Visa fullständig version : Gemensam bastu?
Slartibartfast
2005-03-17, 09:31
Hypotetisk fråga.
Är det ok att din flickvän/pojkvän badar bastu NAKEN med en massa människor av olika kön? Med t.ex. den egna skolklassen eller en hop arbetskollegor?
Jag tycker absolut inte det är ok. Ingen ska se min tjejs ***** utom jag. *grr27*
Är det olika kön ska alla använda handduk, annars blir det lätt orgier.
Klart det är okey ... sålänge man täcker över de mest privata delarna !!!
Slartibartfast
2005-03-17, 09:35
Skriver jag otydligt??
NAKEN. Alltså. Inga kläder.
Detta med gemensam bastu är fan uppfunnet för att få till massa gängkn*ll! Oavsett om man täcker över nåt eller ej så blir det ganska het stämning därinne pga värmen och "närheten", man vill ju sätta på alla för fan.
Nej tack ingen gemensam bastu för flickvänner! :D
Ja tänk vad härligt det efter man har varit och simmat och bubblat bubbelpool tillsammans med sin partner, att även kunna basta tillsammans!
christian
2005-03-17, 09:37
Är det klassen eller kollegorna så är det högst tveksamt, om du nu menar att hon går in i bastun i sin birthday suit och ingen handduk över formtopparna.
Är det med kompisgänget så är det väl mer ok, även fast jag personligen hade undrat varför min flickvän inte velat täcka mer av sin bara hud framför kompisar.
Det Jolene säger är helt korrekt, farsan har bastu hemma och det var rätt nice att kunna avsluta en trevlig middag med tjejen i bastun... :naughty:
Om man täcker över vitala delar ja.
Naket , NEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!
Hm, nu såg jag det där med naken.
Jag ändrar mig.
Skriver jag otydligt??
NAKEN. Alltså. Inga kläder.
Sorry .. missade det :em:
I sådant fall ... NEJ - inte okey !!!
Krokodil
2005-03-17, 09:39
Om man täcker över vitala delar ja.
Naket , NEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!
Precis vad jag skulle skriva. :)
Hehe... För min del är det OK, men hon skulle aldrig göra det. Att visa sig naken inför andra människor är bland det värsta hon vet.
Har inga problem med det.
Pellefant
2005-03-17, 09:43
Hehe... För min del är det OK, men hon skulle aldrig göra det. Att visa sig naken inför andra människor är bland det värsta hon vet.
Lätt för dig att säga att det är ok då. ;)
Ironbabe
2005-03-17, 09:53
Låt dem som vill blotta sig för varandra basta tillsammans :)
Själv är jag alldeles för blyg för att sitta och blotta mig inför det motsatta könet.. (naturligtvis blottar jag mig ibland för min käresta) :mallan:
Herkulez
2005-03-17, 09:55
förtäckning av vitala delar JA
naken NEJ
mini_Arnold
2005-03-17, 10:00
jag kan basta naken med andra tjejer men hur hade sett ut, sitta där med bånge.
Så nej, det går inte.
förtäckning av vitala delar JA
naken NEJ
NO NO NO
Själv är jag alldeles för blyg för att sitta och blotta mig inför det motsatta könet
Och där blev ca 1000 tonårspojkar på kolozzeum grymt besvikna... *innocent*
ja klart det funkar, inte direkt att man får ett våldtäksmanryck och måste våldta så fort man ser en kvinna, särskilt om kvinnan i fårga är sådär 60 års åldern och mellan urringningen ligger naveln.
nej för fan, låt folk öva på kontroll så sak alla basta tillsammans. ALLLA!½!!!!1111!!
ja klart det funkar, inte direkt att man får ett våldtäksmanryck och måste våldta så fort man ser en kvinna, särskilt om kvinnan i fårga är sådär 60 års åldern och mellan urringningen ligger naveln.
nej för fan, låt folk öva på kontroll så sak alla basta tillsammans. ALLLA!½!!!!1111!!
och på rikssvenska?
och på rikssvenska?
Rikssvenska och rikssvenska, vad är det för fel på kodspråk? ;)
och på rikssvenska?
rikssvenska talar vi i gbg.. inte i stockholm
Du äger väl inte din tjejs mutta ? Om hon vill visa den så gör hon väl det ?
Eller som dom säger på ricki lake: If u got it, let`s flont it!!
Herkulez
2005-03-17, 13:53
Slarti: antar att din flickvän suttit med bävern i vädret inför sina kåta klasskompisar i bastun som inte gör annat nu än runkar och tänker på hennes "heliga" :D
Niclaaas
2005-03-17, 14:02
nej det är inte OK
Slartibartfast
2005-03-17, 14:30
Slarti: antar att din flickvän suttit med bävern i vädret inför sina kåta klasskompisar i bastun som inte gör annat nu än runkar och tänker på hennes "heliga" :D
HA HA! :laugh: Nej, lyckligtvis inte. Vi kom bara att tala om det igår i badet. ;)
Men, det är ju det scenariot man helst vill undvika. :D
Herkulez
2005-03-17, 14:37
HA HA! :laugh: Nej, lyckligtvis inte. Vi kom bara att tala om det igår i badet. ;)
Men, det är ju det scenariot man helst vill undvika. :D
pjuuh led verkligen med dig =)
Slartibartfast
2005-03-17, 14:42
pjuuh led verkligen med dig =)
HA HA! Kan tänka mig det. :D
Närå, om hon visade murran för nån annan än mig hade hon åkt ut jävligt kvickt.
christian
2005-03-17, 14:42
Får mig att tänka på en liten utflykt i mina sena tonår där vi övernattade ett gäng på en friluftsgård och en hel del alkohol konsumerades. Note to self, stroh rom och julmust är inte gott. Varken på väg in eller ut.
