Visa fullständig version : Marklyft....
Vad gör jag när ja får träningsverk i röven i stället för korsryggen när ja kör marklyft??
För mig så känns det som om ja borde köra marklyft för röven o stela mark för korsryggen.. hmm e ja kass lr?
=strongman= Smirnuff
2005-03-18, 18:39
röven aktiveras i marklyft så de e väll inget konstigt..
Vad gör jag när ja får träningsverk i röven i stället för korsryggen när ja kör marklyft??
För mig så känns det som om ja borde köra marklyft för röven o stela mark för korsryggen.. hmm e ja kass lr?
Det tyder på att du gör helt rätt! Arslet tävlar med hamstring om att dra största lasset i marklyft.
Duscha hemma:laugh:Det tyder på att du gör helt rätt! Arslet tävlar med hamstring om att dra största lasset i marklyft....och om man inte får träningsvärk i varken arslet eller hamstrings, tyder det då på att ens korsrygg är den svaga länken och/eller på att ens teknik gör att korsryggen används mest?
är jag den enda som tycker det är enormt irreterande att närman kör mark så glider stången längst ens ben o knä... hehe vaken alldeles för sent så lite whine sitter fint...
Vesseldahl
2005-03-19, 06:59
är jag den enda som tycker det är enormt irreterande att närman kör mark så glider stången längst ens ben o knä... hehe vaken alldeles för sent så lite whine sitter fint...
Jag har inga problem med att skivstången skrapar mot knäna, däremot "touchar" den smalbenen och det brukar jag lindra genom att ha långbyxor och fotbollstrumpor.
Jag har inga problem med att skivstången skrapar mot knäna, däremot "touchar" den smalbenen och det brukar jag lindra genom att ha långbyxor och fotbollstrumpor.
Jag vet folk som kört med fotbollsbenskydd då de kör marklyft! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.