handdator

Visa fullständig version : Välj protte till mig

Janolov
2005-03-20, 21:28
Har sökt på forumet och givetvis finns massor av svar på mina frågor, men lägger ändå ut mina frågor och hoppas att det blir bra.

Så här ser mitt nuvarande deffschema ut på ett ungefär. Väger 113,5 kg... :cryout:

08.00 Lättfil 5dl,äpple/päron eller brödskiva
10.00 Lättfil 5dl, äpple/päron
12.00 200g fisk eller magert kött + 100g ris/pasta/potatis
15.00 2ägg + ett äpple/päron
17.00 3ägg 50g Dextropur
18.30 200g fisk eller magert kött + grönsaker
23.00 250g Kesella

cirka 2500kcal, 185g protein, 77g fett, 225g kolhydrater

Tränar helkropp splittat på tre pass 4ggr/vecka...
Promenerar för tillfället endast 45min/dag...
Kommer med våren lägga in otroligt mycket promenader, löpning och cykling. :whipped: Vill öka proteinintaget och sänka kolhydratintaget.
Eftersom jag har begränsad ekonomi för tillfället så kan jag inte köpa särskilt många olika kosttillskott. Det känns dock som att ett proteinpulver skulle behövas. Om jag köper ett snabbt skulle jag kunna ta det efter träningen med dextropuren. Vill helst kanske dricka protte max två ggr per dag.

I mitt fall är frågorna

1. Är ett vasslebaserat proteinpulver användbart även vid andra tillfällen på dagen?
2. Bör jag satsa på ett snabbt, medelsnabbt eller långsamt protein?
3. Vilket pulver är i såna fall mest prisvärt och var handlar jag det?
4. Nu kanske du har hittat ett pulver till mig. Lägg då in det i mitt schema...

Är tacksam för svar...

TTT
2005-03-20, 21:33
Jag tycker du skall köra på Vassle då du verkar få i dig kasein till de flesta måltiderna. Vassle till frukost och vid träning.

Frazze
2005-03-21, 00:03
3. Vilket pulver är i såna fall mest prisvärt och var handlar jag det?

Är tacksam för svar...

Enn vasslekoncentrat är vad jag skulle satsa på när ekonomin är dålig, ett bra och prisvärt val hittar du här (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86), så stödjer du kolozzeums verksamhet på en gång.