Visa fullständig version : Före morgonpromenaden
Är i bra form nu och har lite underhudsfett (vill inte bli så mycket mer deffad...) men släper tyvärr på en del bukfett jag försöker bränna bort.
Kör nu morgonpromenader före frukost 5 dar/vecka i rask takt ca 50 min.
Innan: 2 fiskoljekapslar, 25 gr protein och två koppar kaffe med minimjölk
Efter: bra frukost efter (gröt fullkorn, ägg etc)
- Vad tror ni om detta kostupplägg - är det ok eller kan jag skippa något iannn?
- Hur kommer jag åt bukfettet?
:-)
King Grub
2005-03-02, 17:13
Skippa allt utom kaffet. Du skall inte äta något energigivande eller insulinhöjande innan proteinet.
Utmärkt. Ta vassleproteinet här i stället-
Det har du redan frågan om:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34745&highlight=androidtypen
Skippa allt utom kaffet. Du skall inte äta något energigivande eller insulinhöjande innan proteinet.
Utmärkt. Ta vassleproteinet här i stället-
Det har du redan frågan om:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34745&highlight=androidtypen
Man kan tydligen bara ta upp en viss mängd protein, och jag får ju 25-30 gr från äggen o gröten. Är inte vasslet onödigt i samband med frukost?
Inte ens minimjölken i kaffet??
King Grub
2005-03-02, 17:41
Kan tyckas, om du har så mycket protein i frukosten ändå, men efter nattens fasta + promenad är dina muskler garanterat hungriga på aminosyror, så att låta åtminstone en del av frukostens protein utgöras av snabbt sådant (vassle) är ingen dum idé. Aminosyreutsöndringen från proteinet i ägg och liknande tar flera timmar innan den toppar, medan vasslet når ut snabbt.
Och visst tas i princip allt protein du äter upp. Att det inte används till proteinsyntes är en annan sak.
Snakebite
2005-03-03, 12:09
Har du pejl på vad vassle har för insulin index?
King Grub
2005-03-03, 13:35
Har du pejl på vad vassle har för insulin index?
Ja, likvärdigt med glukos.
lånar tråden lite..har inte med saken att göra, men de känns onödigt att starta en ny tråd.
kroppen bränner fett bättre vid låga insulinvärden, right?
men snabba kolisar/proteiner är ändå okey att äta/dricka när kroppen har fastat en längre tid och direkt efter träning? eller?
om man dricker en vassledrink vid säg klockan 15:00 när man har ätit frukost 09:00 och lunch 12:00 så kommer insulinvärdena skjuta i höjden och fettförbräninngen kommer blir sämre? fungerar det så?
King Grub
2005-03-03, 17:55
lånar tråden lite..har inte med saken att göra, men de känns onödigt att starta en ny tråd.
kroppen bränner fett bättre vid låga insulinvärden, right?
men snabba kolisar/proteiner är ändå okey att äta/dricka när kroppen har fastat en längre tid och direkt efter träning? eller?
om man dricker en vassledrink vid säg klockan 15:00 när man har ätit frukost 09:00 och lunch 12:00 så kommer insulinvärdena skjuta i höjden och fettförbräninngen kommer blir sämre? fungerar det så?
Snabba kolhydrater är bara acceptabelt i samband med fysiskt ansträngning. Inte på morgonen. Det är däremot vassle, och även tillsammans med de snabba kolhydraterna kring träning. Vid övriga tillfällen är långsamt protein bättre och ger bättre proteinbalans, men vassle går att använda som "nödlösning" till mellanmål och är mycket bättre än att skippa målet.
trevligt! tusen tack för svaren!
[QUOTE=King Grub]Innan: 2 fiskoljekapslar, 25 gr protein och två koppar kaffe med minimjölk
QUOTE]
Du menar "innan PROMENADEN", inte innan proteinet, eller?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.