handdator

Visa fullständig version : "pimp" som bråkar med fel snubbe

s0s
2005-03-22, 23:55
En hallick går mot attack när en förbi paserande snubbe säger att han inte ska slå sina horor, denna person är en UFC(ultimate fighter).

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=karatechop.wmv

hahaha...se hur lugn han är när han får in sin "brachial stun"

Solle
2005-03-23, 00:07
:D

Loke
2005-03-23, 00:11
Heh, stackarn. Kan ju inte vara roligt att bli så ägd när ens ho' ser på. Pimpin aint easy som dom brukar säga.

Sheogorath
2005-03-23, 00:17
Fast den jävla dryga amerikanen som håller den showen hade man ju gärna gett ett rejält karateslag rakt över strupen.

Überbiffen
2005-03-23, 00:18
AEGD ! hahaha

henke1001
2005-03-23, 00:23
hahah det var det roigaste jag sett på länge

HookersUnited
2005-03-23, 00:57
denna person är en UFC(ultimate fighter)
*rolleyes*

The_RobRoy
2005-03-23, 01:13
http://www.big-boys.com/articles/skaterfight.html

Jense
2005-03-23, 06:53
hahaha
kaaaaaaaaaaaaarate chop

CroCop
2005-03-23, 07:01
Vad heter låten som spelas? är det Ja Rule?

ölobrännvin
2005-03-23, 07:30
Sådär ska jag göra på min chef nu, nästa gång han ber mej jobba över ,SMASK ! *flex*

mini_Arnold
2005-03-23, 07:31
är det jet li som slår?

Jishuku
2005-03-23, 07:52

DMX?

skaparn
2005-03-23, 08:11

Ahhh, Mike Vallely. Han verkar vara heeelt loco om man ska döma efter alla dom gånger man sett karln i skatefilmer slåss, bråka och vara vild.

Herkulez
2005-03-23, 09:01
Fast den jävla dryga amerikanen som håller den showen hade man ju gärna gett ett rejält karateslag rakt över strupen.
hatar han, skulle vilja ge han en flying elbow på snoken följt av en elbow drop.

Thony
2005-03-23, 09:28
Stammar du daja ?

Mer sånna filmer :D

daja
2005-03-23, 09:30

håller med, visst e de snubben som "medverkar" i dom där polisdokumentärerna som ZTV kör på kvällarna?

Piranha
2005-03-23, 09:32
Hatar också den där gubben .

daja
2005-03-23, 09:33
Stammar du daja ?

Mer sånna filmer :D

haha, ville inte att nån skulle missa mitt inlägg. kände att det var på tok för viktigt för att bara finnas med en gång i tråden men man vill ju inte bli tagen av polisen så nu e de fixat.

Herkulez
2005-03-23, 09:41
håller med, visst e de snubben som "medverkar" i dom där polisdokumentärerna som ZTV kör på kvällarna?
jepp, död åt han.

Daniiiel
2005-03-23, 10:23
DMX?

det är dmx ja

pimpen blev ju inte något groggy sen efter..ser ju ut som han va hög elle nått när han inte ens klara gå förbi sin egna hoe

Monoxide
2005-03-23, 10:24
Haha!

Jag trodde fan att jag var ensam om att vilja hoppa in i TVn och yxmörda den där dryga riksfånen.

palme
2005-03-23, 10:44
Vadå ufc kille? Han är/var en självförsvarsinstruktör för polisen.

Mike valley kan bara spöa småbarn.

Froddan
2005-03-23, 12:22
DMX - Bring Your Whole Crew

Lasse Kongo
2005-03-23, 12:37
när ja klickar på sånna där filer så kommer det bara en sida med massa bokstäver, helt cp, vad är det jag behöver installera?

funkar för det mesta, men verkar som att just wmvfiler inte funkar.

ngn som vet?

HookersUnited
2005-03-23, 12:50
när ja klickar på sånna där filer så kommer det bara en sida med massa bokstäver, helt cp, vad är det jag behöver installera?

funkar för det mesta, men verkar som att just wmvfiler inte funkar.

ngn som vet?
Om du sätter ihop bokstäverna till ord ser du att det står:
- Click here to start your download. To save the file above, right click and "save target as".

