Visa fullständig version : Bli av med 10-15 kg
Tja,
Jag läser och läser på kollo om människor som blir av med fett och får fram musklerna men själv orkar jag inte röra på min feta röv och utföra liknande prestationer.
Nu har jag PÅ PAPPER någonting som jag vill ha hjälp med och som jag verkligen vill göra. Men innan jag gör detta vill jag ju veta om det kommer leda till det resultat jag är ute efter eller inte.
Ni kan väl gå in på http://www.abdalian.se/training/ och kolla hur jag har tänkt mig och kommentera.
Jag har IDAG en kondition som räcker för att gå upp fem våningar. Sen är jag ganska andfådd.
Väger 92 kg och är 180 cm. Har tränat i tre år och har muskler under :)
Men grejjen är att jag vill gå ner i vikt lite grann. Min mage växer och jag börjar få lite panik och ångestkänslor.
Skissade upp lite snabbt hur jag tänker men ni får ändra hur ni vill bara det leder till resultat.
Ge gärna frukosttips då jag i nuläget på vardagar inte får i mig något och hoppar över det helt.
wintzell
2005-03-07, 15:34
Fil och Müsli är väl en bra frukost för den halvseriöse byggaren? Nu menar jag inte att du är halvseriös utan att jag är det och äter därför det.. Men det är ju rätt enkelt å göra om man har lite bråttom.. Kanche lite proteiner också om du har nån müsig drink.
Kaboffastar
2005-03-07, 19:17
Tja,
Jag läser och läser på kollo om människor som blir av med fett och får fram musklerna men själv orkar jag inte röra på min feta röv och utföra liknande prestationer.
Nu har jag PÅ PAPPER någonting som jag vill ha hjälp med och som jag verkligen vill göra. Men innan jag gör detta vill jag ju veta om det kommer leda till det resultat jag är ute efter eller inte.
Ni kan väl gå in på http://www.abdalian.se/training/ och kolla hur jag har tänkt mig och kommentera.
Jag har IDAG en kondition som räcker för att gå upp fem våningar. Sen är jag ganska andfådd.
Väger 92 kg och är 180 cm. Har tränat i tre år och har muskler under :)
Men grejjen är att jag vill gå ner i vikt lite grann. Min mage växer och jag börjar få lite panik och ångestkänslor.
Skissade upp lite snabbt hur jag tänker men ni får ändra hur ni vill bara det leder till resultat.
Ge gärna frukosttips då jag i nuläget på vardagar inte får i mig något och hoppar över det helt.
Jag skulle väl kankse inte rekomendera müsli, det är bra mkt socker i den prefarbriserade müslin. ska du ha müsli så gör egen, torkad frukt havregryn mm.
Jag håller på att deffa just nu ligger på lätt 10 kg för mkt och jag käkar nåt i stil med:
Havregrynsgröt.
Grovt bröd med tonfisk/keso.
rågflingegröt.
havrefras i lättfil.
grovt bröd - vilket magra pålägg som helst.
Du skulle även kunna käka tex fullkornspasta om du finner det godare än något av det överstående men =P man ska ha ork att laga det tidigt på morgonen. Hoppas nånting passade.
Väldigt ensidig lunch måste jag säga, har ni inte fisk eller kött i Stockholm? ;)
Väldigt ensidig lunch måste jag säga, har ni inte fisk eller kött i Stockholm? ;)
jodå, men jag älskar ris o kyckling. kan inte gå o leta upp nya rätter, jag längtar varje dag till ris o kyckling.
inga åsikter om upplägget med promenader på morgonen och träningen på kvällen? kommer det att ge resultat?
Jag brukar försöka sprida ut mina vilodagar, lägga dom t.ex. på onsdag,lördag
fast du kanske vill ha helgen helt ledig.
Men äter du bara 3 mål mat om dagen, släng in minst två mellanmål.
Och när du har fått upp konditionen lite så kanske du skulle testa ett konditionspass.
Cykla, simma eller Crosstrainer.
och det här med att gå upp tidigt för att springa eller promenera? kommer det att ge resultat eller ska jag skippa det och hårdträna istället på eftermiddan samt nån dag kondition?
King Grub
2005-03-08, 08:31
och det här med att gå upp tidigt för att springa eller promenera? kommer det att ge resultat eller ska jag skippa det och hårdträna istället på eftermiddan samt nån dag kondition?
Konditionsträning på fastande mage innebär optimerad fettförbränning.
Konditionsträning på fastande mage innebär optimerad fettförbränning.
och kräver en hel del disciplin. gå upp så tidigt när man måste vara på jobbet 8 och pendla 30 min. men om jag verkligen vet att det kommer ge resultat så börjar jag nästa vecka.
Kommer det att ge resultat? 60 min varje morgon promenad (i början då jag inte har någon kondition) och ett tungt pass på kvällen bara styrketräning?
Och så börjar jag äta lite bättre och varierande. Det borde väl ge resultat va?
Men hur länge behöver jag hålla på så då för att se resultat, är 6 månader rimligt?
Nu är det ju lättare då det även blir varmare också, då vill man inte sova lika länge.
King Grub
2005-03-08, 09:17
Kommer det att ge resultat? Och så börjar jag äta lite bättre och varierande. Det borde väl ge resultat va?
Om det innebär att du hamnar på energiunderskott, ja. Annars inte. Du kan springa en halvmara varje dag och ändå äta dig fet, om du stoppar i dig mer energi än du gör av med. Det är inte en eller två detaljer som gör helheten, utan alla detaljer tillsammans.
Om det innebär att du hamnar på energiunderskott, ja. Annars inte. Du kan springa en halvmara varje dag och ändå äta dig fet, om du stoppar i dig mer energi än du gör av med. Det är inte en eller två detaljer som gör helheten, utan alla detaljer tillsammans.
visste att du skulle säga så. tack för hjälpen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.