Visa fullständig version : Bredare... ?
Kan ni ge några bra tips på övningar som gör att man blir bredare mellan axlarna?
Bred mellan axlar styrs mest av anlagen=( men pumpa axlar och rygg som f-n kommer hjälpa dig.
Ja, precis...axlar är det som ger den mest visuella bredden, så träna dem...!
stefannn
2002-05-20, 23:55
skulle snarare säga att rygg ger den visuella bredden... iallfall när man inte har nån tröja på sig...annars får man ju bara kommentarer som -"stefan släpp kylskåpet" då blir man lite sne och undrar om nån förstår att mina armar hänger utanför midjan pga att jag har bredare rygg än midja...men det kanske inte flaskhalsarna som slänger ur sig dessa kommentarer förstår
okej, man kan se det på det sättet också, men det första man ser att någon tränar på, är ju att denne just är bred över axlarna, och det där med kylskåp känner man igen...tyvärr, men det kommer ju från såna som aldrig tagit i en vikt...
Rob The Man
2002-05-21, 12:58
Kör militärpressar stående som sittande,press bakom nacken och hantellyft åt sidan.
/Robban
Träna axlarna riktigt tungt utan att fuska,håll dig till pressar och lyft åt sidan(alla andra övningar är värdelösa),kör inte mer än 6 set, kontrahera i minst 3sec i toppläget när du kör lyft åt sidan,träna baksida axlar tillsamns med ryggen,glöm inte att träna trapsen då och då...
Och variera dig ofta
Bradford pressar
Arnold pressar
Vanliga hantel pressar
Skivstångs pressar bakom och framför huvf etc etc
GhostFace
2002-05-21, 14:16
Bred baksida av axlarna brukar oxå ge intryck av vidd.
Bred framsida av axlarna brukar ge intryck av vidd.
Och tro det eller ej, den breda mittre delen av axlarna ger oxå ett mkt stort intryck av vidd.
Förslagsvis; Kör övningar som bygger axlar! ;)
Enklare kan det inte bli. ;)
Okey... nu j**lar ska ja gå o råå köra axlarna o ryggen :)
Arne Persson
2002-05-21, 16:42
Förutm att träna upp mellersta delen av deltan så är det väl bara att du operativt förlänger dina nyckelben. ;)
GhostFace
2002-05-21, 16:43
...vilket måste vara aningen plågsammare än att träna dem naturligt, kanske en längre tid? :D ;)
Det ända som förvånar mig är varför de inte operativt börjat ta bort delar utav tarmar, förstorad lever o.s.v. för att få bort
Gh-magen och istället inta sin näring via drop.
Eller åtminstone ta ut inälvorna tillfälligt timmarna under tävlingen och sedan sätta dit det igen på någon vänster.
rikast och knäppast vinner :confused:
heroinegirl> De kanske inte vill ha fula ärr ;)
Supremo: Det borde väl gå att undvika genom att göra operationen med titthåls-teknik genom diverse kroppsöppningar?
:rolleyes:
/Henke
Henrik> Okej, jag ger mig ;)
>Det ända som förvånar mig är varför de inte operativt börjat ta bort delar utav tarmar, förstorad lever o.s.v. för att få bort
Blir ärr, visserligen kan det vara kul med lite ärr men det i längden kan det bli fullt.
Sen klarar kroppen inte av att ta upp så mycket näring genom dropp så det räcker för att upprätthålla kroppsvikten hos en normalviktig så en byggare krymper ganska snabbt.
>Eller åtminstone ta ut inälvorna tillfälligt timmarna under tävlingen och sedan sätta dit det igen på någon vänster.
Det skulle teoretiskt funka men jag tror det är förknippat med vissa problem, exempelvis kan det göra dj*vligt ont när tarmarna vill tillbaka till sina utgångslägen i buken.
Arne Persson: Om du råkar läsa detta, hur lång brukar vanligtvis en tunntarm vara på en människa ?
Arne Persson
2002-05-21, 21:46
z_bumbi: jag för står inte riktigt ditt tunntarmsintresse, men den är c:a 6m totalt.
hmm... jag ville ha några svar på typ övningar hur man kan bli bredare... och ni börjar snacka om tarmar o skit... ;)
Pudzianovski
2002-05-26, 19:58
va är arnold pressar???
:rolleyes:
Genom att träna övningar som bygger på din axelbredd, och genom att skaffa ett bra bröst och en köttig rygg i kombination med en smal midja och saftiga buggar (ben). Sen skadar det inte med grova armar.
Så - svårare var det inte...tar bara tjufem år.
Pressar över huvudet, hantellyft åt sidorna, korrekt utförda. Envisas - det tar en jädra tid...men när det väl sitter där har du redan börjat tycka att du är för tunn
allan
>Det ända som förvånar mig är varför de inte operativt börjat ta bort delar utav tarmar, förstorad lever o.s.v. för att få bort
Man har tydligen gjort försök på att se om man kan få viktnedgång osv. genom att ta bort delar av tunntarmen. Tyvärr gav detta ingen permanent effekt då utbuktningarna (villus) i tarmslemhinnan i den kvarvarande tarmbiten då växte sig större. Detta gav också upphov till mer tarmludd (microvillus) där absorptionen sker. Så nettoresultatet vart plus/minus noll eftersom kroppen kompenserade upp den förlorade absorptionsytan!
De bästa övningarna för att få bredd på ryggen är följande:
T-bar rowing
breda chins
marklyft
stående rodd med skivstång eller hantlar
emmzan>
Tack för förklaringen!
Bara en galen tanke till ett galet ämne :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.