Visa fullständig version : Slutspelet i elitserien
Då drar snart slutspelet i elitserien igång, närmare bestämt på fredag. Vilka lag tror ni blir farliga och vilka spelare kommer bli avgörande under slutspelet. Själv är man frölundafan så det ser ju relativt bra ut :)
Ja, som MoDo fan så får det bli fotboll på tv i vår, MoDo ligger pyrt till nu när dom får möta Färjestad, dom hade haft en 50/50 chans om foppa hade varit med, men nu blire nog åkpass i kvarten redan.
Tror på Timrå,Frölunda,Linköping,Färjestad i semin, där blire Färjestad-Frölunda i final. Som vanligt!
Outsiders är väl Luleå och Modo.
Mest betydelsefulla spelarna kommer målvakterna vara, Henrik Lundqvist är värdefull för Frölunda.
Inget lag kommer kunna matcha Frölunda tyvärr. Dom e för överlägsna.
Lundqvist är klart bästa målvakten och kommer vara tungan på vågen.
Frölunda, Färjestad, Linköping och Djurgården till semi.
Skrällpotential: Djurgården
Frölunda-Luleå underbart.. :cool:
Frölunda all the way!
Frölunda om dem håller sig skärpta. De har en tendens ibland att slappna av men klarar de av att fokusera så slår ingen dem!
nordland
2005-03-02, 15:52
Frölunda-Luleå underbart.. :cool:
Frölunda all the way!
Det får vi nog allt se. Lule har en bra trend just nu. Frölunda lär få ett helvete med både fans och spelare när de kommer till luleå...
Det får vi nog allt se. Lule har en bra trend just nu. Frölunda lär få ett helvete med både fans och spelare när de kommer till luleå...
För det kommer inte Luleå få inför 12000 göteborgare då eller?
Enda negativa med denna säsongen är väl att efterfrågan på biljetter är så enorm(iaf i Göteborg), så det är väldigt svårt att få tag på biljetter. Frölunda hade ju lagt fram idén om att köra nån match på ullevi och det hade ju helt klart varit en häftig upplevelse... Dock har jag för mig att det skulle krocka med hästtävling *grr27*
Tror att Luleå kommer bjuda på bra motstånd men att frölunda till slut grejar det. Tips 4-2 i matcher. Ska bli intressant att se om Zetterberg står upp nu när det är slutspel och tjuvnypen blir mer påtagliga osv :D
Linköping - Frölunda i final. Säger hjärtat iaf :)
Och det är 013 hjärtat som talar! :love:
Linköping - Frölunda i final. Säger hjärtat iaf :)
Och det är 013 hjärtat som talar! :love:
Det är den finalen jag hoppas på! Då kommer jag stå i cloetta center och se Linköping besegras av göteborgare som smetar östgötar med isen ;)
Det är den finalen jag hoppas på! Då kommer jag stå i cloetta center och se Linköping besegras av göteborgare som smetar östgötar med isen ;)
Vi borde lägga ner universitet, det drar med sig en massa löst folk till vår vackra stad :D Frölunda har 3 raka förluster i Cloetta Center denna säsong, den smet du får se där är nog resterna av Jens Karlsson på plexit :devil:
DIF kan vara vassa då de kommit starkt nu på slutet, men som alla andra sagt, Frölunda vinner nog.
Viktigast av allt var dock att Mora INTE gick till slutspel. Oooooo vad skönt det var. Jag hatar Mora, nästan lika mycket som löven.
MIF!!!!!! WÅÅÅÅÅÅÅHIIHUHUÅ!!! MIIIIIIFFFFF!!!!!
Nä just det
Den finalen hoppas jag också på.. Så tar LHC den första segern för säsongen nere i Göteborg i den avgörande matchen.... :hbang:
Linköping är väl enda laget i slutspelet som inte har minusstatistik mot Frölunda??
Tyvärr tappade väl laget en del när Huselius och Tallinder försvann.. men de verkar ändå starka.
s_himself
2005-03-02, 18:02
Hur blev lottningen av slutspelet? Vilka möter vilka?
Frölunda tar det!
Frölunda möter Luleå. Färjestad möter Modo. Timrå möter Djurgården och Linköping spelar mot Södertälje.
MIF!!!!!! WÅÅÅÅÅÅÅHIIHUHUÅ!!! MIIIIIIFFFFF!!!!!
Nä just det
Det är väl inte änns elitserien för dom längre ? :D
Vilka lag möter ni nästa år ? Skärmhamn if, bollebygdboys if ? :D :D :D
Kossa Mu
2005-03-02, 19:02
Grymt skönt att Luleå tog sig till slutspel, synd bara att det blev mot Frölunda. Tror dock att de kämpar tappert och iaf vinner 2 matcher.
Det är väl inte änns elitserien för dom längre ? :D
Vilka lag möter ni nästa år ? Skärmhamn if, bollebygdboys if ? :D :D :D
ishockey är en tråkig sport. ingen sysslar med det i malmö. Fotboll därimot. och det är vi bäst på.
Jag tror och hoppas på Frölunda, komplett lag och bästa målvakten. Dock känns Färjestad väldigt farliga! Senast mellan Vf-Fbk var Fbk det hetare laget. Frölunda spelade inte heller övertygande mot Mora. Iof hade Vf inget att spela för och Mora allt. Lundqvist släppte 2 billiga mål i den matchen men spelade upp sig på slutet.
Holmström och Bulan höjer sig flera nivåer i slutspelshockey. Trots detta ska inte Vf förlora mot Luleå.
4-1 till Vf.
Färjestad slår Modo.
Modo har inte tillräckligt stabil 1a målvakt och Färjestads formkurva pekar spikrakt uppåt.
4-2 till Fbk
Linköping är inte mycket utan Husse och Tallinder. Slår möjligtvis Södertälje, men kommer inte längre.
4-3 till LHK
Djurgården kan mycket väl slå ut ett skadedrabbat Timrå.
4-3 till Djurgården
Jag tror och hoppas på Frölunda, komplett lag och bästa målvakten. Dock känns Färjestad väldigt farliga! Senast mellan Vf-Fbk var Fbk det hetare laget. Frölunda spelade inte heller övertygande mot Mora. Iof hade Vf inget att spela för och Mora allt. Lundqvist släppte 2 billiga mål i den matchen men spelade upp sig på slutet.
Holmström och Bulan höjer sig flera nivåer i slutspelshockey. Trots detta ska inte Vf förlora mot Luleå.
4-1 till Vf.
Färjestad slår Modo.
Modo har inte tillräckligt stabil 1a målvakt och Färjestads formkurva pekar spikrakt uppåt.
4-2 till Fbk
Linköping är inte mycket utan Husse och Tallinder. Slår möjligtvis Södertälje, men kommer inte längre.
4-3 till LHK
4-3 till Djurgården
ord
Fultjack
2005-03-02, 20:56
håller på luleå, tror dom tar nån match iaf men tyvärr kommer dom inte klara av å ta 4 st mot frölunda, sen är det väl ,hoppas modo timrå och linköping går vidare i dom andra matcherna
Kebab-Arne
2005-03-02, 21:44
Linköping borde inte få några problem mot Södertälje, och om man får det ska de inte gå vidare heller.
Tror Frölunda vinner, tråkigt nog. För överlägsna i år.
Hur blev lottningen av slutspelet? Vilka möter vilka?
Frölunda tar det!
Varför lottar man nuförtiden? Förr så lät man 1 möta 8, 2-7, 3-6 och 4-5 vilket gav fin seedning och gav en förmodad fördel till ettan.
Men iofs så har ju historien lärt oss att ettan sällan vinner slutspelet.
hangatyr
2005-03-03, 08:51
vilken sport talas det om här?
vilken sport talas det om här?
SM i dart! :laugh:
Markus H
2005-03-03, 09:03
Varför lottar man nuförtiden? Förr så lät man 1 möta 8, 2-7, 3-6 och 4-5 vilket gav fin seedning och gav en förmodad fördel till ettan.
Om jag inte mins helt fel så var Luleå Hockey det första laget att vinna både serien och slutspelet (typ första och sista gången Luleå vann ö h t :( ).
Det är bara att inse.... Frölunda kommer inte vinna SM-guld.
Visst har dom bitvis spelat en underbar hockey denna säsong, men det kommer inte räcka ända fram. Sätt laget i gungning så kommer dom få stora problem.
Finalen kommer spelas mellan Färjestad och Frölunda där Färjestad inte kommer vika ner sig på samma sätt som två senaste åren.
