Visa fullständig version : Fler än jag som inte lägger ner stor vikt vid "bra mat"?
Mccartney
2005-03-12, 16:49
Finns det andra som liksom mig inte lägger ner hela sin själ i vad som är bra att äta eller inte...?
Jag äter det jag är sugen på som tex dagligt intag av Mjölkchocklad,glass och 4,5%fet mjölk.......
Finns det andra som liksom mig inte lägger ner hela sin själ i vad som är bra att äta eller inte...?
Jag äter det jag är sugen på som tex dagligt intag av Mjölkchocklad,glass och 4,5%fet mjölk.......
nej, du är nog ensam om det :booty:
skämt åsido så tror jag nog att de flesta på det här forumet är ganska noga med vad de stoppar i sig. Att lära sig vad som är bra för kroppen är ju hela poängen med att hänga här. ett dagligt intag av choklad, glass och fet mjölk går liksom inte hand i hand med den sunda livsstilen som vi strävar efter.
King Grub
2005-03-12, 17:29
Okej. Syftet med att äta skräp som inte ger något är...? Att äta det man är sugen på då och då - absolut! Men att dagligen äta något som man vet är direkt värdelöst?
Är man långdistansare och har svårt att få i sig tillräckligt med energi kanske det kan vara befogat, men även då finns det oftast lättäten, energirik mat att ta till utan att dra i sig direkt skräp.
Jo, jag lägger ner en del tid på att äta bra.
Att ha choklad o andra värdelösa livsmedel som en daglig grej kan knappast vara bra. Självklart, är man sugen (Dock inte under deff) så kan man ju äta nån gång i veckan sådär. Men fan lite diciplin får man ha. Tycker jag iaf.
Jag är ganska intresserad o så, men ganska dålig på att praktikst utföra dessa äta bra läror.
Min personliga åsikt är att man ska avstå ifrån allting med onödigt socker och fett, man kan utan problem täcka sitt energibehov utan att äta dåligt. Och jag är vääldigt petig med vad jag äter och exakt hur mycket jag behöver äta.
Men om jag ska vara helt ärlig så har jag en såkallad ätardag, då jag äter lite av det jag känner för, men det är bara sista söndagen i varje månad
Metal_boy_
2005-03-12, 20:32
1gång i veckan äter jag vad som helst som inte är nyttigt, det är så mycket mer uppskattat och godare då än när man har pissiga matvanor o är slö i huvet, samt äter skit av ren rutin.
Arnesson
2005-03-12, 20:37
Jag äter bra mat åtet runt och har ganska bra koll. Men är inte så kinkig om det dröjer någon timme extra mellan nått mål. Blir jag sugen på onyttiga saker kan jag äta det, men det händer inte varje dag. Offtast blir det lösgodis om man kollar film med polarna på helgen.
Nu under deff är det klockan som bestämmer när jag äter.
Doctor Snuggles
2005-03-12, 20:39
Okej. Syftet med att äta skräp som inte ger något är...? Att äta det man är sugen på då och då - absolut! Men att dagligen äta något som man vet är direkt värdelöst?
Är man långdistansare och har svårt att få i sig tillräckligt med energi kanske det kan vara befogat, men även då finns det oftast lättäten, energirik mat att ta till utan att dra i sig direkt skräp.
Eh? För att det är gott kanske? Undrar varifrån välfärdsproblemet med för mycket ohälsosam mat (fast egentligen brist på motion) kommer ifrån?
Snask är smaksens, helt enkelt. ;)
Personligen kombinerar jag gott med hälsosamt, fast med hälsosamt så menar jag främst mat/dryck med mycket antioxidanter, flavonoider o dyl.
