handdator

Visa fullständig version : Bästa återställaren på kvällen

wintzell
2005-03-07, 15:43
Nån som kan lite om vad man behöver få i sig när man kommer hem efter en rejäl runda på krogen, ur muskelbyggandes synpunkt när man e på bulken. Jag vet att det optimala är att inte dricka alls, men om man inte kan låta bli, vad är det man behöver få i sig efter ett antal öl?
Brukar käka kebab, men det kanske inte är jättebra? :eating:

MyungChul
2005-03-07, 15:47
fyll på ordentligt med vätska, sen så slinker det mesta från den överblivna middagen ner också .. annars gillar jag mac and cheese efter nåt sånt här.. är väl antagligen långt ifrån optimalt, men vatten ska du dricka iallafall :whipped:

wintzell
2005-03-07, 15:49
Jepp vatten dricker jag, å det är gött.

Men det är nu som jag bara önskar att King Grub kommer och skriver att Kebabtallrik är bland det bästa man kan käka när man kommer hem efter allt syndande :devil:

jwzrd
2005-03-07, 16:39
Sund och bra kost som alltid, mer vatten för att kompensera.

bubbleman
2005-03-07, 16:56
Jag steker alltid ägg när jag kommer hem, gott som fan då. Känns som man fått i sig rätt rejält med kolhydrater genom drinkar, öl osv så de känns lite onödiga då. Men vad vet jag, slipper bakfylla gör jag för det mesta i alla fall.

Herkulez
2005-03-07, 17:48
har en pizzeria med nattöppet 1minuts prommis från mig som är ett måste efter krogen :P

woxiz
2005-03-07, 18:01
Hur mycket vatten behöver man? Jag tycker att jag dricker vatten tills jag storknar innan jag går och lägger mig. Men ändå e man helt uttorkad dagen efter...

Johan
2005-03-07, 20:08
Hur mycket vatten behöver man? Jag tycker att jag dricker vatten tills jag storknar innan jag går och lägger mig. Men ändå e man helt uttorkad dagen efter...
Jag vet inte exakta mängder och det är säkert olika från person till person men jag brukar alltid precis som du dricka så mycket jag orkar innan jag går och lägger mig och sedan ha en flaska vid sängen, för när jag har druckit så brukar jag oftas sova ganska dåligt och vakna ibland, då brukar jag passa på att dricka en hel del och sova en stund till osv.

boxsquat
2005-03-08, 01:38
Samma här, men jag behöver två bägare. Alltså ungefär två liter vatten vid sängen som jag dricker ur fram tills på morgonen...

Shiff
2005-03-08, 21:18
Det jag skulle rekomendera är självklart vatten och att äta så är det någontin med mycket protein och en viss mängd fett. Så lite kolhydrate som möjligt

kroy
2005-03-09, 00:26
Det jag skulle rekomendera är självklart vatten och att äta så är det någontin med mycket protein och en viss mängd fett. Så lite kolhydrate som möjligt

jag skulle vilja säga lite tvärtom apropå kolhydrater, jag anser att det är synnerligen bra att få i sig kolisar som kroppen så gärna behöver att fylla på med..

annat bra är att dricka mineralvatten, sånt som innehåller natrium samt kalium..