handdator

Visa fullständig version : EMS träning

Prankie
2005-03-21, 15:38
Elektronisk Muskel Stimulator, eller snarare elterapi som säljs i tvshop. Finns det dokumenterade studier eller bevisade effekt omkring de? Vill köpa trimtronic från tvshop och ha de som massagebyxor för lår dagarna efter böj. :D

abjorn
2005-03-21, 15:44
Som träning vette fan... men som rehabilitering borde det väl fungera. Lånade syrrans ett tag när jag var och hälsade på (ingen tv shop grej utan nåt hon lånat från sjukhuset) och det var en jävla kräm i dom grejjerna iaf.

Funkar det inte är det en rolig sak på förfesten ;)

Mehdi
2005-03-21, 15:50
Charlie Francis (Ben Johnsons och Marian Jones Ex.coach) förespråkar väldigt mycket sådan träning. Men det kräver speciella upplägg vad jag har förstått.
Dessa från tv shop är nog inte tillräckligt starka heller misstänker jag. Försök hitta annanstans.

vxcv
2005-03-21, 16:41
Charlie Francis (Ben Johnsons och Marian Jones Ex.coach) förespråkar väldigt mycket sådan träning. Men det kräver speciella upplägg vad jag har förstått.
Dessa från tv shop är nog inte tillräckligt starka heller misstänker jag. Försök hitta annanstans.

Och jag vet nått annat han förespråkar ;)

Jax
2005-03-21, 18:27
Vet en kille som använder en sådan där mojäng för att återhämta sig under 6 dagars-tävling (spring så långt du hinner på 6 dygn). Ska visst fungera bra som återhämtning men jag vet inte vilket märke han använde sig av.

Sverker
2005-03-21, 19:06

Kanske är tur att de inte är så starka :D