Man lottar så att lag 1 och 2 får möta lag 7 eller 8, lag 3 och 4 möter 5:an och 6:an. Alltså återstår ju fördelen för de 4 överst placerade lagen.
Och att ettan sällan vinner slutspelet kanske stämde tidigare, men de senaste 5 åren har slutsegraren också kommit 1:a i tabellen.
Megatuttarna
2005-03-03, 10:51
SSK!!!!!!!
Ni förstår ju inte hur mycket SSK kommer dominera, det kommer bli massmord
Timrå!! :love: :love: :hbang:
Jakten på slutspelsbiljetter har börjat! MÅSTE se när de till att börja med krossar Djurgården! :D
Man lottar så att lag 1 och 2 får möta lag 7 eller 8, lag 3 och 4 möter 5:an och 6:an. Alltså återstår ju fördelen för de 4 överst placerade lagen.
Och att ettan sällan vinner slutspelet kanske stämde tidigare, men de senaste 5 åren har slutsegraren också kommit 1:a i tabellen.
Ok, det var ett tag sen jag följde elitserietoppen så noggrannt... av olika anledningar...
Men det finns alltså fortfarande en viss seedning, det tror jag är bra.
Timrå!! :love: :love: :hbang:
Jakten på slutspelsbiljetter har börjat! MÅSTE se när de till att börja med krossar Djurgården! :D
Krossar Djurgården?
That's bs!
DIF kommer vinna i en sjunde avgörande.
;)
Ok, det var ett tag sen jag följde elitserietoppen så noggrannt... av olika anledningar...
Men det finns alltså fortfarande en viss seedning, det tror jag är bra.
Ja lag 1-4 har om matchserien går till 7 en mer hemmamatch (den sista också)och får ju möta de lite enklare lagen, enligt tabellen iaf.
1:an och 2:an kan väl också mötas först i en final tror jag. Borde va så iaf.
Frölunda har redan vunnit, är inte ens spännande :cool:
Visst har dom bitvis spelat en underbar hockey denna säsong,.
:laugh: :laugh: :laugh:
Kallar du 8 förlorade matcher, inte ha förlorat T V Å matcher ens i rad, och ha ägt tabellen med 15 poäng ner till 2an, för ''bitvis underbar hockey''?
Ho ho ho :thumbup:
Frölunda har redan vunnit, är inte ens spännande :cool:
Spännande lär det bli.
Det känns som om Frölunda är i en nedåtgående trend. Inga bra matcher på slutet, betydelselösa iof, men ändå. Jag tror Vf får oväntat hårt motstånd av Luleå. Och Färjestad är livsfarliga!!
Hoppas Kahnberg får i gång sitt målskytte igen och Niklas A är frisk så kan det lösa sig.
LHC vinner med 3-0 i matcher mot färjestad i finalen. frölunda åker ut i kvarten.
Det är inget kul när MIF inte är med i striden. *cry* Har köpt två årskort till MFF istället! :bow: :hbang:
LHC vinner med 3-0 i matcher mot färjestad i finalen. frölunda åker ut i kvarten.
Tror ni på tomten där uppe oxå eller? :thumbup:
Tror ni på tomten där uppe oxå eller? :thumbup:
Nej han existerar inte vad jag vet. men det gör LHC och dom är okrossbara :hbang:
nej men ja tror det blir lhc - frölunda i final varav frölunda tar hem det..tyvärr :(
Nej han existerar inte vad jag vet. men det gör LHC och dom är okrossbara :hbang:
nej men ja tror det blir lhc - frölunda i final varav frölunda tar hem det..tyvärr :(
Dom möts ju i kvarten?
challe balle
2005-03-03, 19:29
ingen här som är en äkta FBK fan?
erkänn att FBK har den bästa klacken iaf!!
Markus H
2005-03-03, 19:30
Dom möts ju i kvarten?
precis vad jag också tänkte. hur ska de kunna mötas i final då?
Dom möts ju i kvarten?
nej..lhc - södertälje i kvarten :)
linköpings HC altså=)
precis vad jag också tänkte. hur ska de kunna mötas i final då?
Linköpings HC altså=)
nej..lhc - södertälje i kvarten :)
linköpings HC altså=)
Ahha, Luleeee tänkte ju jag :]
Markus H
2005-03-04, 09:27
Linköpings HC altså=)
Knäppis=Jag! *rolleyes*
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/tavi.jpg
:laugh: :laugh:
Nu kan Hedström göra som Alf och åka hem till sin planet igen.
Underbart skönt med en semifinalplats, nu blir de Globen på lördag.
:hbang:
Fultjack
2005-03-17, 09:56
Krossar Djurgården?
That's bs!
DIF kommer vinna i en sjunde avgörande.
;)
skrämmande att du hade rätt på den :thumbup:
synd bara att djurgården spelar så jävla tråkig hockey och gnäller konstans
skrämmande att du hade rätt på den :thumbup:
synd bara att djurgården spelar så jävla tråkig hockey och gnäller konstans
Skrämmande? Rätt väntat tycker jag. ;)
Hatten av för "Z" iaf, han va ju den klart bästa i Timrå. Utan hans 6 mål hade det varit över i den 4 matchen.
Och DIF spelar inte tråkig hockey, dom spelar effektivt, tätt och med mycket hjärta. Det är enligt mig mer underhållande att se en match med mycket närkamper än 10 st lirare som glider runt som Sedinarna längs sargerna och lämnar puck till varandra.
Nej de flesta matcherna mot Timrå har varit slutspelshockey när den e som bäst!
Har dom lottat ännu ? Vilka skall frölunda spöa ?
Skrämmande? Rätt väntat tycker jag. ;)
Hatten av för "Z" iaf, han va ju den klart bästa i Timrå. Utan hans 6 mål hade det varit över i den 4 matchen.
Och DIF spelar inte tråkig hockey, dom spelar effektivt, tätt och med mycket hjärta. Det är enligt mig mer underhållande att se en match med mycket närkamper än 10 st lirare som glider runt som Sedinarna längs sargerna och lämnar puck till varandra.
Nej de flesta matcherna mot Timrå har varit slutspelshockey när den e som bäst!
Jag är fortfarande djupt chockad och helt förstörd över gårdagen *cry* *grr27* men grattis till er! :bow: ;)
Har dom lottat ännu ? Vilka skall frölunda spöa ?
Ni ska upp till Sthlm på lördag. Välkomna!
:devil:
Jag är fortfarande djupt chockad och helt förstörd över gårdagen *cry* *grr27* men grattis till er! :bow: ;)
tack, men de kunde gått hur som helst. Skillnaden va att vi hade en hetare keeper.
SKönt att DIF kommer fortsätta vara nederlagstippade, passar perfekt att flytta pressen till de andra lagen.
Ni ska upp till Sthlm på lördag. Välkomna!
Fan vad gött. Blri nog en 4-0 serie nu igen :D Får dom vila ett tag innan finalen :hbang:
tack, men de kunde gått hur som helst. Skillnaden va att vi hade en hetare keeper.
SKönt att DIF kommer fortsätta vara nederlagstippade, passar perfekt att flytta pressen till de andra lagen.
Skillnade var att dif var helt utspelat, samt hade flyt ;)
Fan vad gött. Blri nog en 4-0 serie nu igen :D Får dom vila ett tag innan finalen :hbang:
Jag tror inte heller att DIF kommer slå Frölunda i bäst av sju, men jag kan garantera att de kommer kosta för Frölunda att slå ut DIF.
Och större skrällar har skådats.
Vem i Frölunda kommer stå upp när de hettar till? Vem kommer släppa handskarna? Kahnberg? Kallio?
;)
Skillnade var att dif var helt utspelat, samt hade flyt ;)
om vi nu va helt utspelade, va de då inte en korrekt analys av mig att keepern va skillnaden?
Och tur e nåt man förtjänar. Såg du förresten 3:e perioden? Om Timrå dominerade 2:a så hade DIF minst lika många frilägen och heta målchanser i den sista.
challe balle
2005-03-17, 16:00
Ingen här som håller på färjestad?
Ingen här som håller på färjestad?
Karlstad inkluderades inte när dom drog bredband.
Tigerkotten
2005-03-17, 17:35
gaahh får hoppas DIF vinner nu kommer ihåg senast mot frölunda :(
Men dagens Djurgården verkar vara ett extremt hungrigt lag.
Och vilja och motivation och jävlaranamma kommer man långt med.
Matte_Maiden
2005-03-17, 17:39
SSK!
Vi har hjärta, kebaben och 87:orna som förudmjukade MoDos NHL-stjärnor! :)
SSK!
Spelar dom i elitserien ?
