Visa fullständig version : Hur mkt anpassar ni kcal-mängd efter dagens behov?
bear.flowertwig
2005-03-12, 14:08
Vad jag undrar är hur pass mkt ni förändrar vad ni äter från dag till dag beroende på hur den fysiska aktivitetsnivån förändras: jobb/helg, träning, vilodag...osv?
Tycker själv det är lite småknepigt, för att inte säga hopplöst att veta om jag får i mig 4000 kcal eller 6000 kcal. Proteinintag är betydligt enklare att hålla koll på.
King Grub
2005-03-12, 14:28
Tycker själv det är lite småknepigt, för att inte säga hopplöst att veta om jag får i mig 4000 kcal eller 6000 kcal.
Finns bara ett sätt: väga allt man äter och kolla i energitabeller (SLV:s t ex).
Om man tycker att man måste.
Jag väger inte min mat till vardags. Jag vet vilket ungefärligt matintag jag går upp eller ner eller står stilla i vikt på och äter därefter. Kör jag mer konditionsträning periodvis äter jag mer, företrädesvis kolhydrat.
Ingen skillnad på matintaget träningsdag eller vilodag; det som skiljer är efterträningsdrinken, och då regleras energiintaget ned lagom mycket, i alla fall för mig.
Jag äter när jag är hungrig, svårare än så är det inte.
Måste börja med att tala om att jag deffar nu. Jag äter ca 2000kcal/dag, mycket snålt med kolisar, sen de två dgr jag tränar e de BULK som gäller. Dessa dagar äter jag upp till 10 000kcal/dag! :eating:
bear.flowertwig
2005-03-13, 21:09
Måste börja med att tala om att jag deffar nu. Jag äter ca 2000kcal/dag, mycket snålt med kolisar, sen de två dgr jag tränar e de BULK som gäller. Dessa dagar äter jag upp till 10 000kcal/dag! :eating:
En diff på 8000 kcal? :eek: Är det nån form av ABCDE-diet? Hur mår magsäcken av det?
bear.flowertwig
2005-03-14, 21:16
JAg är fortfarande nyfiken på tanken bakom det där upplägget?!
King Grub
2005-03-14, 21:23
Jag minns fortfarande Robbans superbulk för ett antal år sedan när han gick upp... vad var det? Ett kilo om dagen i en månad? Han växte som en tvättsvamp i vatten. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.