handdator

Visa fullständig version : träningslusten e tillbax;)

eva_
2005-03-21, 09:23
har lovordat Lundbybadet i en annan tråd.. och fortsätter väl här...

i februari låg träningen på is hela månaden i princip. fast det va så mycket med flytt o packning o en massa jox, så ja hann lixom inte.

men redan första dagen efter att jag flyttat, så köpte jag årskort, och träningslusten e maximal!

delar upp styrkan på ca 5 ggr/vecka. brukar köra styrka ca 30 min innan ett pass som e 1 timme, tex funk/aerobic/simning/spinning/poweryoga osv.

förra veckan blev det uppdelat på följande fem dagar:
armar (biceps o triceps)
bröst
axlar/mage/vader
ben
rygg

tänkte börja med morgonpromissar ngn gång i veckan nu när det blir ljusare. men kan bara gå 1-2, max 3 mornar per vecka, eftersom jag går upp kl 5 på morgonen, så e d rätt uteslutet att gå upp kl 4 för att promenera.

tänkte bara höra om ni har synpunkter på mitt schema, kan man förbättra nåt så e d ju bara bra:)
tycker annars att jag hittat ett rätt bra upplägg.
framförallt känns det KUL. passen med Funk o PowerYoga o de är MEGA-ROLIGA. En timme känns som 5 minuter, och man vill bara fortsätta flera timmar till. Musiken e jättebra, och ledarna oxå... njuter:):)

eva_
2005-03-21, 09:27
just det, fråga om armar:

när jag kör biceps/triceps, e d bra att köra biceps först, eller är det kanske en fördel att variera det med.

sen kör jag aldrig underarmar... känner inte att jag vill få grövre underarmar precis. hur gör ni andra tjejer?

Thony
2005-03-21, 09:32
just det, fråga om armar:

när jag kör biceps/triceps, e d bra att köra biceps först, eller är det kanske en fördel att variera det med.

sen kör jag aldrig underarmar... känner inte att jag vill få grövre underarmar precis. hur gör ni andra tjejer?

Spelar ingen större roll om du kör biceps eller triceps först.Variera tycker jag.Lite mer set på triceps. Varför kör du inte underarmar ? Klart du skall köra det :hbang: :D