handdator

Visa fullständig version : Steroidinfo *läs alla*

Lasse Kongo
2005-03-09, 21:52
http://www.droginfo.com/pages/faktaomdroger/anabolasteroider.htm

Jag hoppas den är ok att posta här.

Inte helt fel att luska igenom.

Obs: jag är ingen mesias, men verkar ju ligga en del forskning bakom det där.

Yankeee
2005-03-09, 21:53
Fixa länken. Punkterna ska inte vara där :)

Lasse Kongo
2005-03-09, 21:54
Fixa länken. Punkterna ska inte vara där :)

i know, done

Mehdi
2005-03-09, 21:55
Tog mig 2 sekunder att hitta länken: KLICKA HÄR (http://www.droginfo.com/pages/faktaomdroger/anabolasteroider.htm)

Nu: Läsa länken

Edit: För sent! Charlatan Kongo!

Lasse Kongo
2005-03-09, 21:58
Tog mig 2 sekunder att hitta länken: KLICKA HÄR (http://www.droginfo.com/pages/faktaomdroger/anabolasteroider.htm)

CHARLATAN MEHDI!!!!!

abjorn
2005-03-09, 22:20
Ja jag vet inte... har aldrig gillat dessa "undersökningar", och jag gillar inte denna heller. Gillar inte deras skrämseltaktik helt enkelt. Bruka detta och råka ut för det här! Som att det skulle gälla alla? Är ju samma sak med vilken drog som helst. Tex alkohol blir vissa helt tokiga av medans många är lugna. Sen är det ju riktigt att informera om alla biverkningar som KAN hända.

Jorgen
2005-03-09, 22:24
*uppdate* *uppdate*
Och som vanligt när det kommer till detta ämnet så höjer vi ett varningens finger.
Håll diskussionerna på en sansad nivå annars så ryker tråden.

//Jörgen

Tolkia
2005-03-09, 22:26
Bruka detta och råka ut för det här! Som att det skulle gälla alla? Är ju samma sak med vilken drog som helst. Tex alkohol blir vissa helt tokiga av medans många är lugna.
Nja; det stämmer att vissa har sämre ölsinne (kokainsinne? steroidsinne?) och beter sig allmänt annorlunda i påverkat tillstånd än andra, men det går inte riktigt att jämställa det med konsekvenserna av långtidsbruk. De senare är i regel väl undersökta, både på missbrukare och mer brutalt på försöksdjur. Både den som blir lugn när han/hon är berusad och den som blir vild får skrumplever om de super tillräckligt länge.

boxsquat
2005-03-09, 22:46
Det var länge sedan jag läste en rapport som jag kände att jag var tvungen att opponera mig emot i lika hög grad som denna. Och inte blev det hela bättre av att det var en jäkla socionom som hade skrivit skiten heller...

Baan
2005-03-09, 22:49
Det var länge sedan jag läste en rapport som jag kände att jag var tvungen att opponera mig emot i lika hög grad som denna. Och inte blev det hela bättre av att det var en jäkla socionom som hade skrivit skiten heller...

ett tips, lägg dig ner vila... det kommer gå över efter ett tag :D

boxsquat
2005-03-09, 22:58
Nej! Jag tänker inte tolerera detta! Jag ska ge mig på Tolkia nu i protest.

spacedog
2005-03-09, 23:05
Innan du går i taket fullkomligt, Boxsquat, så skall det kanske påpekas att artikeln handlar om missbruk av steroider. Lämnar detta måhända utrymme för en diskussion om bruk vs. missbruk?

Baan
2005-03-09, 23:07
Innan du går i taket fullkomligt, Boxsquat, så skall det kanske påpekas att artikeln handlar om missbruk av steroider. Lämnar detta måhända utrymme för en diskussion om bruk vs. missbruk?

precis, samt att det snackas om ungdommar som förmodligen i dom flesta fallen inte har så bra koll på något överlag och löper då stor risk att göra permanenta skador på sin kropp

Lasse Kongo
2005-03-09, 23:09
Aja, jag är väl för insatt i skiten för att säga att detta är bullshit.

Var och en får ta till sig sin egen information, jag utgår nästan alltid från "verklig" info och saker som händer runtomkring mig, tycker inte han är ute och cyklar.

Men modsen, ta bort skiten om ni vill, var inte menat som ngn debatt utan lite info, men infon ratas tydligen så varför ha den här?

boxsquat
2005-03-09, 23:15
Jag vet, men jag blir ändå arg. Det är så typiskt den svenska socialvården att dra sådana slutsatser (felslut kanske är ett bättre ord) och den nästintill psykotiska viljan att samt och synnerligen påpeka att alla former av kroppskontroll (alltså att tillföra kroppen exogent vadsomhelst) bottnar i samma sak, föranledes av samma motiv, leder till samma saker och går ut på samma sak. Svensk socionomi, som den här söta snubben är en perfekt förespråkare för, vet inget bättre än att tjata om sånt här. Hey kid, tänk om det farligaste för ungdomar är helt andra saker? Tänk om det finns mycket grundligare, djupare och farligare saker som leder till deprimerade ungdomar och psykotiska åttondeklassare. Samhället t.ex. Blä.

boxsquat
2005-03-09, 23:24
Aja, jag är väl för insatt i skiten för att säga att detta är bullshit.

Var och en får ta till sig sin egen information, jag utgår nästan alltid från "verklig" info och saker som händer runtomkring mig, tycker inte han är ute och cyklar.

Men modsen, ta bort skiten om ni vill, var inte menat som ngn debatt utan lite info, men infon ratas tydligen så varför ha den här?

