Visa fullständig version : Bryr-ni-er-om-hockeyn-ett-skit-poll?
Eftersom det är den tiden på året när de allra mest obegåvade av idrottare får oproportionerligt stort utrymme, lägger jag traditionsenligt upp en votering om ert intresse. Tidigare år har visat på ett mycket sunt ointresse för den "sport". Jag hoppas på samma resultat nu.
Efter vårens turbulens känns det som man inte behöver kasta så mycket skräp på våra svenska motsvarigheter till amerikanska school bullies, men det kan ju vara kul att höra vad ni tycker....
Frågan: Bryr ni er om slutspelet i ishockey?
allan
King Grub
2005-03-17, 18:09
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/sleep1.gif
Poll?
Nej jag skiter fullständigt i sporten.
Tricklev
2005-03-17, 18:11
Står inte ut med det.
challe balle
2005-03-17, 18:11
Absolut! bästa tiden på året. Men det är väl kanske bara för att det alltid går bra för FBK :D
Hockey är coolt. Dem kör frivänd :D
Visste inte ens att det var slutspel....
Vill inte bry mig.
Tyvärr gör jag det, då jag spyr galla över att så många talanger väljer hockey samt att det får hur mycket utrymme i lokaltidningen som helst.
Niclaaas
2005-03-17, 18:15
hockey är tråkigt, hockeypojkar är dryga och jag är den enda från leksand som inte kan åka skridskor :hbang:
Pudzianovski
2005-03-17, 18:15
Många gillar Hockey. Låt dem göra så.
Jag bry mig inte men respekterar de som tycker det är kul.
Kvalserien är mycket mer intressant än elitserieslutspelet
svarta,vita,röda
nordland
2005-03-17, 18:19
Klart jag gillar hockey... Men nu får SM slutspelet stå åt sidan för Kvalserien. Mycket mer intressant nu när lule är utslagna... Idag kommer Skelefteå krossa leksand på bortaplan....
go AIK :hbang: :hbang:
Absolut! bästa tiden på året. Men det är väl kanske bara för att det alltid går bra för FBK :D
Tja är man nöjd med att evigt prenumerera på andra platsen så :booty:
FRÖLUNDA!!!!!!!!!! :bow: *flex* :hbang:
Bryr mig inte ett dugg...samma med fotboll osv
henke_in_training
2005-03-17, 18:21
Eftersom det är den tiden på året när de allra mest obegåvade av idrottare får oproportionerligt stort utrymme.
allan
har du nå studier på att det stämmer??
:MrT:
Metal_boy_
2005-03-17, 18:23
Jag älskar hockey, dock har det inte blivit att följa så mycke.
Den första jag snackat hockey med iår var idag med brorsan, han tyckte synd om timrå, fick påminna honom att vi faktiskt håller på DIF i den här familjen.
Mitt idrottsintresse har nog aldrig varit lägre, kollar lite på fighting och motorsport men ha inte sett på sportnytt på kanske 1½ år.
Tråkigt. Dock riktigt kul om man jämför med fotboll.
*innocent*
challe balle
2005-03-17, 18:36
Tja är man nöjd med att evigt prenumerera på andra platsen så :booty:
FRÖLUNDA!!!!!!!!!! :bow: *flex* :hbang:
Vi tar oss iaf till final som vissa andra inte brukar göra
Vänta bara till vi möts i finalen, uhh va rädda frölundarna kommer va, se bara på modo, iofs så är dom små barn som springer till diseplinnämnden bara för deras spelare inte kan ta en sjysst tackling.
Vi tar oss iaf till final som vissa andra inte brukar göra
Vänta bara till vi möts i finalen, uhh va rädda frölundarna kommer va, se bara på modo, iofs så är dom små barn som springer till diseplinnämnden bara för deras spelare inte kan ta en sjysst tackling.
Gäsp.. Välkomna att försöka.
OMG! Det är slutspel! Bästa tiden på året! Nu är det ju fest!
RobbeliRobban
2005-03-17, 18:50
hatar hockey, om jag hade vart politiker hade jag kämpat för att förbjuda skiten.
hatar hockey, om jag hade vart politiker hade jag kämpat för att förbjuda skiten.
Är du dålig på det ?
Jag har aldrig brytt mig om hockey. Det känns mer som ett "påtvingat" intresse för att kunna snacka med likasinnade tråkmånsar på jobbet/skolan. Kan ju undra om någon innerst inne tycker om hockey :confused: :)
ölobrännvin
2005-03-17, 18:55
Hockey är ju hemskt men det finns ju värre sporter att titta på som fotboooool fy fan då somnar jag.
Monoxide
2005-03-17, 18:59
Nej, för fan.
