handdator

Visa fullständig version : 17 årig kille som frågar om deffningsmedel

hockeyFREAK
2005-03-14, 23:24
Hej Allihopa
Jag är en kille på 17 år som har spelat hockey och styrketränat nästintill hela livet.
Jag har ändå X antal kg fett på kroppen som jag vill ha bort och kunna göra om dessa helt onödiga kilon till musker sen (inte många kilon).Nu är det så att jag vill förbränna så mycket fett som möjligt då undrar jag vilket deffnings-medel jag ska köpa och hur jag ska använda det? Är även mycket mottaglig för andra tips

PS
tränar ca 7-8 ggr kondition/styrka/ishockey i veckan
DS

Mvh hockeyFREAK :cool:

HookersUnited
2005-03-14, 23:28
Hej Allihopa
Jag är en kille på 17 år som har spelat hockey och styrketränat nästintill hela livet.
Jag har ändå X antal kg fett på kroppen som jag vill ha bort och kunna göra om dessa helt onödiga kilon till musker sen (inte många kilon).Nu är det så att jag vill förbränna så mycket fett som möjligt då undrar jag vilket deffnings-medel jag ska köpa och hur jag ska använda det? Är även mycket mottaglig för andra tips

PS
DS

Se över din kost istället.

KIRE
2005-03-14, 23:30
Hej Allihopa

PS
DS

Det finns inget medel som kan fixa det där.

Det som gäller är att du lär dig äta rätt istället. Om du sedan äter rätt så kan du kanske med rätt tillskott använt på rätt sätt komma i form 1% snabbare eller liknande. Tillskott är en piss i havet även om du skulle använda olagliga, det är rätt kost och träning som gäller för hela slanten.

hockeyFREAK
2005-03-14, 23:37
Är deff-guiden något jag ska vända mig till ?

MVH hockeyFREAK

HookersUnited
2005-03-14, 23:43
Är deff-guiden något jag ska vända mig till ?

MVH hockeyFREAK
Definitivt! Den är så pass välskriven att en nöt som jag själv förstår den :thumbup:

hockeyFREAK
2005-03-14, 23:52
Tack så mycket för hjälpen något mer ni har att tillägga ?

Mvh hockeyFREAK

HookersUnited
2005-03-14, 23:52
Tack så mycket för hjälpen något mer ni har att tillägga ?

Mvh hockeyFREAK
Ha tålamod.

hockeyFREAK
2005-03-15, 00:07
vad säger du om måltidsersättare som dessa ??

Diet-Pro, 4 kg
Mindre underhudsfett - extra styrka
Diet-Pro är mer än bara ett vanligt dietpulver, det är ett komplett fettreducerande "formula" garanterad att ge dig mindre underhudsfett, extra styrka och hög förbränning. Diet-Pro är en måltidsersättare med extremt långsamma kolhydrater.
Glukemiskt index på 47

hockeyFREAK
2005-03-15, 00:21
När ska man inta pulvret ? Vilka måltider ska jag ersätta med pulvret ??

Mvh hockeyFREAK

Junior
2005-03-15, 09:13
Det finns inget bättre än lagom mycket nyttig mat och lagom med motion.
Inget medel du kan köpa på burk eller i pillerform kan komma i närheten av vad kunskap om kost och motion är värt om du vill gå ned i fett.

Allt du behöver har du redan fått i den här tråden, läs deffguiden och ha lite tålamod så ska du se att du blir av med de extrakilon du har.
Under tiden kommer du att skaffa dig kunskap om kost som får dig att ha kontroll över hur mycket fett du vill ha på kroppen resten av livet.

Dessutom slipper du slänga pengarna i sjön o kan lägga dem på nyttig o näringsriktig mat istället.

Pez
2005-03-15, 09:28
Tränar du kondition 7-8ggr / vecka så vågar jag nog påstå att det är din kost som haltar.. och inget pulver i världen kommer ge dig bättre förutsättningar innan du styr upp din baskost. Läs guiden, surfa runt i kost/diet/tillskottskategorierna och fråga om det är nåt du undrar över.

denpa
2005-03-15, 10:16
Vad äter du på en dag? Skriv det här istället så kan man vi hjälpa dig med vad du ska och inte ska äta

hockeyFREAK
2005-03-15, 22:43
börjar skriva dagbok imorgon så får ni lägga synpunkter på den
MVH hockeyFREAK

hockeyFREAK
2005-03-16, 20:16
Okej här kommer en vanlig dag för mig:

07:00
3 dl Mini-Yoghurt
50 gram müsli
två skivor lingongrova
smör

09:00
2 st blod-clementiner

11.50
2 skopor keso
4 skopor potatismos
2 steka-panerade fiskar
ett lass morötter
2 glas mjölk

13:45-15.15 Ishockeyträning

17.00
en hel drickyoughurt på 100 cl 2%
150 gram morötter

19:00
1 st färdig stekt kyckling
200-250 gram potatissallad
sallad bestående av tomater, sallad och gurka

21-22
knäckebröd

smör

Nu kritisera mig vad jag ska äta och inte äta när jag bode äta mer osv

Mvh hockeyFREAK

MyungChul
2005-03-16, 20:47
09:00
2 st blod-clementiner

Något protein vore inte fel.. lite keso eller något liknande.. kanske en mindre köttbit?

11.50
2 skopor keso
4 skopor potatismos
2 steka-panerade fiskar
ett lass morötter
2 glas mjölk

Panering går bord direkt.. vetemjöl, massa härdat fett.. vad är det för potatismos? pulvermos eller "hemmagjort"? och hur mycket är en "skopa"?
potatismos brukar ju vara fyllt med härdat fett. kanske inte fyllt, men en del!