Krokodil
2005-03-17, 20:41
Det var faktiskt länge sen det var ett sånt här intresse för hockey här i Sthlm. Kul som fan! :)
Ps: det blir DIF - SSK i final.. kom ihåg var ni läste det först! :D
Det var faktiskt länge sen det var ett sånt här intresse för hockey här i Sthlm. Kul som fan! :)
Ps: det blir DIF - SSK i final.. kom ihåg var ni läste det först! :D
Hörru tänk inte med hjärtat tänk med hjärnan , FRÖLUNDA ALL THE WAY :hbang: :D
SSK!
Vi har hjärta, kebaben och 87:orna som förudmjukade MoDos NHL-stjärnor! :)
87:orna?
4-1 till Vf.
Färjestad slår Modo.
4-2 till Fbk
4-3 till LHK
4-3 till Djurgården
Jahopp. Trodde iof att trötta Linköping skulle slå Tälje, men icke.
Semifinaler:
Frölunda-Djurgården
Det långa speluppehållet för Vf kan vara till besvär i första matchen. Theodore har varit äckligt bra för Dif, höjer han sig ännu ett snäpp kan det bli riktigt hårt. Men i övrigt ska inte lagmaskinen förlora matchserien.
4-2 till Vf
Färjestad-Södertälje
Blir en munsbit för Fbk. Trots imponerande defensivt spel av Södertlje mot Linköping blir det en lätt resa.
4-1 till Fbk
Finalen vågar jag inte ens tippa då den kan gå hur som hellst. Den avgörs nog i 7e.
Vad tror ni?
Tror frölunda tar hem guldet, det men jag håller på DIF..
Det är väl han och hans kompisar som hänger vid "macken"
Krokodil
2005-03-18, 18:30
Hörru tänk inte med hjärtat tänk med hjärnan , FRÖLUNDA ALL THE WAY :hbang: :D
Västra Frölunda är överlägsna på pappret och det kommer bli deras fall. De har haft ledigt för länge mellan kvarten och semin och om Djurgårn skulle få lite flyt i början får VF torskfrossa! :D
Västra Frölunda är överlägsna på pappret och det kommer bli deras fall. De har haft ledigt för länge mellan kvarten och semin och om Djurgårn skulle få lite flyt i början får VF torskfrossa! :D
Statistik ljuger aldrig. De senaste årens grundserievinnare har även stått som mästare efter finalerna. Så även iår.
Karlstad inkluderades inte när dom drog bredband.
Men tydligen inkluderades Stockholms alla förorter och hålor runtomkring...
Då var vi ett steg närmar final då :hbang:
Matte_Maiden
2005-03-19, 19:33
Det var någon match i grundserien där SSK slog MoDo rätt hårt. Då var det bland annat en grabb vid namn Niclas Bergfors som gjorde ett par riktigt fina minuter i matchen. Aftonbladet/Expressen hoppade snabbt på tåget och skrev en del om det.
Frölunda lekte sönder djurgården, haha.. Inte en suck hade dom..
s_himself
2005-03-19, 20:08
:hbang: :hbang:
Såg du verkligen matchen??
Såg du verkligen matchen??
klart dom lekte... dom vann ju. Vem bryr sig om loosers ?
klart dom lekte... dom vann ju. Vem bryr sig om loosers ?
Dif va minst lika bra om vf
Dif va minst lika bra om vf
ne... dom förlorade :thefinger:
ne... dom förlorade :thefinger:
Jag håller också på Frölunda. Kom med ett konstruktivt inlägg för en gång skull.
Jag håller också på Frölunda. Kom med ett konstruktivt inlägg för en gång skull.
fan... trodde du var djurgårdare och ville bara jävlas lite *grr27*
Konstruktiva inlägg är överskattade
fan... trodde du var djurgårdare och ville bara jävlas lite *grr27*
Konstruktiva inlägg är överskattade
Aldrig hata, bara älska. GOA gubbar
vilken match såg du?
Jag var inne och kollade och det enda som höll kvar Frölunda i matchen var Henke.
Tyvärr e de ju just dom här matcherna DIF måste vinna för att ha en chans att störa Frölunda. Blir tufft ikväll men tror DIF kan chocka lite.
Ovanligt snäll match i lördags btw. Hoppas de blir ändring på de ikväll.
Men tydligen inkluderades Stockholms alla förorter och hålor runtomkring...
Ja
*rolleyes*
vilken match såg du?
Jag var inne och kollade och det enda som höll kvar Frölunda i matchen var Henke.
Tyvärr e de ju just dom här matcherna DIF måste vinna för att ha en chans att störa Frölunda. Blir tufft ikväll men tror DIF kan chocka lite.
Ovanligt snäll match i lördags btw. Hoppas de blir ändring på de ikväll.
Haha provocerade jag med det inlägget ? :D
Henke är rätt hyfsad ja. Det blir verkligen tufft för er ikväll (skall du ner och checka ? ) Nja om det blir mer bråkigt gynnar det bara dif, så det hoppas vi inte på.
Hoppas nu också att Södertälje kan komma igen!
Haha provocerade jag med det inlägget ? :D
Henke är rätt hyfsad ja. Det blir verkligen tufft för er ikväll (skall du ner och checka ? ) Nja om det blir mer bråkigt gynnar det bara dif, så det hoppas vi inte på.
Ja den förlusten sved så knip igen. ;)
Nej jag håller mig på hemmaplan framför tv:n.
Och visst gynnar det DIF om de blir lite mer fysiskt, jag har svårt att se vem i Frölunda som ska kunna stå upp mot Nilson, Oduya, Kristoffersson, Kollar, Kronvall, Ekman om de blir fight.
Och visst gynnar det DIF om de blir lite mer fysiskt, jag har
svårt att se vem i Frölunda som ska kunna stå upp mot Nilson, Oduya, Kristoffersson, Kollar, Kronvall, Ekman om de blir fight.
Allvarligt??!!
Nisse pisse Ekman i en fight?
Hur drogad är du nu? Den killen smiter ju iväg feg som en liten skrämd råtta nervöst gnagande på sin hockeyklubba så fort det börjar bli lite hårdare tag på isen. Han är gärna med och provocerar men sen försvinner han illa kvickt. :furious:
Hoppas nu också att Södertälje kan komma igen!
Blir du skraj av tanken att möta Färjestad i en eventuell final?
Allvarligt??!!
Hur drogad är du nu? Den killen smiter ju iväg feg som en liten skrämd råtta nervöst gnagande på sin hockeyklubba så fort det börjar bli lite hårdare tag på isen. Han är gärna med och provocerar men sen försvinner han illa kvickt. :furious:
Haha, ja undra vem fan de e som sniffat klister. Ekman har tillbringat rätt många år borta i farmaligorna, där han rätt ofta (för att va svensk) kastat handskarna och dessutom klarat sig jävla bra.
Har han gått en fight mot en 100-kilos jänkare i en farmaliga kan han nog droppa handsken om Kahnberg utmanar.
Sök runt lite och samla fakta innan du leker att du har koll.
*rolleyes*
Blir du skraj av tanken att möta Färjestad i en eventuell final?
Så in i helvete :)
Kan gå hur som hellst, blir kul o kolla på. I NHL finns det ju väldigt många möten som är är heta "rivalmöten". I elitserien inte lika många, men Vf-Fbk är ett iaf.
Haha, ja undra vem fan de e som sniffat klister. Ekman har tillbringat rätt många år borta i farmaligorna, där han rätt ofta (för att va svensk) kastat handskarna och dessutom klarat sig jävla bra.
Har han gått en fight mot en 100-kilos jänkare i en farmaliga kan han nog droppa handsken om Kahnberg utmanar.
Sök runt lite och samla fakta innan du leker att du har koll.
*rolleyes*
1. Han körde över målvakten Henrik Lundqvist i Frölunda.
2. Han körde över målvakten Mika Kiprusoff i Timrå
3. Han crosscheckade bl.a. Emil Kåberg i Färjestad men sedan försvann så fort det blev bråk.
Hur många bevis vill du att jag letar upp?
Tycker Ekman har grym teknik och speluppfattning, men tyvärr en feg liten stackare...
Angående fighter så finns det väl ingen som Odoya i Vf, men ett par storväxta och stygga backar finns alltid.
Jag tror och hoppas inte Frölunda går i fällan om Djurgården skulle börja spela fult och tufft.
Han gör ju bara som pappa Wikegård säger ;)
Förövrigt en sån kille som är väldigt bra att ha med i landslagssammanhang men irriterande att ha i motståndarlaget.
