handdator

Visa fullständig version : Sommarjobb (under 18 år) ??

CroCop
2005-03-13, 17:55
Hallå! Sommaren börjar så smått att närma sig och jag insåg idag att jag inte ens har börjat söka något jobb inför sommaren. Är helt ny på jobb-biten och är som sagt inte 18 än. Vilka jobb kan man skaffa? hur skaffar man dom? :D
Är jobben som kommunen erbjuder nåt att ha? Arbetstider spelar ingen roll, bara det är okej men pengar. Vill inte gå runt helt pank i sommar, det vägrar jag..
Just ja, bor i Umeå om det händelsevis skulle vara någon som har ett jobb att erbjuda :naughty:

nordlander
2005-03-13, 18:02
Hallå! Sommaren börjar så smått att närma sig och jag insåg idag att jag inte ens har börjat söka något jobb inför sommaren. Är helt ny på jobb-biten och är som sagt inte 18 än. Vilka jobb kan man skaffa? hur skaffar man dom? :D
Är jobben som kommunen erbjuder nåt att ha? Arbetstider spelar ingen roll, bara det är okej men pengar. Vill inte gå runt helt pank i sommar, det vägrar jag..
Just ja, bor i Umeå om det händelsevis skulle vara någon som har ett jobb att erbjuda :naughty:

Ring till kommunen eller far runt och fråga på olika ställen. Tror dock du är lite sent ute.

nordlander
2005-03-13, 18:14
vafan qoutade jag för?

CroCop
2005-03-13, 18:17
Vafaaaan ska jag göra då? vill ha jobb :P

n1klas
2005-03-13, 18:27
Sent ute kanske du inte är...på många ställen lottar dom alla som sökt

Kimpaa
2005-03-13, 18:27
Vafaaaan ska jag göra då? vill ha jobb :P

Jag har hört att McDonalds söker personal :P

nä seriöst....gör som nordlander sa och gå runt till olika företag...gå till så många du kan...nån borde ju ha jobb

AnimalGen
2005-03-13, 18:37
Biltjuv.....kanske ingen så himmla bra ide men va fan, pengar är pengar.

kroy
2005-03-13, 18:49
så himla sent är det ännu inte, minns att jag fick mitt senaste nångång runt maj.. det gäller bara att fråga runt på tillräckligt många ställen, fråga även föräldrar och polares föräldrar om de har nåt lättare jobb som de behöver påfyllning för på somrarna :P
annars borde städare/diskare vara rätt lätt att få, om du orkar med sånt...

lycka till!

Froddan
2005-03-13, 18:51
Biltjuv.....kanske ingen så himmla bra ide men va fan, pengar är pengar.Någonstans i Stockholm står en okänd bil parkerad. Bilen har en gömd sändare och ägaren är en ganska arg människa som är befäl på ett av Sveriges elitförband.

Risken är liten, men den finns... ;)

Baan
2005-03-13, 19:17
Någonstans i Stockholm står en okänd bil parkerad. Bilen har en gömd sändare och ägaren är en ganska arg människa som är befäl på ett av Sveriges elitförband.

Risken är liten, men den finns... ;)

värre sno Dragans (maffiaboss) nya BWM än den personen du beskriver

------------

nä men on topic, det som fnins är väl kommunjobb, typ klippa gräs, lokalvårdarjobb etc, det sämsta som finns är ju att man tar kommunens egna sommarjobb som typ ger max 50 kr / tim eller något liknande, bättre istället då ringa olika kommundelar om man känner för lite skitjobb så kan man åtminstone få en 70 spänn kanske, om man nu pallar jobba som lokalvårdare.

Ralle
2005-03-13, 19:40

snacka med syon på skolan så får du en lista på olika komunjobb. Nackdelen är att du inte får så bra betalt: 36:50 plus semesterersättning tror jag det var förra året då jag jobba.

Baan
2005-03-13, 19:41
snacka med syon på skolan så får du en lista på olika komunjobb. Nackdelen är att du inte får så bra betalt: 36:50 plus semesterersättning tror jag det var förra året då jag jobba.

det är om du kör på kommunens projekt, men söker du anställnin direkt via dom olika kommundelarna så kan du få en riktig lön

vrålapa
2005-03-13, 19:47
Sök som städare dom har typ 85kr timmen!

Baan
2005-03-13, 19:53
Sök som städare dom har typ 85kr timmen!

jo fast djävligt tråkigt och ibland även rätt jobbigt arbete, kan vara en del som ska göras på rätt kort tid, iaf när jag jobbade

davidh
2005-03-13, 20:52
Pengar är pengar. I den åldern ska man inte vara så petig. Speciellt om det bara gäller sommarjobb.

