handdator

Visa fullständig version : mage växer

grabben1980
2005-03-03, 22:00
Nu fan har det gått för långt. är inte så tjock på kroppen i övrigt, men magen har börjat växa. äter rätt så bra. men måste få ner den.

om man vill få den mindre ska man utesluta magträning och inbringa kanske 2konditions pass iveckan,
då jag nu inte jobbar elr konditionerar mig så mycket . tränar gym 4dar iveckan . Sen så ska jag dra ner på fettet oxå??? är 180 och väger 72. har gått upp ca 7kg på 5månader.

vad för tips kan ni ge, äter rätt ofta var 3-4 timma

vad skulle ni råda mig att göra?

30cm
2005-03-03, 22:03
Med större pecs, lats, axlar mm ser magen mindre ut.
Så bulka upp en massa massa och deffa sedan.

Jay-Z
2005-03-03, 22:11
Nu fan har det gått för långt. är inte så tjock på kroppen i övrigt, men magen har börjat växa. äter rätt så bra. men måste få ner den.

om man vill få den mindre ska man utesluta magträning och inbringa kanske 2konditions pass iveckan,
då jag nu inte jobbar elr konditionerar mig så mycket . tränar gym 4dar iveckan . Sen så ska jag dra ner på fettet oxå??? är 180 och väger 72. har gått upp ca 7kg på 5månader.

Vad är att äta rätt så bra? Du kanske äter "bra", men för mycket?

grabben1980
2005-03-03, 22:12
jo men bröst måttet är 91cm. och magen 84 inte så proportionelligt kanske. tycker svanken gör att magen trycks fram

grabben1980
2005-03-03, 22:13
så det e råden att bulka ännu mer och träna på, vill inte att det ska gå utöverstyr nu när sommaren snart är här. nån med erfarenhet om detta som vill yttra sig??

30cm
2005-03-03, 22:18
Du har ju gjort bra ökningar så "keep up the good work".

Du kan köra en minideff, alltså deffa men inte så länge, 2-3 veckor kanske. Det gör jag ibland. Bra för motavationen och så håller man allt på en lagom nivå. Du har inte så mycket att deffa bort men mycket att bygga.

grabben1980
2005-03-03, 22:19
äta bra.

dan börjar med en shake ca 600kcal

sen 3 h senare luch ofta spaggetifullkornspasta ca 100g med en 250g köttfärssås på burk,

sen träning gainer innan och en efter ca 800kcal ihop

sen middag vad farsan lagar. men väldigt olika. beroende om jag tränaat den dagen, men iaf en portion mat.

ibland ett mål till lövbiff med något till

innan säng gående en kesella.

jag undrar om jag kanske får imig för mycket fett? nurk köttfärsåsen innehåller ju lite.

ibland e det kyckling till lunch eller middagen så äter det iaf 3dar i veckan lövbiff 2dar i veckan

dricker minimjöl i morgon shaken och grön i övrigt

äter inte godis elr chips.

grabben1980
2005-03-03, 22:20
hur gör du din mini deff? trycker du protein och minskar på kolhydratena och fettet?

grabben1980
2005-03-03, 22:27
en till bild

30cm
2005-03-03, 22:43
En vanlig deff fast 2-3 veckor istället för 10 veckor.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Lite mer cardio, lite mindre kolhydrater och fett. Kort sagt: 500kcal underskott/dag.

King Grub
2005-03-04, 06:34
Du får bestämma dig. :) Vill du fortsätta bygga muskler får du acceptera magen. Det kan bli problematiskt att få bort den och fortsätta växa på resten av kroppen samtidigt. Vill du få bort magen får du styra upp kosten och köra en deff, och får då acceptera viktförlust från resten av kroppen också. Det är inte roligare än så.

kolozz
2005-03-04, 09:24
Jag har också en sån kagge... och jag har nu valt att deffa, jag skiter i om jag förlorar muskler huvudaken är att jag får bort den där magen en gång för alla. Har haft den i 4-5 år nu. Jag har märkt att jag ser större ut utan magen också. Har testat att strama ihop magen med händerna och då får tex brösten en helt annan form!

Jag gör så att istället för att äta 3 gånger om dagen äter jag 5-6 gånger men mindre mat varje gång. Tex lunch portionen har jag halverat äter ibland bara en tredjedel så mycket som jag åt innan, de 4 vita polarbröden med smör och ost som jag åt till frukost är utbytta mot ett fullkornsbröd med smör ost, skinka, gurka och paprika...

Är även ute och går lite också. Tränar fortfarande på gymet 4-5 gånger i veckan precis som jag gjort innan!

Det är bara en sak jag undrat över. Jag har aldrig tränat mage då den vart som den vart. Jag har hört att man bara gör den redan stora magen hård vit tex situps... beror ju lite på andningen också under övningen... Men kan man träna magen med situps nu innan man minskat magen, påverkar det negativt nånting? eller byggs musklerna upp under och sen möts min "deff" och musklerna på mitten, eller ska jag vänta tills jag bantat magen.

