handdator

Visa fullständig version : Vilken muskelgrupp är onödigast?

wintzell
2005-03-04, 13:46
Vilken muskelgrupp tycker ni är onödigast att träna / fulast att ha välutvecklad?

Själv tycker jag att trapsen är bland det fulaste som finns å ha överutvecklad. De torde inte finnas! Det finns inget som kan förstöra en snygg vältränad kropp som trapsen.
Tycker jag.
Vad tycker ni?

blunder
2005-03-04, 14:01
Vilken muskelgrupp tycker ni är onödigast att träna / fulast att ha välutvecklad?

Själv tycker jag att trapsen är bland det fulaste som finns å ha överutvecklad. De torde inte finnas! Det finns inget som kan förstöra en snygg vältränad kropp som trapsen.
Tycker jag.
Vad tycker ni?

Osymmetriska och gnällande människor.. det klarar inte jag av liksom! :thumbup:

RobbeliRobban
2005-03-04, 14:10
vader är helt onödigt att ha stora, eller så lider jag av komplex.

wintzell
2005-03-04, 14:13
Haha Dito!

n1klas
2005-03-04, 14:29
Själv tycker jag att kroppen förstörs om man inte har några traps alls...

King Grub
2005-03-04, 14:29
Vader slutade jag träna för ett par år sedan; de passar ihop med benen storleksmässigt och styrkan är det inga problem med. De har knappast minskat av utebliven träning heller.

Bjorne
2005-03-04, 14:30
Alla muskler bör tränas, dock tycker jag inte att hamstrings är tillräckligt viktiga för att alltid träna dem.

Grov
2005-03-04, 14:37
Onödigast och onödigast, men jag tränar inte underarmar ofta direkt, de hänger med rätt bra ändå.

wintzell
2005-03-04, 15:11
Själv tycker jag att kroppen förstörs om man inte har några traps alls...

Smaksak e det ju självklart, de som bygger mer vill ja de där äckliga bölderna på axlarna.. men man snackar ju om V-formen...
____
\ /
\/

Inte om en fyrhörning?
/\
/ \
\ /
\/

Om nån fattar..

wintzell
2005-03-04, 15:13
Men funka då jävla mellanslag. Nä nu skiter jag i det här å tränar min jävla tjurnacke då..

Toljanen
2005-03-04, 15:18
Ringmuskeln! :booty:

Sheogorath
2005-03-04, 15:18
Jag tycker att för stora biceps i förhållande till underarmar/triceps ser rätt fjolligt ut. Stora traps tillsammans med dåliga axlar likaså. Men har man breda välformade axlar gör sig ett par rejäla traps bara bra.

Jag har bra traps utan att någonsin kört shrugs. Av marklyft, axlelpressar, sidolyft och nackextensioner växer traps bra som det är. Så den är en muskelgrupp som är "onödig" att träna för mig om man nu är en sådan som tycker det är viktigt att exakt dela in övningar i olika muskelkategorier.

n1klas
2005-03-04, 15:24
Smaksak e det ju självklart, de som bygger mer vill ja de där äckliga bölderna på axlarna.. men man snackar ju om V-formen...

Äckliga? jag tycker det är ganska snyggt med lite bullar där...Inte då läskigt stora..men det är inte snyggare om det hänger skin där och en liten sena precis :)

AnimalGen
2005-03-04, 15:25
Själva nacken tränar jag aldrig. Allt annat tränar jag som ett DJUR.

Ectomorph
2005-03-04, 15:45
Stora trapz är fult, håller med. Titta bara på Bob Sapp!

Nils
2005-03-04, 15:52
Onödigast och fulast är ju helt olika saker.
Mest onödig av det jag tränar tycker jag är bröst. Helt meningslöst starka.
Men de vinner inte fulhetslistan så jag tränar dem en del ändå av ren fjollighet :em:

Griip
2005-03-04, 16:14
Stora traps gör att man ser brutal ut, manlig och lite djurisk, förstår att ni flickor inte vill ha stora traps ;)

Onödigast: Biceps och vader.

jwzrd
2005-03-04, 16:21
Det sista jag bryr mig om är nog biceps. Allting annat kan man fan inte ha för mycket av. För stor biceps gör att armen ser konstig ut.

