Visa fullständig version : keso mjölk?
om man säger som så är tex 12 g protein från mjölk lika bra som 12 g protein från keso är det någon skillnad på kvaliten på proteinet?
Inte någon skillnad av betydelse skulle jag tro.
Mjölkprotein som mjölkprotein? Är det inte en aning over-kill att börja leta efter optimalt protein på den här nivån?
King Grub
2005-03-05, 21:52
Mjölkprotein som mjölkprotein?
Njaaa... vassle och kasein är båda mjölkproteiner, men så långt från varandra man kan komma åtminstone i proteinhastighet.
Men mellan protein från vanlig mjölk och keso är det nog ingen signifikant skillnad. Både är lååångsamma som helhet, och helt fullvärdiga förstås.
Njaaa... vassle och kasein är båda mjölkproteiner, men så långt från varandra man kan komma åtminstone i proteinhastighet.
Men mellan protein från vanlig mjölk och keso är det nog ingen signifikant skillnad. Både är lååångsamma som helhet, och helt fullvärdiga förstås.
Oj, där klampade jag i klaveret. Det jag egentligen menade att, som du skrev, mjölk och keso antagligen ganska lika proteinuppbyggnad. Lite har man väl lärt sig sedan september. Tack vare dig. :love: I shit you not. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.