Iaf, det fanns en bastu. Det badades näck, både tjejer och killar.
Jag fick ur mig, "bullf*tta?" till en tjej. Inte så populärt.
Jaja, en liten sidetrack, jag har tråkigt på jobbet. *screwy*
mini_Arnold
2005-03-17, 15:13
Du äger väl inte din tjejs mutta ? Om hon vill visa den så gör hon väl det ?
Eller som dom säger på ricki lake: If u got it, let`s flont it!!
Nej det gör ingen. Men frågan var om det var OK.
Ricki kan få basta näck med mig när hon vill!
Pellefant
2005-03-17, 15:37
Men varför tycker ni som svarat att det inte det är okej? Litar ni inte på er respektive?
AnimalGen
2005-03-17, 15:40
Sälvklart vill jag att andras flickvänner ska basta naken.......om min flickvän skulle vilja det så finns det inget jag kan göra åt det.
Men varför tycker ni som svarat att det inte det är okej? Litar ni inte på er respektive?
Jo självfallet gör jag det .. men vissa saker är väl ämnade för ens partner !!!
Varför ska man annars ha en :confused:
Får mig att tänka på en liten utflykt i mina sena tonår där vi övernattade ett gäng på en friluftsgård och en hel del alkohol konsumerades. Note to self, stroh rom och julmust är inte gott. Varken på väg in eller ut.
Iaf, det fanns en bastu. Det badades näck, både tjejer och killar.
Jag fick ur mig, "bullf*tta?" till en tjej. Inte så populärt.
Jaja, en liten sidetrack, jag har tråkigt på jobbet. *screwy*
Smula hon eller?
Sälvklart vill jag att andras flickvänner ska basta naken.......om min flickvän skulle vilja det så finns det inget jag kan göra åt det.
Så om du verkligen inte ville att hon skulle basta naken med andra så kan inte du säga åt henne att inte göra det? Ifall du verkligen menar det tycker jag du ska ifrågasätta förhållandet. Kan/Får man inte "förbjuda" den andra att göra något(även om det är larvigt) så tror inte jag det funkar helt enkelt, verkar iofs vara ovanligt att det är så, så fattar inte hur alla andra "orkar" vara ihop med folk om det är så, men iaf
själv hade jag nog inte brytt mig särskilt mycket, har dem inte sett en naken tjej förut och tycker det e världens grej så är det deras problem, och ifall dem nu noterar min tjejs enorma bröst så tar jag det hellre positivt, fast har man en tjej som man inte är stolt över kanske det är en annan sak.. (hihi, irriterade jag en del folk där? :P)
själv hade jag nog inte brytt mig särskilt mycket, har dem inte sett en naken tjej förut och tycker det e världens grej så är det deras problem, och ifall dem nu noterar min tjejs enorma bröst så tar jag det hellre positivt, fast har man en tjej som man inte är stolt över kanske det är en annan sak.. (hihi, irriterade jag en del folk där? :P)
hihi, ja en del. *fniss*
jaja, kjamiz
vilket är en dålig sak?
vilket är en dålig sak?
Ja om du inte är en swinger och gillar din tjej så är det negativt för dig.
Killarna i bastun har det däremot jävligt nice :thumbup:
Ja, varför inte? Jag blir inte så vansinnigt tokupphetsad av att se nakna människor att jag måste kasta mig över dem och våldta dem, så varför skulle jag tro att andra skulle reagera på detta sätt? Om fysisk attraktion inte vore mer än en direkt respons på synintryck skulle man ju kunna runka till nationalencyklopedins anatomibilder, men det betvivlar jag att det är särskilt många som gör. *screwy*
Ja, varför inte? Jag blir inte så vansinnigt tokupphetsad av att se nakna människor att jag måste kasta mig över dem och våldta dem, så varför skulle jag tro att andra skulle reagera på detta sätt?
Du har inte pratat med Gudrun hör jag.
boxsquat
2005-03-17, 16:49
Om fysisk attraktion inte vore mer än en direkt respons på synintryck skulle man ju kunna runka till nationalencyklopedins anatomibilder
Du har inte pratat med Yankee hör jag.
Ja, varför inte? Jag blir inte så vansinnigt tokupphetsad av att se nakna människor att jag måste kasta mig över dem och våldta dem, så varför skulle jag tro att andra skulle reagera på detta sätt? Om fysisk attraktion inte vore mer än en direkt respons på synintryck skulle man ju kunna runka till nationalencyklopedins anatomibilder, men det betvivlar jag att det är särskilt många som gör. *screwy*
Du har inte pratat med tonåriga grabbar, det hör jag.
Du har inte pratat med Yankee hör jag.
Jag var ju på din sida *cry* *grr27*
boxsquat
2005-03-17, 16:52
Jag var ju på din sida *cry* *grr27*
:( Bläddra till nästa sida då din sjuka jävel.
Megatuttarna
2005-03-17, 17:40
Aldrig i livet, skulle gå in med ett maskingevär och döda alla om det hände.
Skäms du så mycket över henne? :confused:
Megatuttarna
2005-03-17, 17:48
Skäms du så mycket över henne? :confused:
Ja om hon blottar sig så är det klart jag skäms. Har min heder att tänka på.
