Logga in

Visa fullständig version : Gym-pajasar

spacedog
2005-03-10, 22:16
Japp, en sådan tråd igen - jag måste få skriva av mig. :D

Idag bjöd bröstpasset på lite oväntad underhållning. Ja, inte min egen träning, men väl några andra killars. Ni vet typen: tre idrottskillar som skall lyfta lite skrot för att komplettera träningen, de är hyfsat vältränade, men inget extra och de har absolut inte mycket gymvana. Rakt på knäböj, första killen laddar på en hyfsad mängd vikt, trots en rätt spenslig lekamen. Spacedog kan inte låta bli att snegla åt det hållet för att se vad som händer.

En rejäl skumgummibit mellan stången och axlarna så är fotbolls-Lasse färdig att börja böja. Hade jag blinkat så hade jag missat böjen, det går nämligen rätt fort att böja 10 cm. Ja, sådär står han och juckar ett tag tills han inte orkar längre. Och då är det ju tur att hans två kompisar passar. Eller passar och passar - en står vid sidan om och en står bakom och båda verkar mer intresserade av att prata om helgens bravader än av kompisens träning. Killen vid sidan reagerar dock snabbt och tar tag på sin sida - och lyfter! Eftersom det inte står någon på andra sidan och killen som står bakom är alldeles för långt ifrån kan ni ju lätt räkna ut vad som händer. Hela stången börjar tippa, skivorna glider och stackars fotbolls-Lasse håller på att ramla omkull och slå sig halvt fördärvad. Som tur var gjorde han inte det.

Men här kommer det bästa: samma sak utspelar sig, inte en, utan TVÅ GÅNGER TILL. Exakt samma grej med en kille som lyfter på ena sidan och en stång som tippar. Lyckligtvis slog de varken ihjäl sig själva eller någon annan, men jag kommer hålla mig på behörigt avstånd om jag ser dem igen.

palme
2005-03-10, 22:23
Ja, sådär står han och juckar ett tag tills han inte orkar längre.

:laugh: :laugh: :laugh:

sunkan
2005-03-10, 22:23
sånt där brukar ju vara lite underhållande för en stund :laugh:

Patriarch K
2005-03-10, 22:25
Haha, fan vilka sköna killar :laugh:

Baan
2005-03-10, 22:25
hehe sånt är ju bara kul.. hur dålgit det än går på träningen för en själv så kan man alltid trösta sig med "ja det finns någon värre"

Achryl
2005-03-10, 22:44
HAHAHAHAHAHA
så mysiga killar

Arne Persson
2005-03-10, 22:51
Saliga äro de enfaldiga, ty de höra himmelriket till! :angel:

spacedog
2005-03-10, 22:52
Saliga äro de enfaldiga, ty de höra himmelriket till! :angel:

Ja, och som de håller på lär de hamna där ganska snart. :D Naturligt urval, antar jag...

JAM
2005-03-10, 23:03
Ja, och som de håller på lär de hamna där ganska snart. :D Naturligt urval, antar jag...
Haha, ja... Tur att han inte snedbelastade sig på något sätt så att något gick sönder...

Kan du inte ta med kameran nästa gång? :)

Baan
2005-03-11, 00:10
Haha, ja... Tur att han inte snedbelastade sig på något sätt så att något gick sönder...

Kan du inte ta med kameran nästa gång? :)

hm misstänker att folk inte är alltför glada om man filmar dom utan tillåtelse, speciellt när dom tabbar sig :cool:

raZmus
2005-03-11, 01:03
Erkänn att dom hade flipflop-tofflor på sig också! :D

Hades
2005-03-11, 01:18
Men här kommer det bästa: samma sak utspelar sig, inte en, utan TVÅ GÅNGER TILL.
Ha, ha, ha! :laugh: Så underbart!

kottovic
2005-03-11, 01:57
Tränar på friskis och svettis....7/10 som kör knäböj gör likadant.

hallar
2005-03-11, 06:44
Igår när jag och Shegorath körde vårt pass, tror jag det var, möjligtvis i tisdags. Nåväl. Det var en kille som stod i "dipsmaskinen". Killen kunde verkligen reppa fort och bestämt. Problemet var bara att armarna inte böjde sig. Tror möjligen att höftböjarna var det som möjligtvis fick någon träning där. Öven om jag har sett endel märkliga saker på gym så blir jag fortfarande ibland häpen.

z_bumbi
2005-03-11, 08:54
Men här kommer det bästa: samma sak utspelar sig, inte en, utan TVÅ GÅNGER TILL. Exakt samma grej med en kille som lyfter på ena sidan och en stång som tippar. Lyckligtvis slog de varken ihjäl sig själva eller någon annan, men jag kommer hålla mig på behörigt avstånd om jag ser dem igen.

Vad är det för gym där ingen säger åt dem?

Trassel
2005-03-11, 10:13
Bumbi... det är inte så himla enkelt att säga åt folk på gymmet... Där jag tränar exempelvis är det iof. inte direkt avsett för allmänheten, men några såna finns ju där och en stor mängd friidrottare och andra som ger sig på vikter som komplement.