Oj, nu kickade du igång någonting i min hjärna Lasse Kongo. Visst fan tycker jag att man bör vara medveten om biverkningarna och riskerna med AAS. Det finns ju sådana med, och det kan bli MYCKET otrevligt. Jag vet skitmånga som genomlidit svåra depressioner efter kur som de faktiskt inte skulle haft om det inte berodde på att de inte hade något egenproducerat testosteron i kroppen. Jag tror däremot inte på sån här taktik att skrämma människor. För det är inte riktigt så illa heller. Jag gillar för det första inte begreppet "missbruk". Det försöker säga att det någonstans finns en gräns mellan bruk och det tillsynes objektiva begreppet missbruk. Det finns det inte. Vad som är bruk och missbruk är högst personligt för var och en. Jag kan tycka att de flesta av oss är beroende av och missbrukar kolozzeum vilket leder till att vi blir sämre på att göra annat. Det är ju samma sak med alla former av drogmissbruk. Men grejen är att alla inte får depressioner, alla mår inte dåligt. Sålänge man är smart och inte tar dumma risker behöver det inte vara så farligt, tvärtom kan det medföra en extra krydda i livet som faktiskt gör att det blir så mycket roligare att leva.

Lasse Kongo
2005-03-09, 23:26
Oj, nu kickade du igång någonting i min hjärna Lasse Kongo. Visst fan tycker jag att man bör vara medveten om biverkningarna och riskerna med AAS. Det finns ju sådana med, och det kan bli MYCKET otrevligt. Jag vet skitmånga som genomlidit svåra depressioner efter kur som de faktiskt inte skulle haft om det inte berodde på att de inte hade något egenproducerat testosteron i kroppen. Jag tror däremot inte på sån här taktik att skrämma människor. För det är inte riktigt så illa heller. Jag gillar för det första inte begreppet "missbruk". Det försöker säga att det någonstans finns en gräns mellan bruk och det tillsynes objektiva begreppet missbruk. Det finns det inte. Vad som är bruk och missbruk är högst personligt för var och en. Jag kan tycka att de flesta av oss är beroende av och missbrukar kolozzeum vilket leder till att vi blir sämre på att göra annat. Det är ju samma sak med alla former av drogmissbruk. Men grejen är att alla inte får depressioner, alla mår inte dåligt. Sålänge man är smart och inte tar dumma risker behöver det inte vara så farligt, tvärtom kan det medföra en extra krydda i livet som faktiskt gör att det blir så mycket roligare att leva.

:thumbup:

jag tar ingen diskussion på detta ämne iaf, men det är bra du skriver av dig...

Edit: fast om man behöver tillföra olagliga substanser för att få en extra krydda alltså, vet i fan om det låter bra?

FAN! Ja spinner vidare lite då, den där kryddan, som man får då, när man inte tillför detta då, va gör man då istället, för alla behöver vi ju extra krydda i livet för att må bra?

boxsquat
2005-03-09, 23:31
Jomen, vad spelar det för roll att det är olagligt liksom? Jag värderar inte saker efter lagligt - olagligt. Ifall det vore så skulle jag kunna käka på McDonald's dygnet runt utan att tycka att det var något fel eller osunt med det. Man behöver ju ingenting, precis som man inte egentligen behöver proteinpulver eller snygga byxor, men varför inte göra det så roligt man kan medans man lever? =)

(jag debatterar inte heller faktiskt)

boxsquat
2005-03-09, 23:33
Nja, är det så att man måste ha AAS för att må bra, alltså att man mår dåligt utan det, då är det ju något trasigt i ens psyke.

Lasse Kongo
2005-03-09, 23:33
Jomen, vad spelar det för roll att det är olagligt liksom? Jag värderar inte saker efter lagligt - olagligt. Ifall det vore så skulle jag kunna käka på McDonald's dygnet runt utan att tycka att det var något fel eller osunt med det. Man behöver ju ingenting, precis som man inte egentligen behöver proteinpulver eller snygga byxor, men varför inte göra det så roligt man kan medans man lever? =)

(jag debatterar inte heller faktiskt)

Nä ja vet, vi är bara 2 sköna snubbar som inte har ngt bättre för sig än att skriva på kolo på en onsdagskväll såhär
*flex*

Men skitsamma, vi kan pma om du känner för det.

Att det är olagligt kan man få erfara, det kan va nog så otrevligt tror ja allt.

boxsquat
2005-03-09, 23:35
Ja =)

Näfan, det är nog inga större risker såtillvida att man inte säljer prepps... men ger man sig in i leken får man leken tåla...

Lasse Kongo
2005-03-09, 23:35
Ja =)

Näfan, det är nog inga större risker såtillvida att man inte säljer prepps... men ger man sig in i leken får man leken tåla...

Visa ord, ja det är sant :thumbup:

spacedog
2005-03-09, 23:37
Men skitsamma, vi kan pma om du känner för det.

Nej, det kan ni inte alls det. Jag läser faktiskt det här. :)

Lasse Kongo
2005-03-09, 23:38

hahaha, näfan, ja ska allt ge min dam en vals i bingen :thumbup:

boxsquat
2005-03-09, 23:44

Nämen, det jag (och gissningsvis också Lasse Kongo) ville få fram var att det råder så mycket felinformation och okunskap kring steroider. Hälften tror att det är lika med döden och hälften tror att det är den hemliga mirakelmedicinen som gör att man blir stor, stark och snygg - och det helt utan biverkningar. Sanningen ligger någonstans mittemellan och jag skulle verkligen råda 95% av människorna här inne att INTE kura, just för att de flesta inte pallar med det. Speciellt såna som fortfarande bor hemma med mamma och pappa. Det är jäkligt jobbigt att hålla på och smussla med skiten. Och det syns att man gått upp, inte minst på vattnet, så visst fan märker föräldrarna. Det är en jobbig process man måste gå igenom helt enkelt och risken att man får depression finns hela tiden, oavsett hur stark man är mentalt. Och så skadar det kroppen också.

