handdator

Visa fullständig version : En av dom roligaste låtarna att lira...

The Somberlain
2005-03-21, 20:02
...torde vara Mötley Crües "Live Wire". Sicket jävla ös i replokalen.

HenrY
2005-03-21, 22:03
Nä, Master of Puppets o Creeping Death me Metallica! :hbang:
Satan, kommer ihåg när ja o "bandet" drog upp till full volym på förstärkarna, o trummisen (Som vi enbart lirade med några ggr) slog på allt vad han kunde på trummorna! Seriöst, det var bland det bästa jag nånsin vart med om!
SATAN vikken kick det var!:D

axlpxl
2005-03-21, 22:15
Creeaaaping DEATH! :hbang:

DIE DIE DIE DIE DIE DIE DIE!

:hbang: :hbang:

HenrY
2005-03-21, 22:23
Creeaaaping DEATH! :hbang:

DIE DIE DIE DIE DIE DIE DIE!

:hbang: :hbang:

YEAH BABY!!!!
Dom andra i bandet stod o skrek "DIE DIE DIE" medans man drog James "DIE, DIE by hand osv" YYYYEEAAAHH!!
Helvete, har fan minnes luckor från vissa grejer från replokalen. Det var en sån jävla kick! Måste fan försöka få ihop någe band igen!:)

Officer
2005-03-21, 22:29
Hehehe, att lira Master of Puppets i sann replokalsanda är oslagbart!

scythe
2005-03-21, 22:34
Om vi snackar covers så är jag väldigt förtjust i att köra "Crazy Train". Och dessutom ta överstämman i refrängen. :D

Bästa känslan är dock när de egna låtarna låter riktigt fett och man får en kick av det man själv varit med att skapa.

Slayerized
2005-03-22, 00:15
Bara för det måste jag lära mig Live Wire innan jag går och lägger mig.;)

Master of Puppets ligger högt upp på listan över de roligaste låtarna att lira i replokal!
Bullet Hole (The Haunted) också.
Och sist men absolut inte minst är Slaughter of The Soul med ATG förbannat kul också! Så otroligt snygg och roligt riff!

squat: självfallet måste man lägga övertoner á la Zakk Wylde när man kör Crazy Train! :hbang:

The Somberlain
2005-03-22, 17:08
Ahhh... Slaughter of the Soul är en riktig replokalsklassiker! Så även Blinded by Fear och Suicide Nation...

Wayfaerer
2005-03-22, 17:17
Hehehe, att lira Master of Puppets i sann replokalsanda är oslagbart!

Glöm inte For Whom the Bell Tolls!

Officer
2005-03-22, 17:22
Glöm inte For Whom the Bell Tolls!
Absolut! Hela 0-3-2-1-0-3-2-1 delen i introt är fan underbart att spela med två chuggande gitarrer samt en fet basgång!

heltzonicka
2005-03-22, 17:52
Jag måste lägga min röst på Dylans "the times they are a-changin".
Med ett A-munspel och capoklämman på andra bandet är det en riktigt jävla bra låt.
Acoustic folkmusicstyle.

HenrY
2005-03-22, 18:12
Absolut! Hela 0-3-2-1-0-3-2-1 delen i introt är fan underbart att spela med två chuggande gitarrer samt en fet basgång!

oooo ja!:D Den glömde jag faen. Den är riktigt jävla sjysst när man lirar den högt med mycket jävla bas!