Visa fullständig version : Precis innan jag ska somna
När jag ska gå och lägga mig och precis innan jag somnar så rycker diverse muskel till (ganska ordentligt) utan att det gör ont, eller så är det hela kroppen som rycker till. Någon som känner igen detta?
Det kan du skriva upp. Är ganska drygt när man ska sova bland andra människor, typ i flygplansstolen....
Megatuttarna
2005-03-15, 20:42
Folk tror att man är ett psykfall på pendeltåget när man slumrar till. Jag brukar rycka till med hela överkroppen, speciellt när jag somnar sittandes.
Folk tror att man är ett psykfall på pendeltåget när man slumrar till. Jag brukar rycka till med hela överkroppen, speciellt när jag somnar sittandes.
Jo det blir som värre då man sover i störda positioner. Höll fan på att trilla av stolen på föreläsningen idag
Det är precis när du somnar som tonus i kroppens alla muskler släpper och du slappnar av. Det sker med ett ryck. Rycket kan bli så kraftigt att du vaknar för ett ögonblick.
Nu är det så att har du tränat någon muskelgrupp den dagen, t e x armar kommer urladdningen att bli större i dem eftersom du håller ett högre muskeltonus efter träningen.
mini_Arnold
2005-03-15, 21:01
Det är precis när du somnar som tonus i kroppens alla muskler släpper och du slappnar av. Det sker med ett ryck. Rycket kan bli så kraftigt att du vaknar för ett ögonblick.
Nu är det så att har du tränat någon muskelgrupp den dagen, t e x armar kommer urladdningen att bli större i dem eftersom du håller ett högre muskeltonus efter träningen.
gäller det snoppen också?
Jag brukar vakna med värsta krampen i låret. Ibland gör det så ont att man bra vill gråta *grr*
Metal_boy_
2005-03-15, 21:06
Har varit med om det många gånger, men det är värre att hamna i dvala, dvs en platå mellan att du är vaken och att du sover. Du kan inte röra dig, du ser alting i rummet runt om, du kan inte skrika och du måsste nässtan ta i att du bajsar i gubbtrosan för att vakna *grr27*
Har varit med om det många gånger, men det är värre att hamna i dvala, dvs en platå mellan att du är vaken och att du sover. Du kan inte röra dig, du ser alting i rummet runt om, du kan inte skrika och du måsste nässtan ta i att du bajsar i gubbtrosan för att vakna *grr27*Något jag aldrig råkat ut för och ber att jag heller aldrig gör, läst lite om det och verkar minst sagt otäckt.
Folk tror att man är ett psykfall på pendeltåget när man slumrar till. Jag brukar rycka till med hela överkroppen, speciellt när jag somnar sittandes.Undra hur många gånger det hänt en själv :D
hörde nåt om att alla däggdjur har det för att t.ex rådjur o sånna ska få en varning om de står upp o håller på att somna
Jag har det där varenda natt.. ett riktigt jävla ryck... lite kul faktiskt :D
Det stör ju flickvännen iaf :devil:
Jag brukar vakna med värsta krampen i låret. Ibland gör det så ont att man bra vill gråta *grr*
Testa drick mer och kontrollera att du täcker ditt behov av mineraler och vitaminer. Det beror oftast på det! *flex*
Det är ingen muskel.
Vet du inte det? *screwy*
//Jörgen
Jag rycker till som fan ibland, jobbigt när man blir klarvaken av det. Mycket lustigt tyckte exflickvännen också..
känns gött att jag inte är den ända! :sleep:
inte vanligtvis när jag svoer skulle jag vilja påstå, ibland kan dedt hända med lite smärre ryck, dock när jag brukar småslumra på bussen/tåget (sällan på tåget, ofttare på buss), så brukar jag försöka hålla mig vaken, så det händer att man får ett ultra ryck i hela kroppen och det blir en allmänt pinsam situation, speciellt om bussne är full och det ändå hörs rätt bra när man plötsligt rycker till som fan.
Det är ingen muskel.
Vet du inte det? *screwy*
//Jörgen
Jaha är det därför den inte växer när jag tränar den. Okej men då kan jag alltså lägga ner med det nu då?