Så in i helvete :)
Kan gå hur som hellst, blir kul o kolla på. I NHL finns det ju väldigt många möten som är är heta "rivalmöten". I elitserien inte lika många, men Vf-Fbk är ett iaf.
Jag håller med. Mötena mellan VF och FBK brukar vara riktigt tighta och hårda möten. Riktig derbykaraktär på dom. Men VF har varit riktigt, riktigt vassa i år och blir en riktigt hård uppgift för alla som får dom på väg till finalen.
3. Han crosscheckade bl.a. Emil Kåberg i Färjestad men sedan försvann så fort det blev bråk.
Tycker Ekman har grym teknik och speluppfattning, men tyvärr en feg liten stackare...
Haha, kallar du det bevis för att han inte kan kasta handskarna? De e väl för fan inte hans fel att ingen stod upp för målisarna han körde över.
Angående Kåberg så du kan nog klura ut det där själv med lite vilja men för säkerhets skull kan jag försöka klargöra det.
Ekman är tillsammans med Nilson Djurgårdens bästa poängplockare, varför ska han göra en "Chara" och bli avstängd i utbyte mot att en skitspelare som Kåberg också blir det?
Visst kan Ekman få hjärnsläpp ibland men att han inte skulle kunna ta en fight mot vem som helst i Frölunda e ju bara bs.
Angående fighter så finns det väl ingen som Odoya i Vf, men ett par storväxta och stygga backar finns alltid.
Jag tror och hoppas inte Frölunda går i fällan om Djurgården skulle börja spela fult och tufft.
Tror inte heller att Frölunda går i fällan, men det vore intressant att se hur matchen utvecklades om det blev grinigt.
Haha, kallar du det bevis för att han inte kan kasta handskarna? De e väl för fan inte hans fel att ingen stod upp för målisarna han körde över.
Angående Kåberg så du kan nog klura ut det där själv med lite vilja men för säkerhets skull kan jag försöka klargöra det.
Ekman är tillsammans med Nilson Djurgårdens bästa poängplockare, varför ska han göra en "Chara" och bli avstängd i utbyte mot att en skitspelare som Kåberg också blir det?
Visst kan Ekman få hjärnsläpp ibland men att han inte skulle kunna ta en fight mot vem som helst i Frölunda e ju bara bs.
Ekman är en liten tunn och tanig kille som inte har tillräckligt med mod att stå upp i en fight. Skulle han göra det är risken stor att han skulle åka på pisk.
Du skriver att han har varit i många slagsmål i både NHL och farmarligan. Visst kan han slängt handskarna, men att han skulle uträtta något vettigt i en sådan situation har jag svårt att se.
Penalties: 15:24; N Ekman, Hfd (instigator, fighting major, misconduct, game misconduct), 15:24; B Myhres, Pro (major fighting),
ett litet exempel bara från AHL.
Ännu ett fight:
PENALTIES: J. TAFFE Reg (FIGHTING) 05:20, N. EKMAN SJF (FIGHTING) 05:20
Han har dessutom gått några rundor i NHL, här är ett bevis på två av dom iaf.
http://www.hockeyfights.com/players/583
Penalties: 15:24; N Ekman, Hfd (instigator, fighting major, misconduct, game misconduct), 15:24; B Myhres, Pro (major fighting),
ett litet exempel bara från AHL.
Han har dessutom gått några rundor i NHL, här är ett bevis på två av dom iaf.
http://www.hockeyfights.com/players/583
Har också sökt för att hitta statistik på exakt hur många fighter han gått där borta. Hittade inte heller mer än dessa två, vilket borde vara någorlunda till bevis att han inte är speciellt bra på att slåss.
Ekman är grym i spelet med klubba och puck, men är ingen jag skulle känna mig trygg att ha som backup ifall det börjar bli hårdare spel.
Har också sökt för att hitta statistik på exakt hur många fighter han gått där borta. Hittade inte heller mer än dessa två, vilket borde vara någorlunda till bevis att han inte är speciellt bra på att slåss.
Ekman är grym i spelet med klubba och puck, men är ingen jag skulle känna mig trygg att ha som backup ifall det börjar bli hårdare spel.
Har du märkt att du nu försöker få det till att han "inte är specielt bra på att slåss"?
I ditt tidigare inlägg som triggade den här debatten sa du:
"Allvarligt??!!
Hur drogad är du nu? Den killen smiter ju iväg feg som en liten skrämd råtta nervöst gnagande på sin hockeyklubba så fort det börjar bli lite hårdare tag på isen. Han är gärna med och provocerar men sen försvinner han illa kvickt."
Det är rätt överbevisat nu att han säkerligen är kapabel att ta en fight mot vem som helst i Frölunda.
Nu lägger jag ner det här och hoppas du också gör det.
Har du märkt att du nu försöker få det till att han "inte är specielt bra på att slåss"?
I ditt tidigare inlägg som triggade den här debatten sa du:
"Allvarligt??!!
Hur drogad är du nu? Den killen smiter ju iväg feg som en liten skrämd råtta nervöst gnagande på sin hockeyklubba så fort det börjar bli lite hårdare tag på isen. Han är gärna med och provocerar men sen försvinner han illa kvickt."
Det är rätt överbevisat nu att han säkerligen är kapabel att ta en fight mot vem som helst i Frölunda.
Nu lägger jag ner det här och hoppas du också gör det.
Förlåt, då ska jag korrigera mitt föregående inlägg.
Jag anser att han är helt värdelös på att slåss!
Tycker det är en bra idé att lägga ner denna diskussion nu eftersom ingen har lyckats överbevisa den andra.
Förlåt, då ska jag korrigera mitt föregående inlägg.
Jag anser att han är helt värdelös på att slåss!
Tycker det är en bra idé att lägga ner denna diskussion nu eftersom ingen har lyckats överbevisa den andra.
Du måste va rätt slut i skallen om du inte tror han "vågar" gå en fight i Elitserien när killen gått fighter i NHL, IHL och AHL mot killar som har mer fighter-vana. Och får man 27 minuter i en match borta i Nordamerika för instigator, fighting major, misconduct, game misconduct är man knappast den passiva killen som försöker fly!
Men visst, Kahnberg och Kallio e ju rätt vilda.
Ge upp nu.
Gött att man inte behöver vara vild då för att vinna matcherna.
Du måste va rätt slut i skallen om du inte tror han "vågar" gå en fight i Elitserien när killen gått fighter i NHL, IHL och AHL mot killar som har mer fighter-vana. Och får man 27 minuter i en match borta i Nordamerika för instigator, fighting major, misconduct, game misconduct är man knappast den passiva killen som försöker fly!
Men visst, Kahnberg och Kallio e ju rätt vilda.
Ge upp nu.
Ditt enda bevis är att han gått två fighter. Det enda du har i ryggen när du i ditt första inlägg målar upp honom som en spelare som de i Frölunda skulle vara rädda för...
jag har svårt att se vem i Frölunda som ska kunna stå upp mot Nilson, Oduya, Kristoffersson, Kollar, Kronvall, Ekman om de blir fight.
Att nämna Ekman i detta sammanhang är i mina ögon skrattretande. Hans kvaliteter som spelare ligger inte i det fysiska spelet iaf.
Du försökte dessutom måla upp honom som en smart spelare som undviker slagsmål.
Om han nu är så smart, varför skulle han då slänga handskarna och gå en runda?
Du säger ju emot dig själv...
Härmed lägger jag ner den diskussionen.
Ditt enda bevis är att han gått två fighter. Det enda du har i ryggen när du i ditt första inlägg målar upp honom som en spelare som de i Frölunda skulle vara rädda för...
Att nämna Ekman i detta sammanhang är i mina ögon skrattretande. Hans kvaliteter som spelare ligger inte i det fysiska spelet iaf.
Du försökte dessutom måla upp honom som en smart spelare som undviker slagsmål.
Om han nu är så smart, varför skulle han då slänga handskarna och gå en runda?
Du säger ju emot dig själv...
Härmed lägger jag ner den diskussionen.
Två fighter? Läs gärna mitt inlägg igen. Han har av det vi hittat gått 2 fighter i NHL, men betydligt fler i farmaligorna som inte innefattas av den statistiken. Jag har ju dessutom tagit med två exempel från utvisningsprotokollet från hans tid i AHL.
Du vrider och vänder på detta hela tiden. Ta ställning! Det var du som inledde med att Ekman aldrig skulle kunna ta en fight i Elitserien för att han va för feg.
Hur får du en kille som gått många fighter i Nordamerika till att inte våga kasta handskarna i Elitersien?
