Visa fullständig version : Vad kan jag få för bil?
Metal_boy_
2005-03-18, 17:26
Helst över årsm-90
Vad kan jag få för en liten bil för runt 12000:- ?
http://www.blocket.se/search?q=&caller=shl_s&l=0&city=0&category=4&where=3
Pris till: 10 000
Årsmodell från: 1990
mini_Arnold
2005-03-18, 17:28
Gå in på blocket! Har inte den som startsida längre och denna dator är cepeslö så det går inte.
Jag hade hittat en p 5 min :D
Lasse Kongo
2005-03-18, 17:29
ja skulle satsa på en golf.
ja skulle satsa på en golf.
Ja, för de brukar ju inte vara slutkörda, eller hur? *screwy*
*slap*
Köp något japanskt, tråkigt men hållbart!
Arne Persson
2005-03-18, 17:36
Jag skulle INTE satsa på en nerkörd Golf! JAg köpte en 94 Fiat Tipo till min styvson, när han tog körkort, som endast gått 10 000 mil och var i perfekt skick. Den kostade 14 000 kr. galvad kaross mm. Mycket bil för pengarna. Köpa en billig Golf är rena lotteriet!
Jag skulle INTE satsa på en nerkörd Golf! JAg köpte en 94 Fiat Tipo till min styvson, när han tog körkort, som endast gått 10 000 mil och var i perfekt skick. Den kostade 14 000 kr. galvad kaross mm. Mycket bil för pengarna. Köpa en billig Golf är rena lotteriet!
:love:
Arne Persson
2005-03-18, 17:37
:love:
? :confused:
Metal_boy_
2005-03-18, 17:39
tack för tipsen :thumbup:
Metal_boy_
2005-03-18, 17:41
Men tipon e svår o få tag i, vad tror du om unon då den lite mindre?
Herkulez
2005-03-18, 17:42
get är kär i dig
håller med stjert förövrigt, köp en tråkig japanare istället :thumbup:
Ja, för de brukar ju inte vara slutkörda, eller hur? *screwy*
*slap*
Köp något japanskt, tråkigt men hållbart!
Varför skulle de vara nerkörda??
Jag avråder dig från att köpa något japansk som är så gammalt. Ofta sönderrostade.
Mitt tips är att satsa på en Audi 80
Volvo 460 - garanterat gubbkörd. En bra bil med trist image.
Ursäkta, efter jag börjar bli osäker på min sexualitet blev det en tvivalaktig smiley, jag menade bara att jag gillade vi hade samma uppfattning!
BACK TO HETEROWORLD!!! :thumbup:
Jag avråder dig från att köpa något japansk som är så gammalt. Ofta sönderrostade.
GOLF = Ungdomsbil, hårt körda, ofta dåligt servade etc....
get är kär i dig
håller med stjert förövrigt, köp en tråkig japanare istället :thumbup:
NEJ, I DIG PLUTTE *innocent*
Arne Persson
2005-03-18, 17:49
Med tanke på Golfens popularitet och oändligt antal ägare mm mm så har det blivit rena lotteriet att köpa en billig sådan.
Metal_boy_
2005-03-18, 17:49
lite tips på snepittar då??(japanare) jag kan bara suzuki swift och honda civic
Mazda 323F
Misubishi Colt, Mazda 323, Nissan Sunny exempelvis....
Hade en Sunny som gick problemfritt i 10.000 mil, tills jag sprängde motorn, hade glömt fylla på kylarvatten, haha
Med tanke på Golfens popularitet och oändligt antal ägare mm mm så har det blivit rena lotteriet att köpa en billig sådan.
Det som dödar en bil till slut är oftast rosten, INTE motorn!
Beroende på hur den är körd naturligtvis
Metal_boy_
2005-03-18, 17:53
nja men tänk på alla hjulupphängningar och diverse styrprylar under bilen som knakar sönder når snorbarnen åker lika fort i kurvorna så allt hänger o glappar där under sen hehe
Arne Persson
2005-03-18, 17:54
Rosten är ju inte direkt ovanlig i äldre golfar, eller?
Rosten är ju inte direkt ovanlig i äldre golfar, eller?