*cry* :laugh:
Fatalist
2005-03-15, 22:31
Har varit med om det många gånger, men det är värre att hamna i dvala, dvs en platå mellan att du är vaken och att du sover. Du kan inte röra dig, du ser alting i rummet runt om, du kan inte skrika och du måsste nässtan ta i att du bajsar i gubbtrosan för att vakna *grr27*
Coolt, har också råkat ut för det några gånger! Det var rätt länge sen senast dock :(
inte vanligtvis när jag svoer skulle jag vilja påstå, ibland kan dedt hända med lite smärre ryck, dock när jag brukar småslumra på bussen/tåget (sällan på tåget, ofttare på buss), så brukar jag försöka hålla mig vaken, så det händer att man får ett ultra ryck i hela kroppen och det blir en allmänt pinsam situation, speciellt om bussne är full och det ändå hörs rätt bra när man plötsligt rycker till som fan.
Händer jämt under långa bilfärder,även tråkiga lektioner någon gång ibland, inget fel med det.
Jaha är det därför den inte växer när jag tränar den. Okej men då kan jag alltså lägga ner med det nu då?
*cry* :laugh:
du kan ju sträcka ut den, typ häng en 70 kgs hantel förslagsvis, funkar kanon :thumbup: ;)
Gammalt tips : Lägg en bordskniv under madrassen, jag ha inte haft nattliga kramper sedan jag la dit en sådan iaf.
On Topic : Pinsamt när man tar hem en tjej för övernattning, speciellt om det är första gången hon ska sova över. eller om man t.ex. kollar på film i sängen, så rycker man till alla typ "wtf?" :D
Jag har hört att det är en impuls (nåt sånt) från de gamla tiderna då vi fortfarande var träd klängande djur, och när vi somnade och tex ramlade ner från en gren skulle man rycka till o komma "på fötter" elelr nånting. Men det kanske bara är rent BS.. *screwy*
du kan ju sträcka ut den, typ häng en 70 kgs hantel förslagsvis, funkar kanon :thumbup: ;)
Aaa det ska jag fan testa, har ju bara testa att daska den mot lårens insida varje dag ca 50x3 och sen den gamla hederliga ruska tuppen där jag kört till failure x3. :booty:
On topic så händer det ganska ofta, speciellt om man sitter på tåg eller buss då man vet att det inte är så bra att somna ungefär som hjärnan komme på när man sover att man ska vakna och kastar då värsta signalerna till kroppen och den rycker till. Obehaglig känsla.
Aaa det ska jag fan testa, har ju bara testa att daska den mot lårens insida varje dag ca 50x3 och sen den gamla hederliga ruska tuppen där jag kört till failure x3. :booty:
lite mer seriöst så kan man ju försöka dra i den lite då o då riktigt hårt :D
en kompis drog en vandrningssägen om en indisk munk som gick runt naken där på landsbygden och lät folk dra honom i verktyget, ska visst enligt berättelsen ha resulterat i en mycket respektabel storlek...
lite mer seriöst så kan man ju försöka dra i den lite då o då riktigt hårt :D
en kompis drog en vandrningssägen om en indisk munk som gick runt naken där på landsbygden och lät folk dra honom i verktyget, ska visst enligt berättelsen ha resulterat i en mycket respektabel storlek...
Hahah okej. :laugh:
Så blir det jämt då man somnar i skolan under lektionerna.
Jag brukar jämt slungas upp och vara nära att ramla av stolen, rätt coolt faktiskt =D
Hehe det där brukar jag råka ut för en gång i månaden, det är så jäkla läskigt. Ibland är det fan så illa att jag nästan får panik.
Ditt tips fungerade inte alls, ditt jäkla mytto.
Nu kommer jag aldrig att kunna röra den mer :@
Ditt tips fungerade inte alls, ditt jäkla mytto.