Du tror inte att det finns lägen, tex i slutskedet av en redan avgjord match eller matchserie, där det är bättre att ta en fight? Och som jag redan berört i mina inlägg, Ekman är för bra för att bara hoppa på spelare och ta en fight mitt i ett slutspel. Betyder detta att han inte vågar ta en fight? Knappast. När han spelade i Nordamerika var han inte alls lika viktig för laget (iaf inte i början av hans karriär "over there") och därav de fler fighterna. Men självklart är han inte för FEG!
Slåss någon av NHL-spelarna lika ofta här som i NHL? Nej, de blir avstängda för länge. Kolla på Chara som trots allt gick i fällan.
Så nej, jag säger inte emot mig själv. Men våga stå upp för det du sa och erkänn när du har fel.
Klart slut
Frölunda vann i sudden! :) Tycker vinsten var välförtjänt. Theodore höll kvar Djurgården i matchen även om djurgården också hade bra chanser. Nu går frölunda till final tror jag.
Frölunda vann i sudden! :) Tycker vinsten var välförtjänt. Theodore höll kvar Djurgården i matchen även om djurgården också hade bra chanser. Nu går frölunda till final tror jag.
Det är nog inte så många som sätter emot ;)
Jo igår vann Frölunda rättvist, men om man ser till båda matcherna ska dom va rätt glada att dom har 2-0.
Visst är Frölunda bra, men SÅ jäkla bra som alla vill få dom till att vara är dom inte. Dom slår säkerligen ut DIF, men i en final mot ett formstarkt FBK kommer dom få tuffare än många tror.
Sorglig dommare igår förresten, även om det drabbade båda lagen ungefär lika mycket.
Fan vad gött!!! :hbang: :thumbup:
Jahopp är det 3-0 ikväll då ? Mycket tyder på det. Dif känns inte riktigt som dom håller måttet (daja :D )
Jahopp är det 3-0 ikväll då ? Mycket tyder på det. Dif känns inte riktigt som dom håller måttet (daja :D )
Var inte så säker, jag tror nog DIF kan vinna ikväll...
Var inte så säker, jag tror nog DIF kan vinna ikväll...
Sniff sniff .. Det luktar rädsla hela vägen ner hit :D
Klart dom kan vinna pucken är ju rund, eller nåt.
Haha, inte håller måttet? Ett rättvist resulutat efter de två första matcherna hade varit 1-1.
Det har varit två "toktighta" matcher och kvällens match blir inget undantag. Men nån gång måste DIF få det där extra flytet med dig också.
Och de vore inte fel om Daniel Tjärnqvist kunde ta och träffa mål nån gång, killen har ju säkert 10 skott per match som sitter i sargen.
Nej ikväll blir de 3-1 till DIF.
Haha, inte håller måttet? Ett rättvist resulutat efter de två första matcherna hade varit 1-1.
Det har varit två "toktighta" matcher och kvällens match blir inget undantag. Men nån gång måste DIF få det där extra flytet med dig också.
Och de vore inte fel om Daniel Tjärnqvist kunde ta och träffa mål nån gång, killen har ju säkert 10 skott per match som sitter i sargen.
Nej ikväll blir de 3-1 till DIF.
haha.. det är så rättvist som det är nu så det inte är sant. Det enda som inte känns rätt är att frölunda släppt in 2 mål :D Nejmen seriöst. jag tror frölunda vinner med 4-1(2)
Frölunda släpper aldrig in så mkt puckar som tre. Nonsens :)
Fangface
2005-03-23, 23:39
1-0
FÄRJESTAD *flex*
Tigerkotten
2005-03-24, 03:15
*Cry*
2-1 i Matcher till DIF hade varit rättvisst, får hoppas dom kan få in lite puckar på henke bara..
Då kan man börja se fram emot en bra final mellan färjestad och frölunda då. Henke lundkvist är nåt sjukt bra för tillfället. Personligen anser jag att han är den största målvaktstalangen i Sverige någonsin, vad tycker ni?
Gött grabbar (och tjejer) ännu en kassaskåps säker vinst för frölunda. Dif har inte mycket att hämta där inte.
Gött grabbar (och tjejer) ännu en kassaskåps säker vinst för frölunda. Dif har inte mycket att hämta där inte.
Troligtvis försöker du bara provocera, men istället framstår du som enögd och okunnig...
Troligtvis försöker du bara provocera, men istället framstår du som enögd och okunnig...
Det kändes som det bara var ett lag på isen.
gött 1 - 0, det bådar bra det här. Fortsätt nu frölunda.
ett lag på isen första... hoppas det fortsätter så
99,9% utdelning för stockholmarna... så orättvist
:D
Fan ishockey är en mycket rolig sport där allt kan hända. Tydligen är det så att det sämre laget kan vinna ochså.
WHITEFOLKS
2005-03-25, 19:50
sämre och sämre. vore ju rätt värdelöst att spela matcher om det alltid var det på pappret bättre laget som vann.
sämre och sämre. vore ju rätt värdelöst att spela matcher om det alltid var det på pappret bättre laget som vann.
Ja frölunda måste ju hålla detta i liv (vi har planerat att ta ytterligare en match för att få in lite mer intäkter)
Ja frölunda måste ju hålla detta i liv (vi har planerat att ta ytterligare en match för att få in lite mer intäkter)
Går inte nästa match i globen? :D
WHITEFOLKS
2005-03-25, 19:55
tror nästa är gbg sen globen sen sista gbg. om det nu går så långt.
Går inte nästa match i globen? :D
Nej frölunda har en till hemma, då avgör vi. garanterat, annars äter jag upp en hatt (välj vilken hatt ni vill ) :D
Med svansen mellan benen fick man lunka hem från Borgen.
Frölunda var väl det bättre laget, men totalt i matchserien har rättvisan jämnats ut en aning.
Det är inte ofta jag klagar på domaren, men detta är det värsta jag sett. Det drabbade båda håll, billiga utvisnigar hit, kompensationsutvisningar dit.
Dock ska tilläggas att nästa match också går också i Göteborg så några mille till i kassan hos Vf klirrar gott. Planenlig förlust alltså :booty:
WHITEFOLKS
2005-03-25, 20:02
ja det blir helt klart en kassaskåpssäker seger till :thumbup:
Fan ishockey är en mycket rolig sport där allt kan hända. Tydligen är det så att det sämre laget kan vinna ochså.
Vilken underbart bra koll du har på hockey grabben, lycka till i framtiden!
Såg du ens matchen eller var det läggdags innan?
*screwy*
Tigerkotten
2005-03-25, 20:27
3 kvar nu bara! KOM IGEN NU DJURGÅRDEN
Vilken underbart bra koll du har på hockey grabben, lycka till i framtiden!
Såg du ens matchen eller var det läggdags innan?
*screwy*
Tack. Frågan är om du såg matchen eller om du spelade schack istället ?
3 kvar nu bara! KOM IGEN NU DJURGÅRDEN
Hade varit lättare att jogga fram och tillbaka till afrika än att suggården vinner 3 till :booty:
Tigerkotten
2005-03-25, 20:58
DIF har allt att vinna, Frölunda allt att förlora. Det är en press sådant :)
Tack. Frågan är om du såg matchen eller om du spelade schack istället ?
Jadu..... :thumbup:
oj oj oj.. 2-0 det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk, eller jag menar djurgårdens.
sniff sniff, kahnberg 3-0 ? lol?
FINAAAAAAAAAAL!! Eller vänta det är väl inget att glädjas nåt extra åt ? Vi är ju vana vid det här lagret!!Efter vi spöat färjestad (enligt planerna) då skall det firas!
4-0!!!!!
FY FAN SÅ GÖTT!!!!!!
Nu blir det kul att köra 1 timme på löpbandet
Inte många sthlm:are som skriver nåt i tråden ? Fel på domaren ? Fel lag vann ? Dålig is?
Jag säger som Kent sa i Club Coa: Det är FUSK! :D
Jag säger som Kent sa i Club Coa: Det är FUSK! :D
Hahha offtopic: Va fna menade han hur dom fuskade ? Skulle Paolo fuska eller vad ? haha
Kent och Veronica fick ju 4 röster var. Då tog Paolo fram en påse och la ner brickor i påsen med deltagarnas namn på. Sen skakade han om påsen och drog en bricka. Den deltagares namn som stod på brickan fick skicka hem antingen Kent eller Veronica...och Kent blev hemskickad. Han skyllde sedan på att Paolo inte hade skakat om påsen tillräckligt *rolleyes*
Inte många sthlm:are som skriver nåt i tråden ? Fel på domaren ? Fel lag vann ? Dålig is?