Metal_boy_
2005-03-17, 17:52
Rädd för att munnen där nere ska vräka ur sig olämpliga saker om din flintskallige hämnare?? :naughty: ;)
Jajamän. Eftersom det hänt ett gäng gånger...
allan
Metal_boy_
2005-03-17, 18:02
Jajamän. Eftersom det hänt ett gäng gånger...
allan
Inte du också! Du ska ju föregå med gott exempel *grr27*
Är det 80-tals orgier med hockeyfrilla, Europe och folköl då eller? :D
Inte du också! Du ska ju föregå med gott exempel *grr27*
Är det 80-tals orgier med hockeyfrilla, Europe och folköl då eller? :D
Jag är uppvuxen i ett område där det bodde en jävla massa finländare...Räcker det som svar?
allan
shit jag blir tänd bara jag tänker på d........... *screwy*
klart! skiter i om någon ser hennes frukter, sålänge ingen tafsar så är det skitsamma. alla vetväl hur en kvinna ser ut naken
Jag är uppvuxen i ett område där det bodde en jävla massa finländare...Räcker det som svar?
allan
Jag har finnar i släkten, vi hade iaf vett nog att dela upp oss efter könen när vi körde massbastu.
De kanske inte var riktiga finnar utan mer som de från boden, lite småäckliga sådär.
Metal_boy_
2005-03-17, 18:32
allan
haha ja det räcker :laugh: sönderpiskad med andra ord?? :laugh:
nordland
2005-03-17, 18:32
Har inte tjejen någon egen vilja kanske?.. Kan man inte lita på varann så kommer förhållandet aldrig att funka, eller?
Vill hon bada nakenbastu med ex. sina kollegor så varför inte. Kan du inte lita på henne så ska du inte vara tillsammans med na.
Här kör vi ofta gemensam nakenbastu som en del av förfesten... Ser inga problem med det..
ölobrännvin
2005-03-17, 18:40
Om vi alla känner varandra så ser jag inget problem med det, men aldrig att hon skulle få basta utan mej med en massa killar !
RobbeliRobban
2005-03-17, 18:47
hahaha saunan är gruppsexets högborg, så inte en chans.
Jag ser inte problemet. Kanske bara jag som inte associerar nakenhet och sexorgier rakt av? Som några sagt - tillit. Tycker min partner att det är lugnt så får jag väl tro på att det är lugnt. Och jag ser inte heller faran med att jag inte har kvinnlig ensamrätt på att kunna beskåda de ädlare delarna. Spelar mig ingen roll. Det är ju inte att titta på den som är det roliga?
Jag ser inte problemet. Kanske bara jag som inte associerar nakenhet och sexorgier rakt av? Som några sagt - tillit. Tycker min partner att det är lugnt så får jag väl tro på att det är lugnt. Och jag ser inte heller faran med att jag inte har kvinnlig ensamrätt på att kunna beskåda de ädlare delarna. Spelar mig ingen roll. Det är ju inte att titta på den som är det roliga?
du vill titta på min snopp *thihi*
du vill titta på min snopp *thihi*
Haha, ja det vore kanske komiskt när jag tänker efter... *kissass*
mini_Arnold
2005-03-17, 19:14
Jag vill inte ha en tjej som känner ett behov av att vara naken inför andra nakna killar. Jag tänker inte säga gör si eller gör så, hon gör som hon vill, men då gör jag slut.
jag vill heller inte ha en tjej som tyker det är ok att jag är naken inför nakna tjejer.
Men vem bryr sig om vad jag vill
bear.flowertwig
2005-03-17, 19:53
Verkligen. Ett tu tre så står man där annars och pumpar på nån samtidigt som man ger nån annan ett handjobb. Händer alldeles för lätt utan handduk.
bear.flowertwig
2005-03-17, 19:58
Du har inte pratat med tonåriga grabbar, det hör jag.
Precis. Stånd i motvind i mjuksbrallor. Skönt att man är lååångt i från det stadiet nu...
...safe i jeans :D
Ja för fan. Ett tu tre så står man där annars och pumpar på nån samtidigt som man ger nån annan ett handjobb. Händer så lätt utan handduk.
Varför ger du ett handjob? :MrT:
bear.flowertwig
2005-03-17, 20:02
Varför ger du ett handjob? :MrT:
Den där stenfräcka t-shirten?
Herkulez
2005-03-17, 20:16
Den där stenfräcka t-shirten?
så få se om jag uppfattat det här rätt, du ger andra killar handjobb för att få en fräck t-shirt?
Styrkebyggare
2005-03-17, 20:18
Det har hänt några gånger, och varken jag eller tjejen har det minsta problem med det. Finns betydligt viktigare saker att engagera sig i än ogrundat svartsjuketrams.
Vi har även badat nakna med bekanta (på avskilda platser) - huuuuh vad hemskt...
bear.flowertwig
2005-03-17, 20:20
så få se om jag uppfattat det här rätt, du ger andra killar handjobb för att få en fräck t-shirt?
Notera att det är en särdeles fräck t-tröja det handlar om.
Niclaaas
2005-03-17, 20:20
mycket tjat om tillit. vill bara inte att min tjej ska vara naken bland andra killar. att det skulle bero på att man skäms var bara löjligt
sen kan ni tycka vad ni vill, min tjej känner precis likadant ;)
Det har hänt några gånger, och varken jag eller tjejen har det minsta problem med det. Finns betydligt viktigare saker att engagera sig i än ogrundat svartsjuketrams.
Vi har även badat nakna med bekanta (på avskilda platser) - huuuuh vad hemskt...
:thumbup:
Så ska ett förhållande vara.
jag fattar inte riktigt detta med att inte kunna vara naken i bastu, badar man bastu är man naken så är det bara. precis som jag inte duschar med kläderna på mig. Iofs är man i tonåren så har man mycket konstiga känslor som spritter runt, men för oss andra Jag badar bastu pga
1. jeffligt hett
2. tävling i att sitta längst och ha mest vatten på stenarna.