Men om man är bestämt och ändå vill kura tycker jag att man ska ta reda på allt som går att ta reda på först. 99% som hoppar på sin första kur har ingen aning om vad dom håller på med tyvärr. Och det blir rätt jobbigt när man sitter där och inte vet var man ska få nolva ifrån och bröstvårtorna blir större och större...

spacedog
2005-03-09, 23:45
hahaha, näfan, ja ska allt ge min dam en vals i bingen :thumbup:

Jaså, det är det du kallar det när du och Boxsquat "debatterar". :D

spacedog
2005-03-09, 23:48
Nämen, det jag (och gissningsvis också Lasse Kongo) ville få fram var att det råder så mycket felinformation och okunskap kring steroider. Hälften tror att det är lika med döden och hälften tror att det är den hemliga mirakelmedicinen som gör att man blir stor, stark och snygg - och det helt utan biverkningar.

Visst, det är väl som med droger. Och staten kör fortfarande på med skräckpropagandan vilket bara gör skada när några av kidsen upptäcker att de inte dör av en pipa eller att dasen inte faller av efter en kur. Då drar de snabbt slutsatsen (de små puckona) att om inte ena extremen var sann så måste ju den andra vara det. Ergo: droger/steroider är helt ofarliga. Och så går det som det går.

boxsquat
2005-03-09, 23:49
Exakt! Du är rätt smart för att vara moralist. =)

spacedog
2005-03-09, 23:54
Exakt! Du är rätt smart för att vara moralist. =)

Asch...

Grahn
2005-03-10, 06:47
Sålänge man är smart och inte tar dumma risker behöver det inte vara så farligt, tvärtom kan det medföra en extra krydda i livet som faktiskt gör att det blir så mycket roligare att leva.

Kan ju iofs vara sant, men hur många av de som inte bör ta prepp har självinsikten om att just de är olämpliga då?
Kort sagt de som vill preppa är oftast inte lämpade att hantera det.

jwzrd
2005-03-10, 07:12

CHARLATAN HEWNDA.

the_PL_man
2005-03-10, 07:41
Läs då denna istället:
"Steroid use and long-term health risks in former athletes.
Author:Parssinen M, Seppala T., Volume:32 Issue:2, Page:83-94 Year:2002 Source:Sports Med, ID:11817994 [PubMed - indexed for MEDLINE]"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11817994

Lite mer finns att läsa här:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Display&dopt=pubmed_pubmed&from_uid=11817994

PM:a mig om ni vill ha den kompletta studeien, tror att jag skall ha den i elektronisk form hemma.

/the_PL_man

Herkulez
2005-03-10, 08:22
Efter Tommy Mobergs photoshoppade bild han visade för oss när vi gick i gymnasiet har jag inte mycket respekt för han, han visade en bild på en känd kvinnlig byggare och enligt den bilden hade hon en "snorre" som var 10-15cm lång, väldigt smal och ringlade upp efter bikinitrosan på henne, han fick det att låta att det är väldigt vanligt bland kvinnliga byggare att få såna "snoppar" vilket enligt mig är en stor skymf mot alla FBB´s. för efter hans jävla föreläsningar kommer varenda snorunge att skratta bakom ryggen på en tjej med lite extra muskler och säga till sina kompisar att hon har en *** mellan benen.

Nä efter det gick min respekt och förtroende för herr moberg fetbort!!

Lasse Kongo
2005-03-10, 11:10
Efter Tommy Mobergs photoshoppade bild han visade för oss när vi gick i gymnasiet har jag inte mycket respekt för han, han visade en bild på en känd kvinnlig byggare och enligt den bilden hade hon en "snorre" som var 25-45cm lång

Du menar att de inte har det alltså?

*besviken*

Sverker
2005-03-10, 12:13
Sålänge man är smart och inte tar dumma risker behöver det inte vara så farligt, tvärtom kan det medföra en extra krydda i livet som faktiskt gör att det blir så mycket roligare att leva.

boxsquat !

Jag kommer snart att undervisa din barn i skolan.
Vad tycker du att jag skall belysa i temat Sex&samlevnad, alkohol, narkotika, tobak ?
- Att din dotter och din son verkligen är värd något. Att de duger, att det verkligen påverkar andra genom att bara vara. Det viktiga är vad de säger och vad de gör. Utseendet är bara ett skal. Utseendet gör dig inte lyckligare utan för dig bort från det som verkligen är viktigt. Relationer.

- Eller skall jag berätta att verkligheten där ute är inte bara är hård. Den är brutal. Den tillåterlåter ingen att misslyckas.
Utseendet är allt. Har du inte en smal figur och spelar i stringbikini så får du heller inga sponsorpengar. Glöm skivkontrakt också.
Att vara en lirare i elitserien som kan trolla med pucken kan du inte leva på. Du behöver storlek och styrka när du slänger hanskarna och pucklar på motspelarna till publikens jubel i NHL ! Det ger uppmärksamhet och pengar.

- Här är verktygen. Så här skall du använda dem för att lyckas...

boxsquat
2005-03-10, 12:44
boxsquat !

Jag kommer snart att undervisa din barn i skolan.
Vad tycker du att jag skall belysa i temat Sex&samlevnad, alkohol, narkotika, tobak ?
- Att din dotter och din son verkligen är värd något. Att de duger, att det verkligen påverkar andra genom att bara vara. Det viktiga är vad de säger och vad de gör. Utseendet är bara ett skal. Utseendet gör dig inte lyckligare utan för dig bort från det som verkligen är viktigt. Relationer.

- Eller skall jag berätta att verkligheten där ute är inte bara är hård. Den är brutal. Den tillåterlåter ingen att misslyckas.
Utseendet är allt. Har du inte en smal figur och spelar i stringbikini så får du heller inga sponsorpengar. Glöm skivkontrakt också.
Att vara en lirare i elitserien som kan trolla med pucken kan du inte leva på. Du behöver storlek och styrka när du slänger hanskarna och pucklar på motspelarna till publikens jubel i NHL ! Det ger uppmärksamhet och pengar.