Karl_alfred
2005-03-17, 19:15
Eftersom det är den tiden på året när de allra mest obegåvade av idrottare får oproportionerligt stort utrymme, lägger jag traditionsenligt upp en votering om ert intresse. Tidigare år har visat på ett mycket sunt ointresse för den "sport". Jag hoppas på samma resultat nu.
Efter vårens turbulens känns det som man inte behöver kasta så mycket skräp på våra svenska motsvarigheter till amerikanska school bullies, men det kan ju vara kul att höra vad ni tycker....
allan
Klart som fan jag bryr mig. Vadå obegåvade? De flesta av elitspelarna har nog bra mycket mer talang än dig *grr27* Kan inte riktigt förstå mig på denna nästan rasim mot hockyspelare du bedriver? Folk är födda med olika egenskaper, vad är det för märkligt med det? Troligtvis har de 25 gånger mer bollsinne än dig, och du är kanske lite smartare. Men vad är poängen med det?
Vi åkte ur igår, så jag var lite stingslig på kvällskanten. Men mer än så är det inte.
victor_n
2005-03-17, 19:20
usch å tvi för den sporten... MINDRE FOTBOLL HOCKEY Å HANDBOLL PÅ TV!!!!!!!!!!!!!!!!! :hbang:
bear.flowertwig
2005-03-17, 19:20
Hockey är trist.
Hocketsnubbar är puckade(osäker på om det är pga arv eller miljö dock).
Hockeyröv är fult.
s_himself
2005-03-17, 19:33
Ja! Hejja fröluuuuuuuuuuuuuunda! *yourock* :hbang: :bow:
Jag blir lika förvånad varje gång jag hör att det är slutspel. Det brukar ju alltid vara sånt liv om det, men nu hör man om det en gång i månaden.
Hur som helst skiter jag fullständigt i hockey, fotboll, bandy, innebandy, basket, osv etc.
Klart som fan jag bryr mig. Vadå obegåvade? De flesta av elitspelarna har nog bra mycket mer talang än dig *grr27* Kan inte riktigt förstå mig på denna nästan rasim mot hockyspelare du bedriver? Folk är födda med olika egenskaper, vad är det för märkligt med det? Troligtvis har de 25 gånger mer bollsinne än dig, och du är kanske lite smartare. Men vad är poängen med det?
:D
allan
Karl_alfred
2005-03-17, 19:49
:D
allan
:thumbup:
Ställer samma fråga som andra, är det slutpel?
Man lär sig mycket på kolo.
:sleep: är min åsikt när det gäller hockey.
Tyckte iof att det var tufft när man gick på mellanstadiet, då hade man tuffa NHL-bilder
Krokodil
2005-03-17, 20:28
Jag bryr mig om hur det går för Djurgårn. Skulle de åka ur skiter jag högaktningsfullt i resten av slutspelet.
Hockeyslutspelet är bara ett långt förspel inför avsparken i allsvenskan! :)
Slayerized
2005-03-17, 21:34
Hockey är helt sanslöst tråkigt, så jag bryr mig inte ett dugg.
Jag bryr mig inte ett dugg, brukar däremot ljuga om att jag är intresserad annars tycker folk att jag är konstig i och med att jag bor i sveriges hockeytokigaste stad.
Nope - helt ointresserad :sleep:
Handboll däremot *popcorn*
Nyköping torska mot Oskarshamn så nu är även mitt svar nej.. är inte intresserad .. längre..
Nej, jag bryr mig inte. Däremot kommer jag håna alla som inte hejar på DIF om DIF vinner.
Hockey är en lagsport och alla lagsporter, bortsett från curling, är onda.
Självklart... en av årets höjdpunkter.
Jag blir lika förvånad varje gång jag hör att det är slutspel. Det brukar ju alltid vara sånt liv om det, men nu hör man om det en gång i månaden.
Hur som helst skiter jag fullständigt i hockey, fotboll, bandy, innebandy, basket, osv etc.
Jag håller fullständigt med *hångel*
Jag bryr mig inte ett dugg, brukar däremot ljuga om att jag är intresserad annars tycker folk att jag är konstig i och med att jag bor i sveriges hockeytokigaste stad.
ungeför tvärtemot för mig, hade mycket hockeyintresserade i min stad när jag var i tonåren, när det landskamp sv-fin hejade man för fullt på finnarna, blev alltid sånt liv då, gillade helt enkelt att gå emot strömmen, hockeyn sket jag fullständigt i.... :D
ungeför tvärtemot för mig, hade mycket hockeyintresserade i min stad när jag var i tonåren, när det landskamp sv-fin hejade man för fullt på finnarna, blev alltid sånt liv då, gillade helt enkelt att gå emot strömmen, hockeyn sket jag fullständigt i.... :D
I min stad skulle du bli piskad och hängd på torget av kommunfullmäktige om du hejade på ortens motståndarlag.
