Visa fullständig version : Karatekropp
bryggarn
2005-03-04, 23:34
Kampsportare har ofta snygga kroppar tycker jag. Ett exempel på det är Jet Lee
http://www.fightingmaster.com/actors/donnie_yen/fistfury.jpg
Nu förväntar jag mig inte att jag ska kunna få hans kropp eftersom att den.. ja är hans. Däremot skulle jag vilja träna på ett sånt sätt som gett hans kropp dess former. Därför undrar jag nu om det är nån kampsportare som kan ge lite tips på hur ni tränar, och gärna tips på övningar man kan göra hemma som komplement till de på gymmet.
=strongman= Smirnuff
2005-03-05, 00:17
kör 5 set sparkar om dan :D
Bygg muskler i någon månad och deffa, typ. Han har inte vidare mycket muskler alls. Och de han har beror inte på kampsportsträning, utan på vanlig styrketräning. Men, som sagt, det viktigaste för att få en liknande fysik är definition.
Han på bilden är väl inte ens Jet Li
HookersUnited
2005-03-05, 00:40
Kampsportare har ofta snygga kroppar tycker jag. Ett exempel på det är Jet Lee
http://www.fightingmaster.com/actors/donnie_yen/fistfury.jpg
Nu förväntar jag mig inte att jag ska kunna få hans kropp eftersom att den.. ja är hans. Däremot skulle jag vilja träna på ett sånt sätt som gett hans kropp dess former. Därför undrar jag nu om det är nån kampsportare som kan ge lite tips på hur ni tränar, och gärna tips på övningar man kan göra hemma som komplement till de på gymmet.
Det där är väl inte Jet Li?
Wing Shun - Träna mycket på gym, det kan vara den svenska delen som gillar det men inget är direkt liten och vissa är riktigt stora av de som tränat längst.
Karate - Träna en del på gym men kasta även bildäck på träningen.
Judo - Kör mycket på gym, släpa saker, lyft saker, lyft lite till och slutligen luft saker.
Brottning - Hello gym! Plus allt ovan.
pellepedal
2005-03-05, 10:14
jajaja... Smaken är som baken. *spy* *rolleyes*
Det där är väl inte Jet Li?
Donnie Yen står det i länken.
bryggarn
2005-03-05, 10:36
Donnie Yen står det i länken.
Verkar som jag tog fel bild..men skit samma jag gillar hans kropp ändå :)
RobbeliRobban
2005-03-05, 11:08
Sådana här frågor ger mig migrän.
Det effektivaste/snabbaste sättet för att få muskler att växa är styrketräning. Vilka är experter på styrketräning för att få muskler att växa? Jo Bodybuilders. Oavsett mål, träna som en bodybuilder, tills du når målet, då justerar du träningen till att inte utvecklas mer utan att behålla. Det är det snabbaste, effektivaste och vettigaste sättet.
En annan atlet (som parveln på bilden) har säkert tränat sedan tidiga barnaår för att få sin fysik, kopierar du hans träning kommer det ta +20 år (för att se ut som en parvel) så tänk till.
Nu blir jag besviken på er. Det är inte jet li ej heller Donnie Yen utan allas vår egen Jackie Chan i sina ungdoms år, då han fortfarande var stuntman åt den största. Bruce Lee.
Om du vill ha Jet Li's kropp så börja köra modern wushu eller någon annan kampart. Jet själv kör modern Wushu likaså Jackie chan. Alla kampsporter är kul och ganska fysiskt krävande. Dessutom blir man vig. Hooray. :D
Sluta dock inte på gymmet utan kör både och skulle jag säga.
Fredszky
2005-03-05, 13:13
håller med robbilobban
och visst fasiken är det jackie chan alltid
Det effektivaste/snabbaste sättet för att få muskler att växa är styrketräning. Vilka är experter på styrketräning för att få muskler att växa? Jo Bodybuilders. Oavsett mål, träna som en bodybuilder, tills du når målet, då justerar du träningen till att inte utvecklas mer utan att behålla. Det är det snabbaste, effektivaste och vettigaste sättet.