Fel sport....
allan
som måste glo i trådarna eftersom han är moderator....
En fråga till er som håller på Frölunda i hockey. Vilka håller de flesta hockeysupportrarna påi fotboll? Är det Frölunda som gäller där också (vilket låter konstigt med tanke på hur lite publik det är på fotbollslagets hemmamatcher) eller är det rentav IFK? Hur känns det isåfall att hålla på två olika föreningar?
En fråga till er som håller på Frölunda i hockey. Vilka håller de flesta hockeysupportrarna påi fotboll? Är det Frölunda som gäller där också (vilket låter konstigt med tanke på hur lite publik det är på fotbollslagets hemmamatcher) eller är det rentav IFK? Hur känns det isåfall att hålla på två olika föreningar?
Håller inte på något svenskt fotbollslag ... Det är Liverpool som gäller för mig :hbang: Har det varit ända sen jag såg dom live när jag var liten.
challe balle
2005-03-27, 22:30
Då är det dags med tungviktsmöte då! låt bäste lag vinna (FBK)
Hur det känns ? Tja inget speciellt. Jag håller på Ifk Göteborg. Du menar bara för att jag håller på Frölunda i hockey så skall jag hålla på dom i fotboll ? Anledningen Ifk har inget hockeylag.
Då är det dags med tungviktsmöte då! låt bäste lag vinna (FBK)
Sa vi inte bästa ? *rolleyes*
challe balle
2005-03-28, 11:01
Sa vi inte bästa ? *rolleyes*
Jo, precis vad vi sa
Jo, precis vad vi sa
men du nämde bästa och färjestad i samma menning, det klingar inte rätt.
challe balle
2005-03-28, 11:15
men du nämde bästa och färjestad i samma menning, det klingar inte rätt.
kul, riktigt kul. :sleep:
Fel sport....
allan
som måste glo i trådarna eftersom han är moderator....
tja, går väl inte så jävla bra i fotboll heller.. aik i ettan.. hammarby är väl bäst med en mittenplacering
Hela detta årets slutspel är kantat av ruffel och båg samt korruption. Flera saker har inte gått rätt till. Den senaste och hetaste chock-nyheten, som kommer att få stora rubriker i morgondagens Aftonbladet, är att bruden som följde med Linköpings bästa spelare till hotellrummet kom från Södertälje och hade anlitats av SSK´s klubbledning. Tack vare denna handling åkte LHC ur redan i kvarten. Allt enligt en säker källa, väl insatt i Södertäljes tankar om hur man skulle lyckas vinna ännu en gång. :(
Hela detta årets slutspel är kantat av ruffel och båg samt korruption. Flera saker har inte gått rätt till. Den senaste och hetaste chock-nyheten, som kommer att få stora rubriker i morgondagens Aftonbladet, är att bruden som följde med Linköpings bästa spelare till hotellrummet kom från Södertälje och hade anlitats av SSK´s klubbledning. Tack vare denna handling åkte LHC ur redan i kvarten. Allt enligt en säker källa, väl insatt i Södertäljes tankar om hur man skulle lyckas vinna ännu en gång. :(
:sleep:
Rubriken?
SSK's FNASKATTACK mot LHC
Hur det känns ? Tja inget speciellt. Jag håller på Ifk Göteborg. Du menar bara för att jag håller på Frölunda i hockey så skall jag hålla på dom i fotboll ? Anledningen Ifk har inget hockeylag.
Okej så du håller på två olika föreningar som är rivaler? Det är ju som att hålla på Djurgården i hockey och AIK i fotboll. Patetiskt.
Okej så du håller på två olika föreningar som är rivaler? Det är ju som att hålla på Djurgården i hockey och AIK i fotboll. Patetiskt.
Haha tänk efter nu min lille vän. Ifk har inte ens en hockey klubb/förening, så hur kan dom vara rivaler ? Det enda patetiska är att du kallade Dif+ aik för förening, haha. Diverse nötter som är ute efter att slåss.
Haha tänk efter nu min lille vän. Ifk har inte ens en hockey klubb/förening, så hur kan dom vara rivaler ?
Nu har jag inte jättekoll på Sveriges framstjärt - men visst har väl Frölunda ett fotbollslag? Så frågan är väl hur man kan hålla på ett lag i hockey men på konkurrententen i hockey?
allan
Nu har jag inte jättekoll på Sveriges framstjärt - men visst har väl Frölunda ett fotbollslag? Så frågan är väl hur man kan hålla på ett lag i hockey men på konkurrententen i hockey?
allan
:)
haha.. Tja hade IFK haft ett hockeylag tro fan hade jag hejat på det. Men med tanke på att jag är uppvuxen med frölunda hockey så är det ju självklart att jag hejar på dom. Eran poäng är att hur jag kan heja på ett "rivaliserande" lag ? I så fall skulle jag inte få heja på Frölunda hockey då jag hejar på ifk göteborg? Haha. Varför skulle jag dessutom heja på frölunda i fotboll ?
:)
haha.. Tja hade IFK haft ett hockeylag tro fan hade jag hejat på det. Men med tanke på att jag är uppvuxen med frölunda hockey så är det ju självklart att jag hejar på dom. Eran poäng är att hur jag kan heja på ett "rivaliserande" lag ? I så fall skulle jag inte få heja på Frölunda hockey då jag hejar på ifk göteborg? Haha. Varför skulle jag dessutom heja på frölunda i fotboll ?
Du får väl hålla på vad du vill. Men för en "riktig"supporter skulle det vara en dödssynd. Jag har kompisar - inflyttade - som inte_håller_på_något_lag alls i hockeyn just för att "deras"klubb inte har ett team, och de hellre skulle dö än hålla på Frölunda.
Utan att veta kan jag nog säga att det är en total omöjlighet för en anhängare av ett lag i Stockholm att hålla på olika lag i hockey/fotboll. Hammarbyare och AIK:are är inte ens intresserade av Elitserien (vad?).
När Djurgården låg i ettan i fotboll är jag tveksam till om MacLeod och grabbarna ens visste vem som vann allsvenskan det året.
Men behåll din supportekultur du. Eller ännu hellre - sprid den inte. Håll på olika lag, gör det. I Göteborg.
allan
Haha har alltid hållit på FRÖLUNDA i hockey samt IFK i fotboll. Och ja only in götet. ALLA I GÖTET (så gott som) hejar på Frölunda (hockey) men i fotboll är det utspritt. Mesta dels Ifk, gais. Dom som anser att det är en "dödssynd" kan gärna förklara varför ? Dom kanske inte är intresserade av hockey,därav hejar dom inte på dom på nåt speciellt lag ?
Haha har alltid hållit på FRÖLUNDA i hockey samt IFK i fotboll. Och ja only in götet. ALLA I GÖTET (så gott som) hejar på Frölunda (hockey) men i fotboll är det utspritt. Mesta dels Ifk, gais. Dom som anser att det är en "dödssynd" kan gärna förklara varför ? Dom kanske inte är intresserade av hockey,därav hejar dom inte på dom på nåt speciellt lag ?
Näe. Men pissig supporterkultur. Tvärtomföreteelsen existerar ju nämligen - Frölundasupporters i ishockey är Frölundasupporters i fotboll också.
allan
Frölundasupporters i ishockey är Frölundasupporters i fotboll också.
allan
Du kanske inte läste det jag skrev om IFK ? Eftersom inte ifk har någon ishockey förening, så är det väl självklart (om man gillar hockey) att man hejar på göteborgs ledande lag (inte för att jag hejar på dom bara för dom är bäst, utan för att det är det enda laget i göteborg som är i elitserien och man är uppvuxen med dom) Sen att ni (sthlmare) tycker att man är dålig "supporter" bara för det, så får det stå för er.
Du kanske inte läste det jag skrev om IFK ? Eftersom inte ifk har någon ishockey förening, så är det väl självklart (om man gillar hockey) att man hejar på göteborgs ledande lag (inte för att jag hejar på dom bara för dom är bäst, utan för att det är det enda laget i göteborg som är i elitserien och man är uppvuxen med dom) Sen att ni (sthlmare) tycker att man är dålig "supporter" bara för det, så får det stå för er.
Jag läste det. Då ska jag tala om hur det funkar i Göteborg eller i Malmö eller på andra ställen där det bara finns EN förening inom den idrott man gillar. Man håller på klubbar från andra ställen. Det finns massor med göteborgare som kommer att hålla på Färjestad nu, det finns massor med Malmöbor som håller på HV71 och du skulle bara ana hur många fake-stockholmare som håller på nåt norrlandslag.