Fors
2005-03-13, 20:59
Var kan man leta städarjobb?

Baan
2005-03-13, 21:04
ring till servicekontoret, det är dom som har hand om kommunens lokalvårdarjobb..

edit: sen finns det ju självklart privata städföretag med

vrålapa
2005-03-13, 21:04
jo fast djävligt tråkigt och ibland även rätt jobbigt arbete, kan vara en del som ska göras på rätt kort tid, iaf när jag jobbade

Mycke möjligt!
Men då får man ju välja, Jobba åt komunen och rensa ogräs för 40 kr timmen eller städa som kanske är minst lika tråkigt. eller kanske värre för 85kr. Det är en penga fråga. Själv skulle jag välja städjobb.

Baan
2005-03-13, 21:11
Mycke möjligt!
Men då får man ju välja, Jobba åt komunen och rensa ogräs för 40 kr timmen eller städa som kanske är minst lika tråkigt. eller kanske värre för 85kr. Det är en penga fråga. Själv skulle jag välja städjobb.

jodå, lätt, skulle nog alla. Så djävla jobbigt är det inte, men kan man hitta lagerjobb så för samma timlön ungefär så skule jag hellre tagit det

Wain
2005-03-13, 21:16
Massutskick av standardiserat ansökningsbrev brukar fungera utmärkt om man inte orkar ringa runt, fungerar dock bäst om man är ute i god tid. Några exempel på arbetsplatser är posten, mataffärer, vården? och diverse industrier.

jakke
2005-03-13, 21:17
sök vården!

nordlander
2005-03-13, 21:34
Tips från coachen...ta det du får och var nöjd.

Fors
2005-03-13, 22:11
Massutskick av standardiserat ansökningsbrev brukar fungera utmärkt om man inte orkar ringa runt, fungerar dock bäst om man är ute i god tid. Några exempel på arbetsplatser är posten, mataffärer, vården? och diverse industrier.

Jag drog iväg 30 st ibörjan av februari. Inte fått svar på en enda :cryout:

nordlander
2005-03-13, 22:13
Att skicka ansökningsbrev suger. Man ska fara dit och presentera sig och visa att man verkligen vill ha jobbet.

Fors
2005-03-13, 22:15
Jag vill in i vården, faktiskt.
Vilka tjänster kan man söka om man har noll i erfarenhet?

Hemvårdare
Vårdare
Personliga assistenter/LSS
Sjuksköterskor
Arbetsterapeuter
Sjukgymnaster

..Sökes här. Vad kan jag söka?

Eller kan jag ta mig in i vården på något annat sätt?

TPS
2005-03-13, 22:48
Arbetsförmedlingen finns ju www.ams.se
Där finner du säkert något intressant.

Froddan
2005-03-13, 23:23
värre sno Dragans (maffiaboss) nya BWM än den personen du beskriver
Ja det är det nog. :D

Baan
2005-03-13, 23:43
ah just kom på ett tips, försäljare kan man alltid prova som, visserliggen svårt som <18 men dom som är runt där så kan man ju prova, sen får man ju klart snacka skit om sina goda sidor och hur social man är men det är ju inte svårtt ;)

funkade för mig ..

Jolene
2005-03-14, 13:06
Fors, har du kollat på Platsbanken?
www.ams.se
Finns egen rubrik för sommarjobb, tillfälliga jobb, arbeten utan krav på utbildning osv.

Tror inte nån har nämnt detta tidigare i tråden, sorry isf.

Fors
2005-03-14, 13:23
Fors, har du kollat på Platsbanken?
www.ams.se
Finns egen rubrik för sommarjobb, tillfälliga jobb, arbeten utan krav på utbildning osv.

Tror inte nån har nämnt detta tidigare i tråden, sorry isf.

Dessvärre har jag letat mig halvt fördärvad på AMS :) Jag har hittat några tänkbara jobb där, men i de flesta fall är det något som saknas. Är det inte behörighet via utbildning är det B-körkort.

vrålapa
2005-03-14, 15:27

Föresten jag läste VK i morse arbetsförmedlingen annonserar om sommarjobbare tror jag. Det var öppet hus och grejjer! Kolla dagens VK

vrålapa
2005-03-14, 15:27
jodå, lätt, skulle nog alla. Så djävla jobbigt är det inte, men kan man hitta lagerjobb så för samma timlön ungefär så skule jag hellre tagit det

lager jobb skulle nog vara nåt, härligaste skulle vara att köra truck då:)