:booty:

Lasse Kongo
2005-03-23, 12:52
Om du sätter ihop bokstäverna till ord ser du att det står:
- Click here to start your download. To save the file above, right click and "save target as".

:booty:

sug! går inte iaf

funka i ie.

fan vilket nice slag

Piranha
2005-03-23, 13:04
Lasse blev jusst ägd av en 9 årig datanörd som heter Sigvard.

sug! går inte iaf

funka i ie.

fan vilket nice slag

Lasse Kongo
2005-03-23, 13:08
Lasse blev jusst ägd av en 9 årig datanörd som heter Sigvard.

Med nöje dessutom *flex*

JAM
2005-03-23, 13:17
En hallick går mot attack när en förbi paserande snubbe säger att han inte ska slå sina horor, denna person är en UFC(ultimate fighter).

Hehe, den visste var den tog den... :D

heltzonicka
2005-03-23, 16:49
Ahhh, Mike Vallely. Han verkar vara heeelt loco om man ska döma efter alla dom gånger man sett karln i skatefilmer slåss, bråka och vara vild.

Fan vad man önskar att någon verkligen spöade skiten ur megafjanten Vallely alltså..
I någon Bam-film tar han strupgrepp på en snubbe som försöker köra bort dom från en parkering osv osv, han är så jävla grymt horstörande!!!

jwzrd
2005-03-23, 17:08
sug! går inte iaf

funka i ie.

fan vilket nice slag

Servern är inställd så att filer som slutar på .wmv skickas som text (text/plain) till din browser. Firefox kollar inte på vad den får, bara på vad servern säger att det är.

palme
2005-03-23, 17:11
Servern är inställd så att filer som slutar på .wmv skickas som text (text/plain) till din browser. Firefox kollar inte på vad den får, bara på vad servern säger att det är.

Hur ändrar man det här? Kan inte se i IE.

JAM
2005-03-23, 17:25
Välj "Spara som..." och spela upp den när du fått hem den.

ErikWrestlingFreaket
2005-03-23, 17:27

Jag diggar han enormt :hbang:

jwzrd
2005-03-23, 17:30

IE funkar det i (väl?). Du kan inte ändra det i din ända alls i firefox, det är servern som är felinställd.

palme
2005-03-23, 17:40
Jo sant jag kan ladda hem den.

Det jag menade var att ibland kan filmer bara spelas på nätet, i win spelarn, men jag kan inte se på de. Vad är det jag behöver?

Naom
2005-03-23, 18:12

fy fan vilken skön smäll han fick in.

HookersUnited
2005-03-23, 18:14
IE funkar det i (väl?). Du kan inte ändra det i din ända alls i firefox, det är servern som är felinställd.
Jag fick igång filmen utan problem med firefox.

fat_joe
2005-03-23, 18:19
Fan vad man önskar att någon verkligen spöade skiten ur megafjanten Vallely alltså..
I någon Bam-film tar han strupgrepp på en snubbe som försöker köra bort dom från en parkering osv osv, han är så jävla grymt horstörande!!!

Dock så är det ju killen han tar stryp grepp på som är störd!

Dipshit
2005-03-23, 18:25
C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!!
C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!! C!!! K!!! Y!!!

:D

Mike är grym! ;)
För mer fights se "Mike V's Greatest Hits"

nim
2005-03-23, 18:42

Tycker att han borde åka dit för misshandel. Den andre har ju inte ens höjt händerna.

Thony
2005-03-23, 18:46
Tycker att han borde åka dit för misshandel. Den andre har ju inte ens höjt händerna.

Hur hade du själv agerat ? Med tanke på att han "slet" av sig tröjan ,skrek åt han m,m,. Du hade antagligen gjort samma, lr lagt benen på ryggen.

nim
2005-03-23, 18:50
Hur hade du själv agerat ? Med tanke på att han "slet" av sig tröjan ,skrek åt han m,m,. Du hade antagligen gjort samma, lr lagt benen på ryggen.

