Visa fullständig version : Parfym
Kan tyckas vara ytterliggare en meningslös tråd men vad är kolo utan dem? :D
Nyfiken vilken/vilka parfymer ni har som "favoriter"?
Själv har jag kört mycket på Armani Black Code nu, gillar den men stark lukt.
En parfym flaska formad som blå manskropp är ju en väldigt använd och godluktande också men nackdelen är att den använder VÄLDIGT många..
Hörde att Burberry har en modell (ny?) som ska vara outstanding enligt tester, nån som vet mer?
CK Contradiction är grymt nice.
AnimalGen
2005-03-03, 20:00
Hugo Boss
Runda Grodan
2005-03-03, 20:01
Ajax Allrent.
Jean Paul Aultter och Peak :thumbup:
huggo bos, farenhet, frerrari, skitbra! 10 spänn stycket och luktar exakt som orginalet
mini_Arnold
2005-03-03, 20:05
Diesel som i vin diesel
synd att inte polackerna säljer sånt, blir dyrt i längden.
Men ändå billigt då jag knappt går "ut" :D
mini_Arnold
2005-03-03, 20:07
huggo bos, farenhet, frerrari, skitbra! 10 spänn stycket och luktar exakt som orginalet
där vid folkets park?
Du är steget före.. först abdos nu 10kronors affären :)
där vid folkets park?
Du är steget före.. först abdos nu 10kronors affären :)
nä jag vet inte, köper sånt när jag är utomlands :D har faktiskt orginaldofter annars ;)
s_himself
2005-03-03, 20:36
Hm, jag har kört på sergio tachinni (Stavning?) ett tag. just nu är använder jag lagerfeldt.. Blir till att byta till nästa gång då jag inte redigt är nöjd med denna lagerfeldt.. Hade en annan lagerfeldt innan den här sista, och den va grym! Dock hittar jag den inte, köpte den på taxfreen på mölmös flygplats för 2 år sedan.. vill ha mer av den *cry*
hugo boss och peak performance
en sportig och en lite mer riktig :)
J P G Fragile. Tycker om både doften och flaskan.
Calvin Klein-Contradiction,Cerrutti-1881,Elisabeth Arden-5th avenue och Giorgio Armanis-ACQUA DI Gio
J P G Fragile. Tycker om både doften och flaskan.
hmm ja det är nog den som e formad som en "manskropp" jag refererar till i första inlägget, den är fin faktiskt! doften alltså..
Lacoste, Armani och Paul Smith rullar in och ut =)
Calvin Klein-Contradiction,Cerrutti-1881,Elisabeth Arden-5th avenue och Giorgio Armanis-ACQUA DI Gio
Armani aqua di gio har jag, är också bra faktiskt men haft den länge.
Nyfiken på CK- Contradiction faktiskt, är den start luktande, svagt?
Armani aqua di gio har jag, är också bra faktiskt men haft den länge.
Nyfiken på CK- Contradiction faktiskt, är den start luktande, svagt?
Nu menade jag förvisso tjej parfymer! :) vet inte hur motsvarigheten luktar,har bara haft tillfälle att sniffa på Hugo Boss-Dark blue och farenheit! :D
Allergisk mot starka dofter *cry*
Lätt perfymerad hudkräm kan funka ... å då gärna CK eller Hugo :)
Nu menade jag förvisso tjej parfymer! :) vet inte hur motsvarigheten luktar,har bara haft tillfälle att sniffa på Hugo Boss-Dark blue och farenheit! :D
he he oj :D snacka om "busted" ;)
Nä men armani har en sådan herrdoft också som funkar mkt bra! ganska milt luktande.
fahrenheit`s herrparfym luktar bra men utan överdrift använder nog 70% av samtliga herrar/killar den parfymen vilket gör den mycket mindre attraktiv att inhandla..
Allergisk mot starka dofter *cry*
Lätt perfymerad hudkräm kan funka ... å då gärna CK eller Hugo :)
Men parfymer luktar bara precis när man tar det sen är det ju likasom bara en liten mild doft om man är "nära", så länge det inte är en av dessa 50 damer som tar en halv flaska.. *screwy*
sen finns det ju parfymer som luktar mkt mindre och mildare typ aqua di gio- armani (herr)
he he oj :D snacka om "busted" ;)
Nä men armani har en sådan herrdoft också som funkar mkt bra! ganska milt luktande.
fahrenheit`s herrparfym luktar bra men utan överdrift använder nog 70% av samtliga herrar/killar den parfymen vilket gör den mycket mindre attraktiv att inhandla..
Erkänn det var en kuggfråga och test på om jag är kille eller tjej! :laugh:
Kör på Aqua di gio Armani, men är sugen på att byta dock, har haft armanin ett tag nu...
Löjtnant Blank
2005-03-03, 21:30
Min favorit sedan i somras är Laura Biagiottis Aqua di Roma.
Ralph Lauren Blue och Giorgio Armani ACQUA DI Gio gillar jag, fast det är på gränsen att jag kan använda dom (allergisk/överkänslig mot många parfymer *cry* ).
Sen har jag två billiga parfymer som jag tål för tillfället som är helt okej.
Fultjack
2005-03-03, 21:34
ralph lauren romance är rätt skön..
