handdator

Visa fullständig version : Strength´s Milk and Whey = smakar puder!

Naom
2005-03-02, 11:42
Tjena, har just köpt Strength´s Milk And Whey.
Jag doserade som det stog på förpackningen och shaka den sedan i min Twinlab shaker och resultatet var att den smakade puder ! De var som att äta pudret direkt ur burken utan vattnet!
Kan de vara fel på shakern eller var de bara för lite vatten jag la?

Arnesson
2005-03-02, 11:44
Jag doserade som det stog på förpackningen och shaka den sedan i min Twinlab shaker och resultatet var att den smakade puder ! De var som att äta pudret direkt ur burken utan vattnet!

Testa att köpa en ast-shaker :D :D

J.Saarela
2005-03-02, 11:45
Kanske va puder i burken?

Naom
2005-03-02, 11:47
Kanske va puder i burken?

Självklart va de puder i burken men problemet var att de inte löste sig i vattnet när jag shakade.

mystic[-_-]
2005-03-02, 11:48
När jag hade den så blev det inga klumpar alls och jag hade twinlab shaker (för er som vill anteckna)

Prova med mer vatten?

Naom
2005-03-02, 11:51
']När jag hade den så blev det inga klumpar alls och jag hade twinlab shaker (för er som vill anteckna)

Prova med mer vatten?

Ska göra de ikväll da ;)

Niclaaas
2005-03-02, 12:40
hur mycket vatten/pulver hade du i då?

nordland
2005-03-02, 16:24

Ta i lite när du skakar, slöskakar du bara lite med en arm så klumpar det sig oavsett pulver och vätska..

mmartin
2005-03-02, 17:26
tar du det hemma använd en mixer/blender.. blir ordentligt blandat iaf :D

EiseltUK
2005-03-02, 17:39
Det är troligen ett ointantiserat protein. Testa att skaka hårt och länge, ca 10 sek och se om det blir bättre. Annars får du eventuellt köpa ett protein som löser sig bra och blanda i det i detta pulver för att förbättra lösligheten. Jag har testa att blanda i FX i ett pulver som inte var intantiserat och då blandade det sig bättre.

/ Henrik

Mac
2005-03-02, 19:03
Testa även att hälla i vatten först och sen pulver å sen skaka för allt vad du är värd :thumbup:

Naom
2005-03-03, 12:20
hur mycket vatten/pulver hade du i då?

har testat me 3dl och 5dl vatten med 30g pulver och de smakade samma både gångerna.

Ta i lite när du skakar, slöskakar du bara lite med en arm så klumpar det sig oavsett pulver och vätska..

Skakar som en galning men de löser ändå inte upp sig så bra...

Kan man testa med ljumet vatten eller kommer det bara att smaka skit?

Naom
2005-03-03, 12:23
Det är troligen ett ointantiserat protein. Testa att skaka hårt och länge, ca 10 sek och se om det blir bättre. Annars får du eventuellt köpa ett protein som löser sig bra och blanda i det i detta pulver för att förbättra lösligheten. Jag har testa att blanda i FX i ett pulver som inte var intantiserat och då blandade det sig bättre.

/ Henrik

Jag använder även Eiselts Fastway :thumbup: , kan jag blanda in en skopa av den ?

Testa även att hälla i vatten först och sen pulver å sen skaka för allt vad du är värd :thumbup:

Det är så jag gör.

Koskit
2005-03-03, 12:34
Har du provat med mixer?

Naom
2005-03-03, 12:40
Har du provat med mixer?

nej, men har en stavmixer som jag kan prova med ikväll.

Koskit
2005-03-03, 13:47
Hoppas det funkar bra då. *flex*

EiseltUK
2005-03-04, 17:22
Jag använder även Eiselts Fastway :thumbup: , kan jag blanda in en skopa av den ?

Absolut, testa!

/ Henrik