Jag hade under väldigt många år inte en aning om vad jag åt. Det har jag fortfarande inte. Är läskigt ointresserad av näringsinnehåll och GI och sånt. Men de flesta som tränar seriöst brukar trots allt mer eller mindre intuitivt hamna i fållan "bra mat". Man vet ungefär vad man ska stoppa i sig för att funka, men man följer det inte slaviskt. Man måste leva också.
allan
stefannn
2005-03-13, 12:23
Jag är ganska intresserad o så, men ganska dålig på att praktikst utföra dessa äta bra läror.
i duoble that
Jag äter det jag vill när jag vill. Men jag gillar iof inte feta mjölkprodukter, såser, bakverk osv. Halvfabrikat smakar skit för det mesta så det äter jag inte heller. Det blir ganska bra i slutet ändå, inte lika bra som många på forumet äter, men bra mycket bättre än svensson.
Jag lägger ner mycket tid och rätt stort engagemang i vad jag äter. Som resultat tillsammans med min motion har jag gått ner ca 15kg på ungefär 3-4 månader. Det är viktigt att äta rätt :eating:
bubbleman
2005-03-13, 18:13
Jag tänker typ på allt jag stoppar i mig. Det värsta är att jag är sugen på mat hela tiden, kan inte sluta tänka på det så jag äter ju hur mycket mat som helst, fast bra mat. Tyvärr så blir man ju tjock på kaloriöverskott ifrån "bra" mat också....
MyungChul
2005-03-13, 18:35
Jag lägger ner mycket tid och rätt stort engagemang i vad jag äter. Som resultat tillsammans med min motion har jag gått ner ca 15kg på ungefär 3-4 månader. Det är viktigt att äta rätt :eating:
nice done!! :thumbup:
Matte_Maiden
2005-03-13, 19:38
Det känns lite dumt när folk säger att de är livsnjutare och därför äter vad de vill. Jag och många andra är också livsnjutare men tar hellre en snyggare kropp före en extra chokladbit. Det är olika sätt att få njutning och må bra på. Nu kanske jag är lite pettig då det gäller uttryck, men jag tycker faktiskt att det ordet används lite fel och placerar folk i olika fack.
Som ni kanske förstår av min text: jag är noga med det jag äter och hyfast noga med hur mycket jag äter. Träningen är en viktig del av mitt liv och fäster större nöje i mina styrkemål än att se fram emot en äppelpaj.
Mccartney
2005-03-16, 09:12
Jag hade under väldigt många år inte en aning om vad jag åt. Det har jag fortfarande inte. Är läskigt ointresserad av näringsinnehåll och GI och sånt. Men de flesta som tränar seriöst brukar trots allt mer eller mindre intuitivt hamna i fållan "bra mat". Man vet ungefär vad man ska stoppa i sig för att funka, men man följer det inte slaviskt. Man måste leva också.
allan
Precis samma inställning som jag har......tränar man 6dagar i veckan...så ligger man i stort sett alltid på minus sidan när det gäller hur mycket energi man får i sig och hur mycket som försvinner.
Jag äter som sagt chocklad,fet mjölk m.m.....men jag avstår saker som chips,sprit,nikotin m.m.
En del onyttiga saker som tex chips är nästan så man kräks när man äter det.
Självklart vet jag att långsamma kolhydrater är utmärkt träningsmat samt protein.
Men istället för att äta kyckling och ris....äter jag falukorv och snabbmakaroner...och jag tror faktiskt inte skillnaden blir så stor då...
Mccartney
2005-03-16, 09:14
Egentligen kan man väl äta i stort sett allt man vill.....men det är motionen som avgör om man lägger på sig energin som muskler eller fett.....
King Grub
2005-03-16, 09:17
Egentligen kan man väl äta i stort sett allt man vill.....men det är motionen som avgör om man lägger på sig energin som muskler eller fett.....
Nej, alla nutrienter stimulerar inte proteinsyntes. Du kan inte få en måltid bestående av ett wienerbröd, en skål glass och en flaska Pepsi att stimulera proteinsyntes på samma sätt som ett mål bestående av fullkornris med kycklingbröst och grönsaker gör det, oavsett om du tränat eller inte.
Träning i kombination med rätt mängd av rätt mat ger muskeltillväxt. Träning i kombination med för stor del av kosten baserad på skräpmat gör det inte.