Hade jag varit nykter så hade jag nog gjort det senare...

kimonque
2005-03-23, 19:03
killen förtjänade det *uppdate*

hasse36
2005-03-23, 19:19
Hur hade du själv agerat ? Med tanke på att han "slet" av sig tröjan ,skrek åt han m,m,. Du hade antagligen gjort samma, lr lagt benen på ryggen.Om han nu är så jävla duktig på kampsport så finns det ingen anledning att nita en påtänd och försvarslös snubbe. Att stångas med hallickar är polisens sak.

kimonque
2005-03-23, 19:34
Om han nu är så jävla duktig på kampsport så finns det ingen anledning att nita en påtänd och försvarslös snubbe. Att stångas med hallickar är polisens sak.

Samma försvarslösa kille som nyss stog o slog en av tjejerna? Jösses.

RobbeliRobban
2005-03-23, 19:45
Asså hela filmen med "pimpen" osar av rasism. Det är ju tydligt att "pimpen" får stryk bara för att kampsportskillen inte gillar svarta.

kimonque
2005-03-23, 19:49
Asså hela filmen med "pimpen" osar av rasism. Det är ju tydligt att "pimpen" får stryk bara för att kampsportskillen inte gillar svarta.

haha :thumbup:

Jense
2005-03-23, 19:50
okej.. pimpen slår sina s.k. ägodelar, dvs kvinnorna.

han går sen mot kampsportskillen på ett hotfullt vis, dvs snabbt och med arg blick. klart han får lov att chopa honom över nacken

MFredde
2005-03-23, 20:10
okej.. pimpen slår sina s.k. ägodelar, dvs kvinnorna.

han går sen mot kampsportskillen på ett hotfullt vis, dvs snabbt och med arg blick. klart han får lov att chopa honom över nacken

haha "chopa" :D:D:D

Herkulez
2005-03-23, 21:11
Om han nu är så jävla duktig på kampsport så finns det ingen anledning att nita en påtänd och försvarslös snubbe. Att stångas med hallickar är polisens sak.
och vafan skulle han gjort, stått som en idiot och låtit "den påtända och försvarslösa" snubben gå på han som en ångvält?

rätt lågt att försvara en hallick som lever på att utnyttja kvinnor som har det svagt ställt, och slår och hotar dom med för att sen gå på en som bara tillrättavisade han *rolleyes*

nim
2005-03-23, 21:22
och vafan skulle han gjort, stått som en idiot och låtit "den påtända och försvarslösa" snubben gå på han som en ångvält?

rätt lågt att försvara en hallick som lever på att utnyttja kvinnor som har det svagt ställt, och slår och hotar dom med för att sen gå på en som bara tillrättavisade han *rolleyes*

...att nästa gång så ska han vara bättre skyddad mot karatekillar och därför införskaffa sig ett skjutvapen. Våld föder våld. ;)
Tror knappast att han gick hem och omskolade sig till präst.
Som Hasse säger så är det polisens sak.

s0s
2005-03-23, 21:29
hehe den här var roligare...en envis snubbe som går runt med en kniv!!!

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=standoff.wmv

mr ruhl
2005-03-23, 21:31
skitfilm, riktigt tråkig, hade han inte kunnat slå han över näsan eller nåt så man skulle få se lite blod iaf *screwy* sen har han väl inget att göra med att killen slår sina "hoes" är ju för fan hans ägodelar och dom borde han få göra vad han vill med, som om nån skulle spöa upp mig för att jag slår på min bil eller nåt *grr27*

Herkulez
2005-03-23, 21:31
...att nästa gång så ska han vara bättre skyddad mot karatekillar och därför införskaffa sig ett skjutvapen. Våld föder våld. ;)
svara på frågan va han skulle gjort? Så vitt jag såg av filmen så var det enbart självförsvar, polisen kommer inte på en nanosekund så dom hinner ingripa innan han gör nåt.

lekt mahatma ghandi och satt sig ner i lotusställningen medans han nynnat på we are the world`.

nim
2005-03-23, 21:32

Skönt sett dom stoppade honom på :D

Yankeee
2005-03-23, 21:34

Men är du snygg eller? Vad skulle du göra om du såg en kille slå en tjej på gatan, stå och glo? Låtsas som ingenting? Ringa polisen och dra där ifrån, eller stå och vänta och titta på?