I min stad skulle du bli piskad och hängd på torget av kommunfullmäktige om du hejade på ortens motståndarlag.
jaja, har redan blivit i princip utkastad från en mindre kommun, fast inte av kommunledningen dock....
Absolut inte...
Att se på sport är under min värdighet, att torka skit på jobbet är ett nöje i gemförelse...
Tittar över huvudtaget tämligen sällan på sport, då jag har svårt att uppbåda något större intresse för idrotter jag inte själv åtminstone i någon utsträckning "kan" utöva och därmed förstår mig på (och det blir inte så många sporter ...). Jag har dock förstått att det på dessa breddgrader är liktydigt med kätteri att inte delta i den allmänna tillbedjan inom den skridskoburna statskyrkan där Hockeyguden är en och Peter Forsberg hans profet. *screwy*
Fatalist
2005-03-17, 22:59
Nej - inte så länge jag kan försvara mig
Haha allan din bittra gubbe :D
s_himself
2005-03-17, 23:02
Absolut inte...
Att se på sport är under min värdighet, att torka skit på jobbet är ett nöje i gemförelse...
jaa, eh skit ska ju skit ha :D
heltzonicka
2005-03-17, 23:07
allan
Tycker att det är roligare att följa hockeyn än underground-Uffes försök till ett inofficielt världsrekord i marklyft om vi säger så.
njaa.. ser inte matcherna men visst fan äre skojj om rätta laget hade vunnit.
adeleine
2005-03-17, 23:25
ssk:are sen 8 år tillbaka *kissass*
Ser absolut helst på AMfotboll efter det kommer nog vissa kampsporter fast sen kommer hockey och basket. Vanlig fotboll ligger långt långt ner på listan
s_himself
2005-03-17, 23:28
njaa.. ser inte matcherna men visst fan äre skojj om rätta laget hade vunnit.
Vadå? det gör dom ju.. frölunda alltså.. rätta laget :thumbup:
Ja jag följer hockeyslutspelet. Hockey är en härlig sport. Då talar jag förstås bara för mig själv. Det vore ju dumt av mig att påstå att alla älskar hockey bara för att jag gör det, eller hur? Det skulle ju t.ex vara lika lika dumt som att påstå att hockeyspelare rent generellt är obegåvade. Nej det vore ju dumt av mig. *screwy*
mangemani
2005-03-18, 00:09
sämsta sporten någonsin.
enda man kan följa då och då är timrå matcherna då man sitter och hoppas på att dom ska förlora så dom åker ner till ligan under elitserien där dom hör hemma.
hangatyr
2005-03-18, 07:42
all lagsport måste utplånas.
lagsport skapar bara en massa idioter som kisar på varandra i duschen och galgar de yngre årskullarna.
lagsport är dessutom vansinnigt tråkigt att kolla på och de som utövar lagsport är generellt fåntrattar som börjar slåss och tjafsa med domaren så fort det itne går som de tänkt.
Liten historia on the topic:
Jag var på ett gympapass samma dag som finalen i hockey-VM för ett par år sedan; finalen skulle gå mellan Finland och Sverige ungefär i lagom tid för att man skulle hinna duscha och ta sig hem från passet. Passet tog slut, instruktören satte på avslappningsmusik och började småprata i bästa avslappningsstil, typ "slut ögonen ... bla bla ... känn att du verkligen har jobbat järnet ... b.a .. bla gå hem ... solen skiner och det är hockeyfinal på TV ... Finland vinner (hon var finlandssvenska, men det hördes inte på hennes dialekt annat än att hon möjligen TALADE TYDLIGT på ett sätt som svenskar inte alltid gör, så de flesta visste inte detta). Samtliga deltagare bokstavligen studsade upp från golvet - ha ha ha, vad kul det såg ut ... (ja, som alla förstått så skiter jag verkligen - varje år - fullständigt i vem som vinner hocke-VM, men här är hockey annars snarast en religion)! :D
Fotboll, Hockey, m.fl. :booty:
Har inte det minsta intresse för någon av dom sporterna...blä.. *screwy*
Självklart bryr jag mig om hockeyn!
Nu väntar jag bara på att se när FBK trollar bort SSK ur leken :hbang:
Klart man kollar på slutspelet!
Tycker att det är roligare att följa hockeyn än underground-Uffes försök till ett inofficielt världsrekord i marklyft om vi säger så.
Du beskriver komplementet till hur jag ser på det perfekt. Jag följer gärna underground-Uffes försök till ett inofficiellt världsrekord i marklyft. Till och med i fallet att det var stod som alternativ till att inte göra något alls. Istället för böghockey är det sol vind och vatten!
Du beskriver komplementet till hur jag ser på det perfekt. Jag följer gärna underground-Uffes försök till ett inofficiellt världsrekord i marklyft. Till och med i fallet att det var stod som alternativ till att inte göra något alls. Istället för böghockey är det sol vind och vatten!