Mccartney
2005-03-16, 09:27
Nej, alla nutrienter stimulerar inte proteinsyntes. Du kan inte få en måltid bestående av ett wienerbröd, en skål glass och en flaska Pepsi att stimulera proteinsyntes på samma sätt som ett mål bestående av fullkornris med kycklingbröst och grönsaker gör det, oavsett om du tränat eller inte.
Blodsockerhalten blir grym hög ....av den dieten.....men den sjunker extremt snabbt också.....
Hade faktiskt en kompis som gick på ett idrottsgymnasium...och där hade vi näringslära....och läraren frågade vad han åt till frukost......killen svarade två wienerbröd och ett glas oboy.......och han var ändå en av sverige bästa idrottare i sin sport.....
Sedan beror det ju självklart på vad man tränar och hur mycket som avgör om dem onyttiga sakerna sätter sig på kroppen eller ej.
King Grub
2005-03-16, 09:41
Ja, men all mat stimulerar inte proteinsyntes. Det måste finnas tillräckligt av aminosyror i rätt kombinationer vid rätt tillfällen för att muskeltillväxt skall kunna ske. Det finns det inte i skräpmat av typen du nämner.
Det känns lite dumt när folk säger att de är livsnjutare och därför äter vad de vill. Jag och många andra är också livsnjutare men tar hellre en snyggare kropp före en extra chokladbit. Det är olika sätt att få njutning och må bra på. Nu kanske jag är lite pettig då det gäller uttryck, men jag tycker faktiskt att det ordet används lite fel och placerar folk i olika fack.
Som ni kanske förstår av min text: jag är noga med det jag äter och hyfast noga med hur mycket jag äter. Träningen är en viktig del av mitt liv och fäster större nöje i mina styrkemål än att se fram emot en äppelpaj.
Petig är väl ok att vara men då ska man vara det åt alla håll. När dom säger att dom är livsnjutare är det kanske just mat och dryck dom njuter av och väljer det du njuter av annat, dvs det är subjektivt vad man njuter av.
Samma sak är det med en snygg kropp. Det finns massor av olika åsikter om vad som är en snygg kropp och inte. Att träna och äta "sunt" är inte samma sak som att alla tycker man har erhållit en snygg kropp.
Jag menar inte att du har fel som njuter av att träna hellre än att äta eller gör fel prioriteringar men när du säger att dom placerar folk i fack gör ju du det med när du bedömmer vad som gör en snygg kropp och inte.
Jakobbus
2005-03-16, 09:58
Precis samma inställning som jag har......tränar man 6dagar i veckan...så ligger man i stort sett alltid på minus sidan när det gäller hur mycket energi man får i sig och hur mycket som försvinner.
Så du väger bara mindre och mindre med andra ord?
Mccartney
2005-03-16, 11:32
Så du väger bara mindre och mindre med andra ord?
Inte mindre....stadigt.....blir starker men ökar inte i vikt...villket är perfekt...men det skall sägas att äter jag inte när jag är hungrig...så går jag ner.
King Grub
2005-03-16, 11:33
äter jag inte när jag är hungrig...så går jag ner.
Menar du? ;)
Matte_Maiden
2005-03-16, 16:12
Petig är väl ok att vara men då ska man vara det åt alla håll. När dom säger att dom är livsnjutare är det kanske just mat och dryck dom njuter av och väljer det du njuter av annat, dvs det är subjektivt vad man njuter av.
Samma sak är det med en snygg kropp. Det finns massor av olika åsikter om vad som är en snygg kropp och inte. Att träna och äta "sunt" är inte samma sak som att alla tycker man har erhållit en snygg kropp.
Jag menar inte att du har fel som njuter av att träna hellre än att äta eller gör fel prioriteringar men när du säger att dom placerar folk i fack gör ju du det med när du bedömmer vad som gör en snygg kropp och inte.
VM i feltolkning och missförstånd?