Yankeee
2005-03-23, 21:37

Säga vad man vill om amerikaner, men de vet iallafall hur man ska handskas med brottslingar.

nim
2005-03-23, 21:39
svara på frågan va han skulle gjort? Så vitt jag såg av filmen så var det enbart självförsvar, polisen kommer inte på en nanosekund så dom hinner ingripa innan han gör nåt.

lekt mahatma ghandi och satt sig ner i lotusställningen medans han nynnat på we are the world`.

:laugh: Du är ju bara för rolig! :laugh: NOT!

Här är några andra förslag:

* Han kunde ha sprungit från platsen.
* Om han var kampsports expert så har han säkert lärt sig några grepp som han istället kunnat koppla.
* Om han var kampsports expert så skulle han nog kunnat vänta tills den andre attackerade honom. Klarar han inte av att blockera en pundares slag så borde han nog byta sport.

Yankeee
2005-03-23, 21:42
:laugh: Du är ju bara för rolig! :laugh: NOT!

Här är några andra förslag:

* Han kunde ha sprungit från platsen.
* Om han var kampsports expert så har han säkert lärt sig några grepp som han istället kunnat koppla.
* Om han var kampsports expert så skulle han nog kunnat vänta tills den andre attackerade honom. Klarar han inte av att blockera en pundares slag så borde han nog byta sport.

* Och låta honom misshandla folk ostört?
* Du tror inte att det fanns en anledning till att han inte kopplade ett grepp?
* Som sagt, det finns en anledning till att han håller avstånd och inte vill gå nära.

Har du lämnat lägenheten någon gång? Skulle du koppla ett grepp om en pundare som just misshandlat en kvinna kom emot dig?

nim
2005-03-23, 21:43
Men är du snygg eller? Vad skulle du göra om du såg en kille slå en tjej på gatan, stå och glo? Låtsas som ingenting? Ringa polisen och dra där ifrån, eller stå och vänta och titta på?

Vad har mitt utseende med saken att göra?
Skulle jag se en tjej bli slagen så skulle jag ingripa men inte använda mer våld än vad som är nödvändigt. Att sänka honom utan att han gjort mig något skulle nog senare kunna göra att han kommer undan och jag åker dit för misshandel.

Yankeee
2005-03-23, 21:45
Vad har mitt utseende med saken att göra?
Skulle jag se en tjej bli slagen så skulle jag ingripa men inte använda mer våld än vad som är nödvändigt. Att sänka honom utan att han gjort mig något skulle nog senare kunna göra att han kommer undan och jag åker dit för misshandel.

Talesätt.

Hur smart tror du att det är att gå in i "närkamp" och koppla grepp och börja brottas med pundare? Du vet aldrig vad han har på sig.

Du vet att det finns något som heter nödvärn va? Detta gäller inte bara dig, utan även andra människor.

nim
2005-03-23, 21:49
Talesätt.

Hur smart tror du att det är att gå in i "närkamp" och koppla grepp och börja brottas med pundare? Du vet aldrig vad han har på sig.

Du vet att det finns något som heter nödvärn va? Detta gäller inte bara dig, utan även andra människor.

Jag skulle själv hellre brottas med honom än att slå ner honom. Jag behärskar brottningen bättre än boxningen.

I USA kanske nödvärn är att sänka någon men i Sverige så kallas det övervåld.
Om det är kvinnan som drar sönder T-shirten som han slagit, så ser hon ju inte direkt ut att vilja ha Karatekillens hjälp.

Yankeee
2005-03-23, 21:55
Jag skulle själv hellre brottas med honom än att slå ner honom. Jag behärskar brottningen bättre än boxningen.

I USA kanske nödvärn är att sänka någon men i Sverige så kallas det övervåld.
Om det är kvinnan som drar sönder T-shirten som han slagit, så ser hon ju inte direkt ut att vilja ha Karatekillens hjälp.

Det spelar ingen roll vad du behärskar bäst. Jag behärkar också brottning mycket bättre, men jag skulle aldrig gå i närkamp med någon "på stan". Hur vet du att han inte har sprutor, kniv, annat vasst i någon ficka? Vad gör du om han biter dig? Något som inte vore helt otroligt.

