handdator

Visa fullständig version : Tunisien

Mpet
2005-03-17, 22:19
Har nu beställt en resa till tunisien....

nån som har varit där? vill ha tips på vad man ska göra och inte göra!!?

åker den 30 då får ni ha d så kul här hemma i värmen

Leon
2005-03-17, 22:44
Är där bra väder nu?Har varit där tre ggr, två första gångerna i Suisse och den tredje i Hammamet.Hammamet är en fiskeby och tunisiernas riviera,jättemysig by.Tycker där är bäst väder på hösten,på våren(var där i Maj)var det kallt i vattnet.Vart ska du,och var ska du bo?

Jay-Z
2005-03-17, 23:09
Tyckte det sög kopiöst och jag var i Hammamet. Not my cup of tea. Men visst, om man gillar att bli förföljd på stan så... :thumbup:

jesse
2005-03-18, 00:29
Självklart ska du åka dit för o spela lite GOLF nu när man inte kan göra de här hemma. När jag va där för några år sedan var de jäkligt kallt i vattnet, men de va iofs under februari månad.

Ha de så kul :cool:

- ante
2005-03-18, 00:44
Tyckte det sög kopiöst och jag var i Hammamet. Not my cup of tea. Men visst, om man gillar att bli förföljd på stan så... :thumbup:

Hammamet sög även då jag var där för ungefär 4 år sedan....

muddler
2005-03-18, 01:20
Hammamet sög även då jag var där för ungefär 4 år sedan....

sjysst avatar! :booty: :booty: :naughty:

MacLeod
2005-03-18, 02:20
Jag har hört från andra att det suger. Jag hade hellre åkt till Vitryssland och knackat rödingar.

Myten
2005-03-18, 02:30
Eller till Bulgarien och leasat en hora!

marst060
2005-03-18, 08:16
Var i tunisien i fjol. Åk inte dit. Slitet jävla U.land med EXTREMT påfrestande människor. Påflugen, otrevlig och allmänt rubbad befolkning. Landed är slitet och underutvecklat.

Innan jag åkte dit har jag inte riktigt förstått hur folk kan åka på all-inclusivehotell och tillbringa all sin tid på hotellområdet. Nu vet jag varför. Aldrig någonsin Tunisien igen.

AVBOKA!!!

Jay-Z
2005-03-18, 08:55
Var i tunisien i fjol. Åk inte dit. Slitet jävla U.land med EXTREMT påfrestande människor. Påflugen, otrevlig och allmänt rubbad befolkning. Landed är slitet och underutvecklat.

Innan jag åkte dit har jag inte riktigt förstått hur folk kan åka på all-inclusivehotell och tillbringa all sin tid på hotellområdet. Nu vet jag varför. Aldrig någonsin Tunisien igen.

AVBOKA!!!

:thumbup: Dagens sanning!

Jay-Z
2005-03-18, 09:00

AVBOKA!!!

:thumbup: Dagens sanning!

z_bumbi
2005-03-18, 09:35
Slitet jävla U.land

Blev du förvånad över det?

dared
2005-03-18, 09:38
Det finns kanske bättre stället än Tunisien, men så dåligt va d inte för mig. Men hade jag inte spelat golf hade det varit katastrof.. då vettefan vad man skulle göra.. men lirade golf sen va golfplasir som jag tror d va placera oss på ett 5-stjärningt hotell med mycket bra mat, otrolig trädgård, poler och privat strand.. inte helt fel

Ps. Alf Svensson med familj bodde på samma hotell *kissass*

Thony
2005-03-18, 09:40
Haha.. Har ochså hört en del folk berätta att det inte är något höjdar land. Speciellt inte folket, mot kvinnorna. Varför just tunisien ?

marst060
2005-03-18, 09:56
Blev du förvånad över det?

Att det var så illa som det visade sig vara, ja det blev jag förvånad över.

hulken
2005-03-18, 13:06
Tycker definitivt att du ska göra en rundtur i landet ca: 2 dagarsresa eller så, rida kamel i sahara :thumbup: måst du ju göra......finns mycket kulturellt i Tunisien, men är det partaj du letar efter så har du åkt fel....spriten är dyr som faan om det ens finns vodka, öl har dom då det vet jag,hehehe.....

Nismo
2005-03-18, 13:32
Tycker definitivt att du ska göra en rundtur i landet ca: 2 dagarsresa eller så, rida kamel i sahara :thumbup: måst du ju göra......finns mycket kulturellt i Tunisien, men är det partaj du letar efter så har du åkt fel....spriten är dyr som faan om det ens finns vodka, öl har dom då det vet jag,hehehe.....

Ridit kamel i sahara har jag också gjort :) Som sagt, det bör du göra, häpnadsväckade när du bara ser sand så lång ögat ner. Förbered dig dock på en lååång och trång bussfärd.

Något annat du bör göra är att besöka Medinan (tror jag det heter). Oändligt lång gata, i Tunis tror jag, marknad med massa kul (?) grejjer. Pruta bör du kunna.

*I övrigt tyckte jag folket var jobbigt.
*Blev bestulen på hotellrummet. Ha inte kvar alt. göm värdesaker.
*Härliga ständer, men akta dig för luriga stömmar. Jag fick panik en gång o trodde jag skulle dö :D Kom fan inte in mot land hur mkt jag än simmade (detta var i Hammamet)
*Jag åt inte deras glass eller sallad, drack inte heller deras vatten. Trots detta fick jag världens durchfall.

Trevlig resa!