Du får väl hålla på vad du vill - men det var du som öppnade för ordväxlingen så då får du ta det.
allan
Jag läste det. Då ska jag tala om hur det funkar i Göteborg eller i Malmö eller på andra ställen där det bara finns EN förening inom den idrott man gillar. Man håller på klubbar från andra ställen. Det finns massor med göteborgare som kommer att hålla på Färjestad nu, det finns massor med Malmöbor som håller på HV71 och du skulle bara ana hur många fake-stockholmare som håller på nåt norrlandslag.
Du får väl hålla på vad du vill - men det var du som öppnade för ordväxlingen så då får du ta det.
allan
vad säger att det är bättre med att hålla på nåt "annat lag", det är väl i så fall lika pissig "supporter kultur " ?
allan
Jag instämmer till fullo!
Helt obegripligt faktiskt...
Jag instämmer till fullo!
Helt obegripligt faktiskt...
Du är rätt obegriplig.
Haha, snacka om värdelös diskution. Vem bryr sig om någon håller på två olika lag i fotboll och hockey? Kanske det är bäst att ringa aftonbladet så att de kan reda upp det här med hur man får "heja"?
Haha, snacka om värdelös diskution. Vem bryr sig om någon håller på två olika lag i fotboll och hockey? Kanske det är bäst att ringa aftonbladet så att de kan reda upp det här med hur man får "heja"?
:D frölunda :kinky: IFK :kinkY:
Du är rätt obegriplig.
Vi får se hur det går i finalen mot Färjestad.
Kommer bli en grymt rolig finalserie!
Vi får se hur det går i finalen mot Färjestad.
Kommer bli en grymt rolig finalserie!
Hejar inte du på dif ? Vilka blir det i finalen i så fall ? ;)
Hejar inte du på dif ? Vilka blir det i finalen i så fall ? ;)
Nej, jag håller inte på DIF.
Jag håller på FBK, och det säger jag inte för att reta dig även om man kanske kunde tro det ;)
Tror det kommer bli riktigt tight i finalen och tyvärr så kommer nog VF vinna om inte FBK får lite bättre fart under skridskorna. Trenden är iaf uppåtgående så VF kommer nog få sig en riktig match iaf :)
Nej, jag håller inte på DIF.
Jag håller på FBK, och det säger jag inte för att reta dig även om man kanske kunde tro det ;)
Tror det kommer bli riktigt tight i finalen och tyvärr så kommer nog VF vinna om inte FBK får lite bättre fart under skridskorna. Trenden är iaf uppåtgående så VF kommer nog få sig en riktig match iaf :)
Jo (fbk) dom jävlarna brukar alltid tända till i slutspelet, och speciellt mot frölunda. Dom kan suga i serien för att sen höja sig flera snäpp..Det blir en rolig och underhållande final :thumbup:
Jo (fbk) dom jävlarna brukar alltid tända till i slutspelet, och speciellt mot frölunda. Dom kan suga i serien för att sen höja sig flera snäpp..Det blir en rolig och underhållande final :thumbup:
Ja, 5:e raka finalen är inte illa :D
Sen blir det skoj att just dessa två lag möts då det är lite hat-kärlek och väst-svenskt derby mellan lagen.
Underhållande hockey kommer det som sagt bli iaf :hbang:
Känns ruskigt tätt, men Frölunda kommer vinnande ur detta :D
Dags för fotbollspremiären snart!
Dags för fotbollspremiären snart!
RIKTIGT GÖTT!!
Är bara tvungen o kommentera er diskussion.
För det första har Frölunda IF inget gemensamt med Frölunda Indians. För det andra, som tidigare nämnts, har inte IFK Göteborg något ishockeylag.
Blir så trött på sånna "äkta" supportrar som Allan mfl. Varför skulle man inte få hålla på 2 olika föreningar!? Löjligt.
Är bara tvungen o kommentera er diskussion.
För det första har Frölunda IF inget gemensamt med Frölunda Indians. För det andra, som tidigare nämnts, har inte IFK Göteborg något ishockeylag.
Blir så trött på sånna "äkta" supportrar som Allan mfl. Varför skulle man inte få hålla på 2 olika föreningar!? Löjligt.
Så när Västra Frölunda IF vann SM 1965 var det fotbollslaget som gjorde det? ;)
Så när Västra Frölunda IF vann SM 1965 var det fotbollslaget som gjorde det? ;)
Fanns du då?
Föreningarna har varit skilda i över 20 år.
Föreningarna har varit skilda i över 20 år.
Västra Frölunda HC är en avknoppning från Västra Frölunda IF och har således sitt ursprung ur moderföreningen. Då är det väl inte orimligt att se fotbollen och ishockeyn som en och samma klubb ur supporterperspektivet?
Västra Frölunda HC är en avknoppning från Västra Frölunda IF och har således sitt ursprung ur moderföreningen. Då är det väl inte orimligt att se fotbollen och ishockeyn som en och samma klubb ur supporterperspektivet?
För äldre personer nej, yngre jo.
För äldre personer nej, yngre jo.
Varför skulle det vara orimligt?
En supporter känner väl till sin klubbs historia och ursprung?
Jag har dock en teori, och det är att ishockeyn i Göteborg trots allt tillhör en ganska färsk supporterkultur. Trots att Frölundaborg fylldes under 70-talet var det helt tyst under 80-talet tills dess att Evensson tog upp laget i Elitserien. Då vaknade Göteborgarna till och insåg att ni hade ett hockeylag och i takt med framgångarna har ni fått allt fler supportrar.
Fotbollen är väldigt framgångsrik och etablerad i Göteborg med rivalitet mellan de lokala klubbarna. Eftersom denna supporterkultur är djupt rotad känner man inte samma gentemot den relativt nya hockeykulturen utan kan därmed stå och skrika "Frölunda" under matcherna trots att man i fotbollen håller på GAIS, Häcken, ÖIS eller Blåvitt.
Varför skulle det vara orimligt?
En supporter känner väl till sin klubbs historia och ursprung?
Jag har dock en teori, och det är att ishockeyn i Göteborg trots allt tillhör en ganska färsk supporterkultur. Trots att Frölundaborg fylldes under 70-talet var det helt tyst under 80-talet tills dess att Evensson tog upp laget i Elitserien. Då vaknade Göteborgarna till och insåg att ni hade ett hockeylag och i takt med framgångarna har ni fått allt fler supportrar.
Fotbollen är väldigt framgångsrik och etablerad i Göteborg med rivalitet mellan de lokala klubbarna. Eftersom denna supporterkultur är djupt rotad känner man inte samma gentemot den relativt nya hockeykulturen utan kan därmed stå och skrika "Frölunda" under matcherna trots att man i fotbollen håller på GAIS, Häcken, ÖIS eller Blåvitt.
Men om man nu håller på Frölunda i hockey varför kan man inte då hålla på Frölunda i fotboll? Vad tycker de riktiga Frölunda supportrarna (de som även håller på fotbollslaget) att de värsta rivalerna börjar supporta deras förening (i hockey)? Ni som håller på andra fotbollslag än Frölunda står alltså tillsammans med de riktiga supportrarna i Frölundas hockeyklack för att sedan hata varandra när det är dags för fotboll?
Men om man nu håller på Frölunda i hockey varför kan man inte då hålla på Frölunda i fotboll? Vad tycker de riktiga Frölunda supportrarna (de som även håller på fotbollslaget) att de värsta rivalerna börjar supporta deras förening (i hockey)? Ni som håller på andra fotbollslag än Frölunda står alltså tillsammans med de riktiga supportrarna i Frölundas hockeyklack för att sedan hata varandra när det är dags för fotboll?
Varför quotar du mig? :confused:
I Göteborg hatar vi inte, vi älskar bara.
Till skillnad från alla HULIGAN STHLMARE :D
Älska att bua ut motståndarna ;)
Älska att bua ut motståndarna ;)
Det älskar vi ja :D
Det älskar vi ja :D
och slåss ? ;)
nu djävlar drar det igång på allvar...
Dags att göra kaffeved av värmlänningarna i Kaffehuset!
Jupp.. Nu sätts det igång..
det är ju royal leuge.. i den riktiga sporten
Måste säga att jag helldre ser frölunda som vinnare än kaffetorskarna.
det är ju royal leuge.. i den riktiga sporten
vålerengen IFK :hbang:
Frölunda hänger verkligen inte med *cry*
Hoppas dom får en rejäl utskällning i periodpausen.
Frölunda hänger verkligen inte med *cry*
Hoppas dom får en rejäl utskällning i periodpausen.
neej dom gör ju inte det..fan oxå.
