Visa fullständig version : kan man äta för mycket sallad?
jag har börjat gå på halvdeff, dvs äter inget onyttigt o drar ner så mycket som möjligt på kolhydrater och onödig fet mat.
Mina luncher består varje vardag av en kycklingsallad, som innehåller kanske 1.5 kycklingfilé och väldigt mycket sallad, en rågad tallrik med sallad för att fatta sig kort.
frågan är: innehåller en sallad många kcal? den består av gurka, ananas, grönkålssallad(osäker på namnet), sparris och majs typ
King Grub
2005-03-22, 19:39
Det kommer inte att vara salladen som är den eventuella boven i din kalorijakt...
Gränsen där man äter för mycket går nog när man blir dålig i magen av det. ;)
okej låter bra, för de händer ju att man går hungrig när man inte är van med det lägre kaloriintaget, så man tar ut sina aggresioner på salladsbuffén och visar vem som bestämmer
MyungChul
2005-03-22, 20:53
www.slv.se
frågan är: innehåller en sallad många kcal? den består av gurka, ananas, grönkålssallad(osäker på namnet), sparris och majs typ
Gurka, kål o sparris lär du ju inte lyckas bli fet på.
Majs ger ju en gnutta energi, ananas lite mer. Men ananas är ju fortfarande en frukt, inte något i klass med chips o choklad :)
Jag aktar mig för att äta sallad ute, för jag kan inte låta bli att skopa på massor av god dressing och mola i mig av det varma nybakade jättevita brödet :(
Bah
King Grub
2005-03-23, 06:32
Jag aktar mig för att äta sallad ute, för jag kan inte låta bli att skopa på massor av god dressing och mola i mig av det varma nybakade jättevita brödet :(
Men det är salladens fel att du blir tjock av det, eller hur? :D
Men det är salladens fel att du blir tjock av det, eller hur? :D
Jaaa!
*slap*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.