Styrkebyggare
2005-03-04, 16:48
Onödigast muskelgrupp..? Tror inte jag förstår (eller vill förstå :sleep: ) frågan...

Vi har utvecklats till nuvarande fina skapelseform under många år - inga muskler skall komma undan, utan alla förtjänar att pinas. Sen behöver man ju inte finlira in absurdum, men talar vi muskelgrupperna bröst, axlar, rygg, biceps, triceps, mage, ben etc så är det klart att allt skall köras :bpump:

T-800
2005-03-04, 16:53
Stora trapz är ju grymt! Bland det fjantigaste som finns är i övrigt vältränade killar med minimala trapz.

MFredde
2005-03-04, 16:56
instämmer !

Zakath
2005-03-04, 17:07
Vader!

Dem är bara onaturligt starka, men man har ingen användning av deras styrka i någon viktig övning och dessutom vägrar de växa :(

Förbannat att de ska vara så snyggt med stora vader *cry*

leopoldi
2005-03-04, 18:15
Stora trapz är fult, håller med. Titta bara på Bob Sapp!

Ajaj inte klanka ned på Bob Sapp här.

Biceps är klart mest överskattat o onödigt (vilket är termer jag inte gillar att använda) tillsammas med vader. Men givetvis skall väl allt tränas.

Big_Vik
2005-03-04, 18:21
Grepp, det finns remmar :angel:

nej, seriöst är nog vader den fulaste, men grymt med starka vader så helt onödig är den inte

pellepedal
2005-03-04, 19:33
Det finns inga onödiga muskler...
Ingen muskel är snygg överdimensionerad, men alla muskler är snygga välutvecklade.

MAXX
2005-03-04, 21:25
Att ingen har sagt det tidigare. Glutus! Överdimensionerad glutus är det fulaste ..
Gäller ej på kvinnor dock :booty: :cool:

Jonny_88
2005-03-04, 22:27
Heter det inte gluteus?

Onödigt att träna separat tycker jag är övre trapsen, de får ju ändå så mkt stryk av andra övningar.

YTS
2005-03-04, 22:41
Att ingen nämt Tibialis Anterior?

Det är Främre skenbensmuskeln.

Yngve

Jonny_88
2005-03-04, 22:51
Jag satt faktiskt och tänkte på den, men sade inget.

Baan
2005-03-04, 22:58
hm onödigast.. underarmar eftersom man oftast har den styrkan man behöver ändå, kanske lite biceps med faktiskt, känns inte som någon muskel som man behöver ha välutvecklad för resten av träningen..

Karl_alfred
2005-03-04, 23:12
Stor stjärt helt klar.

toros
2005-03-04, 23:14
Jag tror jag är den enda i världen som tränar Tibialis Anterior lika seriöst som alla andra muskler

sunkan
2005-03-04, 23:16
Jag tror jag är den enda i världen som tränar Tibialis Anterior lika seriöst som alla andra muskler

jag är säker på att det finns en till :booty:

hallar
2005-03-05, 00:50
jag är säker på att det finns en till :booty:

Det finns minst två till på detta forum *innocent*

Mikeman
2005-03-05, 02:07
Traps tränar jag inte. De är redan på gränsen utan någon som helst träning.
Gluteus maximus är väl inget man direkt punktkör heller.

Bjorne
2005-03-05, 02:28
Hur tränar ni tibialis?

Hur ser det ut när man har en stor sådan muskel (Någon som har en bild?)? Lär se märkligt ut, nog den musklen som man lär ha minst användning av att ha stark :p

The Draf
2005-03-05, 09:41
Det finns minst två till på detta forum *innocent*

Nope, minst tre till =) Tibialis Anterior :hbang:

Big_Vik
2005-03-05, 11:30
Stor stjärt helt klar.
Vill du inte ha kvar din hockeyröv längre? :booty:

Kör inte trapz längre, är så himla nöjd med att de slutat växa, har inga hoppbackar längre och det är så otroligt snyggt, ser nästan axlebred ut nu. hehe. är väl på gränsen till för små nu, tar upp träningen då jag har seriösa problem med symmetri/proportioner. :D Underarmar kör jag dock massvis av eftersom jag inte har några. :thumbup: Hur är det med baksida axlar, det som är så jäkla tråkigt och jag som kör så pass mycket rodd...? :)

Köttbullen
2005-03-05, 11:33
nacken.. har aldrig tränat, kommer aldrig träna.