Sen en annan sak som jag inte vet om det är sant eller om jag har fått för mig är att magen sväller av tex fullkornsbröd osv... det ska ju annars va nyttigt men jag vill absolut inte att magen ska svälla.. Har även endel problem med magen att den är uppblåst fylld av gaser med mera!

Min mage ser ut som på bilderna... Magen är lixom indelad i två med ett veck emellan som är precis ovanför naveln, den är denna nedre kula som ska bort!

grabben1980
2005-03-04, 10:48
PRECIS MIN SITS!! =)

har tagit den första morgonpromenaden idag ochska se vad det tillslu kommer ge, märkte att min mage ökar 3-4cm i omkrets per dag från morgon till kväll.

Sen vill jag oxå ha svar på ovanståendes talares fråga ang situps träning?

Sen om man börjar med kreatin då lär väl magen svälla mer lr?

King Grub
2005-03-04, 11:05
Kreatin innebär inte svullen mage.

Givetvis skall magen tränas, som alla andra muskelgrupper. Åtminstone någon övning för ett starkt midjepart. Jag förstår inte resonemanget mot saken.

grabben1980
2005-03-04, 11:16
pga av att magmuskulaturen under blir större, så blir magen det lika så=)

det e nog dem tankebanorna som florerar här.

King Grub
2005-03-04, 11:19
pga av att magmuskulaturen under blir större, så blir magen det lika så=)

det e nog dem tankebanorna som florerar här.

Ja, det är ju väldigt lätt att bygga muskelmassa på energiunderskott så den plötsligt blir stor så det stör.

aliquis
2005-03-04, 14:42
Överhuvudtaget växer väl inte musklerna så mycket och med starkare bukmuskulatur kanske alltsammans hålls in finare.

och det är väl slät/hängande mage som inte är fint, om den sedan är 75 eller 85cm fast den är "rippad" och fin är väl sak samma.

TPS
2005-03-04, 16:54
Asså detta är mig upp i dagen, totalt!

Jag har en massa underhudsfett på magen, och ENBART magen. ingen annan stans, helt sjukt. Jag har testat å gjort en "minideff" och rasade då 2 kg ungefär på 2 veckor, dock inget i muskelväg om man ska gå på vikterna jag lassar på, vilket jag är glad över :D.

Men jag har ändå denna mage, som alltid är där och vägrar försvinna, hur i helvete får jag bort den? När jag rasar i vikt så försvinner inte omkretsen runt magen? :S

30cm
2005-03-04, 17:10
hur i helvete får jag bort den?

Deffa längre och bättre, med en förlust av muskelmassa. Men det är bara att prioritera.

Det kanske kan hjälpa att dra ner på saltet om det är vattenansamlingar?

GrayHaven
2005-03-04, 17:54
dum fråga kanske :) kan man inte försöka "krympa" magsäcken under en deff så att den blir mindre..då borde det väl inte stå ut såmycket (om han var vältränad innan och det "helt plötsligt kommit dit" så kanske det beror på att magsäcken svält) jag vet inte...men hur går man tillväga då är det bara äta mindre och låta den vänja sig ?

aliquis
2005-03-04, 18:45
Asså detta är mig upp i dagen, totalt!
Jag har en massa underhudsfett på magen, och ENBART magen. ingen annan stans, helt sjukt. Jag har testat å gjort en "minideff" och rasade då 2 kg ungefär på 2 veckor, dock inget i muskelväg om man ska gå på vikterna jag lassar på, vilket jag är glad över :D.
Men jag har ändå denna mage, som alltid är där och vägrar försvinna, hur i helvete får jag bort den? När jag rasar i vikt så försvinner inte omkretsen runt magen? :S
bygg upp resten.

aliquis
2005-03-04, 18:46
dum fråga kanske :) kan man inte försöka "krympa" magsäcken under en deff så att den blir mindre..då borde det väl inte stå ut såmycket (om han var vältränad innan och det "helt plötsligt kommit dit" så kanske det beror på att magsäcken svält) jag vet inte...men hur går man tillväga då är det bara äta mindre och låta den vänja sig ?
Bara för att den är "större" lär ju inte midjan börja puta ut en massa om man nu inte har en massa mat i den också.

TPS
2005-03-06, 21:10
bygg upp resten.

Vad menar du med "bygg upp resten."? Jag vill ju få bort fettet på magen så 6:packet gör entré! :D

krilleh
2005-03-09, 01:32

När du spänner magmusklerna syns dom då?

n1klas
2005-03-09, 01:40
7kg på 5 månader...jag har så svårt att öka i vikt...måste fixxa kollen på min kost men vet ej hur...Jag skulle vara glad om jag öka 5kg på 1 år :D

FredsAmiralen
2005-03-09, 08:13
Alltså grabbar... det kan inte vara många kilon på den magen. Som sagt, är det så jobbigt är väl deff lösningen. Jag tror dock det blir lättare om du deffar senare när du byggt upp lite mer massa. Annars är det bara att ligga i med morgonpromenader, bra mat o cardio. Vill man tillräckligt så går det! :thumbup:

grabben1980
2005-03-09, 09:08
När du spänner magmusklerna syns dom då?

dem kan väl annas där under om man står rätt och lutar sig rätt, men annars bara om man ligger ner(konturer då)