Nu kommer jag aldrig att kunna röra den mer :@
notera att jag frånsäger mig allt ansvar vid _felaktigt_ utföradne av penisförlängarövningar. Det är ju glasklart att man ska ta kontakt med instruktör på gymmet så man får genomgång hur man kör, och 70kg är ju ändå för folk som praktiserat övnigaran ett tag, så går det illa, då får man skylla sig sjäv.
mini_Arnold
2005-03-15, 23:01
Jag var helt seriös med min fråga så fakkar ni upp hela tråden efter det. Är ni helt skruvade? (:D)
Jag var helt seriös med min fråga så fakkar ni upp hela tråden efter det. Är ni helt skruvade? (:D)
nu tycker jag du ska ha lite förståelse för att viktigare frågor kan komma upp
;)
läste i en bok i skolan att man inte kan förlänga penisen på något annat sätt än att t.ex. operera den. Men man kan töja ut förhuden så att den ser större ut *spy*
läste i en bok i skolan att man inte kan förlänga penisen på något annat sätt än att t.ex. operera den. Men man kan töja ut förhuden så att den ser större ut *spy*
det är lögn.
det är lögn.
Japp för det vet Baan. ;) *kissass*
Så ni menar seriöst att ballen blir längre om man drar i den? tufft, ni kan bli rika ;)
Föresten, kan man inte typ trycka ihop den om man vill ha mindre penis då?
Så ni menar seriöst att ballen blir längre om man drar i den? tufft, ni kan bli rika ;)
Föresten, kan man inte typ trycka ihop den om man vill ha mindre penis då?
om man ska vara mer seriös i frågan så tror jag man kan dra ut huden något om man gör det ofta och drar en del. Men va fan testa, å kom o klaga om det inte funkar säger jag :P
nej då, är nöjd som det är.
Men man ska väll ändå inte kunna töja ut sväll-kropparna?
Ingen som har lite forskning på detta? :naughty:
Det talas väl om två helt olika saker här. Det som frågeställaren beskriver är väl det det som Sverker svarade på, alltså någon muskelavslappningsprocess innan sömnen, medan det andra är någon överlevnadsmekanism i kroppen som varnar en för att somna på fel ställe, t.ex. på föreläsning eller i bussen.
Det är på det stadiet mina "drömmar" brukar innehålla mest erotik...önskar jag låg i sådan dvala oftare...Ifall det inte är erotik är det nått äventyr och en gång att jag var på gymet faktiskt (Första och enda gången jag någonsin drömt om gymet).
Ontopic, om ryckningar...De e fina att få, speciellt i högerbenet när man ligger skavföttersmed någon. Höhö, sprucken överläpp på kompisen, den duger.
mini_Arnold
2005-03-15, 23:56
De e fina att få, speciellt när man ligger skavfötters med någon. Höhö, med sprucken överläpp suger kompisen.
Är jag trött eller blind? :D
Jag har lyckats smälla till mig i skallen av ett sånt ryck.. fick en bula i skallen :(
Jag har hört att det är en impuls (nåt sånt) från de gamla tiderna då vi fortfarande var träd klängande djur, och när vi somnade och tex ramlade ner från en gren skulle man rycka till o komma "på fötter" elelr nånting. Men det kanske bara är rent BS.. *screwy*
som jag nämnde...
jo man känner själv till det där fenomenet ganska väl... det har hänt att man somnat till, ryckt till vaknat o somnat igen för att rycka till igen... ryckte typ fyra gånger en natt ... grymt... jag brukar drömma att jag faller o sen rycker man till... svårt att hindra kanske men det är iaf inte ovanligt ... man får väl göra ngt annat :naughty: *innocent* o sen försöka sova igen?
Jag brukar hamna i ett stadie där jag är mellan sömn och vakenhet, men där jag har full kontroll, kan styra drömmarna (som fortfarande är oerhört realistiska) i väldigt stor utsträckning, kan även "vakna" helt när jag vill..
Ingen som råkat ut för detta?
Det där händer mig ganska ofta, i perioder. Dom enda muskel jag kan styra är några skumma småmuskler mellan revbenen och ögonen. Jag kan inte ens använda dom vanliga andningsmusklerna, så jag måste använda just dom där revbendsmusklerna för att häva bröstkorgen nån cm (nog för att få lite luft). Det är svinäckligt och varar kanske i 10-20 sekunder. Har jag fått det en gång en kväll så kommer det tillbaka varje gång jag förösker somna i säkert en timme.
