Visa fullständig version : Gå upp i vikt utan träning.
Tjenare, är 20 år gammal, 190 lång och väger 75kg. Jag vull gå upp i vikt, några kilo, till att börja med åtminstone. Kan ngn ngn enkel metod som man kan följa? Nu är det så att jag studerar så att slänga i sig 6-7 mål mat om dagen blir inte lätt, man får ju hushålla med sin budget. Om man vill gå upp i vikt, hur ska man äta då? Många mål, få mål? Vilka livsmedel är någorlunda billiga och ger bra kaloriintag? Är det kallorierna som är viktiga i mitt fall eller vad?
TheLoser
2005-03-01, 16:20
Ska du inte träna så kommer du bara lagra in fett och det är ju aldrig roligt?
Om du nu ska gå upp fett så är det bara att käka, köp varor med mycket kalorier men se till att få en balanserad kost. Det får inte vara för mycket fett osv.
Ett hett tips är nötter som innehåller bra fett och mycket kalorier. Tryck i dig 2 kilo jordnötter om dagen i en månad så ska du se att du har ökat, men allt bygger på att du har en balanserad kost.
TheLoser
Så du vill ha tips hur man bli fet? Kör en MCD diet en månad.
Jag gick upp runt 7 kg i somras på 3-4 veckor utan att ens ha märkt det. Så jag vart rätt så nöjd. Fast tränade ej nånting då..i samband me sommarjobbet vare iaf. ÅT hela tiden, liten frukost sen stor matsäck som jag åt ständigt på tills dan va slut sen typ middag, middag igen. Sen ibland kvällsfika. Inga problem om du rör dig mycke.
Ska du inte träna så kommer du bara lagra in fett och det är ju aldrig roligt?
TheLoserEnergiöverkott bygger muskler även om du inte tränar, inte lika mycket, men allt man lägger på sig kommer definitivt inte vara fett.
Men hur mycket kan det handla om...? Med tanke på hur få hekto muskler man kan lägga på sig genom att träna stenhårt, måste ju detta vara näst intill obefintligt. Rätta mig gärna.
Är väl en fråga om ålder också, och han är ju bara 20 änsålänge.
King Grub
2005-03-02, 07:01
Men hur mycket kan det handla om...? Med tanke på hur få hekto muskler man kan lägga på sig genom att träna stenhårt, måste ju detta vara näst intill obefintligt. Rätta mig gärna.
Nej, viktökning av överätning utan träning består mer av muskler om det är en smal individ som smaskar i sig. Denna siffra vänds sedan mer och mer mot ren fettökning ju tjockare man blir.
"In most situations involving a significant change in body weight, both fat-free body mass (FFM) and body fat participate, but the relative contribution of FFM and fat to the total weight change is influenced by the initial body fat content. Overfeeding: In thin people, the weight gain comprises 60-70% lean tissues, whereas in the obese it is 30-40%."
Annals of the New York Academy of Sciences 904:359-365 (2000)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.