Löjtnant Blank
2005-03-05, 20:26
Rent estetiskt: magmusklerna. De syns ändå bara två-tre månader om året. Jag funderar på att stryka alla magövningar.

Jense
2005-03-05, 22:21
bröst.

Matte_Maiden
2005-03-05, 22:39
Rent estetiskt: magmusklerna. De syns ändå bara två-tre månader om året. Jag funderar på att stryka alla magövningar.

Yes! Jag tar hellre en smalare midja med mindre muskler runt än en med välutvecklade rutor, korsrygg och allt vad det heter. Jag gillar helt enkelt Arnold-looken mer än Ruhl-looken. Att de ändå bara "används" ett par månader om året gör mig ännu mindre villig att träna dem. :D

kroy
2005-03-05, 23:29
Hur tränar ni tibialis?

Hur ser det ut när man har en stor sådan muskel (Någon som har en bild?)? Lär se märkligt ut, nog den musklen som man lär ha minst användning av att ha stark :p

som vaderna typ, fast att man står på hälen och vinklar på fötterna..
http://www.exrx.net/WeightExercises/TibialisAnterior/BBReverseCalfRaise.html

sen är det nog relativt lätt att nå max för hur mycket man kan träna upp dom, själv har jag faktiskt märkt tydlig skillnad när jag tränat dem (genom att gå, inte på gymmet)

kroy
2005-03-05, 23:35
hmm, va rätt svårt att svara på, men jag skulle personligen inte orka med att träna nacken separat, förutom om jag tränat upp allt annat så att jag måste göra dt för symmetrins skull..

apropå gluteus måste man ju ha lite vältränad, vill ju inte vara sladdrig.. och måste ju fylla ut byxorna med de :)

pellepedal
2005-03-06, 10:16

Du har inte funderat på om det är ganska skadeförebyggande om inte annat...

Löjtnant Blank
2005-03-06, 12:21
Du har inte funderat på om det är ganska skadeförebyggande om inte annat...
Jag trodde nästan att någon skulle påpeka det - trots att jag skrev "estetiskt" kursiverat - kul att det blev du. Hur duktig känner du dig?

Matte_Maiden
2005-03-06, 13:25
Jag trodde nästan att någon skulle påpeka det - trots att jag skrev "estetiskt" kursiverat - kul att det blev du. Hur duktig känner du dig?

:D

Löjtnant Blank
2005-03-06, 16:26
Yes! Jag tar hellre en smalare midja med mindre muskler runt än en med välutvecklade rutor, korsrygg och allt vad det heter. Jag gillar helt enkelt Arnold-looken mer än Ruhl-looken. Att de ändå bara "används" ett par månader om året gör mig ännu mindre villig att träna dem. :D
He, he. That's it, nu är det sluttramsat med crunches och benlyft. Dessutom får magen mycket träning när man kör tunga basövningar som bicepscurl i kabelhiss. Nej, jag skojar bara, men benböj och marklyft ger stabilitet åt hela bålen.

Lallle
2005-03-06, 18:32
bröst.

Vad jag skulle vilja kalla politisk korrekthet på kolozzeum.

=strongman= Smirnuff
2005-03-06, 18:39
biceps e onödigast. vilket lyft behöver man ha stora biccar för o ta mycke vikt?:D

Herkulez
2005-03-06, 18:42
biceps e onödigast. vilket lyft behöver man ha stora biccar för o ta mycke vikt?:D
bicepscurl??!! :D

Nils
2005-03-06, 19:38
HHmm tycker biceps och grepp är bland de viktigare när man lyfter tungt i livet.
Det är ingen slump att strongmen som magnus och benny också är bland de starkaste om inte starkast just i biceps och grepp.