- Här är verktygen. Så här skall du använda dem för att lyckas...

Ptja, det beror väl lite på. Jag tycker inte att man ska behöva försköna verkligheten för barn, i varje fall inte mina barn. Jag skulle föredra att du var så uppriktig och ärlig mot mina barn som det bara går. Jag tror nog att den verkligheten hamnar någonstans mittemellan de två extremiteterna.

Naiva eller cyniska barn vill väl ingen ha? Men det är sant, om man blir tvungen att välja så väljer jag hellre ett naivt barn eller ett överdrivet cyniskt barn.

jwzrd
2005-03-10, 12:51
Ptja, det beror väl lite på. Jag tycker inte att man ska behöva försköna verkligheten för barn, i varje fall inte mina barn. Jag skulle föredra att du var så uppriktig och ärlig mot mina barn som det bara går. Jag tror nog att den verkligheten hamnar någonstans mittemellan de två extremiteterna.

Naiva eller cyniska barn vill väl ingen ha? Men det är sant, om man blir tvungen att välja så väljer jag hellre ett naivt barn eller ett överdrivet cyniskt barn.

Alla kan inte förstå allting. En femåring förstår inte lika mycket som en femtonåring eller tjugofemåring. Försöker man uppfostra en femåring utifrån hur livet ter sig för en femtonåring (du) så funkar det inte. Försöker man leva som femtonåring när man är tjugofem (du) så funkar det heller inte.

X-Change
2005-03-10, 12:52
Intressant tråd men nog är det bättre med skrämselprpaganda än att säga "vissa klarar det och andra inte"? Visst ligger nog sanningen mitt i mellan (det är få saker som bara är "svart eller vitt") men hur vet man om man pallar det eller inte? Vad jag vet så är det inte många personer som brukar ha t. ex "ölsinne", utan ett fåtal. Så rent logiskt borde man alltså gå den "genomsnittet" som får stora skador av det.
"Bruk" eller "Missbruk" är ju även det en fråga om vilken/vilka personer du tittar på, eftersom vi alla är just enskilda individer.

Att fördömma artikeln för att den är så typisk socarnars skrämselpropaganda tycker jag är skitsnack. Jag tvivlar på att alla ungdomar som blir deprimerade blir det pga samhällets uppbyggnad. Sedan är det väl bra mycket lättare att hindra ungdomar från att bli deprimerad av droger/dopningpreparat än samhället?

Lite off-topic så tycker jag att vi svenskar är riktigt duktiga på att kasta skit över staten/regeringen och sedan peka på aftonbladets artiklar som källor (aftonbladet som enbart skriver för att "chocka" folket och sälja så många tidningar som möjligt).
Aldrig skrivs det något positiva saker som politikerna gör (spelar inget roll från vilket parti de tillhör). Man kan undra om vi som "kastar skit" över deras insats skulle göra det så mycket bättre?

boxsquat
2005-03-10, 12:58
Nä mannen, det har jag inte sagt heller. Man måste ju anpassa sin uppfostran efter den man avser att uppfostra.

Men om vi går tillbaka till det Sverker sa så är det ju inte steroiderna som är problemet egentligen. Problemet är människors självförtroende. Isåfall är det mycket grundligare och korrektare att dissa all styrketräning med exakt samma argument. Jag menar, hur många ungdomar börjar inte styrketräna för att de har dåligt självförtroende? Hur många unga killar börjar inte träna för att slippa bli mobbade i skolan? Är inte problemet ett helt annat egentligen?

the_PL_man
2005-03-10, 13:01
Oavsett vad problemet är, så är inte steroider lösningen!

/the_PL_man

Nä mannen, det har jag inte sagt heller. Man måste ju anpassa sin uppfostran efter den man avser att uppfostra.

Men om vi går tillbaka till det Sverker sa så är det ju inte steroiderna som är problemet egentligen. Problemet är människors självförtroende. Isåfall är det mycket grundligare och korrektare att dissa all styrketräning med exakt samma argument. Jag menar, hur många ungdomar börjar inte styrketräna för att de har dåligt självförtroende? Hur många unga killar börjar inte träna för att slippa bli mobbade i skolan? Är inte problemet ett helt annat egentligen?

boxsquat
2005-03-10, 13:03
Oavsett vad problemet är, så är inte steroider lösningen!

/the_PL_man

Jodå, steroider kan visst vara lösning på en massa problem. Varför skulle det inte kunna vara det? Men det var inte ens det vi pratade om...

jwzrd
2005-03-10, 13:05
Intressant tråd men nog är det bättre med skrämselprpaganda än att säga "vissa klarar det och andra inte"? Visst ligger nog sanningen mitt i mellan (det är få saker som bara är "svart eller vitt") men hur vet man om man pallar det eller inte? Vad jag vet så är det inte många personer som brukar ha t. ex "ölsinne", utan ett fåtal. Så rent logiskt borde man alltså gå den "genomsnittet" som får stora skador av det.
"Bruk" eller "Missbruk" är ju även det en fråga om vilken/vilka personer du tittar på, eftersom vi alla är just enskilda individer.

Att fördömma artikeln för att den är så typisk socarnars skrämselpropaganda tycker jag är skitsnack. Jag tvivlar på att alla ungdomar som blir deprimerade blir det pga samhällets uppbyggnad. Sedan är det väl bra mycket lättare att hindra ungdomar från att bli deprimerad av droger/dopningpreparat än samhället?

Lite off-topic så tycker jag att vi svenskar är riktigt duktiga på att kasta skit över staten/regeringen och sedan peka på aftonbladets artiklar som källor (aftonbladet som enbart skriver för att "chocka" folket och sälja så många tidningar som möjligt).
Aldrig skrivs det något positiva saker som politikerna gör (spelar inget roll från vilket parti de tillhör). Man kan undra om vi som "kastar skit" över deras insats skulle göra det så mycket bättre?