Fy fan... Nu är det match. Vågar inte titta mer snart.
Riktigt gott!! :bow: :bow:
3 matcher kvar att vinna, inte helt lätt men så som det såg ut idag kan det absolut gå vägen att plocka en match i Götet.
Fangface
2005-04-03, 20:24
Go Färjestad !
kommer drömma mardrömmar om stolpskottet i första *grr*
Frölunda leder med 2-0 hoppas nu det håller i sig :hbang:
4-0 menar du väl ;)
står det d nu man ? fan gött i så fall..
s_himself
2005-04-05, 19:51
står det d nu man ? fan gött i så fall..
stämmer! :hbang: :hbang:
stämmer! :hbang: :hbang:
fy helvete vad gött. total förnedring . haa
Bara att gratulera.
Frölunda var klart bättre idag...
Nya tag på torsdag!
Bra för serien att det inte blev 2 - 0 iaf. Ska dra till arena sportsbar på torsdag och kolla nästa match :)
Det var en välda skillnad på dagens Frölunda jämfört med Söndagens. Dom var nästan lika dåliga borta som Laget med stort L ibland kan vara.
Jo, men det känns som frölunda lagt i en ny växel nu. Tror inte dom kommer spela lika dåligt i någon match som i den första. Givetvis är färjestad favorit i kaffeburken men räkna med hårdare tag framöver. Frölunda har en mer hemmamatch i finalserien och det tror jag kan bli avgörande. Det hänger också på om Gerber kan ta sig tillbaka från den knäckande matchen sist.
Tycker det var ganska hårda tag redan i denna matchhen :D Smällde ordentligt hela tiden. Man var ju rädd att Sourray skulle döda någon hela tiden.
OCH Chara ramlade en gång! :D
Edit: Jag håller på Frölunda *yourock*
Chara och Sourray får passa sig för alla småfula trix dom har för sig. Dom spelade väldigt fult igår. Sen var det väl ett par andra svennar som inte spelade så vackert heller, i båda lagen ;)
Men vafan... det är final och det måste smälla lite, men crosscheckingar i ryggen är inte vackert.
Chara och Sourray får passa sig för alla småfula trix dom har för sig. Dom spelade väldigt fult igår. Sen var det väl ett par andra svennar som inte spelade så vackert heller, i båda lagen ;)
Men vafan... det är final och det måste smälla lite, men crosscheckingar i ryggen är inte vackert.
Blir galen på Chara, i varenda match står han o crosscheckar folk i ryggen till höger o vänster framför sitt eget mål. Visst gör andra spelare de också ibland men ha står o gör de varenda jävla gång :furious:
Igår fick han en utvisning för de, men då hade han väl säkert fått till en 30 st innan dess...
Synd bara att ingen kan trycka till honom, för att Frölunda sak vinna en fight mot honom så måste ju en hel "femma" hoppa på honom tillsammans, de skulle va rätt kul o se :D
Vinner Frölunda på torsdag tror jag att de är klart.....
håller med om att Chara och Sourray lirar fult, men dom e ju fullt medvetna om att ingen i Frölunda, eller resten av Elitserien heller för den delen, kan "ta hand om dom". Det enda som kan hända är att det blir lite petande med handskarna och en 2-minutare vardera. Hoppas innerligt att nån ändå "råkar" tackla sönder dom.
håller med om att Chara och Sourray lirar fult, men dom e ju fullt medvetna om att ingen i Frölunda, eller resten av Elitserien heller för den delen, kan "ta hand om dom". Det enda som kan hända är att det blir lite petande med handskarna och en 2-minutare vardera. Hoppas innerligt att nån ändå "råkar" tackla sönder dom.
Då är du inte bättre själv om du har den inställningen att du önskar att någon skall tackla sönder dom...
Då är du inte bättre själv om du har den inställningen att du önskar att någon skall tackla sönder dom...
haha, verkligen inte. Öga för öga!
;)
haha, verkligen inte. Öga för öga!
;)
Haha
Det resonemanget köper jag iofs :)
Kanske inte finns nån som kan plocka chara och souray men jag tycker joel lundqvist gjorde ett bra jobb mot souray :) Han backade inte när det blev fajt och fick faktiskt in ett par träffar. Matchens mest konstiga domslut måste ändå vara att calle steen bara fick 2 min utvisning för den crosscheckingen på ronnie sundin, klart matchstraff på sånt tycker jag.
Kanske inte finns nån som kan plocka chara och souray men jag tycker joel lundqvist gjorde ett bra jobb mot souray :) Han backade inte när det blev fajt och fick faktiskt in ett par träffar. Matchens mest konstiga domslut måste ändå vara att calle steen bara fick 2 min utvisning för den crosscheckingen på ronnie sundin, klart matchstraff på sånt tycker jag.
Ja, fy fan! Inte långt i från att Ronnie åkte med huvudet rätt in i sargen. Kunde slutat hur olyckligt som hellst.
/bump ffs
Nu jävlar smäller det snart igen
FRÖLUNDA!
Där small det för första gången :D
Frööööööölundaaaa!!
Vad segt forumet går btw!
Det ser onekligen bra ut (3-1 ) såå det går bra!!
Fast jag kan hålla med om att 4-1 sitter bra mkt bättre..
Färjestad hade inte en suck idag. Frölunda har varit bättre precis hela matchen. Dom ska vara glada att dom fick en bjudning på straffmålet.
Färjestad hade inte en suck idag. Frölunda har varit bättre precis hela matchen. Dom ska vara glada att dom fick en bjudning på straffmålet.
Ja det blir nog tamejfan SM guld lätt nu!! :D Jag skall på matchen på lördag :hbang:
vi bumpar detta så ALLA SER ATT FRÖLUNDA IS THE SHIT!!
Fan inga hockeyintresserade här. Dom föredrar konståkning.
Fan inga hockeyintresserade här. Dom föredrar konståkning.
som jag trodde inte mkt män här inne nej. Dom föredrar curling vm som är nu vettö
Ja det blir nog tamejfan SM guld lätt nu!! :D Jag skall på matchen på lördag :hbang:
Ja, ska bli så jävla gött. Hoppas de kan vinna 2 raka nu så de slipper åka tillbaka till Karlstad för att ta guldet på bortais.
Ps. För o skryta lite har jag 4st till varje hemmamatch *flex*
Bjud på biljetter :) Hade ju vart så fint om de vann på hemmaplan.
Frölunda har nästan bara medgångssupportrar.
Vid vinst är hejar dom på laget och visar sina sympatier, men vid förlust är dom helt tysta. Ett lysande exempel ser vi här på Kolozzeum. Vid förlusten i söndags var det ingen som skrev något i denna tråd, helt tyst. Inte ens ett grattis. Vid dom senaste två matcherna kommer ni tillbaka och börjar hylla Frölunda igen. Undra hur många som verkligen höll på Frölunda innan dom blev riktigt bra...
Undra hur många av er som inte hunnit plocka bort prislappen från matchtröjan?
Iaf vill jag gratulera till en välförtjänt seger. Frölunda spelar, tyvärr för min del, riktigt bra ishockey denna säsong.
Vid vinst är hejar dom på laget och visar sina sympatier, men vid förlust är dom helt tysta. Ett lysande exempel ser vi här på Kolozzeum. Vid förlusten i söndags var det ingen som skrev något i denna tråd, helt tyst. Inte ens ett grattis. Vid dom senaste två matcherna kommer ni tillbaka och börjar hylla Frölunda igen. Undra hur många som verkligen höll på Frölunda innan dom blev riktigt bra...
Iaf vill jag gratulera till en välförtjänt seger. Frölunda spelar, tyvärr för min del, riktigt bra ishockey denna säsong.
Hahahahah, skrattar är just vad jag gör åt dig.
Så man är en medgångssupporter för att man inte har skrivit nåt på kolozzeum efter en match?
Så om Frölunda förlorar ska man hurra för det andra laget eller vad menar du?
Jag har hållit på Frölunda sen jag var 8-9 år eller nåt. Första året jag började se på hockey höll jag på Leksand, mest för att farsan gjorde det ;) Och jag har ingen matchtröja.
Haha okey grattis för vinsten (för länge sen :confused: ) :D
Jag är inte en medgångsupporter jag ÄR EN DÅLIG FÖRLORARE!!!!det är skillnad det.
Hahahahah, skrattar är just vad jag gör åt dig.
Så man är en medgångssupporter för att man inte har skrivit nåt på kolozzeum efter en match?
Läs en gång till så kanske du förstår...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.