3. mycket skönt för musklerna efter träningen, skönare desto hetare och rödare huden blir. Kräftan är mitt andranamn (skojar bara)
Min fru gillar inte att visa sig naken i bastu, men har haft andra flickvänner där det inte har vart några problem, och inte för min del heller varken med andra tjejer eller killar.
Haha, ja det vore kanske komiskt när jag tänker efter... *kissass*
Det är väl inget komiskt med att se att skrynkligt russin ? eller jo det kanske det är :D
Tror verkligen inte tjejer i allmänhet gärna skulle gå in helt naken i en bastu och sitta och flexa musen. Man har väl alltid handduk på sig när man bastar? Kan tänka mig att det inte är så skönt för en tjej, eller kille att sätta sig näck på en stekhet träbänk :D
Tror verkligen inte tjejer i allmänhet gärna skulle gå in helt naken i en bastu och sitta och flexa musen. Man har väl alltid handduk på sig när man bastar? Kan tänka mig att det inte är så skönt för en tjej, eller kille att sätta sig näck på en stekhet träbänk :D
känns underbart, steka röv! nej man duschar innan man går in i bastun.
...allvarligt flexa mus? isånafall har dom nog någon konstigt exihbonistiskt ådra....
man behöver ju inte slänga upp båda benen i luften bara för man är naken.
nordland
2005-03-17, 21:48
Man har väl alltid handduk på sig när man bastar? Kan tänka mig att det inte är så skönt för en tjej, eller kille att sätta sig näck på en stekhet träbänk :D
Har du badat bastu någon gång? Låter inte som det...
Helt okej tycker jag! :naughty:
Helt okej tycker jag! :naughty:
jag har bastu i källaren :naughty:
jag har bastu i källaren :naughty:
Har fullt för tillfället! :laugh:
Har fullt för tillfället! :laugh:
Två pojkvänner? *rolleyes*
jag med, det är väl därför jag bastar på gymet numer.
har du aldrig sett två tjejer i bastun? :naughty:
En man och en toyboy! :laugh: *innocent*
AFanatic
2005-03-17, 22:59
Hahaha dagens garv! :laugh: Sedan läste jag igen och insåg att jag hade läst fel första gången... :(
Megatuttarna
2005-03-17, 23:03
Hahaha dagens garv! :laugh: Sedan läste jag igen och insåg att jag hade läst fel första gången... :(
Haha och det resulterade i mitt dagens garv! :laugh:
AFanatic
2005-03-17, 23:15
Haha och det resulterade i mitt dagens garv! :laugh:
Det här blev ett senare garv: http://www.eurobate.nu/rbt/popup.php?bestill=861
Annika58
2005-03-18, 09:03
Det är väl ok att basta tillsammans. Finns på Aqva kul i malmö...men där är det kläder som gäller. Det bruka fungerar bra.
Tja jag skulle inte gilla om frugan bastade näck med ett knippe killar, fast det är ju en osäkerhet hos mig egentligen då jag vet att hon knappast skulle göra ngt olämpligt.
Man är inte gjord av granit så är det bara.
Slartibartfast
2005-03-18, 10:50
Vad fan har det med saken att göra??
Ingen ska se min tjejs muff utom jag, så länge vi är ihop. Så enkelt är det.
Varför snackar alla om at lita på varann. Vad fan har det med saken att göra?
Klart att hon/han inte skulle "göra" nånting. Det har inte med saken att göra.
Styrkebyggare
2005-03-18, 12:38
Anledningen till att många ogillar det hela är just att man inte kan släppa tanken på att nåt "fuffens" skulle hända - därav tilliten. I ditt fall så kanske det däremot inte har med saken att göra...
Herkulez
2005-03-18, 12:39
Anledningen till att många ogillar det hela är just att man inte kan släppa tanken på att nåt "fuffens" skulle hända - därav tilliten.
nja är väl mer att man inte vill att andra ska sitta och flukta på sin tjej, sen om det beror på ens egen osäkerhet eller vad är en annan sak.
Tror inte jag skulle ha några problem med att sitta näck i en bastu med massa killar, men jag skulle inte vilja göra det om jag hade pojkvän..
Skulla inte gilla att han va det med en massa tjejer heller, så nej.
jag skulle inte ha något problem med det. Jag litar på min tjej och om någon skulle se henne naken, vad är problemet med det? :confused:
Min översättninglärare brukade kontra argumentet "det bara är så" med "det där är inget svar, detär en provokation" ... Så: Vaför inte, egentligen? Det är väl dessutom egentligen HENNES muff? Och din dase ... gäller de fasta principerna även omvänt (inte illa ment, men det kunde vara nice att höra dina argument)?
mini_Arnold
2005-03-18, 17:27
Tror inte jag skulle ha några problem med att sitta näck i en bastu med massa killar, men jag skulle inte vilja göra det om jag hade pojkvän..
Vettig tös *yourock*
Haha, VARFÖR ska man visa muttan/picken för andra, gör det stor skillnad att ha handduk runt?
De flesta som svarar JA, det är ok är bara stora lögnare, kan se framför mig när en polare någon vecka senare berättar(görna på fyllan) om hur fint formad den lilla springan var, såg tight ut samt var snyggt ansad. Då måste lyckan vara total både hos pojkvän som flickvän :laugh: :laugh:
Vad fan har det med saken att göra??
hoppas hon inte behöver gå till gynekolog under er tid tillsammans.