Det är lika fånigt att skrika BUUHUUH SKRÄMSELPROPAGANDA FÖFFAN HELGE om någon nämner gynekomasti, som det är att påstå att kvinnor anlägger en snorre av att använda AAS.

jwzrd
2005-03-10, 13:10
Jodå, steroider kan visst vara lösning på en massa problem. Varför skulle det inte kunna vara det? Men det var inte ens det vi pratade om...

Du kan knappast visa på nödvändigheten hos något genom att hävda att motsatsen är svårbevisad. Problemet att vilja tävla i Mr. Olympia är onekligen svårlösligt utan AAS, men knappast heller löst av AAS.

boxsquat
2005-03-10, 13:13
Du kan knappast visa på nödvändigheten hos något genom att hävda att motsatsen är svårbevisad. Problemet att vilja tävla i Mr. Olympia är onekligen svårlösligt utan AAS, men knappast heller löst av AAS.

Inte bara svårbevisad, utan i det här fallet omöjligt att bevisa. =)

jwzrd
2005-03-10, 13:17
Inte bara svårbevisad, utan i det här fallet omöjligt att bevisa. =)

Men det intressanta ligger ju i att motsatsens omöjliga bevisning inte har att göra med beviset för att AAS skulle lösa problem. Det finns ingen koppling där.

boxsquat
2005-03-10, 13:22
Men det intressanta ligger ju i att motsatsens omöjliga bevisning inte har att göra med beviset för att AAS skulle lösa problem. Det finns ingen koppling där.

Nä, faktiskt inte. Herregud jwzrd, skådar jag en dysdialektiker i dig? Men du har absolut rätt. Ett fenomens negation är inget bevis för dess transcendens, eller immanens.

Fast här är det ju inte så. Vi kan ta ett enkelt exempel då.

Problem: jag vill dö en död där det som föranledde min död var en överdosering av AAS.
Lösning: jag skjuter en jävla massa testosteron och en jävla massa trenbolone.

jwzrd
2005-03-10, 13:25
Nä, faktiskt inte. Herregud jwzrd, skådar jag en dysdialektiker i dig? Men du har absolut rätt. Ett fenomens negation är inget bevis för dess transcendens, eller immanens.

Fast här är det ju inte så. Vi kan ta ett enkelt exempel då.

Problem: jag vill dö en död där det som föranledde min död var en överdosering av AAS.
Lösning: jag skjuter en jävla massa testosteron och en jävla massa trenbolone.

Du lär behöva injicera ett par deciliter och orsaka blodförgiftning om du vill dö akut av det. Vad dog du då av?

Vaffan vad det dysdialektiker betydde nu igen? Toknörd?

MFredde
2005-03-10, 13:26
Om man har problem psykiskt (tycker sin kropp är ful) Så ska man ta itu med psyket innan man börjar hjälpa kroppen fysiskt med preparat som KAN påverka psyket ännu mer?. Jag vet om 2 personer som tar såna här saker, båda 2 har varit riktit roliga personer, nu ser jag mest nedstämdhet. tragiskt att man kan ta positiv ställning till detta :(

alle
2005-03-10, 13:27
Drugs are bad... mmmkay.

boxsquat
2005-03-10, 13:29
Du lär behöva injicera ett par deciliter och orsaka blodförgiftning om du vill dö akut av det. Vad dog du då av?

Vaffan vad det dysdialektiker betydde nu igen? Toknörd?

Ptja, jag sa inget om akut.

Dysdialektiker: Person som inte kan tänka dialektiskt. I sin mest långt gångna form yttrar sig det dysdialektiska syndromet genom att affirmationen ersätter den dialektiska negationen; skillnaden den dialektiska kontradiktionen; lusten och förlustelsen dialektikens arbete; lättheten och dansen dialektikens ansvar. (Förekommer även som möjlig bieffekt av en Nietzscho-kick.)

spacedog
2005-03-10, 13:35
Dysdialektiker: Person som inte kan tänka dialektiskt. I sin mest långt gångna form yttrar sig det dysdialektiska syndromet genom att affirmationen ersätter den dialektiska negationen; skillnaden den dialektiska kontradiktionen; lusten och förlustelsen dialektikens arbete; lättheten och dansen dialektikens ansvar. (Förekommer även som möjlig bieffekt av en Nietzscho-kick.)

Det där hittade du väl ändå på själv? Eller var det någon tokig tysk som myntade begreppet?

boxsquat
2005-03-10, 13:43
Det där hittade du väl ändå på själv? Eller var det någon tokig tysk som myntade begreppet?

Hittade på själv såklart. Men det är nog mer Deleuzeianskt än någon tysk isåfall...

Deleuzersig: uttalas ungefär som "det löser sig" och betyder ungefär samma sak, fast inbegriper samtidigt en hint kring Gilles Deleuze och hans filosofi av små negationer och stora affirmationer.

=)

boxsquat
2005-03-10, 14:53
Den här har postats två gånger innan, men jag tycker den passar bra här ändå:

Idrott och kroppskontroll.

Kroppskontroll är ett begrepp jag funnit användbart och det handlar om att medvetet förändra sin kropp. Det innefattar både temporära och bestående modifikationer som görs på kroppen. Träna på gym, operera in en pacemaker och ta droger eller mediciner är alla exempel på kroppskontroll.

Med proffsidrott menar jag de institutioner som anställer personal för att utföra jobb i idrottsfabriken. Klubbar, styrelser och spelare ingår i detta begrepp, även supportergrupper och merchandiseföretag är en del av denna sfären. Idrottsfabriken är en gigantisk marknad som engagerar miljontals kunder. Ingen annanstans har företag lyckats så bra med att skapa vinnande varumärken som inom proffsidrotten, kunderna håller alltid på sitt favoritlag även när en klubbs produkt har visat sig överlägsen genom att t.ex vinna matcher mot det egna laget. Skall en klubb bli riktigt framgångsrik så måste den lansera en bra produkt som står sig på marknaden och gärna går till final i de stora tävlingarna. Råvarorna, spelarna, köps från andra klubbar för mångmiljonbelopp och nya spelare cirkulerar på detta sätt upp från amatöridrotten och blir en del av en industri, ungefär som när en duktig hobbyprogrammerare blir anställd på ett IT-företag.