En annan atlet (som parveln på bilden) har säkert tränat sedan tidiga barnaår för att få sin fysik, kopierar du hans träning kommer det ta +20 år (för att se ut som en parvel) så tänk till.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Karl_alfred
2005-03-05, 13:35
Du är inte ensam!
gärna explosiv träning på gymmet, även olika övningar som ger statisk och vanlig uthållighet.. mycket träning med kroppen som vikt.
nu framgår det inte om du tränar nån kampsport, men att börja på nåt du tycker är kul kan väl vara passande, det finns många karateklubbar som har fysiskt krävande pass (ja, finns väl i andra kamparter med, men karaten är ju så utbredd)..
att vara deffad är också en del i det hela....
Har tränat Wing Tsun i 5år och vi körde mycket kjede-slag mot mitts 1min. (läs slå 300 slag i min) :hbang: . Ner gjorde 30 tajta push-ups upp igen och så körde vi väl en 3 set. Inte ovanligt att man slår en ca 15000 slag på ett fys pass.man får jävligt seg triceps och sega lats. *flex*
Har tränat Wing Tsun i 5år och vi körde mycket kjede-slag mot mitts 1min. (läs slå 300 slag i min) :hbang: . Ner gjorde 30 tajta push-ups upp igen och så körde vi väl en 3 set. Inte ovanligt att man slår en ca 15000 slag på ett fys pass.man får jävligt seg triceps och sega lats. *flex*
Jag trodde att man blev mör i kroppen av sådant :confused:
/V.
och visst fasiken är det jackie chan alltid
Vem har sagt att det är han. Det är INTE jackie chan det där.
Alltså, det står Donnie Yen och Fist of Fury i länken. Kollar man på imdb (http://us.imdb.com/name/nm0947447/) ser man en snubbe som onekligen är lik killen på bilden, och han har dessutom varit med i Fist of Fury.
Jag tror alltså det är Donnie Yen och inte Jackie Chan. Ser inte heller ut som Jackies kroppsbyggnad.
Alltså, det står Donnie Yen och Fist of Fury i länken. Kollar man på imdb (http://us.imdb.com/name/nm0947447/) ser man en snubbe som onekligen är lik killen på bilden, och han har dessutom varit med i Fist of Fury.
Jag tror alltså det är Donnie Yen och inte Jackie Chan. Ser inte heller ut som Jackies kroppsbyggnad.
Det ÄR Donnie Yen såvitt jag kan se ;)
Det ÄR Donnie Yen såvitt jag kan se ;)
Men han är ju gul :confused:
donnie yen (http://www.completemartialarts.com/whoswho/actionstars/images/donnieyen.jpg) här är han men om det ät han på första bilden tänker jag inte utlåta mig om
När jag kollar på bilden så tycker jag deffinitivt att det ser ut som Jackie. Var inte även Jackie med i Fist of fury (dock är inte detta samma fist of fury som Donnie Yen är med i), men då som Bruce lee's stuntman? Anyway, jag kan ha fel.
Puss
tycker det ser skit ut, bröst, traps o underarmar ser väl bäst ut... rygg o midja e ju inte så hett...
http://www.cfw2.com/assets/images/site/cfw/donnie-arms-out.gif
om man ser på kroppsbyggnaden, ådran på högerbicep, och håret så verkar det onekligen vara donnie yen.. trodde själv att det var jackie chan första gången jag såg bilden i början dock.
så låt oss lägga ner off-topicandet nu :)
om du vill kolla efter folk med bra "fighterkroppar" så slå ett öga in i kickboxningens och muay thains värld. där är det inget mesande utan rena, råa, TUNGA :thumbup: fyspass som gäller. rent fysiskt så slår det troligtvis allt annat. där finner du många smidiga kroppar med rejäla muskler!
Wing Shun - Träna mycket på gym, det kan vara den svenska delen som gillar det men inget är direkt liten och vissa är riktigt stora av de som tränat längst.
Karate - Träna en del på gym men kasta även bildäck på träningen.
Judo - Kör mycket på gym, släpa saker, lyft saker, lyft lite till och slutligen luft saker.
Brottning - Hello gym! Plus allt ovan.
Kört judo nångång?
Helt klart en av de tuffaste kampsporterna man kan utöva, det gör ont!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.