Ja, det är ju samma sak *screwy*
Metal_boy_
2005-03-18, 18:33
Ne jag vet, vi satt ju o groggade i bastun du o jag i lördags. Du kanske inte minns men vi spelade Fia med knuff också *slap*
Herkulez
2005-03-18, 18:53
det är väl totalt en annan sak, sen kan hon ju välja en kvinnlig gynekolog ;)
Haha, VARFÖR ska man visa muttan/picken för andra, gör det stor skillnad att ha handduk runt?
De flesta som svarar JA, det är ok är bara stora lögnare, kan se framför mig när en polare någon vecka senare berättar(görna på fyllan) om hur fint formad den lilla springan var, såg tight ut samt var snyggt ansad. Då måste lyckan vara total både hos pojkvän som flickvän :laugh: :laugh:
För att det bara är en kroppsdel och det är skönt att basta?
Om man har polare som snackar sådär har man fel umgänge...
Även om det rent tekniskt är korrekt så är det väl ändå inte bara ännu en kropsdel som alla andra?
Megatuttarna
2005-03-18, 20:22
Om man har polare som snackar sådär har man fel umgänge...
Det umgänget vore normalt i allra högsta grad. På vilket sätt är det ett felaktigt umgänge? För att de inte "skäms"?
boxsquat
2005-03-18, 20:26
Det umgänget vore normalt i allra högsta grad. På vilket sätt är det ett felaktigt umgänge? För att de inte "skäms"?
Jag håller med Megatuttarna (ditt nick gör mig kåt mannen) här. Det är inget fel på att snacka om sånt. Vi lever ju i 2005, man ska vara öppen och sånt. Däremot är jag med mini också på att vi verkligen gör en för stor grej av de reproduktiva organen. Fast å andra sidan skulle jag hedersmörda min tjej om hon skakade hand med en annan kille. Men jag är cpskadad, lyssna inte på mig.
Dom som inte är uppväxta (vana) med att basta och att göra detta naken, har säkert svårare att acceptera nakenhet i bastun mot det andra könet. Är man däremot van och vet att bara för att man är naken i bastun så är inte det en signal att börja reproducera sina gener.
De flesta som svarar JA, det är ok är bara stora lögnare, kan se framför mig när en polare någon vecka senare berättar(görna på fyllan) om hur fint formad den lilla springan var, såg tight ut samt var snyggt ansad. Då måste lyckan vara total både hos pojkvän som flickvän.
Min kommentar: Ha ha, VARFÖR ska man prata om så ointressanta saker som hur folks könsorgan är formade? Och vad är f.ö. normen för ett "snyggt" könsorgan? Faktum är att det är ganska få (utöver gynekologer, barnmorskor och liknande) som sett så många att de skulle kunna uttala sig om vad som är ett "normalt" organ, för att inte tala om att bedöma det som "snyggt" eller "fult".
Sedan kan jag ju inte låta bli att undra hur den tjej sitter i bastun om vilken någon polare efteråt kan berätta att hennes "lilla springa" såg "tight" ut. Om inte polaren var Stålmannen som kollade med röntgenblicken - eller möjligen genomsnittstonårskillen som önsketänkte ...? :D
Edit: Kan ju inte låta bli att undra om de som oroar sig över risken för allehanda "olämpligheter" och snedsteg p.g.a. för mycket naken hud i en allmän bastu tror att s.k. nudistläger är ångande ormbon av konstant gruppsex ...?
Edit: Kan ju inte låta bli att undra om de som oroar sig över risken för allehanda "olämpligheter" och snedsteg p.g.a. för mycket naken hud i en allmän bastu tror att s.k. nudistläger är ångande ormbon av konstant gruppsex ...?
Inte? Nu blev jag besviken..........
Man behöver väl inte tro att ngt händer för att situationen ska kännas annat än bekväm?
Tycker inte att nakna människor är något fult utan tvärtom något attraktivt men jag ser inget sexuellt i att bada bastu,håller faktiskt med Mini där,det är skönt att bada bastu och det är väl därför man gör det. :)
Megatuttarna
2005-03-18, 21:25
Min kommentar: Ha ha, VARFÖR ska man prata om så ointressanta saker som hur folks könsorgan är formade? Och vad är f.ö. normen för ett "snyggt" könsorgan? Faktum är att det är ganska få (utöver gynekologer, barnmorskor och liknande) som sett så många att de skulle kunna uttala sig om vad som är ett "normalt" organ, för att inte tala om att bedöma det som "snyggt" eller "fult".
Sedan kan jag ju inte låta bli att undra hur den tjej sitter i bastun om vilken någon polare efteråt kan berätta att hennes "lilla springa" såg "tight" ut. Om inte polaren var Stålmannen som kollade med röntgenblicken - eller möjligen genomsnittstonårskillen som önsketänkte ...? :D
Tar mig friheten att bemöta då. Jag uppfattade det Jet skrev på ett helt annat sätt än du. Jag vill hävda att du missuppfattade inlägget dessutom. Troligen är "tight" laddat på ett annat sätt hos mig och majoriteten av min generation plus minus en generation och således även Jet.
"Den där bruden var tight" syftar på att en tjej är het/sexig, inte tight bokstavligen.
Det är sällan ointressant att diskutera andras könsorgan. Det kan vara roten till många känslor. En gång diskuterade vi en tjejs enorma blygdläppar och brast ut i ett hjärtligt garv. En annan gång berättade en vän om sin tjejs könsorgan och vi blev alla svartsjuka. En annan gång berättade en annan vän om sin tjejs undermåliga hygien och vi blev förskräckta.
Vad är då kontentan av dessa diskussioner?
