Visa fullständig version : vad tror ni om detta
GrayHaven
2005-03-02, 18:58
Om man äter typ bara äggulor och mejeriprodukter (mjölk, grädde osv) I en vecka..borde inte det bränna kroppsfett? (eftersom du får i dig mycket fett och väldigt lite protein, kolhydrater) man lär ju inte dö av det eller?
ursäkta för en mycket dum fråga :)
så du ska leva på fettet alltså? :confused:
Vad är det för fel på att träna ordentligt och äta ordentligt, med kolhydrater, protein och fett. Men se till att få ett energiunderskott på c:a 500kcal/dygn? Eller hur mycket under energibehovet man nu vill ligga.
EDIT:Stavfel
GrayHaven
2005-03-02, 20:08
tazz : det är inget fel alls men det vore ju kul o testa nåt sånt riktigt hardcore nångång :) bara för o se hur man reagerar och så man lär sig att uppskatta riktig mat sedan..
Ska grädde verkligen vara nödvändigt?
GrayHaven
2005-03-02, 20:28
nej iofs inte..men tänkte så man får i sig lite mättande iaf..kanske kan byta ut det mot nåt annat :) ska fan testa...man lär ju inte dö iallafall och på en vecka eller två kan man inte förlora mycket muskelmassa direkt *screwy*
nej iofs inte..men tänkte så man får i sig lite mättande iaf..kanske kan byta ut det mot nåt annat :) ska fan testa...man lär ju inte dö iallafall och på en vecka eller två kan man inte förlora mycket muskelmassa direkt *screwy*
inte så mycket fett heller
Niclaaas
2005-03-02, 20:49
låter som en ovanligt dålig idé. och nej det är inte hardcore. men du gör väl som du vill
GrayHaven
2005-03-02, 22:04
neh särskilt hardcore är det nog verkligen inte kom bara inte på något bättre..och bra ide är det säkert inte heller :) men kul o prova något nytt någongång..men men får väl se vad man tar sig för :) *screwy*
Om du nu skulle valt att leva på mjölk och ägg, så skulle man behövt en jääävla massa ägg och mjölk på en dag, och detta blir lite protein sa du?
Varför köra "hardcore" när du förlorar muskler? Visst om du bara är ute efter att bli äckel smal så skit i att käka helt och bara lev på vatten, det hade varit "hardcore" :)
MyungChul
2005-03-03, 01:29
neh särskilt hardcore är det nog verkligen inte kom bara inte på något bättre..och bra ide är det säkert inte heller :) men kul o prova något nytt någongång..men men får väl se vad man tar sig för :) *screwy*
och imorgon ska jag bara äta krut hela dagen, får sån bra pump i träningen då *flex*
Förutom en total avsaknad av C-vitamin tillfredsställer dessa livsmedel näringsbehovet (som Hälsovakten definierar det) och under deff verkar ju många vilja skära ned rejält på kolisarna till förmån för protein ändå, vilket är ungefär vad man åstadkommer om man skulle leva på detta.
Jag menar inte att det på något vis (förutom överdriven enkelhet) skulle vara bättre på att leva på det här än på en riktig diet med många olika bra livsmedel, men någon får gärna motivera varför det skulle vara en total katastrof att leva på mjölk och ägg under en kortare period. Rätta mig om jag har fel, men livnär sig inte alla människor under sin allra mest anabola period i livet på enbart fet mjölk?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.