Jag kallar mig gärna livsjutare, eftersom jag är en sådan. Dock brukar många dra sådana som mig som exempel på folk som INTE njuter av livet, men jag vill få fram att det finns olika sätt att njuta på. Livsnjutare är ett subjektivt uttryck.
Att jag placerar folk i fack då jag bedömmer en snygg kropp? Jag bedömmer ingen som inte vill bli bedömd, till skillnad från många som kallar sig livsjutare och som argument motsäger sig min livsstil. Utveckla gärna, vem har jag placerat i fack utan att personen vill det?
Matte_Maiden
2005-03-16, 16:16
Blodsockerhalten blir grym hög ....av den dieten.....men den sjunker extremt snabbt också.....
Hade faktiskt en kompis som gick på ett idrottsgymnasium...och där hade vi näringslära....och läraren frågade vad han åt till frukost......killen svarade två wienerbröd och ett glas oboy.......och han var ändå en av sverige bästa idrottare i sin sport.....
Sedan beror det ju självklart på vad man tränar och hur mycket som avgör om dem onyttiga sakerna sätter sig på kroppen eller ej.
Stycke 1: Jaha, och? Det blir inte bättre för det, är nästan tvärtom.
Stycke 2: Bra argument. Älskar när folk pratar om "kompisen som gör si och så samtidigt som han är bäst". Att en person (om han ens gör det) gör på ett sätt betyder det inte att det är bra/bättre/bäst. Han kanske skulle vara ännu bättre om han skötte käket.
Stycke 3: Nyttig mat är nyttig mat oberoende av hur mycket du tränar. Äter du marängsvisch och liknande som basföda kommer det nog inte göra speciellt stor skillnad hur hårt och bra du tränar.
Niclaaas
2005-03-16, 16:20
själv äter jag nyttig och god mat. det ena behöver inte utesluta det andra
AnimalGen
2005-03-16, 16:23
Nånting säger mig att han inte hållde på med kraft sport.
Träning i kombination med rätt mängd av rätt mat ger muskeltillväxt. Träning i kombination med för stor del av kosten baserad på skräpmat gör det inte.
Och för att få muskeltillväxt så räcker 1 helkropps pass i veckan ?
boxsquat
2005-03-16, 16:29
Nånting säger mig att han inte hållde på med kraft sport.
Exakt, när ska du fatta att vi inte är några idrottare McCarthney. Vi skiter i tennis och ishockey, vi lyfter skrot, blir grova och starka. Det blir man inte om man äter sån skit. Jag tycker att Matte_Maiden uttryckte det väldigt bra med sitt första inlägg.
Jag äter som sagt chocklad,fet mjölk m.m.....men jag avstår saker som chips,sprit,nikotin m.m.
En del onyttiga saker som tex chips är nästan så man kräks när man äter det.
Självklart vet jag att långsamma kolhydrater är utmärkt träningsmat samt protein.
Men istället för att äta kyckling och ris....äter jag falukorv och snabbmakaroner...och jag tror faktiskt inte skillnaden blir så stor då...
Vilken anledning har du att träna egentligen? Är du inte elitidrottare och tränar du bara för att du gillar det, så får du äta vad du vill. Eller kanske du tränar för att kunna äta vad du vill? :)
Jag undrar eftersom att träna är jätte jobbigt för mig, och om jag får bara hälften av resultat pga kaffebröd och chockladmjölk snart skulle jag inte känna så sugen att träna längre.
Att du "tillåter" dig äta skräp gör stegen till värre kost ännu närmare. Jag rekommenderar att du kör en fullständig detox program under flera veckor. Inte bara att äta optimalt utan att inte ta i dig något söt eller salt, inte ens Fun Light, under dom veckor. Efter sex veckor (ungefär) blir sugen sväg, eftersom din kropp har lärt sig att gilla läget.
King Grub
2005-03-16, 16:39
Och för att få muskeltillväxt så räcker 1 helkropps pass i veckan ?