Vi varken ämnar eller kan hitta en allomfattande sanningshalt rörandes könsorgan, allt vi gör är att dela med oss av våra upplevelser. Det blir en subjektiv sanning vi tar fasta på s a s. Och nogfan bringar det glädje ska du veta; inte p g a det eventuellt roliga som kan tänkas uppkomma under diskussionernas gång utan av det tillståndet som genast infinner sig; en omoralisk öppenhet vännerna emellan är vad vi åtrår. Det är en kollektiv glädje som trotsar allt vad moral och primitiva samtalsämnen heter och är en skön tillflyktsort i en så annars uppbunden värld där allt måste passa in i en mall vars ursprung var aktuell i en tid utan väsentlighet för dagens människor.
Diskussionerna kan uppfattas som primitiva och meningslösa. I själva verket är det emellertid just de personer som uppfattar dem som på ett sådant sätt som är de primitiva. De är nämligen oförmögna att se den djupare innebörden i våra samtal. Själva muttan är inget spektakulärt i sig, bara varm. :thumbup:
boxsquat
2005-03-18, 21:33
Megatuttarna!!! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :
Styrkebyggare
2005-03-18, 21:34
Tar mig friheten att bemöta då. Jag uppfattade det Jet skrev på ett helt annat sätt än du. Jag vill hävda att du missuppfattade inlägget dessutom. Troligen är "tight" laddat på ett annat sätt hos mig och majoriteten av min generation plus minus en generation och således även Jet.
"Den där bruden var tight" syftar på att en tjej är het/sexig, inte tight bokstavligen.
Det är sällan ointressant att diskutera andras könsorgan. Det kan vara roten till många känslor. En gång diskuterade vi en tjejs enorma blygdläppar och brast ut i ett hjärtligt garv. En annan gång berättade en vän om sin tjejs könsorgan och vi blev alla svartsjuka. En annan gång berättade en annan vän om sin tjejs undermåliga hygien och vi blev förskräckta.
Vad är då kontentan av dessa diskussioner?
Vi varken ämnar eller kan hitta en allomfattande sanningshalt rörandes könsorgan, allt vi gör är att dela med oss av våra upplevelser. Det blir en subjektiv sanning vi tar fasta på s a s. Och nogfan bringar det glädje ska du veta; inte p g a det eventuellt roliga som kan tänkas uppkomma under diskussionernas gång utan av det tillståndet som genast infinner sig; omoralisk öppenhet vännerna emellan. Det är en kollektiv glädje som trotsar allt vad moral och primitiva samtalsämnen heter och är en skön tillflyktsort i en så annars uppbunden värld där allt måste passa in i en mall vars ursprung var aktuell i en tid utan väsentlighet för dagens människor.
Diskussionerna kan uppfattas som primitiva och meningslösa. I själva verket är det emellertid just de personer som uppfattar dem som på ett sådant sätt som är de primitiva. De är nämligen oförmögna att se den djupare innebörden i våra samtal. Själva muttan är inget spektakulärt i sig, bara varm. :thumbup:
En mycket trevlig liten analys av mekanismerna bakom "könspratet".
Klart man snackar sånt ibland. Om nån kommenterar att tjejen ser bra ut där nere så får man väl emellertid ta det som en komplimang, eftersom det är jag som brukar frisera.
boxsquat
2005-03-18, 21:36
Alltså, finns det något sånt som en fin vagina ens? Det finns väl bara två sorters vaginor: de äckliga och resten?
Metal_boy_
2005-03-18, 21:52
Fan vad trött jag blir på er! Ni bara tänker på pippa o pippa o pippa!!! Hur blir det på scenen sen då ni som ska tävla en dag, kn*lla i en tåglek insmörjda mitt på scenen? Ni är ju nästan nakna där me! Råkar få syn på en gammal slutkörd sugga i publiken och får brakstånd rakt in i jorgens panna!!? *rolleyes*
herregud vilket gäng killar. Jag tar mig då friheten att trots att jag inte tillhör ditt kön meddela att alla killar inte sitter och diskuterar sina flickvänners könsorgan eller ens tillfälligabekantas könsorgan.
Varför jag vet det? Därför att jag har haft den diskussionen med manliga bekanta. Där dom har på eget initiativ sagt att dom aldrig i killgänget pratar om flickvänner. Att dom eventuellt kan sitta och diskutera hur one night stands har varit etc. Men att deras etik gjorde att dom drog gränsen där.
Sen kan man ju naturligtvis hävda att dom säkerligen ljög men jag tror inte det för jag kände dom så väl så dom hade inte ngn anledning till att ljuga i den här situationen.
Jag håller med Tolkia, jag tycker det är totalt ointressant att diskutera enskildas könsorgan och dessutom direkt olämpligt att diskutera sina flickvänners.
Utifrån den posten är jag ännu mer förvånad över att du har ngt emot att hon badar bastu naken eftersom dina bekanta ändå vet allt om hennes könsorgan.
mini_Arnold
2005-03-18, 22:44
Är man bra polare snackar man om allt, om man väljer att göra det. Så dra inte alla över samma vägkant ;)
Jag vill hävda att du missuppfattade inlägget (...). Troligen är "tight" laddat på ett annat sätt hos mig och majoriteten av min generation plus minus en generation och således även Jet.
Puh; måste säga att det återställde min tro på dagens ungdom en smula ... jag tyckte nog att det verkade mer än lovligt skruvat.