Att sänka någon är inte automatiskt övervåld. Våldet du får använda måste stå proportion mot våldet som han använder mot dig eller en annan person.

Vad spelar det för roll om hon vill ha hjälp eller inte? Det är fortfarande olagligt med misshandel.

Edit: känns som att mina kunskaper om nödvärnslagen är lite rostiga, så någon får gärna rätta mig.

alle
2005-03-23, 22:06
Övervåld eller inte enligt svensk lag, det han gjorde var ändå rätt.

Tror inte direkt hallicken fick några svårare men av slaget.

nim
2005-03-23, 22:06
Det spelar ingen roll vad du behärskar bäst. Jag behärkar också brottning mycket bättre, men jag skulle aldrig gå i närkamp med någon "på stan". Hur vet du att han inte har sprutor, kniv, annat vasst i någon ficka? Vad gör du om han biter dig? Något som inte vore helt otroligt.

Att sänka någon är inte automatiskt övervåld. Våldet du får använda måste stå proportion mot våldet som han använder mot dig eller en annan person.

Vad spelar det för roll om hon vill ha hjälp eller inte? Det är fortfarande olagligt med misshandel.

Det ger inte dig rätt att vara nån hjälte som springer runt och spöar alla skurkar. Det är fint tänkt men det håller inte i Sverige med våra mesiga lagar.

Yankeee
2005-03-23, 22:09
Det ger inte dig rätt att vara nån hjälte som springer runt och spöar alla skurkar. Det är fint tänkt men det håller inte i Sverige med våra mesiga lagar.

Jag är för trött för detta nu. Men seriöst, du måste driva med mig. Du kan omöjligt vara så dum som utger dig för att vara.

Trance
2005-03-23, 22:10

Inte en chans att han skulle åka dit för övervåld i Sverige. Han ser en misshandel, han går in för att bryta upp den. Personen som misshandlade går mot han med uppenbar tanke att slåss. Han slår personen med ett enda slag. Tror du verkligen att han skulle bli dömd för något?

nim
2005-03-23, 22:16
Inte en chans att han skulle åka dit för övervåld i Sverige. Han ser en misshandel, han går in för att bryta upp den. Personen som misshandlade går mot han med uppenbar tanke att slåss. Han slår personen med ett enda slag. Tror du verkligen att han skulle bli dömd för något?

Hur insatt är du i misshandeln innan? Var det 20 knytnävslag eller 1 bitchslap?

Trance
2005-03-23, 22:18
Hur insatt är du i misshandeln innan? Var det 20 knytnävslag eller 1 bitchslap?

Vad spelar det för roll? Tror du "pimpen" bara ville snacka lite eller?

nim
2005-03-23, 22:19
Jag är för trött för detta nu. Men seriöst, du måste driva med mig. Du kan omöjligt vara så dum som utger dig för att vara.

Gå och lägg dig då Junis. Det är du som är dum i det här fallet och har inte mognat än.

Langster
2005-03-23, 22:19
Precis, ETT slag räknas knappast som övervåld. Dessutom så slog han med öppen hand! "KARATE CHOP", vilket bedöms mycket mildare än ett knytnävsslag. Antagligen blev det knappt nåt märke (något som är ganska avgörande i rätten, helt utan att ha i åtanke att vissa får blåmärken mycket lättare än andra).

Sen kan ju pimpen anmäla honom hur mycket han nu vågar i Sverige där koppleri är olagligt som fan.

Yankeee
2005-03-23, 22:21
Gå och lägg dig då Junis. Det är du som är dum i det här fallet och har inte mognat än.

Läs igenom tråden, fundera ett tag, fråga gärna andra om vad de tycker. Kom tillbaka.

PopEye2
2005-03-23, 22:21
jag hade gjort samma sak, vafan de än står i regelboken

nim
2005-03-23, 22:22
Vad spelar det för roll? Tror du "pimpen" bara ville snacka lite eller?

Vem vet?! Är man pågång att slåss så brukar händerna åka upp.
Han ser ju kanske mer våldsbenägen ut när han inte har tröja men det var ju faktiskt tjejen som drog sönder den.

