handdator

Visa fullständig version : Hjälp!! Ökar inget längre!

Bramserud
2005-03-04, 00:34
Hallå!
Har tränat i två och ett halvt år nu och men har slutat öka i vikter.
Jag vet inte vad som är problemet, hoppas att ni kan ha nått tips.
Typ bara i bänkpress så har man ökat ordentligt från början, och i höstas tog jag hundra. Jag har tränat lika mycket sen i höstas men man har tappat som tusan i bänk och i annat. Ni måste hjälpa mig, vill verkligen öka. Jag vet att man inte ökar så mycket när man tränat ett tag men det är ju inte meningen att man ska tappa styrka.

qwioutd
2005-03-04, 00:45
tillräckligt med vila/Kost ? ... i annat fall så kan kreatin vara ganska bra för att knuffa dig över sånna där trösklar..

Scratch
2005-03-04, 00:46
Du kan vara övertränad och måste vila en period. Du kanske har börjar äta mindre, varit på diet en längre tid, då kan man tappa.

Ta en vilovecka med mycket mat öka sen träningsdosen tills du kommit förbi din svacka.

Du kanske tränar för lite och för klent? Om du tränat ett tag kanske det är dags att öka dosen för att komma vidare. Öka intensiteten, fler set och köra tyngre. Vill man bli stark måste man köra tungt också.

För att någon ska kunna ge ett bra svar måste du skriva ner hur du tränar idag...

pellepedal
2005-03-04, 08:55
Pröva att lägga om träningen helt under en tid. Var inte lika viktkåt...
Pröva nåt helt nytt upplägg under 1-2 månader.
Ät, ät, ät, och sov....

Grov
2005-03-04, 09:13
Förutom som någon föregående talare sa, dvs kost vila osv, vill jag tillägga

PFT =Power factor training. Fungerar för mig när jag stagnerat. :devil:

Bramserud
2005-03-04, 17:20
Jag tränar 4 gånger i veckan:
Måndag rygg mage
Tisdag Axlar triceps
Onsdag vila
Torsdag Ben biceps
Fredag bröst mage
Och när jag köra så brukar jag köra 3set på varje övning och mellan 7-10 reps varje set. Det där med äta tror jag att jag gör för lite. Men jag tror jag ska prova ta en viloperiod till sommaren och se om det ger något till hösten. Tror ni att nått tillskott av något slag kan vara bra när jag börjat äta mer? Tänkte på Glutamin eller kreatin?

Otto GROV
2005-03-04, 17:39
om ja var dig skulle ja ta en vilovecka som följs av 2veckors lätt träning.
sen efter dom 2 veckorna skulle ja köra massvis av sett o äta något enormt.

pellepedal
2005-03-04, 19:35
Jag tränar 4 gånger i veckan:
Måndag rygg mage
Tisdag Axlar triceps
Onsdag vila
Torsdag Ben biceps
Fredag bröst mage
Och när jag köra så brukar jag köra 3set på varje övning och mellan 7-10 reps varje set. Det där med äta tror jag att jag gör för lite. Men jag tror jag ska prova ta en viloperiod till sommaren och se om det ger något till hösten. Tror ni att nått tillskott av något slag kan vara bra när jag börjat äta mer? Tänkte på Glutamin eller kreatin?

Där har du nog du har svaret själv.
Ät mer..mycket mer...
Tänk int epå en massa exotiska tillskott innan du ser till att du äter MYCKET!