Visa fullständig version : Fy fan...gud är ironisk ikväll
nordlander
2005-03-04, 00:30
Var hos en tjejkompis och hjälpte henne plugga lite teori till körkortsprovet. När jag for hem runt 11 så busade jag lite med bilen. Helt öde på gatorna, inte en bil eller person i sikte. Laddar på lite in i en rondell och åker med rätt fin ställ genom hela, plockar returen och går med lika fint ställ in i nästa. Får dock panik, in i rondellen kör en polisbil och jag pallnitar och stannar typ halvvägs in i rondellen. Kör ut ur rondellen och märker att polisbilen förstås följer efter. Kör vidare som ingenting och blir självklart stannad.
Får blåsa och visa körkort och får sedan en jävla utskällning. Han frågade vafan jag höll på med och jag viskade fram nåt i stil med "dåliga vinterdäck"...han trodde mer på teorin att jag var en jävla idiot och att jag inte skulle ha nåt körkort osv. Som tur var så slapp jag böta och han sa att jag fick betala med en "800 krs utskällning istället"...jag var nära på att säga att det nog var närmare 10.000 men höll käften.
Aja, tur hade man iaf och det kanske var lite dumt att sladda men men :em:
Tycker du gjorde helt rätt, nån gång måste man juh få ha sitt lilla roliga. :D Tur där att du inte fick böter iaf.
nordlander
2005-03-04, 00:37
Jag är fan fortfarande skakis...har sån otrolig snutfrossa så det finns inte. *cry*
Hehe jag förstår dig. Snuten är inget trevligt att möta.
nordlander
2005-03-04, 00:40
Jo det var fan schysst ändå...antar att han skrek som ett cp bara för att jag skulle lära mig en läxa...har 3 månader kvar på prövotiden så det skulle kännas jävligt onödigt att bli av med kortet nu. Brorsan har btw tagit körkortet 3 ggr ;)
Jo det var fan schysst ändå...antar att han skrek som ett cp bara för att jag skulle lära mig en läxa...har 3 månader kvar på prövotiden så det skulle kännas jävligt onödigt att bli av med kortet nu. Brorsan har btw tagit körkortet 3 ggr ;)
Men varför skulle man bli av med körkortet för att man sladdar lite i en öde rondell...?
Vårdslöshet i trafik kanske?
Utan körkort gäller det att kunna reglerna.
Metal_boy_
2005-03-04, 04:08
hehe fan jag blev stoppad 2 ggr samma kväll. Första gången va i ett villa område utanför stan precis, för att jag satt i bilen utanför polarns hus och snackade me han innan han skulle gå in. Så klart ringde nån polisen o sa att det stod en skum bil utanför och trodde att inbrott var på g efter som klockan va 2 på natten. Brorsan min hörde regnumret o personen som dom pratade om på polisradion och kom till platsen( han jobbar me att fota utöver sitt vanliga arbete) och jag såg att dom dök upp han och en annan kille och dom satt där med det bredaste smilet *grr27* fick blåsa o greja och dom undrade vad jag gjorde där ute och om jag va inblandad i nån liga som härjat där *grr27* En timme senare så åkte jag in vid en Statoilmack som ligger rätt nära en nattklubb vid namn Otten och upp mot kungsgatan...Då Ringer brorsan till mobilen och berättar att jag har en civilsnut bakom mig, jaha tänkte jag sen jag kör ju inte för fort eller nått. Plötsligt kastar dom upp en saftblandare i framrutan och signalerar mig att köra in till kanten vilket jag gjorde, den gången trodde dom att jag körde svarttaxi och undrade vem tjejen bredvid va(min flickvän) och tittade onödigt länge på körkortet. Min komentar va: a va fan inte igen! HAn svarade med en fråga: vadå igen och frågade om förra stoppet och varför o massa skit....Åkte hem efter det, fick ju fan Panicattack twies för fan *grr27*
Så fort polisen dök upp slängde sig Metal_boy_ bak i baksätet och bytade om till Mr. Panic!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/snygg.jpg
Nu när han är Mr. P så svarade han kolugnt på frågorna och himlade med ögonen tretton gånger.