Langster
2005-03-23, 22:24
*hånskrattar* *yourock*

PopEye2
han blev sur för att han inte fick slå hoesen ifred, sen höll killen avstånd hela tiden det var negern som kom mot honom, polisen tex skulle ha gjort samma sak i usa

Trance
Vem vet?! Är man pågång att slåss så brukar händerna åka upp.
Han ser ju kanske mer våldsbenägen ut när han inte har tröja men det var ju faktiskt tjejen som drog sönder den.

Det spelar inte så stor roll om han inte tänkte slåss eller inte, det såg ut som han ville slåss. Därför är nödvärn helt ok. Exakt samma sak som om jag drar en kniv och springer mot dig skrikandes. Då fungerar inte "Men jag skulle bara fråga om han ville ha en rakning" sedan till polisen.

nim
2005-03-23, 22:25
han blev sur för att han inte fick slå hoesen ifred, sen höll killen avstånd hela tiden det var negern som kom mot honom, polisen tex skulle ha gjort samma sak i usa

Ja men för att man har svart bälte i karate så är man inte polis.

nim
2005-03-23, 22:25
Det spelar inte så stor roll om han inte tänkte slåss eller inte, det såg ut som han ville slåss. Därför är nödvärn helt ok. Exakt samma sak som om jag drar en kniv och springer mot dig skrikandes. Då fungerar inte "Men jag skulle bara fråga om han ville ha en rakning" sedan till polisen.

Grym jämförelse!

PopEye2
2005-03-23, 22:26
nä men man får försvara sig.

z_bumbi
2005-03-23, 22:28
Ja men för att man har svart bälte i karate så är man inte polis.

Har han svart bälte i karate kan han kanske inte heller brotta ner någon...

Innan tråden spårar ur i natt, se till att den inte spårar ur...

Sov så sött och krama varandra i trafiken!

nim
2005-03-23, 22:29
*hånskrattar* *yourock*

Vad är problemet?
Jag är sämre på att boxas och skulle därför hellre brottas.

En nedtagning har jag inga problem med. Dyk på knäna upp med huvudet under hans arm och släng honom till marken. Sen är det bara att sätta sig i gränsle koppla en kimura tex.

Trance
2005-03-23, 22:29
Grym jämförelse!

Du förstod nog inte.

Det är klart att det inte är samma sak eftersom du förmodligen skulle komma undan med att skjuta knivmannen men inte "pimpen". Men det är samma poäng att man behöver inte bli fysiskt attackerad för att agera i självförsvar.

Han gjorde inget fel, han hade civilkurage och sade åt honom att sluta. Att "pimpn" sedan blir så vansinnig att hans tröja går sönder när han vill komma åt han som sade åt honom att sluta kan nog ses som ett hot nog för att kunna agera i självförsvar.

s_himself
2005-03-23, 22:30
Dessutom. enl. "kommentatorn" så gick han jay lee eller vad han heter fram och bad honom sluta slå tjejen. Det måste väl ses som en tillsägelse, alt. en varning.

Han gör helt rätt som dänger honom i asfalten. Jag skulle inte frivilligt ställa mig och vänta på en första smäll innan jag ska börja försvara mig. Anfall är bästa försvar! :)

PopEye2
fan heller att jag skulle börja krama en halvnaken pimp.

Trance
Vad är problemet?

En nedtagning har jag inga problem med. Dyk på knäna upp med huvudet under hans arm och släng honom till marken. Sen är det bara att sätta sig i gränsle koppla en kimura tex.

Vad ger dig rätt att brotta ner någon, är du någon polis eller?

Langster
2005-03-23, 22:34
Vad är problemet?

U ROCK EVEN MORE! :bow: :kickass:
U're ready to kick some ass, anywhere, anytime! Fan vad COOOOOLT!!! *yourock*

nim
2005-03-23, 22:35
Vad ger dig rätt att brotta ner någon, är du någon polis eller?