För att skapa en bra produkt så behöver företagen hela tiden förbättra och effektivisera komponenterna. Proffsidrottare går igenom massiva träningsprogram som är specialdesignade för att spotta ut trimmade arbetare till sportfabriken och anställda forskare letar hela tiden efter nya och bättre sätt att bygga spelare som är optimerade för idrottsutövning. Denna kroppskontroll sker enligt vissa regler och normer som helt bygger på att man kan göra en bedömning huruvida en kroppsmodifikation har skett på ett tillbörligt sätt. Till exempel är höghöjdsträning för att öka blodets syreupptagning helt enligt reglerna medans en kemisk substans som uträttar samma sak är förbjuden. På något sätt är den fysiska träningen som får kroppen att bilda de rätta kemiska substanserna mer rätt och riktigt än att själv tillsätta de eftersökta ämnena. Hur denna linje mellan kroppskontroll som följer spelets regler och sån som bryter mot desamma dras är väldigt svårt att uppfatta. Att det skulle handla om att det är de farliga ämena som är förbjudna kan vi avfärda snabbt då en stor mängd ofarliga ämnen är listade som doping, däribland koffein och cannabis.
Vidare kan man tänka sig att gränsen går vid att direkt tillsätta ämnen som kroppen inte själv tillverkar men ändå har en i uppgiftens synvikel positiv inverkan på kroppen. Det låter ju konsekvent och bra men stämmer dock inte om man tar i beaktande att proffsidrottare äter en hel uppsättning olika kosttillskott och ämnen som hjälper dem att omforma kroppen. Helt lagligt.
Jag menar att gränsen mer bygger på en uppfattning om att en kroppsmodifikation som kroppen måste jobba för att genomgå ses som en sund och riktig teknik medans preparat som ger likadan effekt fast inte kräver samma mängd arbete är en regelvidrig teknik. Idrottens dogma verkar alltså vara detsamma som Nietzches slavmoral; Det är fel att bli belönad utan arbete.

För att ekvationen skall gå ihop behövs då även belöningsdogmer som specifierar hur stor mängd arbete som måste läggas ner innan den eftersökta effekten och tekniken blir en sund och vettig teknik. Dessa bestod till en början av religon men är nu mer eller mindre utbytta mot naturens och humanismens läror. Att kunna avgöra vad som är naturligt och inte är en förutsättning för att göra utsagor om dessa belöningsdogmer, och uttalanden om vad som är naturligt och vad som är onaturligt är inte sällsynta. Detta sätt att tänka förutsätter att människan existerar i en position skild från naturen och dessutom är så klarsynt att hon kan urskilja processer som naturliga eller onaturliga, mänskliga eller omänskliga. Felet med det här ligger huvudsakligen i att man missar att människorna är en del av naturen och det enda som kan definera naturligt beteende är just hur naturen beter sig. All vår kultur och alla våra handlingar är immanenta i naturen just för att det är en del av naturen som utför dem. Naturen är alltid naturlig, den har inget manus den måste följa för att fortsätta vara natur. Att påstå att en del av naturen kan bete sig onaturligt är en självmotsägelse. Så vad bygger då idrottens dogmer på om nu allt vi kan hitta på är vårt naturliga beteende?
Främst bygger de just på myten om det naturliga som uppstod under upplysningens nya intresse för vetenskap och humanism. Mycket av dessa idéer som kom under en tid då den teknologiska utvecklingen var långt ifrån dagens skulle avfärdas som galenskap om de kom idag, men ändå hänger idéerna kvar och påverkar våra dagliga liv genom att göra sig påminda som sunt förnuft och moraliskt övertygelse. Den spirande humanismen gav uppkomst till flera teorier som spelar in än idag när kroppsmodifikation skall kontrolleras. Myten om individen som en sann personlighet spelar en stor roll i restriktionerna som finns på olika droger. Evolutionsläran tolkades och bytte ut idén om guds utvalda art mot tron att naturen hade ett mål, en plan att följa. Ofta sätts människan upp som detta mål och anses därigenom vara fulländad, alla modifikationer som naturen ursprungligen inte tänkt sig fördöms.

Att grunda sina moraliska dogmer på vad gamla gubbar på femtonhundratalet tyckte och tänkte är vid eftertanke kanske inte en så bra idé, och i framtiden när väl dessa konservativa värderingar har övervunnits kommer vi antagligen få se riktigt intressanta shower i idrottsfabriken.

jwzrd
2005-03-10, 15:12
Texten innehåller väl lite intressanta poänger, men även fjantiga påståenden som att coffein och cannabis är ofarliga. Vidare menar den att tillsättandet av dopningsmedel innebär att man inte behöver lägga ner lika stort arbete. Det är ju förvisso sant om man målet är att komma lika långt som man kommit vid maximalt arbete utan tillsatsen. Men vad vore vitsen med det? Vitsen är ju att komma längre! Samma hårda arbete MEN med tillsatser kroppen/kosten inte tillhandahåller i tillräckliga mängder.

Själv tycker jag både höghöjdshus och kreatin innebär doping också (sett utifrån faktumet att dom båda reducerar mängden arbete man behöver lägga ner för att nå lika långt som utan dom båda). (Grattis till er som inte förstod att jag inte snackar om varken lagar, dopinglistor, skadlighet eller fusk, ni har vunnit ett yxskaft).

the_PL_man
2005-03-10, 15:15
Jag är lite nyfiken. Vilka problem är AAS lösningen på ?

