipper nog om jag vill. Hon får ändå ett av mamsen :D
Om jag köper ett så blir det inte ett med godis utan något som även jag uppskattar :naughty:
Lasse Kongo
2005-03-24, 13:52
Ok om jag snor din ide? String i påskägget var fan bästa jag hört!!! :hbang:
haha det har hon fått ett par år i rad, förra året blev det dock ett par röda hotpants, blir nog ett par string iår :kinky:
klart att du får sno min ide palme, du är ju min beeaatch *kissass*
RobbeliRobban
2005-03-24, 14:04
Själv har jag fixat tre påskägg. Ett till mig med en dosa snus, ett till frugan med två paket marlboro light och ett till dottern med skumbananer.
mangemani
2005-03-24, 14:45
fick ett stort ägg idag.har sagt i flera år nu att jag inte vill ha nått men jag får ändå=/.
enda gångerna man kommer att käka ur det är efter träningen och när man bjuder kompisar på det.
jag fick en back öl, med ett gult band fastknutet.
Kanske, har iaf sett två påskägg i mina pärons sovrum fast med tanke på att min pappa alltid äter godis så är det mycket möjligt att det är till honom.
För övrigt är dom bra dumma om dom ger mig ett påskägg med godis i när dom vet att jag inte äter det (iofs äter jag choklad ibland) men det ska jag också sluta med.
Fick påskägg av min killes föräldrar (vit choklad, mums!) och ett av honom (en glittrig ring som jag valde själv). Jag bjöd honom på lunch som påskpresent.
Av mina egna föräldrar blir det nog pengar om det blir ngt öht.
För övrigt är dom bra dumma om dom ger mig ett påskägg med godis i när dom vet att jag inte äter det (iofs äter jag choklad ibland) men det ska jag också sluta med.
Ha-ha-ha. För föräldrar är det aldrig elakt att ge bort godis, det är bara snällt i deras ögon. Desto mer du inte vill ha godis desto mer får du, så är det bara, en oskriven lag. Jag sitter här och mår illa nu, har käkat godis under halva dagen och det har inte ens minskat synligt i jätteägget. *spy*
Metal_boy_
2005-03-24, 15:41
av mina föräldra just vet jag inte om jag får, jag minns faktiskt inte om jag har fått det på ett bra tag då jag inte ens tänker på det. Ge barnbarnen lite extra godis istället säger jag om dom skulle fråga om man ville ha.
Ha-ha-ha. För föräldrar är det aldrig elakt att ge bort godis, det är bara snällt i deras ögon. Desto mer du inte vill ha godis desto mer får du, så är det bara, en oskriven lag. Jag sitter här och mår illa nu, har käkat godis under halva dagen och det har inte ens minskat synligt i jätteägget. *spy*
Heheh, lider med dig.
Fick faktiskt ett påskägg, med 300 kr i :D
Min mamma hade lyckats övertala pappa att jag inte ville ha godis, pappa blev lite purken för att det var mammas idé och gick och köpte en varsin tidning åt mig och brorsan..så det kan gå :)
Klart man fått påskägg. Åt upp allt det goda igår, får se om jag äter resten ikväll också :D
Lasse Kongo
2005-03-25, 15:11
weeeee ja fick massa bars o grejor i mitt påskägg som ja fick av tjejen *popcorn*
jag har handlat lösgodis för 104spänn idag o fyllt 3 stora ägg proppfulla. Dom ska gömmas innan tjejen kommer hem. Det är ju bara påsk en gång om året *popcorn*
Jag får inga påskägg men vill jättegärna ha.
Dessutom har min mamma alltid varit alltför snusförnuftig och stoppat ner "nyttiga" saker i påskägget sedan vi var ganska små. Jag ville ju ha godis!!!
På mitt förra arbete fick vi alltid ett litet påskägg av vår chef, det var trevligt tycket jag. Nu är jag själv chef och köpte inte påskägg till dom men väl 3 kg godis som jag la upp i en fin skål som låg framme hela veckan. Själv var jag duktig och tog inte en enda bit. Så jag längtar ihjäl mig till imorgon då jag får godis (köpt själv)
ölobrännvin
2005-03-25, 16:52
Jag har inte fått nåt på säkert 20 år mina föräldra är oerhört snåla, fast godis nej tack sliskigt skit ölobrännvin ska det vara i ägget...
bosse_brutal
2005-03-25, 16:54
Påskägg är onda.
jag har handlat lösgodis för 104spänn idag o fyllt 3 stora ägg proppfulla.
100 kr räckte bara till ett påskägg i år. :eating:
100 kr räckte bara till ett påskägg i år. :eating:
vad använder du för ägg då? den största modellen som man alltid drömde om som barn men aldrig fick?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.