Till resten: Jag fattar vad du menar. man diskuterar ju i stort sett alla andra kroppsdelar, folks hygien, folks klädstil osv. (och det är ju inte heller några vidare brighta samtalsämnen), så varför inte även folks könsorgan. Men vad är det då som gör att det är så mycket värre om polaren kommenterar flickvännens mutta än om han kommenterar hennes tuttar (t.ex. efter att ha sett henne i något åtsittande linne eller på stranden i bikini)? Jag kan i och för sig tänka mig att det inte år speciellt lustikfikt att få sin pojkvän eller flickvän recenserad av kompisgänget (jämför känslan när någonoombedd recenserar ens föräldrar eller syskon), men då är det ju RECENSIONEN som är problemet, inte recensionen av MUTTAN. Om du fattar vad jag menar.
Metal_boy: :thumbup:
HAhahah FETT...
En polare (kalla han polare 1) och en annan kompis basta me två tjejer. Ena tjejen var polarens flickvän å den andra en kompis till henne.
Polare 2 (med flickvän) gick ur från bastun.
Efter en kort stund så kollar polare 2 varför inte polare 1 kommer ut, så han kikar in genom dörrsfönstret :D
Va ser han då, joo polare 1 doing it doggystyle .. kör på för fullt asså :naughty: ..
Kan tillägag ett de va en konstig tystnad när polare 1 kom ut från bastån då polare 2 fråga va han gjort :laugh: .
Inte ett ända erkännande... hahahaha
M
Gemensam bastu är guds uppfinning för nim. Jag har bastat med alla era flickor... ledsen grabbar.
Megatuttarna
2005-03-19, 00:40
herregud vilket gäng killar. Jag tar mig då friheten att trots att jag inte tillhör ditt kön meddela att alla killar inte sitter och diskuterar sina flickvänners könsorgan eller ens tillfälligabekantas könsorgan.
Varför jag vet det? Därför att jag har haft den diskussionen med manliga bekanta. Där dom har på eget initiativ sagt att dom aldrig i killgänget pratar om flickvänner. Att dom eventuellt kan sitta och diskutera hur one night stands har varit etc. Men att deras etik gjorde att dom drog gränsen där.
Sen kan man ju naturligtvis hävda att dom säkerligen ljög men jag tror inte det för jag kände dom så väl så dom hade inte ngn anledning till att ljuga i den här situationen.
Jag håller med Tolkia, jag tycker det är totalt ointressant att diskutera enskildas könsorgan och dessutom direkt olämpligt att diskutera sina flickvänners.
Utifrån den posten är jag ännu mer förvånad över att du har ngt emot att hon badar bastu naken eftersom dina bekanta ändå vet allt om hennes könsorgan.
Du läste ju inte mitt inlägg ordentligt och skrev troligen detta i ett milt vredesmod för min poäng missade du totalt. Gör det dig upprörd att även du kanske blivit omdiskuterad på det sättet jag redogjort för?
Jag skrev tydligt att det var rent subjektivt för oss med vari menas jag och mina vänner. Jag kursiverade t o m ordet "våra" så att det inte skulle bli ett sånt här missförstånd.
Att min kvinna bastar naken med andra män är ett otroget beteende, något jag aldrig hade utsatt henne för. Det handlar inte om att andra män ser henne naken eller känner till hennes mutta utan och innan utifrån mina beskrivningar. Ska jag spåra ner alla hon haft sex med innan mig och hälsa att de besitter en "olämplig" kunskap om min kvinna för att även de har haft sex med henne? Det väsentliga är hennes vilja. Vill hon tillbringa sin tid med ett gäng nakna män så är det inte förenligt med min syn på den monogami jag vill ha i ett förhållande.
Vari ligger det olämpliga att diskutera sina partners könsorgan med sina vänner, rent sakligt?
Skulle aldrig falla mig in att prata med ngn om intima detaljer rörande min fru, tidigare kvinnliga bekanta etc. Fan har folk med det att göra?
Var och en på sitt sätt antar jag.
1. Beror väldigt på tjejen om jag skulle tycka det vore konstigt, om hon är väldigt öppen och jag verkligen vet att det inte är något sexuellt så skulle jag nog inte börja gnälla alltför öppet. Men om hon är mer "normal" så skulle jag inte tycka det var så ok tror jag, mer undra varför hon inte använde handuk. Men skulle nog inte få panik direkt om det skedde någon gång heller.
2. Pratar aldrig om killars tjejers muttor i mina kompisgäng. Skulle nog aldrig säga något heller av den enkla anledningen att jag tror inte tjejen skulle tycka det vore så roligt samt jag skulle inte känna mig bekväm att snacka om det om jag inte trodde hon gillade det. Blev lite komplicerat där men kontentan är väl att, nej inte snacka om könsorgan bland kompisar. Sedan är det ju skillnad när det gäller one night stands och i viss mån ex.
PS. Megatuttarna har rätt om tight också, själv har jag inte ens parallelen mellan mutta och tight. Heh.
Vari ligger det olämpliga att diskutera sina partners könsorgan med sina vänner, rent sakligt?
Kalla mig gammalmodig men jag anser det generellt olämpligt att diskutera andras könsorgan. Antagligen lika olämpligt som du tycker att det är att hon badar naken eller ännu mer olämpligt. Jag tycker det visar på dålig etik.
ölobrännvin
2005-03-19, 09:24
D
Att min kvinna bastar naken med andra män är ett otroget beteende, något jag aldrig hade utsatt henne för. Det handlar inte om att andra män ser henne naken eller känner till hennes mutta utan och innan utifrån mina beskrivningar. Ska jag spåra ner alla hon haft sex med innan mig och hälsa att de besitter en "olämplig" kunskap om min kvinna för att även de har haft sex med henne? Det väsentliga är hennes vilja. Vill hon tillbringa sin tid med ett gäng nakna män så är det inte förenligt med min syn på den monogami jag vill ha i ett förhållande.