/the_PL_man

boxsquat
2005-03-10, 15:16
Texten innehåller väl lite intressanta poänger, men även fjantiga påståenden som att coffein och cannabis är ofarliga. Vidare menar den att tillsättandet av dopningsmedel innebär att man inte behöver lägga ner lika stort arbete. Det är ju förvisso sant om man målet är att komma lika långt som man kommit vid maximalt arbete utan tillsatsen. Men vad vore vitsen med det? Vitsen är ju att komma längre! Samma hårda arbete MEN med tillsatser kroppen/kosten inte tillhandahåller i tillräckliga mängder.

Själv tycker jag både höghöjdshus och kreatin innebär doping också (sett utifrån faktumet att dom båda reducerar mängden arbete man behöver lägga ner för att nå lika långt som utan dom båda). (Grattis till er som inte förstod att jag inte snackar om varken lagar, dopinglistor, skadlighet eller fusk, ni har vunnit ett yxskaft).

Äh, klart cannabis och koffein är ofarligt. Liksom, tycker man att cannabis och koffein är farligt så är man nog rädd för det mesta i livet. Ingen har någonsin dött av cannabis och jag känner inte till så många som dör eller ens blir sjuka av koffein.

Vad "vitsen" är måste ju ändå vara högst personligt?

boxsquat
2005-03-10, 15:17
Jag är lite nyfiken. Vilka problem är AAS lösningen på ?

/the_PL_man

Fråga snubben som står bredvid dig i din avatar, han har öppet gått ut med att han är på året runt, även i dagsläget. Annars är väl ett problem kanske att få mer muskelmassa och bli starkare än vad man hade fått och blivit utan AAS. Det löser man genom att kura.

jwzrd
2005-03-10, 15:18
Äh, klart cannabis och koffein är ofarligt. Liksom, tycker man att cannabis och koffein är farligt så är man nog rädd för det mesta i livet. Ingen har någonsin dött av cannabis och jag känner inte till så många som dör eller ens blir sjuka av koffein.

Vad "vitsen" är måste ju ändå vara högst personligt?

Måste något vara dödligt för att vara farligt?

Med 'vad är vitsen'-resonemanget menar jag att det dopning inte med nödvändighet innebär en flykt från hårt arbete. Det vore onödigt - ett kreationsdrogande (om nu det ordet existerar på det sättet). Inget större fel i det, men det känns som ett onödigt hälsomässigt risktagande.

jwzrd
2005-03-10, 15:20
Fråga snubben som står bredvid dig i din avatar, han har öppet gått ut med att han är på året runt, även i dagsläget. Annars är väl ett problem kanske att få mer muskelmassa och bli starkare än vad man hade fått och blivit utan AAS. Det löser man genom att kura.

Sådana saker är inte problem. Det är att artificiellt skapa problem utifrån en given lösning. Ett effektivt sätt att marknadsföra saker dock!

boxsquat
2005-03-10, 15:22
Måste något vara dödligt för att vara farligt?

Med 'vad är vitsen'-resonemanget menar jag att det dopning inte med nödvändighet innebär en flykt från hårt arbete. Det vore onödigt - ett kreationsdrogande (om nu det ordet existerar på det sättet). Inget större fel i det, men det känns som ett onödigt hälsomässigt risktagande.

Nej, det måste det inte, men farligt är ett godtyckligt begrepp. Jag tycker inte att cannabis och koffein är särskilt farligt. Ok? =)

Nä, självklart håller jag med om det. Jag menade bara att alla inte tänker så.

the_PL_man
2005-03-10, 15:24
Jag känner mkt väl till deras ståndpunkt.
Anser personligen att AAS inte är en lösning på det problem du tog upp tidigare:
"Problemet är människors självförtroende."

Dagens ilandsproblem som du tar upp i ditt svar nedan anser jag inte ens vara värt att kalla ett problem.

Om jag antar att Boxsquat är Bolio, har jag fel då ?

/the_PL_man

jwzrd
2005-03-10, 15:25
Nej, det måste det inte, men farligt är ett godtyckligt begrepp. Jag tycker inte att cannabis och koffein är särskilt farligt. Ok? =)

Nä, självklart håller jag med om det. Jag menade bara att alla inte tänker så.

Texten är dock allmängiltig och inte specifik för hur du ser på faran med intag av koffein och cannabis. Det finns källor som säger andra saker.

Det var jag som tyckte om vitsen med att dopa sig. Jag tycker .. osv. Jag har förresten legat med dig!

boxsquat
2005-03-10, 15:27
Jag känner mkt väl till deras ståndpunkt.
Anser personligen att AAS inte är en lösning på det problem du tog upp tidigare:
"Problemet är människors självförtroende."

Dagens ilandsproblem som du tar upp i ditt svar nedan anser jag inte ens vara värt att kalla ett problem.

/the_PL_man

Vad har självförtroende med saken att göra? Tror du att Simmons eller Vogepohl har dåligt självförtroende?

Vad du lägger in för värderingar i problem är ju inte riktigt relevant. Jag tycker inte att våldtäkt är ett problem..........

boxsquat
2005-03-10, 15:28
Texten är dock allmängiltig och inte specifik för hur du ser på faran med intag av koffein och cannabis. Det finns källor som säger andra saker.

Det var jag som tyckte om vitsen med att dopa sig. Jag tycker .. osv. Jag har förresten legat med dig!

Finns det källor som säger att cannabis eller koffein är farligt? Är inte det som att säga att det finns källor som säger att Jennifer Lopez är fin? =)

Vad som är farligt är väl upp till var och en att bedömma och ingen vetenskap?

Lasse Kongo
2005-03-10, 15:40
Jag tycker inte att våldtäkt är ett problem..........

GAAAAH!

Utveckla gärna...

boxsquat
2005-03-10, 15:42
GAAAAH!

Utveckla gärna...