Var hos en tjejkompis och hjälpte henne plugga lite teori till körkortsprovet. När jag for hem runt 11 så busade jag lite med bilen. Helt öde på gatorna, inte en bil eller person i sikte. Laddar på lite in i en rondell och åker med rätt fin ställ genom hela, plockar returen och går med lika fint ställ in i nästa. Får dock panik, in i rondellen kör en polisbil och jag pallnitar och stannar typ halvvägs in i rondellen. Kör ut ur rondellen och märker att polisbilen förstås följer efter. Kör vidare som ingenting och blir självklart stannad.
Får blåsa och visa körkort och får sedan en jävla utskällning. Han frågade vafan jag höll på med och jag viskade fram nåt i stil med "dåliga vinterdäck"...han trodde mer på teorin att jag var en jävla idiot och att jag inte skulle ha nåt körkort osv. Som tur var så slapp jag böta och han sa att jag fick betala med en "800 krs utskällning istället"...jag var nära på att säga att det nog var närmare 10.000 men höll käften.
Aja, tur hade man iaf och det kanske var lite dumt att sladda men men :em:
Otur!
Polisen ser man ju inte ofta här i Umeå!
jag sladdade hem från MAX en gång när jag bodde i norrköping. Och en polisbil följde efter mig och när jag hade parkerat så kommer dom in på parkeringen med en jävla fart o springer ut med ficklampan o frågar efter körkortet och om jag var nykter bla bla bla. Dom höll säkert på en kvart o lyste i bilen o kollade under huven, frågade en massa osv. Sen när dom var klara så var ju mina hamburgare kalla. Så jag frågade om jag kunde komma in på stationen o lämna kvittot så jag kunde få pengarna tillbaka. Men det trodde dom inte skulle funka. Så numera sladdar jag inte när jag har hämtat mat :)
mini_Arnold
2005-03-04, 12:07
jag sladdade hem från MAX en gång när jag bodde i norrköping. Och en polisbil följde efter mig och när jag hade parkerat så kommer dom in på parkeringen med en jävla fart o springer ut med ficklampan o frågar efter körkortet och om jag var nykter bla bla bla. Dom höll säkert på en kvart o lyste i bilen o kollade under huven, frågade en massa osv. Sen när dom var klara så var ju mina hamburgare kalla. Så jag frågade om jag kunde komma in på stationen o lämna kvittot så jag kunde få pengarna tillbaka. Men det trodde dom inte skulle funka. Så numera sladdar jag inte när jag har hämtat mat :)
Skyll dig själv. Du kunde ha käkat medans dom gjorde sitt *popcorn*
Metal_boy_
2005-03-04, 16:04
Så fort polisen dök upp slängde sig Metal_boy_ bak i baksätet och bytade om till Mr. Panic!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/snygg.jpg
Nu när han är Mr. P så svarade han kolugnt på frågorna och himlade med ögonen tretton gånger.
:laugh: :laugh:
Skyll dig själv. Du kunde ha käkat medans dom gjorde sitt *popcorn*
Då skulle dom bara viljat ha smaka ju. Fast jag har blivit stoppad i en kontroll en gång och när han såg att tjejen satt brevid med pizzakartoner i knät så sa han: blås fort nu så du hinner hem innan dom kallnar. Tur att en del poliser har respekt för andra mat :)
bosse_brutal
2005-03-04, 20:36
vlken jävla tur du hade då... själv har jag klarat mig ifrån snuen när jag vart ute och sladdet, men en svinsur norrman och en och annan gumma har man råkat ut för ...
Påven, varför kolla snuten under huven när du vart stoppad?
RobbeliRobban
2005-03-04, 20:41
Gud kanske känner sig smått irriterad över att du åkallar både han och Lucifer i samma mening?
nordlander
2005-03-05, 03:34
Ja gud är en riktig jävel... *cry*
Påven, varför kolla snuten under huven när du vart stoppad?
för att kolla om det fann något intressant där under, som tex en 850turbomotor, fast bilen var en 240. Men den var reggad med motorn så det var inga problem fast polisen gnäller alltid om det ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.