Starta en ny tråd i rätt forum om du vill diskutera andra saker.
Ja, men all mat stimulerar inte proteinsyntes.
Alla vill inte ha muskeltillväxt. Vissa vill bara ha energin. Som MacCartney
allan
King Grub
2005-03-16, 21:47
Alla vill inte ha muskeltillväxt. Vissa vill bara ha energin. Som MacCartney
allan
Proteinsyntes innebär inte bara kroppsbyggarmuskler. Det innebär nybildning av muskelprotein. All träning innebär nedbrytning av muskelprotein, och finns inte förutsättning för proteinsyntes innebär träningen att man blir svagare, långsammare, mindre... osv. Det vill inte McCartney eller någon idrottare, skulle jag tippa.
Mccartney
2005-03-17, 07:57
Jag kanske skall kanske beskriva lite bättre av vad jag äter och inte äter.....
Bilder finns på mig så ni kan se hur fettet har lagrats på mig.....
Saker som jag inte äter m.m:chips,läsk,sprit(öl/Vin),godis(förutom chocklad),kakor
Saker som jag äter:Husmanskost,pasta(tar jag det som finns snabbmakaroner,ingen fullkorsnpasta),Bregott på smörgås,gammaldagsmjölk(ett glas om dagen),chocklad....4bitar totalt av ett 200grams chockload/dag,glass(gräddglass 1dl varannan dag)
extra:proteindrink(ibland),Proviva Active som jag föredrar framför proteindrink.
Sätta detta i proportion till att jag tränar 6dagar i veckan/3timmar per gång. Då har man gjort sig förtjänt till dem chockladbitarna direkt efter träningen.
Mccartney
2005-03-17, 07:58
Proteinsyntes innebär inte bara kroppsbyggarmuskler. Det innebär nybildning av muskelprotein. All träning innebär nedbrytning av muskelprotein, och finns inte förutsättning för proteinsyntes innebär träningen att man blir svagare, långsammare, mindre... osv. Det vill inte McCartney eller någon idrottare, skulle jag tippa.
Protein finns väl i vanlig husmanskost eller?
Bilder finns på mig så ni kan se hur fettet har lagrats på mig.....
Sätta detta i proportion till att jag tränar 6dagar i veckan/3timmar per gång.
Ja, då är det väl inte så förvånande att du inte har någon större del underhudsfett. Du kan nog smälla i dig några gram choklad till ska du se. Ur en förbränningssynpunkt; någon som inte tränar 18 timmar/vecka kanske måste lägga mer vikt vid stor mat för att inte se ut som en Michelingubbe.
Sluta träna och fortsätt ät (nu åt du ju iofs inte så förskräckligt mycket för den delen, granted att du åt snabbmakaroner för det blir man jättefet på) samma mängd, så ska du nog se att underhudsfettet kommer som ett brev på posten..
Så du är inget unikum, vilket du ofta framhåller, du tränar bara en hel massa.
King Grub
2005-03-17, 08:07
Protein finns väl i vanlig husmanskost eller?
Ja, men du verkade tidigare i tråden verkligen poängtera att du i det närmaste tycks försöka undvika rena, bra livsmedel till förmån för halvfabrikat.
Mccartney
2005-03-17, 08:22
Ja, men du verkade tidigare i tråden verkligen poängtera att du i det närmaste tycks försöka undvika rena, bra livsmedel till förmån för halvfabrikat.
Blev nog en liten missuppfattning angående min diet .............
Jag är av den typen att tränar jag inte så äter jag betydligt mindre...så jag tror inte jag kommer att gå upp när jag så småningom(om 60år)....drar ner på träningen.....
Det jag egentligen ville säga är att lite fet mat och lite sötsaker är gentemot sprit/Öl en klart bättre diet.....
Det finns så många som tycker dem äter extremt bra...men sedan när man kommer till Fredag lördag så super dem sig full...jag anser att det förstör kroppen betydligt mer än vad lite extra fett och socker gör.