Ja är med dig här mannen, men det beror väl eg inte på ngt fel inom hockeyn utan helt enkelt att styrkesport uppenbarligen intresserar oss genom att den är närmre våra intressen.
Vill killarna jaga en plastbit över isen så får de väl det, men fotbollspelarna kunde ju köpa varsin boll så de slipper bråka om samma. Det är ju itne som att de inte har råd.....
Ja är med dig här mannen, men det beror väl eg inte på ngt fel inom hockeyn utan helt enkelt att styrkesport uppenbarligen intresserar oss genom att den är närmre våra intressen.
Vill killarna jaga en plastbit över isen så får de väl det, men fotbollspelarna kunde ju köpa varsin boll så de slipper bråka om samma. Det är ju itne som att de inte har råd.....
Haha. Det är inte särskillt intressant helt enkelt. Sporten som sådan mår jag dock inte lika illa av som sportfånar. Konstant name-droppande sportfånar är.. intressant :) "joråsåatteh.. sen kommer Plucke Bucktooth in och slår en BAP vidare i djupled mot Tröttsson som GAAAHH hållkäft!"
all lagsport måste utplånas.
lagsport skapar bara en massa idioter som kisar på varandra i duschen och galgar de yngre årskullarna.
lagsport är dessutom vansinnigt tråkigt att kolla på och de som utövar lagsport är generellt fåntrattar som börjar slåss och tjafsa med domaren så fort det itne går som de tänkt.
Har du kvar galgen i stjärten?
Haha. Det är inte särskillt intressant helt enkelt. Sporten som sådan mår jag dock inte lika illa av som sportfånar. Konstant name-droppande sportfånar är.. intressant :) "joråsåatteh.. sen kommer Plucke Bucktooth in och slår en BAP vidare i djupled mot Tröttsson som GAAAHH hållkäft!"
Hehe mår mest illa när jag ser att plastbits/läder-dribblare 0 tjänar 10000miljarder på att svettas. Sportfånarna som skriker åt TVn så hela kvarteret hör får man iofs vissa våldsamma impulser mot. ;)
hangatyr
2005-03-18, 10:09
Har du kvar galgen i stjärten?
eftersom jag har begåvats med intellekt (intressant tautologi där, hehe) så har jag undvikit lagsporter, vilket har lett till att jag även lyckats undvika galgningar. hurså?
eftersom jag har begåvats med intellekt (intressant tautologi där, hehe) så har jag undvikit lagsporter, vilket har lett till att jag även lyckats undvika galgningar. hurså?
misstänkte att det var den som satt och skavde, och därav din avsmak för lagsporter.
Intressant att du som aldrig ingått i något lag kan uttala dig om vad som sker i ett sådant. Fast man lär sig en del genom Aftonbladet, inte sant?
Hockey är inte något jag ägnar någon tid åt :sleep:
Jag hoppas Brynäs klarar kvalserien, det kan vara roligt att gå på elitseriehockey i Gavlerinken någon gång ibland.
Sen är det svårt att värja sig mot hockeyn då Arbetarbladet har det som förstasidenyhet varje gång Brynäs har spelat en match, vare sig det är förlust eller vinst (när hände det senast?)... SÅ intressant är det inte med hockey, verkligen inte.
hangatyr
2005-03-18, 10:39
misstänkte att det var den som satt och skavde, och därav din avsmak för lagsporter.
Intressant att du som aldrig ingått i något lag kan uttala dig om vad som sker i ett sådant. Fast man lär sig en del genom Aftonbladet, inte sant?
Ta det inte så personligt lilla vän, du är säkert en av dem som inte blivit kissade på i duschen efter matcherna.
Ta det inte så personligt lilla vän, du är säkert en av dem som inte blivit kissade på i duschen efter matcherna.
nej men än är det ju inte försent. Efter nästa match ska jag blocka toaletten, skriva pissoar på bringan och bjuda grabbarna på folköl, allt för att bättra på oddsen lite.
hangatyr
2005-03-18, 10:49
nej men än är det ju inte försent. Efter nästa match ska jag blocka toaletten, skriva pissoar på bringan och bjuda grabbarna på folköl, allt för att bättra på oddsen lite.
:laugh:
Hockey är mitt liv så JA! På Lördag ska jag till Globen och hejja fram Djurgården mot Frölunda.
Hockey är mitt liv så JA! På Lördag ska jag till Globen och hejja fram Djurgården mot Frölunda.
me too!
Tror de kan bli runt en 11-12000 imorgon iaf.
J.Saarela
2005-03-18, 11:15
Hockey bläääää
Vadå? det gör dom ju.. frölunda alltså.. rätta laget :thumbup:
nej men fan heller! huvvaligen *screwy*
:cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.