Visa fullständig version : Alternativ till Winamp
nordlander
2005-03-08, 21:37
Finns det nåt alternativ till winamp. Helst litet och cleant asså inte en massa onödiga funktioner.
Arnesson
2005-03-08, 21:38
Mediaspelaren? Funkar bra för mig.
sonique fanns nåt som hette..
finns säkert kvar..
tyckte det var äckligt iaf..
nordlander
2005-03-08, 21:39
Mediaspelaren? Funkar bra för mig.
den är ju helt värdelös *cry*
nordlander
2005-03-08, 21:40
sonique fanns nåt som hette..
finns säkert kvar..
tyckte det var äckligt iaf..
det programmet måste ju vara ett straff..fy fan så dåligt
vad gör att winamp inte duger då?
nordlander
2005-03-08, 21:41
Det funkar inte för mig...kraschar hela tiden? Vette fan varför.
Jag använder Sonique ibland... bättre pitchfunktion finns ju inte. :thumbup:
Och sen är det delvis för att jag inte vill använda Winamp.
Annars är ju Windows Media Player helt funktionsdugligt...
Har en polare som också använder foobar och tjatar på att jag skall byta.
Han gillar den skarpt.
//Jörgen
Om det är så att winapm kraschar rekommenderar jag att ud installerar gamla winamp (2.0), om du itne redan har det iofs
nordlander
2005-03-08, 21:48
Har nyaste nu...funkade bra ett tag nu går det inte ens att starta utan att det kraschar...jävla skit *grr27*
Arnesson
2005-03-08, 21:51
Vilka funktioner är du ute efter?
När vi ändå är inne på det... Vilka MP3-spelare klarar av att ändra pitch i realtid dvs öka/minska en not? Samtidigt som programmet ger bra ljud som t ex Winamp 5 med DFX-pluginet.
nordlander
2005-03-08, 21:52
Ska leta upp foobar!
Tricklev
2005-03-08, 22:50
Mitt winamp kan inte spela upp wma filer, och jag hatar verkligen windows media spelare, någon som har några/något råd?
nordlander
2005-03-08, 23:08
Foobar sög verkligen.
nordlander
2005-03-08, 23:08
Mitt winamp kan inte spela upp wma filer, och jag hatar verkligen windows media spelare, någon som har några/något råd?
Mplayer...linux program som spelar tamefan allt!
Fatalist
2005-03-08, 23:11
foobar2000 ska du ha ;)
I second that :thumbup:
iTunes, helt enkelt klockrent!! :hbang:
Har nyaste nu...funkade bra ett tag nu går det inte ens att starta utan att det kraschar...jävla skit *grr27*
Hehe, det är nog snarare din dator som är aningen korrupt...
Jag gillar Winamp. Sedan de la in short cut-keys eller vad det nu heter, har det blivit ännu bättre. Nästa låt: Ctrl+Alt+PgDwn, söka låt: Ctrl+Alt+J, osv. Snabbt, enkelt, trevligt.
Winamp har grymt bra internetradio och tv. Vet inget annat program som är så bra där.
kör på vlc , funkar :thumbup:
En polare till mig använder QCD-player och säger att den är skitbra. Finns att tanka hem här: http://www.quinnware.com/
iTunes, helt enkelt klockrent!! :hbang:
Yes. iTunes är grym, kör också den.
Sparrisen
2005-03-09, 09:29
http://www.apple.com/itunes/
Jag gillar Winamp. Sedan de la in short cut-keys eller vad det nu heter, har det blivit ännu bättre. Nästa låt: Ctrl+Alt+PgDwn, söka låt: Ctrl+Alt+J, osv. Snabbt, enkelt, trevligt.
Hmm. Har väl funnits snabbknappar i måååånga år i winamp? Och varför har du så krångliga knappar? Jag trycker bara B för att byta låt och J för att söka. Det är väl standard dessutom? Eller tänker du på några andra funktioner?
Hmm. Har väl funnits snabbknappar i måååånga år i winamp? Och varför har du så krångliga knappar? Jag trycker bara B för att byta låt och J för att söka. Det är väl standard dessutom? Eller tänker du på några andra funktioner?
detta är bara en gissning, men ctrl+alt kombinationer låter som om att man byter låtar fast man har ngt annat program aktivt, så man slipper ha winamp uppe.
Det funkar inte för mig...kraschar hela tiden? Vette fan varför.
avinstallera WinAmp helt, gå in på Start, kör, regedit
sök och ta bort allt som heter WinAmp
starta om och installera om WinAmp
innan du gör det så kan du exportera hela registret så du har backup ifall du tar bort fel nyckel.
då borde WinaAmp funka.
du borde köra WinAmp, den är bäst
Foobar sög verkligen.
Nej det är du som inte är så "elajt" bara :P
nordlander
2005-03-09, 15:31
Nej det är du som inte är så "elajt" bara :P
fult och segt...nej tack
Precis som acke säger så menar jag naturligtvis global hotkeys. Det är ju de som gör att jag medan jag t ex skiver detta, när som helst kan byta låt utan att göra Winamp aktivt. Jag kan t ex ha Winamp minimerat i systray. Visst, detaljer, men jag gillar det. Winamp suger dock fortfarande mycket minne.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.