Visa fullständig version : Underarmarna - inflammation?
Jag har varit lite småöm i underarmarna senaste veckan. Pronerar jag handen och kyter handen/kontraherar underarmen så gör det ont i flexorerna. Det har bara känts som en litet störningsmoment fram till igår då jag inte kunde köra stångrodd pronerat, marka tungt eller köra shrugs med stång. Det gjorde helt enkelt förjävla ont i vänster underarm i marklyften (som jag håller pronerat), och i båda i stångrodden pronerat. Fick inte loss 100 från golvet i stångrodden ens. Jag kunde däremot köra rodden supinerat helt utan problem med tyngre vikter.
Det är definitivt kopplat till handens vridning på något vis, shrugs med 55-hantlarna kändes knappt, varken smärtmässigt eller greppmässigt.
Så.. what gives? :)
Har haft samma. Det finns ju nån tvärgående fyrkantig muskel i området, misstänkte den. Gjorde som vanligt, tränade på det som gick och blev av med skiten efter nåt halvår, finns nog bättre sätt.
Har haft samma. Det finns ju nån tvärgående fyrkantig muskel i området, misstänkte den. Gjorde som vanligt, tränade på det som gick och blev av med skiten efter nåt halvår, finns nog bättre sätt.
Ok, om jag trycker med tummen så kan jag hitta ett område stort som tummen ungefär som är tryckömt.
Träna utan att kunna köra mark?! Går det?
Edit: gick du till en naprapat eller något liknande och fick svar alltså?
Nej, jag sökte inte hjälp. Avfärdade det som benhinnetjafs (det började med värk i hela nedre delen av underarmarna) men minskade sen till att bara kännas vid en viss punkt. Har fortfarande ont där efter ett ryggpass om jag trycker, men det har bara hindrat mig från stångcurl, inget annat (även om det säkert läkt snabbare om jag vilat helt). Ritade en bild och länkade in någon gång, ska se om jag kan hitta den. Naturligtvis behöver det inte vara samma skit du fått.
Nej, jag sökte inte hjälp. Avfärdade det som benhinnetjafs (det började med värk i hela nedre delen av underarmarna) men minskade sen till att bara kännas vid en viss punkt. Har fortfarande ont där efter ett ryggpass om jag trycker, men det har bara hindrat mig från stångcurl, inget annat (även om det säkert läkt snabbare om jag vilat helt). Ritade en bild och länkade in någon gång, ska se om jag kan hitta den. Naturligtvis behöver det inte vara samma skit du fått.
Mina underarmar är nog lite .. speciella. Jag får mer pump och blir mer stum i dom av 20 minuters bröstträning med hantlar än jag blir av 1 timme över markstången.
Efter lite läsande på http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html så tycker jag att Flexor Carpi Ulnaris stämmer överrens sätt till var den sitter och vad den gör.
Mina underarmar är nog lite .. speciella. Jag får mer pump och blir mer stum i dom av 20 minuters bröstträning med hantlar än jag blir av 1 timme över markstången.
Freak...
Här är min gamla länk, men nu har jag lite värk på andra sidan :)
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10255
Allt jag läst där stämmer bra på mig. Jag får nånting längs underarmsbenet som känns som benhinneinflammation när jag kör smalbänk (som jag kört tungt länge nu), men det blir inget mer med det. Känns lite då och då. Det blev lite värre av att köra stångcurl (inte kört det på ett år till för ett par veckor sen), men det skapade mer en "stum-/stelhet" i musklerna i underarmarna. Men när jag stuvade dit dips så ökade smärtan och strulet x10, som om det gungar i underarmsbenet i dipsen :)
Jag har samma problem. Funkar samma rehab som för extensorerna dvs. excentriska curls etc?
Karkiainen
2012-09-08, 00:17
Fantastisk bump. 7 år
Fantastisk bump. 7 år
Relevanta trådar bumpar man oavsett hur gamla de är.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.