Det finns ingen som "jobbar" på gymmet, utan det finns de som tar betalt och det är ju inte i gymmet. Så de som kan säga till är vi som tränar, och det har jag försökt ett par gånger, när det är så uppenbart att de gör fel.. en TJEJ som säger till på ett gym är inte poppis, så det har jag lagt av med.

Sen så har jag hört att killarna som är där och faktiskt vet vad de gör inte heller blir trevligt bemötta när de försöker hjälpa till..

Det är en håååård värld ;)

nordlander
2005-03-11, 10:21
Det är faktiskt sant som du säger. Om en tjej kom fram till mig och sa att jag tränade fel så skulle jag bli lite chockad. Inte för att jag tror att hon har fel...utan bara för att tjejer kommer aldrig fram till mig... :D

Näe men klart man ska säga till såna där människor. Dom kan ju skada sig själva, utrustningen eller nån annan.

z_bumbi
2005-03-11, 10:21
Trassel: Det är sant, särskilt tjejer kan man av någon anledning inte lyssna på.

Just i det här fallet så var de ju en fara för både sig själva och alla andra som är i närheten så då skulle jag säga till oavsett om det ger resultat eller inte.

Trassel
2005-03-11, 10:29
Haha, det var en kille som satte sig "bakåfram" i bålrotationsmaskinen... jävlar vilket spydigt svar man fick när man lite tyst föreslog att han skulle vända på sig...

Jag har fått upp skyltar där folk under 15 inte får träna utan översyn.. det har förbättrat saker en aning, men en del orkar man helt enkelt inte säga till, man kanske borde men det är så trist att få tjuriga svar tillbaka..

z_bumbi
2005-03-11, 10:43
Jag har fått upp skyltar där folk under 15 inte får träna utan översyn.. det har förbättrat saker en aning, men en del orkar man helt enkelt inte säga till, man kanske borde men det är så trist att få tjuriga svar tillbaka..

Nej ibland så orkar man inte och särskilt nu när alla har börjat träna inför sommaren så är det ibland kaos och då struntar man tyvärr i det.
Bland det svåraste är nog när pojkvänner instruerar flickvänner i hur man ska träna och pojkvännen blir helt förkrossad över att man tar bort hans manlighet eftersom han inte har en aning om vad han håller på med.
När det faktiskt finns en tränare involverad men den inte har någon koll är också en höjdare, det misstaget har jag gjort en gång och gör inte om det. :D

Jag har hittils inte fått något spydigt svar däremot men någon gång ska väl vara den första för det också.

Trassel
2005-03-11, 10:46
Fast det är nästan värre när nån kommer fram (nån som är helt ny på gymmet) kollar en uppifrån å ner å säger: Du ser ut som att du kan det här, kan man fråga dig om hjälp kanske?... Se där, då kommer man själv med en rätt elak kommentar :)

Piranha
2005-03-11, 11:24
Fast det är nästan värre när nån kommer fram (nån som är helt ny på gymmet) kollar en uppifrån å ner å säger: Du ser ut som att du kan det här, kan man fråga dig om hjälp kanske?... Se där, då kommer man själv med en rätt elak kommentar :)

Finna bara en lösning på det , träna med mp3 spelare..

Se lagom antisocial ut..

TrasMannen
2005-03-11, 11:33

Se lagom antisocial ut..

Nu tycker jag att alla som tränar på Piranhas gym skall attackera honom med newb frågor såsom:
Hur får jag extra bra studs i bänkpressen?
Hur får man bäst kontakt med vingarna i hantelpressen?
När man kör bicepscurls och vikten är för tung, hur får man shysst sving på vikterna så man får upp dem?

:D

spacedog
2005-03-11, 12:42
Vad är det för gym där ingen säger åt dem?

Första gången det händer tror man det är ett ärligt misstag, andra det händer kan man inte för sitt liv tänka sig att de kommer upprepa misstaget, tredje gången inser man att de är ett omöjligt fall...fattar de inte efter att ha gjort samma miss tre gånger i rad så lär de inte fatta om man förklarar heller. Ok, det var kanske att ta i, men då det hände fanns åtminstone två andra killar i närheten som är betydligt biffigare och mer erfarna än jag som bara skakade på huvudet, så jag kände mig inte direkt manad att säga till.

Trassel
2005-03-11, 12:45

Se lagom antisocial ut..

Det händer ibland ;)

Piranha
2005-03-11, 12:46
Nu tycker jag att alla som tränar på Piranhas gym skall attackera honom med newb frågor såsom:
Hur får jag extra bra studs i bänkpressen?
Hur får man bäst kontakt med vingarna i hantelpressen?
När man kör bicepscurls och vikten är för tung, hur får man shysst sving på vikterna så man får upp dem?

:D

Jag är ju själv en av gymtattarna när jag sprätter runt i mina gråa cyckelbyxor och sandaler när jag kör böj ...

Brukar dra av lite "light weight" för att väcka lite mer uppmärksamhet också.

z_bumbi
2005-03-11, 12:50
spacedog: Jag håller med om att på tredje försöket borde de lärt sig.