17.00
en hel drickyoughurt på 100 cl 2%
150 gram morötter

Vore det inte bättre med MAT?

19:00
1 st färdig stekt kyckling
200-250 gram potatissallad
sallad bestående av tomater, sallad och gurka

färdigstekt kyckling? hel grillad eller vadå?

21-22
knäckebröd

smör

Något protein på kvällen vore bra.. och försök att undvika kolhydrater om du nu är på deff.. protein och fettbaserat sista mål.. kesella med lite hasselnötter, tonfisk, makrill osv.. :thumbup:

TPS
2005-03-16, 22:47
Något protein på kvällen vore bra.. och försök att undvika kolhydrater om du nu är på deff.. protein och fettbaserat sista mål.. kesella med lite hasselnötter, tonfisk, makrill osv..

Varför bör man undvika kolhydrater fram mot kvällningen? Så vitt jag vet, och läst, så är det bara en gammal jävla myt som säger att man blir fet av kolhydrater direkt inpå sömn. I viss mängd, naturligtvis!

Doctor Snuggles
2005-03-17, 10:55
Varför bör man undvika kolhydrater fram mot kvällningen? Så vitt jag vet, och läst, så är det bara en gammal jävla myt som säger att man blir fet av kolhydrater direkt inpå sömn. I viss mängd, naturligtvis!

Det stämmer. Men utsöndringen av tillväxthormon på natten påverkas negativt om du äter kolhydrater på kvällen, och påverkas positivt om du äter protein (om jag inte minns fel). Fast det kanske spelar mindre roll för en kille på 17 år som redan har en rätt aktiv tillväxthormonproduktion, vad vet jag.

jwzrd
2005-03-17, 11:35
Det stämmer. Men utsöndringen av tillväxthormon på natten påverkas negativt om du äter kolhydrater på kvällen, och påverkas positivt om du äter protein (om jag inte minns fel). Fast det kanske spelar mindre roll för en kille på 17 år som redan har en rätt aktiv tillväxthormonproduktion, vad vet jag.

Det är bara detaljer.

Med den träningsdosen behöver du äta dubbelt så mycket mat. Bry dig inte så mycket om fettet, in med mycket och bra käk istället så ska du se att all extra energi du får gör att du tränar hårdare och bränner mer. Äter du för lite så håller kroppen i all energi den kan och kompenserar även genom att sänka din allmänna "energi" och pigghet typ. Du blir slö.

hockeyFREAK
2005-03-17, 20:16
Något protein vore inte fel.. lite keso eller något liknande.. kanske en mindre köttbit?

Hur ska jag kunna ordna detta när jag går i skolan ? funkar det bra att steka en på kvällen innan och ta med sig ?

Panering går bord direkt.. vetemjöl, massa härdat fett.. vad är det för potatismos? pulvermos eller "hemmagjort"? och hur mycket är en "skopa"?
potatismos brukar ju vara fyllt med härdat fett. kanske inte fyllt, men en del!

Hemmagjort, en skopa vet jag inte själv hur mycket det är det är en vanliga skolmatsals-skopa. Vad ska jag äta istället för detta för jag kan ju inte påverka vad som erbjuds i skolan? Ska jag pilla bort paneringen ?

Vore det inte bättre med MAT?

Vad vore ett bra målmat här ? exempel tack

färdigstekt kyckling? hel grillad eller vadå?
helgrillad

Något protein på kvällen vore bra.. och försök att undvika kolhydrater om du nu är på deff.. protein och fettbaserat sista mål.. kesella med lite hasselnötter, tonfisk, makrill osv.. :thumbup:

Tack så mycket för alla tipsen och hjälp mig gärna ännu mera med tanke på min skolsituation.

MVH hockeyFREAK

Grisen
2005-03-17, 23:42
Hur ska jag kunna ordna detta när jag går i skolan ? funkar det bra att steka en på kvällen innan och ta med sig ?

Hemmagjort, en skopa vet jag inte själv hur mycket det är det är en vanliga skolmatsals-skopa. Vad ska jag äta istället för detta för jag kan ju inte påverka vad som erbjuds i skolan? Ska jag pilla bort paneringen ?

helgrillad

Tack så mycket för alla tipsen och hjälp mig gärna ännu mera med tanke på min skolsituation.

MVH hockeyFREAK

Skolmaten var på den skola jag gick i regel god, nyttig och varierad mat. Det fanns dessutom alltid salladsbuffé, och mjölk, vatten, juice till maten.

Så fortsätt ät av skolmaten!

MyungChul
2005-03-18, 15:50

Ja om du orkar ta med dig 2 st clementiner kan du väl stoppa ner en bit kycklingfile eller något sånt? :)

Ok, dom ligger nog på 1,5dl och uppåt. Du kan ju pilla bort paneringen om du vill, får ni panerat ofta? Och du kan ju ta upp skolmåltiderna på elevråd eller liknande, om ni nu kan påverka skolmaten. Kunde inte vi i min gamla grundsskola :(

Parboiled ris och kyckling, Fullkornspasta och köttfärssås.. sånt :)

helgrillad

Ok, skinnet innehåller en del fett, och det gör även låren.. fast det är inte så mycket egentligen.. runt 10% tror jag.. så det är helt klart "acceptabelt" och kanske t.o.m bra beroende på ditt övriga fettintag

:thumbup:

boxsquat
2005-03-18, 16:02
Börja trena clenis. :D

hockeyFREAK
2005-03-18, 20:01
Börja trena clenis. :D

tränar 7-8 ggr i veckan *screwy*