King Grub
2005-03-17, 08:24
Jamen då så. Då både begriper jag och håller med. :thumbup:
Überbiffen
2005-03-17, 09:07
Under deff är jag noga med bra mat. Under bulk är jag noga med bra mat, men vad som fylls på därefter skiter jag duktigt i.
nordland
2005-03-17, 09:20
Ibland undrar man vad fan som räknas till husmanskost och vad som är "bra" mat .. Vad är husmanskost för er? Det jag räknar som husmanskost, potatis (gärna mandel), ris, pasta, älgkött (minst 2ggr/vecka), renkött, färs, kyckling, kalkon, ägg, grönsaker mm täcker mitt behov utan problem..
Frågan är då vad sjutton som är bra mat? och vad äter man om man inte äter bra mat.. Husmanskost?
Jag är nog tvätemot Allan, jag är nog mer intresserad av kost och näring än av själva styrketräningen. Har kommit speciellt på senare tid, typ sista två åren. Det är kul att träna, och om jag inte tränar blir jag fnoskig, men jag brinner ändå mer för näringslära än för träningslära.
Blodsockerhalten blir grym hög ....av den dieten.....men den sjunker extremt snabbt också.....Du får det att låta som att det inte gör något att den stiger snabbt eftersom den också sjunker snabbt... *rolleyes*Hade faktiskt en kompis som gick på ett idrottsgymnasium...och där hade vi näringslära....och läraren frågade vad han åt till frukost......killen svarade två wienerbröd och ett glas oboy.......och han var ändå en av sverige bästa idrottare i sin sport.....
Som sagts, det är nog snarare så att han blivit så bra trots den dieten och inte tack vare. Men jag har lite svårt att tänka mig att han alltid äter så.
VM i feltolkning och missförstånd?
Jag kallar mig gärna livsjutare, eftersom jag är en sådan. Dock brukar många dra sådana som mig som exempel på folk som INTE njuter av livet, men jag vill få fram att det finns olika sätt att njuta på. Livsnjutare är ett subjektivt uttryck.
Att jag placerar folk i fack då jag bedömmer en snygg kropp? Jag bedömmer ingen som inte vill bli bedömd, till skillnad från många som kallar sig livsjutare och som argument motsäger sig min livsstil. Utveckla gärna, vem har jag placerat i fack utan att personen vill det?
men du utgår ju också ifrån att dom automatiskt menar att du inte njuter bara för att dom säger att dom är livsnjutare som förklaring till varför dom äter/dricker som dom gör. Det lät som om du tolkade dom lika fel.
Jag gjorde en medveten feltolkning av ditt tidigare meddelande och försökter skriva det så att det framgick men det kanske det inte gjorde. men du skriver också att du hellre har en snygg kropp än tar en chokladbit vilket jag läser som att du automatiskt menar att en rundare kropp är fulare. Men nu håller vi bara på och vrider ord och det är meningslöst. Jag förstår vad du menade med ditt första inlägg men ville bara säga att det går att placera folk i fack åt alla håll och dom flesta av oss är nog ganska bra på det även om vi inte säger det öppet.
Niclaaas
2005-03-17, 18:02
Jag är nog tvätemot Allan, jag är nog mer intresserad av kost och näring än av själva styrketräningen. Har kommit speciellt på senare tid, typ sista två åren. Det är kul att träna, och om jag inte tränar blir jag fnoskig, men jag brinner ändå mer för näringslära än för träningslära.
samma här :D
mini_Arnold
2005-03-17, 18:06
Sen jag började "deffa" har jag börjat äta bra mat och har sen dess aldrig mått bättre. Så detta tänker jag fortsätta med.
Ska jag bulka utesluter jag helt enkelt en del motion eller tillsätter lite mer koldhyrater. Men aldrig mer onyttigt.
Som matte_maiden skrev, livsnjutare kan man vara ändå :)
Njuter gör jag när jag ser mig i spegeln och är stolt över det jag ser.
Vill inte ha ens ett litet wienerbröd att skylla på om jag lagt på mig lite..