Armani Aqua Di Gio här, uppskattas av flickvännen. :)
Deo Rollon = Bulgari Blue
Deo Rollon = Hugo boss elements aqua
Edt = D&G masculine
Edt = Aqua di gio
Edt = Kenzo ( kommer ej ihåg namnjäveln )
Degree deo :thumbup: 5 spänn
Polo Blue har jag fått mycket komplimanger för.
Higher + higher energy är också en favorit.
Jag gillar Eau dÍssey bäst av de parfymerna jag haft/har. Lancome Miracle var också god.
På tjockisen gillar jag bäst Boss- Dark Blue och Van Gils- Basic Instinct.
Erkänn det var en kuggfråga och test på om jag är kille eller tjej! :laugh:
ha ha nää :em:
vet väl att du e en tjej, du har ju själv sagt att du är bruden på din avatar ;)
Ingen som testat eller vet nått om hur burberry luktar/är?
Kung Sumo
2005-03-03, 21:59
Jean Paul Galtier "Le Male" tror jag den hette.... + samma som deo
Just nu har jag på Pure morning från Marc o Polo och Higher från Dior. Så dem växlar jag lite mellan.
Nästa köp blir nog CK - Contradiction
murmeldjur
2005-03-03, 22:14
Van Gils kickar lätt..
Speciellt "Between Sheets" :hbang:
Änglamark Sportdeo :thumbup: Min hud blir torr som fnöske av parfyrmer med alkohol så har inte så många alternativ här.
Issei Miyake, Lacoste (den nya), Aqua Di Gio
När jag ska på krogen använder jag oftast (om jag är singel) Aqua Di Vil Dy Qnullo
Issei Miyake, Lacoste (den nya), Aqua Di Gio
När jag ska på krogen använder jag oftast (om jag är singel) Aqua Di Vil Dy Qnullo
en del av mina polare använder just den parfymen.. de klagar dock på att när de har den på sig på krogen tycker de att nästan alla tjejer har samma parfym..? nån "aqua di sticko brinno a`la dour" :D
en del av mina polare använder just den parfymen.. de klagar dock på att när de har den på sig på krogen tycker de att nästan alla tjejer har samma parfym..? nån "aqua di sticko brinno a`la dour" :D
Det har jag aldrig upplevt, däremot har jag upplevt många kvinnor i krogsammanhang bära parfymen Cirutti ja vil ha dig i mutti
Edit. Okej inte så många, några stycken, en
OKEJ JAG HAR SETT DET PÅ Tv VARFÖR SKA ALLA FRÅGA SÅ MYCKET!?
Det har jag aldrig upplevt, däremot har jag upplevt många kvinnor i krogsammanhang bära parfymen Cirutti ja vil ha dig i mutti
Edit. Okej inte så många, några stycken, en
OKEJ JAG HAR SETT DET PÅ Tv VARFÖR SKA ALLA FRÅGA SÅ MYCKET!?
:D :whipped:
Van Gils - Basic Instinct :bow:
Pez luktar alltid så himla gott.
1 hugo boss ja inte vet namnet på, 1 hugo boss dark blue, gant parfym och burberrys touch for men (godast).
Herr: Jean Paul Gaultier, Boss, fyrkantig flaska i mörkblå förpackning som heter som något klädmärke med "a" i (nej, inte Armani) ... är det early-onset alzheimers, månne?
Dam: Jean Paul Gaultier (original), Max Mara, Boss
Hatobjekt: Axe (gubb)spraydeodorant; obligatoriskt "lukta-gott" för gubbar i sjukhemsåldern med SYNNERLIGEN god vidhäftningsförmåga i samband med kroppskontakt av typen "hjälpa upp ur stolen (ta ett tag under den parfymerade armen ...)". Många förknippar sjukhusmiljön med doften av desinfektionsmedel - själv förknippar jag den med doften av Axe ... *spy*
Edit: Gant var det, ja! Tack till Zeven för påminnelsen.
Metal_boy_
2005-03-04, 03:55
Svinto och avfettningsmedel.
Kör själv med CK-Be och Drakkar Noir.
För damer är dolce gabana brutalt go.
1,Van Gils - Basic Instinct
2,Armani Aqua Di Gio
Sedan ligger vårat lager väg i vägg med Peak Performance så man får massa "lukta gott" från dom oxå :thumbup:
Polo Sport, Fahrenheit, Sergio Tachini och några andra lite billigare.
Hugo Boss och Björn Borg.
AngelLove
2005-03-04, 12:58
JPG "Le Male" (den blåa flaskan som det refererades till i början), Aqua di Gio, Clinique (orange flaska) är väl favoriterna just nu... I armhålorna är det Le Male DeoStick, finfin doft :)
Fahrenheit kan fungera någon gång om där inte är så mycket folk i samma ålder, den är annars extremt uttjatad men ack så go i doften... Kouros är en
annan som oxå blivit totalt uttjatad men som var bra poppis för några år sen.
Just nu växlar jag mellan Geir, Chanel home Sport och Versace Metal Jeans. Andra parfymer som står i skåpet och som sällan används är 212, Acqua di Gio och Azzaro Chrome.
/Jazz
Cindy Crawford Joyful ( lr typ hugo women)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.