handdator

Visa fullständig version : Visar pumpen framtiden?

Prowler
2005-03-22, 12:43
Vet ej om detta är rätt ställe att lägga tråden på egentligen...

Har en rätt mysko fråga. När man tränar så blir man ju lite svälld och upp- pumpad. Nu tycker jag att jag börjar se rätt ok ut på vissa muskelgrupper när jag är pumpad, men det lägger sig ju igen efter någon dag. Frågan är, finns det något samband mellan pumpen och hur man kommer se ut när man tränat ett tag? Och hur långt kan det vara kvar tills man ser ut som man gör när man är upp-pumpad? Som ex. så börjar jag få en ganska ok skåra mellan bröstmusklerna när jag tränat, men den skåran är betydligt mindre efter någon dag. Förr så hade jag ingen skåra alls, men när jag nyss hade tränat så såg jag väl ut som jag gör när jag är vilad idag.

Ni som tränat länge kanske har lite egna observationer att dela med er av. Man undrar ju hur långt det kan vara kvar tills man ser ut som när man är upp-pumpad. Töntigt fråga, jag vet men jag tycker det är rätt intressant ändå.

Inzza
2005-03-22, 13:12
Tränar du hårt och länge så får du större muskler... och när du har större muskler så ser pumpen ännu större ut :D hur svårt kan detta vara att själva komma på?

Prowler
2005-03-22, 14:05
Tränar du hårt och länge så får du större muskler... och när du har större muskler så ser pumpen ännu större ut :D hur svårt kan detta vara att själva komma på?

Men, men...sluta retas *cry* Att pumpen och musklerna blir större förstår jag, men går det parallellt med utvecklingen över...äsch skit samma jag ska sluta tänka så jävla djupt om allting...

palme
2005-03-22, 14:18
Jo kan man väl säga att den gör. Fast ändå inte.

bear.flowertwig
2005-03-22, 23:05
Jo kan man väl säga att den gör. Fast ändå inte.

Klockrent :thumbup:

Elajt
2005-03-22, 23:13
Tränar du mycket och regelbundet så kommer _väl_ musklerna att bli lika stora icke pumpade som när dom _var_ pumpade innan.

men när musklerna ökar i "passivt tillstånd" så ökar muskeln i pumpat tillstånd också.

Det är bara en fråga om tid och hängivenhet till träningen, så kommer dina muskler se så stora ut som dom gör nu med pump.

Lite sluddrigt svar kanske..

AndersHermansson
2005-03-22, 23:25
Jag kan också sammanfatta att du alltid kommer att se större ut efter träning då du har pump =) Det är tungt att leva med!