Ovanligare än i japanska bilar.
Metal_boy_
2005-03-18, 17:56
ska kolla upp lite nu från tipsen :thumbup:
Ovanligare än i japanska bilar.
Hur gammal är du? Hur många bilar har du haft genom åren?
nja men tänk på alla hjulupphängningar och diverse styrprylar under bilen som knakar sönder når snorbarnen åker lika fort i kurvorna så allt hänger o glappar där under sen hehe
Gamla japanare är också populära tonårsbilar.
För reservdelar som går sönder finns beggade prylar i oändlighet till Golf på skroten. Japanska bilar också.
Däremot börjar det bli krångligare när rosten sätter sig i balkar, golv osv.
Hur gammal är du? Hur många bilar har du haft genom åren?
23 år
7 bilar
23 år
7 bilar
Var detta jag ville veta....
Var detta jag ville veta....
Och?
Metal_boy_
2005-03-18, 18:09
Gamla japanare är också populära tonårsbilar.
För reservdelar som går sönder finns beggade prylar i oändlighet till Golf på skroten. Japanska bilar också.
Däremot börjar det bli krångligare när rosten sätter sig i balkar, golv osv.
ne jag har inte sagt att inte ungdomar inte kör japanare :confused: Men det lät på dig som att det va rosten bara som gjorde att en bil blev slut
Och?
och så var sagan slut.
Metal_boy_
2005-03-18, 18:18
740! ;)
haha nej fy fan, ingen bil som vaggar sönder i kurvorna, gungar ju för fan en kvart efter man rätat upp den :D
ne jag har inte sagt att inte ungdomar inte kör japanare :confused: Men det lät på dig som att det va rosten bara som gjorde att en bil blev slut
Orkar inte diskutera. Gav bara mina råd.
Efter att ha jobbat på skrotfirma vet jag att det oftast är pga rosten som folk skrotar sina bilar. (om de inte blivit krockade då)
Krokodil
2005-03-18, 18:24
Jag känner en mekaniker som är inne på sin sjunde Mazda 323. Han hävdar att det är den perfekta bilen och har aldrig fått dem stulna heller.
Metal_boy_
2005-03-18, 18:38
Jag känner en mekaniker som är inne på sin sjunde Mazda 323. Han hävdar att det är den perfekta bilen och har aldrig fått dem stulna heller.
Frågan är ju då varför han är inne på sin 7:e hehe :cool:
Krokodil
2005-03-18, 18:42
Frågan är ju då varför han är inne på sin 7:e hehe :cool:
Han har en och hans fru har den andra.. hon har visst smällt ett par också. :D
Han har en och hans fru har den andra.. hon har visst smällt ett par också. :D
:)
Bor han på ett lugnt ställe? Är det F modellen han har? Den är vääldigt lätt att komma in i utan att förstöra något.
HookersUnited
2005-03-18, 18:46
http://www.bytbil.com/
Krokodil
2005-03-18, 18:47
:)
Bor han på ett lugnt ställe? Är det F modellen han har? Den är vääldigt lätt att komma in i utan att förstöra något.
Han bor på vischan. Vet ej vilken modell han har.
bosse_brutal
2005-03-18, 19:17
ford fiesta 1,1 :D
Helst över årsm-90
Vad kan jag få för en liten bil för runt 12000:- ?
Du får köpa min 240:a för under 12000:-, ja t.o.m. under 10tusen......iofs en 77:a...men bara 4 växlar å hålla reda på :thumbup:
Styrkebyggare
2005-03-18, 21:18
Skulle jag köpa en bil för runt tio papp som bara skulle rulla så problemfritt som möjligt så hade jag lätt satsat på en 240/740. Dessa modeller är enkla och driftsäkra och går att köra i stort sett hur långt som helst så länge man underhåller dem (50 000 mil i en 740 är inga problem). Reservdelar och service är förhållandevis billigt. Den enda direkta nackdelen är att de gärna drar uppåt en liter soppa per mil (framförallt när de börjar bli äldre), men om man ser till totalekonomin så är det ändå inte så farligt. Säkerheten är en annan sak som är positiv med t.ex. 740.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.