He-he, jag försökte visa hur dumt det där lät. Att the_PL_man inte tyckte att exemplet jag tog upp var värt att kallas ett problem. Då menar jag t.ex. att bara för att någon inte tycker att våldtäkt är ett probem så blir det ju inte mindre av ett problem för dom som är drabbade. Alltså att man inte kan säga vad som är ett problem eller inte. Man kan säga vad man själv finner problematiskt eller ej.

Självklart tycker jag ju att våldtäkt är ett problem, kanske bland dom största problemet vi har.

jwzrd
2005-03-10, 15:44
Finns det källor som säger att cannabis eller koffein är farligt? Är inte det som att säga att det finns källor som säger att Jennifer Lopez är fin? =)

Vad som är farligt är väl upp till var och en att bedömma och ingen vetenskap?

Intressant negativt värde du tillskriver ordet "vetenskap". Det är väl klart du kan räkna på hur farligt något är. Tex hur sannolikt är det att du får en skada/men som ger tex ett 10%:igt handikapp. Det ligger till grund för bruk av alla mediciner. Det du är inne på är snarare hur allvarligt du tar på den eventuella faran med att använda en given produkt. Det är snarare perception eller kanske bara våghalsighet. "Jag tycker inte att kasta sig ut ur en bil som kör i 200km/t är farligt".

Du vet, så väl som jag, alla argument om riskerna med bruk av cannabis. Känns onödigt att rada upp dom här, det har gjorts av en miljon andra människor redan. (Med samma ihopblandande av fara och inställningen till densamma).

boxsquat
2005-03-10, 15:47
Intressant negativt värde du tillskriver ordet "vetenskap". Det är väl klart du kan räkna på hur farligt något är. Tex hur sannolikt är det att du får en skada/men som ger tex ett 10%:igt handikapp. Det ligger till grund för bruk av alla mediciner. Det du är inne på är snarare hur allvarligt du tar på den eventuella faran med att använda en given produkt. Det är snarare perception eller kanske bara våghalsighet. "Jag tycker inte att kasta sig ut ur en bil som kör i 200km/t är farligt".

Du vet, så väl som jag, alla argument om riskerna med bruk av cannabis. Känns onödigt att rada upp dom här, det har gjorts av en miljon andra människor redan. (Med samma ihopblandande av fara och inställningen till densamma).

Men hur FARLIGT något är handlar ju helt och hållet om perception, hur man uppfattar riskerna. Det är skillnad på riskfyllt och farligt. Men ändå inte. Det finns inga klara gränser där heller.

All in all tycker jag att du och jag är rätt överens faktiskt. Vi har bara olika sätt att beskriva saker på. Och jag har större penis.

jwzrd
2005-03-10, 15:52
Men hur FARLIGT något är handlar ju helt och hållet om perception, hur man uppfattar riskerna. Det är skillnad på riskfyllt och farligt. Men ändå inte. Det finns inga klara gränser där heller.

All in all tycker jag att du och jag är rätt överens faktiskt. Vi har bara olika sätt att beskriva saker på. Och jag har större penis.

Hehe jag gillar din stil. "Du har helt fel som fan!1!one. Men du och jag är rätt överens faktiskt". Din penis ser bara större ut eftersom du är så liten.

Baan
2005-03-10, 15:55
Hehe jag gillar din stil. "Du har helt fel som fan!1!one. Men du och jag är rätt överens faktiskt". Din penis ser bara större ut eftersom du är så liten.

det är proportionerna, små benmuskler gör att penisen ser större ut ;)

dags sluta träna ben...

jwzrd
2005-03-10, 15:59
det är proportionerna, små benmuskler gör att penisen ser större ut ;)

dags sluta träna ben...

Några av oss skulle aldrig ha börjat :/

:D

boxsquat
2005-03-10, 16:05
Moget killar, moget... *grr*

jwzrd
2005-03-10, 16:08
Moget killar, moget... *grr*

:cryout:

the_PL_man
2005-03-10, 17:36

Hurvida Louie eller Chuck har dåligt självförtroende kan inte jag svara på, eftersom det inte är något som de har berättat för mig. Dock verkade det inte så.

Du skrev:
"Men om vi går tillbaka till det Sverker sa så är det ju inte steroiderna som är problemet egentligen. Problemet är människors självförtroende. "

Jag svarade:
"Oavsett vad problemet är, så inte AAS lösningen!"

/the_PL_man

Vad har självförtroende med saken att göra? Tror du att Simmons eller Vogepohl har dåligt självförtroende?

Vad du lägger in för värderingar i problem är ju inte riktigt relevant. Jag tycker inte att våldtäkt är ett problem..........

boxsquat
2005-03-10, 17:50

Hurvida Louie eller Chuck har dåligt självförtroende kan inte jag svara på, eftersom det inte är något som de har berättat för mig. Dock verkade det inte så.

Du skrev:
"Men om vi går tillbaka till det Sverker sa så är det ju inte steroiderna som är problemet egentligen. Problemet är människors självförtroende. "

Jag svarade:
"Oavsett vad problemet är, så inte AAS lösningen!"

/the_PL_man

Nej, du har inte fel, det är jag. Och vet du vad? Jag erkänner, du har rätt. Jag var för snabb med att tolka det du skrev och trodde att du menade att AAS rent hypotetiskt alldrig kan lösa NÅGOT problem (för det kan det ju). Men nu när du lägger fram det såhär så har du självklart rätt. AAS är ingen bra lösning på något problem. Jag ber om ursäkt för att jag var så snabb med att döma.

Metal_boy_
2005-03-10, 17:51
Steroider hjälper inte, träning hjälper inte och inget annat heller när det gäller att bli nöjd med sin kropp. För du blir aldrig nöjd.

MFredde
2005-03-10, 19:08
Steroider hjälper inte, träning hjälper inte och inget annat heller när det gäller att bli nöjd med sin kropp. För du blir aldrig nöjd.

WOOORD!!!!!