handdator

Visa fullständig version : Bäst före-markeringen på Fairing 1 kg-påsar

Bamse
2005-03-07, 17:11
Var hittar jag bäst före-datumet på Fairings 1 kg-påsar av Complete Protein och Sloow Protein?

På framsidans etikett står det "Bäst före: se baksidan".

Men jag hittar verkligen ingenting på baksidan. Inte på NÅN av påsarna! :confused:

Exakt VAR på baksidan ska dessa uppgifter finnas?

Scratch
2005-03-07, 17:25
Var hittar jag bäst före-datumet på Fairings 1 kg-påsar av Complete Protein och Sloow Protein?

På framsidans etikett står det "Bäst före: se baksidan".

Men jag hittar verkligen ingenting på baksidan. Inte på NÅN av påsarna! :confused:

Exakt VAR på baksidan ska dessa uppgifter finnas?

Det är typ intryckt i platsen. På sidan ca 1 dm från botten. Iaf på min.

Bamse
2005-03-07, 17:37
Hittar fan ingenting :) Är det tydligt?

Scratch
2005-03-07, 17:50
Hittar fan ingenting :) Är det tydligt?

Jag upptäckte det av en slump när jag handskades med påsen, så nog synns det. Är ca 3 cm bred och 0,5 cm hög stämpel. Texten är liksom inpräntad i plasten. Kika i bra ljus och vrid och vänd på påsen så kommer det nog fram.

Kan ju tillägga att jag kollar på en påse Sloow.

Bamse
2005-03-07, 17:53
Haha nä du, det finns inget på mina påsar hur många ggr jag än vrider o vänder - o trots stark spotlight!

EDIT: Nu hittade jag det på 2 av Sloow-påsarna jag drog fram ur ett skåp! Men fortf. inget på Complete-påsarna *screwy*

Scratch
2005-03-07, 18:01
Haha nä du, det finns inget på mina påsar hur många ggr jag än vrider o vänder - o trots stark spotlight!

EDIT: Nu hittade jag det på 2 av Sloow-påsarna jag drog fram ur ett skåp! Men fortf. inget på Complete-påsarna *screwy*

:thumbup: Du kunde blivit galen.

Pellefant
2005-03-07, 18:24
Du måste använda UV-lampa för att se det.

Pellefant
2005-03-07, 23:25
Du måste använda UV-lampa för att se det.

Skojade bara...

Fairing
2005-03-08, 08:05
Kan vara svårt att se bäst före datumet och ibland sitter det på sidan av påsen ganska långt ner