handdator

Visa fullständig version : lundbybadet (hisingen)

eva_
2005-03-21, 08:21
ääälskar mitt nya gym:)
det e nästan lika grymt som Gerdahallen i Lund!

har flyttat till Gbg, och bara ett par hållplatser ifrån där jag bor, har jag alltså hittat Lundbybadet - guld! Bra öppettider, nyrenoverat o fräscht. Simhall, gym o en massa roliga pass. O ledarna e hur gulliga o trevliga som helst! Och det är en salig blandning av folk där - hur nice som helst:)

Ett litet minus är kanske att det kunde varit en lite större avdelning för fria vikter i gymet, och att gympa-salarna kunde varit lite större. Man måste även boka passen typ en vecka i förväg för att få plats, o om man skulle råka missa ett pass, då får man betala. Annars e d kanon tycker jag.

Nån mer som diggar Lundbybadet?

Thony
2005-03-21, 09:30
ääälskar mitt nya gym:)
det e nästan lika grymt som Gerdahallen i Lund!

har flyttat till Gbg, och bara ett par hållplatser ifrån där jag bor, har jag alltså hittat Lundbybadet - guld! Bra öppettider, nyrenoverat o fräscht. Simhall, gym o en massa roliga pass. O ledarna e hur gulliga o trevliga som helst! Och det är en salig blandning av folk där - hur nice som helst:)

Ett litet minus är kanske att det kunde varit en lite större avdelning för fria vikter i gymet, och att gympa-salarna kunde varit lite större. Man måste även boka passen typ en vecka i förväg för att få plats, o om man skulle råka missa ett pass, då får man betala. Annars e d kanon tycker jag.

Nån mer som diggar Lundbybadet?

Hej och välkommen till götet :) Jag har aldrig tränat där, men vad har dom för hantlar ? (alltså max ) Priser ? Mkt folk ?

Själv tränar ja på kristinedal (gamlestan) och jag är nöjd (förutom musiken då ) :D

eva_
2005-03-21, 10:14
eh du jag har inte kollat in maxvikten på hantlarna... en snabb titt försäkrar mig om att de ändå inte kommer att vara aktuella i mitt fall inom den närmsta tiden;) det finns gott om hantlar o stänger, kanske bara själva utrymmet som e lite snålt tilltaget.

jag har guldkort = simning+pass+gym = 3 600 kr helår
sen kan man ta två kombinationer (ex gym+simn) för 3 000 kr/år

kan va lite tjockt me folk i gymet på eftermiddag o kväll, men inte värre än på andra ställen tror jag. väldigt fräscha lokaler o maskiner. prisvärt tycker jag.

mr_ping2
2005-03-21, 10:20
Jag har varit där några gånger... men dom kolla lite snett när man kom in i trikå och skrek när man träna :)

Thony
2005-03-21, 10:50
Jag har varit där några gånger... men dom kolla lite snett när man kom in i trikå och skrek när man träna :)

hade jag oxå gjort om du hade stått böjd framför mej i trikå å skrikit :D

Men med andra ord inget "byggar gym" ?

mr_ping2
2005-03-21, 11:01
Lyftar gym :)

RobbeliRobban
2005-03-21, 11:12
Tränade där när jag skulle gått Gymnasiet, 96-97 någongång, då rockade det fett, tomma rysskartor i papperskorgarna på dass, och steroidsvullna tonåringar i flock kring smithmaskinen.

Herkulez
2005-03-21, 11:14
Tränade där när jag skulle gått Gymnasiet, 96-97 någongång, då rockade det fett, tomma rysskartor i papperskorgarna på dass, och steroidsvullna tonåringar i flock kring smithmaskinen.
låter som vilkte källargym som helst på 80-talet :D

RobbeliRobban
2005-03-21, 11:19
låter som vilkte källargym som helst på 80-talet :D

Men i källargymmen fanns det aldrig en hord 50+ bögar som hängde i bastun!

Nu sabbar jag Evas tråd, sorry. Får nog åka och kolla, bor ju ganska nära och allt.

Xponent
2005-03-21, 11:32
Själv tycker jag att det finns bättre gym i närheten (allt enligt hörsägen). Men alla är vi individer och har olika kravprofil. Har inte själv varit där men man får väl ta sig ett besök dit av ren nyfikenhet.

Thony
2005-03-21, 11:57
Men i källargymmen fanns det aldrig en hord 50+ bögar som hängde i bastun!

Nu sabbar jag Evas tråd, sorry. Får nog åka och kolla, bor ju ganska nära och allt.

off topic: Första gången jag fattat att du robban bor i götet :D
Än mer off tpoic: Jag vann inte med din gym slogan, kom inte ens 2:a, eller 3:a för den delen heller ;)

aliquis
2005-03-21, 12:00
Dyrt allt skall vara för er i storstäderna, på hagabadet här i stan är det väl bad, massa pass o ett nautilusgym, spinning o skit och jag vill minnas att det kostar lite drygt 2000kr, 2300 eller något/år. Kanske inte lika fint eller komplett, men ändå. Njoy är kanske mer jämförbart?