Är inte speciellt intresserad av näringslära. Jag käkar vad jag vill när jag vill.
Dock så käkar jag bra frukost varje dag, 2ägg, en tallrik havregröt och 3glas mjölk. Känns skitbra, blir nästan aldrig sådär svinhungrig i skolan innan man ska käka lunch.
Dock så käkar jag mycket godis, glass osv. Men jag tycker det går bra ändå så jag fortsätter på den inslagna vägen ;)
ang de här me livsnjutare, ja håller verkligen INTE me om att man e livsnjutare när man "äter va man vill/ njuter av livets goda" o har en överviktig kropp därefter, i stunden man äter kanske man tycker sej må bra men resten av tiden går de runt o letar bantararticklar o klagar på sina gener o kläder de inte får på sej längre, o på folk som tränar o äter bra mat, ja kan säga me 100procents säkerhet att ingen vill vara överviktig(me sjukdomsrisker o allt va de innebär) innerst inne, oavsett va de påstår(för att inte framstå som svaga)..
ja ser absolut inget fel i om de väljer att käka va de vill när de vill, de e ju deras val, men då ska de stå för konsekvenserna oxå o inte ta ut sina komplex o frustrationer över andra för att försöka få sej själv att framstå som bättre,
de här e verkligen inte till för att såra nån överviktig utan ja e bara lite trött på de där som mette maiden skriver om att de sk livsnjutarna tror att man går runt o lider bara för att man tränat/ätit sej till en vältränad kropp, de kunnde inte va längre ifrån sanningen :)
Matte_Maiden
2005-03-19, 19:15
men du utgår ju också ifrån att dom automatiskt menar att du inte njuter bara för att dom säger att dom är livsnjutare som förklaring till varför dom äter/dricker som dom gör. Det lät som om du tolkade dom lika fel.
Om man lägger fram det som ett argument för att du är livsnjutare, borde inte motsatsen vara just det: motsatsen?
Säger någon att det är snyggt att vara mörk antar jag att de faktiskt tycker att det är mindre vackert att vara blek. Gör inte du också det?
Jag gjorde en medveten feltolkning av ditt tidigare meddelande och försökter skriva det så att det framgick men det kanske det inte gjorde. men du skriver också att du hellre har en snygg kropp än tar en chokladbit vilket jag läser som att du automatiskt menar att en rundare kropp är fulare. Men nu håller vi bara på och vrider ord och det är meningslöst. Jag förstår vad du menade med ditt första inlägg men ville bara säga att det går att placera folk i fack åt alla håll och dom flesta av oss är nog ganska bra på det även om vi inte säger det öppet.
Jag vill att min egen kropp ska vara snyggare, men jag dömer ingen annan och säger inte det till andra heller. Den enda gången jag kommenterar någons fysik är när båda är med på det och vill det.
Sedan vet jag inte om jag tycker att det är jämförbart direkt. Att äta gott jämfört med en snyggkropp är en balansgång som många tvistar om, hurvida en vältränad (behöver inte vara speciellt muskulös) kropp är snyggare än en rundare är det inte många som bråkar om.
MyungChul
2005-03-19, 19:15
läs hans första inlägg då
Matte_Maiden
2005-03-19, 20:07
ang de här me livsnjutare, ja håller verkligen INTE me om att man e livsnjutare när man "äter va man vill/ njuter av livets goda" o har en överviktig kropp därefter, i stunden man äter kanske man tycker sej må bra men resten av tiden går de runt o letar bantararticklar o klagar på sina gener o kläder de inte får på sej längre, o på folk som tränar o äter bra mat, ja kan säga me 100procents säkerhet att ingen vill vara överviktig(me sjukdomsrisker o allt va de innebär) innerst inne, oavsett va de påstår(för att inte framstå som svaga)..