Envarsgripande rätt kallas det. Eftersom ni påstår att han gjort sig skyldig till misshandel vilket är ett brott som kan ge fängelse så har jag rätt att gripa honom.
Han får på sin höjd ett blåmärke på skinkan vilket resulterar i att jag inte behöver bekymra mig för att få en anmälan om misshandel mot mig vilket jag skulle kunna få om jag slog honom.

nim
2005-03-23, 22:35
U ROCK EVEN MORE! :bow: :kickass:
U're ready to kick some ass, anywhere, anytime! Fan vad COOOOOLT!!! *yourock*

Jag föredrar att springa än att slåss.

Langster
2005-03-23, 22:37
Jag föredrar att springa än att slåss.
Det är nog bra för dig det. :thumbup:

PopEye2
2005-03-23, 22:37
men fan inte tror jag han vill lägga huvudet under pimpens arm å börja brottas, ganska äckligt, i sverige hade det varit uppståndelse om det visats på teve, men i use e de lite annat, när dom stoppade mig för fortkörning så drog polisen vapen, skulle aldrig hända i sverige tex.

nim
2005-03-23, 22:40
Det är nog bra för dig det. :thumbup:

Många gånger ja...

Langster
2005-03-23, 22:43
Många gånger ja...
Ja för annars kanske du råkar försöka göra en nertagning på nån som har lite reflexer och sätter upp ett knä i ansiktet på dig och plötsligt ligger du där på den hårda asfalten och får huvudet sönderhoppat.

Eller så kanske du får ner honom, men plötsligt känns det lite konstigt i magen för att han sprättar upp din buk med kniven du inte såg...

Trance
2005-03-23, 22:45
Envarsgripande rätt kallas det. Eftersom ni påstår att han gjort sig skyldig till misshandel vilket är ett brott som kan ge fängelse så har jag rätt att gripa honom.
Han får på sin höjd ett blåmärke på skinkan vilket resulterar i att jag inte behöver bekymra mig för att få en anmälan om misshandel mot mig vilket jag skulle kunna få om jag slog honom.

Ett enda slag. Det är inte en misshandel i detta läget. Exakt samma sak skulle kunna ske om du råkade dunka hans huvud i asfalten, varför skulle inte det vara misshandel?

PopEye2
2005-03-23, 22:46
kom att tänka på en dokumentär nu när jag sett tråden här, dom hade en kille å tjej som spelade aktörer mitt i stan i stockholm, han låtsades misshandla å skrika åt henne och hon grät då eller va hon gjorde skrek kanske, bara för att se om nån skule komma å bryta, det var ingen som gjorde det...alla bara tittade och gick förbi, tycker det är ännu jävligare att se att ingen bryr sig eller lägger sig i.

nim
2005-03-23, 22:49
Ja för annars kanske du råkar försöka göra en nertagning på nån som har lite reflexer och sätter upp ett knä i ansiktet på dig och plötsligt ligger du där på den hårda asfalten och får huvudet sönderhoppat.

Eller så kanske du får ner honom, men plötsligt känns det lite konstigt i magen för att han sprättar upp din buk med kniven du inte såg...

Tror du inte killarna i Pride & UFC har reflexer men ändå är det ständigt nertagningar. Tror att det är aningen lättare att lura en pundare även fast inte jag är Sakuraba.

Men visst finns det en risk att jag får en kniv i mig nån måste ju vara den första som får det vid en nedtagning.

PopEye2
2005-03-23, 22:52
nu blev tråden här smutskastning mot varandra istället för att diskutera filmklippet *grr27*

nim
2005-03-23, 22:52
Ett enda slag. Det är inte en misshandel i detta läget. Exakt samma sak skulle kunna ske om du råkade dunka hans huvud i asfalten, varför skulle inte det vara misshandel?

Ett enda slag gjorde att han blev så groggy att han var tvungen att få hjälp från platsen. Troligtvis fick han en lättare hjärnskakning. Det skulle jag vilja kalla misshandel.

Självklart finns risken att han slår i huvudet i marken vid en nedtagning men jag tror att risken är större vid ett slag.

nim
2005-03-23, 22:54
kom att tänka på en dokumentär nu när jag sett tråden här, dom hade en kille å tjej som spelade aktörer mitt i stan i stockholm, han låtsades misshandla å skrika åt henne och hon grät då eller va hon gjorde skrek kanske, bara för att se om nån skule komma å bryta, det var ingen som gjorde det...alla bara tittade och gick förbi, tycker det är ännu jävligare att se att ingen bryr sig eller lägger sig i.