Det där med rycket är också rätt kul, det är inte bara en gång jag dragit armen i magen på nissen bredvid mig på tåget just som jag somnar till :D
Jag brukar hamna i ett stadie där jag är mellan sömn och vakenhet, men där jag har full kontroll, kan styra drömmarna (som fortfarande är oerhört realistiska) i väldigt stor utsträckning, kan även "vakna" helt när jag vill..
jag känner igen det där iaf... jag brukar också kunna ha kontroll över mina drömmmar, jag vet i drömmen att jag drömmer så d kan bli rätt skojs.. enda chansen till att få flyga *s* :D... men ibland när man ska sova så har det hänt att man blundar i , vad man tror är , 10 sek och sen när man öppnar ögonen igen så har det gått 8 timmar.. det är läskigt om något!:D
Det är Lucid dreaming tror jag.
http://www.susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id=Klardr%f6mmande&oldid=Lucid_dreaming
När jag ska gå och lägga mig och precis innan jag somnar så rycker diverse muskel till (ganska ordentligt) utan att det gör ont, eller så är det hela kroppen som rycker till. Någon som känner igen detta?
jo fan.. händer ofta de! man typ drömmer att man ramlar eller liknande och sen rycker man till ! :sleep:
AndersHermansson
2005-03-17, 23:34
Jo jag hade en period i gymnasiet. Precis då jag vaknade fokuserade jag på att "klämma ihop medvetandet till en punkt", vilket låter löjligt, men gick jag efter det så översköljdes jag av något som kändes som elektriska chocker samtidigt som ett brus skrek i öronen. Då jag befunnit mig där ett par sekunder reste jag mig bara rakt upp (i sinnet), och in i en klarvaken drömvärld. Bruset och chockerna har jag sedan läst att många upplever i det tillståndet precis innan de kan "resa ut".
Det var ganska intressant att utforska drömmarnas värld i klarvaket tillstånd. Man fick hålla sig i skinnet bara, så fort man blev för upphetsad (alltså inte kåt) vaknade man upp =)
haha har hänt mig med...fast jag kan inte se något bara höra mig själv andas....fan trodde jag var den ende!!!
Doctor Snuggles
2005-03-18, 01:09
Jo jag hade en period i gymnasiet. Precis då jag vaknade fokuserade jag på att "klämma ihop medvetandet till en punkt", vilket låter löjligt, men gick jag efter det så översköljdes jag av något som kändes som elektriska chocker samtidigt som ett brus skrek i öronen. Då jag befunnit mig där ett par sekunder reste jag mig bara rakt upp (i sinnet), och in i en klarvaken drömvärld. Bruset och chockerna har jag sedan läst att många upplever i det tillståndet precis innan de kan "resa ut".
Det var ganska intressant att utforska drömmarnas värld i klarvaket tillstånd. Man fick hålla sig i skinnet bara, så fort man blev för upphetsad (alltså inte kåt) vaknade man upp =)
Intressant. Du beskrev just en form av OOBE.
The_RobRoy
2005-03-18, 01:24
Min tjej rycker till ordentligt varjegång hon ska somna, lite störigt faktiskt, kan iofs göra det själv ibland, men inte alls lika kraftigt som henne
The_RobRoy
2005-03-18, 01:25
Dedär lät ju väldigt intressant, berätta mer vad som hände
där är det väl svällkroppar.
Metal_boy_
2005-03-18, 01:29
Det är på det stadiet mina "drömmar" brukar innehålla mest erotik...önskar jag låg i sådan dvala oftare...Ifall det inte är erotik är det nått äventyr och en gång att jag var på gymet faktiskt (Första och enda gången jag någonsin drömt om gymet).
Ontopic, om ryckningar...De e fina att få, speciellt i högerbenet när man ligger skavföttersmed någon. Höhö, sprucken överläpp på kompisen, den duger.
när du är i dvala så är du inte i en dröm, det är ett stadie när du nästan är vaken. Du ser allt i rummet runt om och det är på riktigt, men du kan inte röra en del på hela kroppen och skriker du så är det bara tyst. Man får ligga och ta i så det känns som man ska sprängas för att hoppa upp och bli helt vaken.
Metal_boy_
2005-03-18, 01:30
haha har hänt mig med...fast jag kan inte se något bara höra mig själv andas....fan trodde jag var den ende!!!
ja ibland ser man inget heller..*Nej du är inte den enda
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.