Nismo
2005-03-18, 13:41
Föresten, du åker väl inte med nån partypolare. Fel land isåfall då de dricker begränsade mängder med alkohol i muslimska länder.

straw
2005-03-19, 18:12
var i tunisien med en tjejkompis . vi vart förföljda, söndertaffsade och kallade horor allt på en o samma dag typ. de verkar tycka att alla kvinnor som inte klär sig i slöja i hettan är billiga och säljer sig och därmed får man göra o säga vad man vill. det vart i slutändan att man såg hur de som stod o sållde saker i sina butiker hopade sig redan på 60 meters avstånd o man hade tänkt att kolla i butikerna, bara att glömma. var bara at gå snabbt som fan igenom hela ( eller ta en annan gata). problemet var abra att ryktet om två svenska tjejer hade spritt sig till längre ner på gatan. så d va bara att gå hem tillslut,.
man funderade extra gånger om att ta på sig kjol eller linne när man skulle till marknaden. hellre gick man i byxor o en tunn sommarjacka o stektes , men då fick man iaf va lite ifred.

ahjuste. om man sa att man "bara tittade " så blev man kallad hora när man gick därifrån utan att köpa nåt. MEN det finns några få som var trevliga o lät en kolla ífred....

så tips till alla tjejer som ska till tunisien, packa långbyxor i tunna jackor. ni kommer inte ångra er.

OCH se upp för kycklingkebabliknande mackor ! de använder inga handskar o gud vet hur länge köttet hängt där i värmen. blev akuten o pencillin i 21 dagar när jag kom hem .

en kul grej ajg hörde från resevärden var att om man bokar sista minuten resa till tunisien så hamnar man säkerligen på d hotellet vi gjorde ( vi åkte sista minuten två veckor för ca 3000)... hamnade på hotell me 4 stjärnor eller nåt. kristallkrona i receptionen o grejer.

Thony
2005-03-19, 20:07
var i tunisien med en tjejkompis . vi vart förföljda, söndertaffsade och kallade horor allt på en o samma dag typ. de verkar tycka att alla kvinnor som inte klär sig i slöja i hettan är billiga och säljer sig och därmed får man göra o säga vad man vill. det vart i slutändan att man såg hur de som stod o sållde saker i sina butiker hopade sig redan på 60 meters avstånd o man hade tänkt att kolla i butikerna, bara att glömma. var bara at gå snabbt som fan igenom hela ( eller ta en annan gata). problemet var abra att ryktet om två svenska tjejer hade spritt sig till längre ner på gatan. så d va bara att gå hem tillslut,.
man funderade extra gånger om att ta på sig kjol eller linne när man skulle till marknaden. hellre gick man i byxor o en tunn sommarjacka o stektes , men då fick man iaf va lite ifred.

ahjuste. om man sa att man "bara tittade " så blev man kallad hora när man gick därifrån utan att köpa nåt. MEN det finns några få som var trevliga o lät en kolla ífred....

så tips till alla tjejer som ska till tunisien, packa långbyxor i tunna jackor. ni kommer inte ångra er.

OCH se upp för kycklingkebabliknande mackor ! de använder inga handskar o gud vet hur länge köttet hängt där i värmen. blev akuten o pencillin i 21 dagar när jag kom hem .

en kul grej ajg hörde från resevärden var att om man bokar sista minuten resa till tunisien så hamnar man säkerligen på d hotellet vi gjorde ( vi åkte sista minuten två veckor för ca 3000)... hamnade på hotell me 4 stjärnor eller nåt. kristallkrona i receptionen o grejer.

När skall du tillbaka då ? :D

straw
2005-03-19, 23:26
När skall du tillbaka då ? :D

kan nog dröja..hahaha...

Pontus
2005-03-20, 01:50
Jag var där i höstas på en ö som heter Jerba (den sydligaste). Åkte gratis med föräldrarna så det var ju bättre än att vara hemma i Sverige där det är skitväder, men jag hade aldrig betalat för att åka dit. Fy fan så dåligt det var där. Förutom att de inte kunde engelska så var det bara allmänt dåligt tyckte jag. Var mest på vårt all inclusive-hotell, och där var inte mycket av nöje som ingick. Dom hade iofs ett gym med 3st trasiga cyklar, två maskiner som var antingen felkopplade eller hade avkapade snören (latsdragen fungerade iofs ok även om den var för kort), en skivstång och hantlar upp till 5kg. Fanns även en roddmaskin där repet var fastknutet så det gick inte att dra i det.
Men hamnar du på ett bra hotell så kan det ju vara lyckat, för utanför fanns det inte mycket att se på :thumbup:

Molotov
2005-03-20, 10:12
Kan även passa på att varna för Egypten. Var i Hurghada i December och FY FAN säger jag. Man fick inte vara ifred överhuvudtaget, de ställde sig i vägen för en var tionde meter och skulle försöka tvinga på en massa skit.Min flickvän blev också hela tiden utsatt för kommmentarer och svinerier. Maten var katastrof, vi blev magsjuka givetvis. Det gick nästan inte att göra sig förstådd då alla var värdelösa på Engelska. De försökte blåsa en hela tiden.
Tillslut hade man ingen lust att lämna hotellet och hur jävla roligt är det... *grr* *grr27*

Har snackat med en polare som var i Tunisien och han beskriver liknande grejor. Mitt råd är att avboka resan och åk till Kanarieöarna istället.

hulken
2005-03-20, 15:11
Till Egypten så åker man av två st anledningar, 1. Dykningen och 2. Pyramiderna, och är dykningen bra så kan man äta fårtarmar :thumbup: no problemas :D

Men som sagts Tunisierna, är väldigt jobbiga dom sliter och rycker i en hela tiden och ska luras, men har man resvana och kan hantera sådant så är det inga problem.