Jag förstår inte hur du kan försöka säga emot mig, men inte ens använda samma definition av "onda livsnjutare". Liksom, vad är meningen med det hela? Det jag menar är att det finns en massa personer som anser att jag inte är en "livsnjutare" därför att jag inte äter lika fritt som dem. _Det_ är vad jag skrev om, okey?
ja ser absolut inget fel i om de väljer att käka va de vill när de vill, de e ju deras val, men då ska de stå för konsekvenserna oxå o inte ta ut sina komplex o frustrationer över andra för att försöka få sej själv att framstå som bättre,
I don't care about their problems. Jag har mina problem som jag får från mitt levnadssätt, de har sina. Samtidigt har de sina fördelar och jag har mina. Jag förkastar inte deras sätt att leva, men många av dem förkastar mitt sätt att leva.
de här e verkligen inte till för att såra nån överviktig utan ja e bara lite trött på de där som mette maiden skriver om att de sk livsnjutarna tror att man går runt o lider bara för att man tränat/ätit sej till en vältränad kropp, de kunnde inte va längre ifrån sanningen :)
Matte_Maiden tack. ;) Vill inte bli förknippad med Mette_Marit och grejer. :D
Som sagt: De jag talar om är just de som klankar ner på andra för att de inte äter lika fritt, inte de som inte bryr sig. De som bryr sig och snackar skit om mitt sätt att leva irriterar jag mig på, men inte dem som låter mig göra som jag vill och som faktiskt inser att jag får ut njutning av det.
Matte_Maiden tack. ;) Vill inte bli förknippad med Mette_Marit och grejer.
:laugh: :thumbup: *yourock* :laugh:
Jag förstår inte hur du kan försöka säga emot mig, men inte ens använda samma definition av "onda livsnjutare". Liksom, vad är meningen med det hela? Det jag menar är att det finns en massa personer som anser att jag inte är en "livsnjutare" därför att jag inte äter lika fritt som dem. _Det_ är vad jag skrev om, okey?
I don't care about their problems. Jag har mina problem som jag får från mitt levnadssätt, de har sina. Samtidigt har de sina fördelar och jag har mina. Jag förkastar inte deras sätt att leva, men många av dem förkastar mitt sätt att leva.
Matte_Maiden tack. Vill inte bli förknippad med Mette_Marit och grejer
Som sagt: De jag talar om är just de som klankar ner på andra för att de inte äter lika fritt, inte de som inte bryr sig. De som bryr sig och snackar skit om mitt sätt att leva irriterar jag mig på, men inte dem som låter mig göra som jag vill och som faktiskt inser att jag får ut njutning av det.
HAHAHA :D neeeej du missförstår mej heeelt nu ;)
ja höll me dej till hundra procent i ditt första inlägg :thumbup: , de ja menade me:
"ja e bara lite trött på de där som mette maiden skriver om att de sk livsnjutarna tror att man går runt o lider bara för att man tränat/ätit sej till en vältränad kropp, de kunnde inte va längre ifrån sanningen
19-03-2005 17:20"
va INTE att ja e trött på dina åsikter utan trött på själva PROBLEMET(dvs vissa människors attityd) du skrev OM: nämligen de faktum att de som kallar sej "livsnjutare" ofta påstår att alla som äter rätt(mestadels iaf) går runt o plågar sej på någe sätt o inte alls njuter av livet,
Ja förkastar absolut inte heller deras sätt att leva förräns dom kommer till mej o förkastar mitt, då försvarar ja mej, de va därför ja skrev:
"ja ser absolut inget fel i om de väljer att käka va de vill när de vill, de e ju deras val, men då ska de stå för konsekvenserna oxå o inte ta ut sina komplex o frustrationer över andra för att försöka få sej själv att framstå som bättre,"
hehe sorry ja ska IINTE förknippa dej me mette-marit igen :D
Matte_Maiden
2005-03-21, 18:47
Tänk vad stor skillnad det kan vara på att läsa de eller det i ett inlägg. :D Jag trodde hela tiden att du syftade på "det Matte_Maiden skriver..." i stället för "de Matte_Maiden skriver...". :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.