Hade några av forumets medlemmar varit på plats hade nog den manlige skådespelaren varit död vid det här laget.

PopEye2
2005-03-23, 22:55
det får vi hoppas, kanske inte död men levande begraven.

Langster
2005-03-23, 22:56
Tror du inte killarna i Pride & UFC har reflexer men ändå är det ständigt nertagningar. Tror att det är aningen lättare att lura en pundare även fast inte jag är Sakuraba.

Men visst finns det en risk att jag får en kniv i mig nån måste ju vara den första som får det vid en nedtagning.
Det händer ju faktiskt rätt ofta att nån hinner sätta upp ett knä i ansiktet. Men i en kamsportsgala betyder inte det att man DÖR, vilket det mycket väl kan göra på gatan. Har du tänkt på hur många ggr nedtagningar misslyckas? Händer det på gatan kan det gå riktigt illa.
Jag tror knappast du skulle bli den första som får en kniv i dig vid närkamp.

Alltså man måste tänka på att folk som pimpen i filmen är VÄLDIGT ICKE-SNÄLLA människor.

Trance
2005-03-23, 22:59
Ett enda slag gjorde att han blev så groggy att han var tvungen att få hjälp från platsen. Troligtvis fick han en lättare hjärnskakning. Det skulle jag vilja kalla misshandel.

Självklart finns risken att han slår i huvudet i marken vid en nedtagning men jag tror att risken är större vid ett slag.

...vem fan bryr sig om "pimpen" aset ville ju slåss då skall han ner. :)

Trance
2005-03-23, 23:01
Hade några av forumets medlemmar varit på plats hade nog den manlige skådespelaren varit död vid det här laget.

Hade du varit där så han kanske kvinnan varit död om det varit på riktigt?

Jag säger inte att jag skulle göra något, jag är klen och rätt feg tror jag. Men jag hoppas jag skulle försöka göra något för det är fan rätt att gå in och jag applåderar alla som gör det.

nim
2005-03-23, 23:05
Hade du varit där så han kanske kvinnan varit död om det varit på riktigt?

Jag säger inte att jag skulle göra något, jag är klen och rätt feg tror jag. Men jag hoppas jag skulle försöka göra något för det är fan rätt att gå in och jag applåderar alla som gör det.

Jo men absolut, jag skulle gå och köpa popcorn och titta på när en kvinna blev mördad.

palme
2005-03-23, 23:11
Haha langster :laugh: För rolig idag :D

Trance
2005-03-23, 23:14
Jo men absolut, jag skulle gå och köpa popcorn och titta på när en kvinna blev mördad.

Är inte det lite okänsligt tycker du?

Dipshit
2005-03-23, 23:18
Det är därför taekwondo är en jevla bra grej ;)
Man håller ett säkert avstånd mellan varven av whooping-his-ass!

ooh, va det rockar mot street villains när jag tänker på det..
som ni säger, närkontaktstilar är nog inge vidare säkert på streetan..

palme
2005-03-23, 23:22
[QUOTE=Dipshit]Det är därför taekwondo är en jevla bra grej ;)
Man håller ett säkert avstånd mellan varven av whooping-his-ass!

QUOTE]

Bäst för dig att du var superironisk nu! Annars skickar jag nim på dig!

PopEye2
2005-03-23, 23:53
www.kenshamrock.com höhö ja har hans tröjja *skitcool*

heltzonicka
2005-03-24, 04:04
Dock så är det ju killen han tar stryp grepp på som är störd!

Det är inte just bara den speciella händelsen som har fått mig att tycka snubben är en fettönt, ta när det var en stor tävling i Wembleyarenan, givetvis skulle den "farlige" Vallely stå slå på bonkabilen med brädan och hålla på slå med händerna mot rutan osv osv.
Just den där händelsen med strypgrepp på visar vilket tönt han är, om jag inte missminner mig så pekade gubben på hans bröst och sa något och Mike reagerade givetvis våldsamt genom att säga i stil med "du pekar inte på mig" blablabla han är ett offer!!