Du har fel !!!!!
/ Robbelirobban från ölobränsvinns dator.
Kalla mig gammalmodig men jag anser det generellt olämpligt att diskutera andras könsorgan. Antagligen lika olämpligt som du tycker att det är att hon badar naken eller ännu mer olämpligt. Jag tycker det visar på dålig etik.
Varför skulle det vara mer olämpligt än att diskutera något annat?
därför att det är personligt. Du vill inte att HON visar upp sitt könsorgan men det står dig fritt att diskutera det? För mig rimar det illa.
därför att det är personligt. Du vill inte att HON visar upp sitt könsorgan men det står dig fritt att diskutera det? För mig rimar det illa.
Jaha? Allt på våra kroppar är personligt. Tål du inte att någon diskuterar någon annans frisyr heller?
Jaha? Allt på våra kroppar är personligt. Tål du inte att någon diskuterar någon annans frisyr heller?
Jo det gör jag, Tål inte du att någon annan tittar på din flickväns frisyr?
Jo det gör jag, Tål inte du att någon annan tittar på din flickväns frisyr?
Vad har mina åsikter med detta att göra? För mig skulle det inte vara något problem om min nästa badade bastu naken, eller om någon kollade in hennes frisyr.. Jag förstår inte riktigt var du vill komma.
Som inbiten bastubadare har jag väldigt svårt att förstå vad sex och otrohet och uppvisande av könsorgan i vissa syften har med bastu att göra. Man badar bastu för att det är trevligt, för att det är bra för kroppen och för att bli ren. Man måste ju ha ett gigantiskt undertryckt behov av någonting för att tycka att det finns nåt sexigt i röda ansikten, svettigt hår och - där jag badar i varje fall - den unkna doften från folk som inte tvättar sig innan de går in.
allan
Ni försöker ju driva fråga som om man i slutet skulle kunna komma fram till vem som hade rätt eller fel, lycka till med det.
För att hon förmodligen inte skulle tycka om det.
Vad har mina åsikter med detta att göra? För mig skulle det inte vara något problem om min nästa badade bastu naken, eller om någon kollade in hennes frisyr.. Jag förstår inte riktigt var du vill komma.
Låter som om du medvetet försöker missförstå. Du tycker det är ok att med andra människor diskutera din flickväns könsorgan men hon gör fel om hon skulle låta en främande man se det i en bastu där man naturligt sitter naken.
Jag förstår inte den logiken. Hon borde ha mer rätt till sitt könsorgan än vad du har. Dessutom tycker jag att det är dålig smak att diskutera andras könsorgan, vilket jag har sagt tidigare.
Herkulez
2005-03-19, 12:52
Låter som om du medvetet försöker missförstå. Du tycker det är ok att med andra människor diskutera din flickväns könsorgan men hon gör fel om hon skulle låta en främande man se det i en bastu där man naturligt sitter naken.
Jag förstår inte den logiken. Hon borde ha mer rätt till sitt könsorgan än vad du har. Dessutom tycker jag att det är dålig smak att diskutera andras könsorgan, vilket jag har sagt tidigare.
undra vem som missförstår, läs igen, han säger ju att han skulle tycka det var ok om hans nästa bastade naken med andra killar.
Muaytudd
2005-03-19, 13:03
Så ska ett förhållande vara.
Assa jag håller med. Men, ett litet men. Man kanske inte litar på alla i omgivningen....
undra vem som missförstår, läs igen, han säger ju att han skulle tycka det var ok om hans nästa bastade naken med andra killar.
Det var tydligen svårt för vissa att förstå det ut det jag skrev :)
För att hon förmodligen inte skulle tycka om det.
Nä, förmodligen inte. Det är inget jag skulle diskutera med mina polare, störde mig på sättet Cilia skrev, så jag var självklart tvungen att provocera lite.
Megatuttarna
2005-03-19, 13:49
Du har fel !!!!!
/ Robbelirobban från ölobränsvinns dator.
Du är berättigad till din åsikt givetvis ge emellertid fan i min om den inte passar dig. :)
Som inbiten bastubadare har jag väldigt svårt att förstå vad sex och otrohet och uppvisande av könsorgan i vissa syften har med bastu att göra. Man badar bastu för att det är trevligt, för att det är bra för kroppen och för att bli ren.
Allan, my man!
Haha inte fan klagar jag om de tär masa fräscha brudar omkring mig då:)
casper_tfg
2005-03-20, 10:39
Hypotetisk fråga.
Är det ok att din flickvän/pojkvän badar bastu NAKEN med en massa människor av olika kön? Med t.ex. den egna skolklassen eller en hop arbetskollegor?
Jag tycker absolut inte det är ok. Ingen ska se min tjejs ***** utom jag. *grr27*
vill fan ha en tjej som ingen annan vill ha?
Tricklev
2005-03-20, 14:04
Skulle aldrig falla mig in att prata med ngn om intima detaljer rörande min fru, tidigare kvinnliga bekanta etc. Fan har folk med det att göra?
Var och en på sitt sätt antar jag.
Dubblar den.
Däremot snackar alla mina flickor om min penis med deras polare *grr27*
boxsquat
2005-03-20, 14:14
Ni försöker ju driva fråga som om man i slutet skulle kunna komma fram till vem som hade rätt eller fel, lycka till med det.
Grahn, my man!
Slartibartfast
2005-03-20, 15:39
Dubblar den.
Däremot snackar alla mina flickor om min penis med deras polare *grr27*
Beklagar. Eller ska jag gratulera?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.