handdator

Visa fullständig version : Låten i "Cityakuten-reklamen"?

Tolkia
2005-02-28, 22:10
Är det någon som vet vad låten som spelas i bakgrunden när TV3 kör sina cityakuten-påannonseringar? En kvinnoröst och sprött piano.

Yankeee
2005-02-28, 22:13
Vet inte om jag vågar svara igen...
Men "mad world"? Kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter just nu.

Edit: Alex Parks - Mad World

sunkan
2005-02-28, 22:22
michael andrews-mad world heter den som är med i Donnie Darko iaf, dem säger att det är samma låt men det är många olika som framför den.

Hades
2005-02-28, 22:22
michael andrews-mad world heter den som är med i Donnie Darko iaf, dem säger att det är samma låt men det är många olika som framför den.
Fast det är Gary Jules som sjunger, vad jag vet.

Edit: Kan det vara Alex Parks - Mad World som Tolkia menar? Jag har inte trean själv så jag vet inte.

Java_Java
2005-02-28, 22:33
Tears for Fears - Mad World kanske ?

Tina
2005-02-28, 22:34
Den låten är såå fin *cry*

Hades
2005-02-28, 22:36
Haha. Nu såg jag att Yankeee redan hade skrivit Alex Parks. Vad snabb jag är.

puppas
2005-02-28, 22:42
Är den låten fin ? Tragisk är väl rätt ord kanske...Ungefär som den där låten som alla dansade tryckare till på discon när man var liten, I'll be watcing you, every step you take nånting..Den handlar ju om en fotbollsmatch läste jag nånstans.. *screwy*

Men melodin är väl ok :thumbup:

Tina
2005-02-28, 22:46
Hmm.. fin kanske är fel ord? .. Njae jag tycker den är fin, men jag använder ordet fint till mkt *slap* ..

Loke
2005-02-28, 22:47
Är den låten fin ? Tragisk är väl rätt ord kanske...Ungefär som den där låten som alla dansade tryckare till på discon när man var liten, I'll be watcing you, every step you take nånting..Den handlar ju om en fotbollsmatch läste jag nånstans.. *screwy*

Men melodin är väl ok :thumbup:

En fotbollsmatch? Vad har du fått det ifrån? Låter ganska ologiskt om man läser texten.

puppas
2005-02-28, 22:49
Nej jag läste det i nån tidning för ap-längesen..Grundidén till låten var tydligen nåt om fotboll, eller låten handlade om en match..Eller så har jag fel, nån som har lite att göra kan ju ta reda på det :)

Yankeee
2005-02-28, 22:56
http://music.ign.com/articles/505/505393p1.html?fromint=1

Har lagom lite att göra så jag orkar inte leta mer :)

s_himself
2005-02-28, 23:13
http://music.ign.com/articles/505/505393p1.html?fromint=1

Har lagom lite att göra så jag orkar inte leta mer :)

Haha, men det stämmer, det är Alex Parks!

Hade det varit tears of fears så hade det varit en del syntar inblandande :D

Yankeee
2005-02-28, 23:14
Haha, men det stämmer, det är Alex Parks!

Hade det varit tears of fears så hade det varit en del syntar inblandande :D

Jo jag vet. Jag syftade på puppas inlägg :)

Hades
2005-02-28, 23:22
Men han pratade väl om låten "Every breath you take" med The Police?

Edit:
This is one of the most misinterpreted songs ever. It is about an obsessive stalker, but it sounds like a love song. Some people even used it as their wedding song.http://www.songfacts.com/detail.lasso?id=548

Edit 2:
It's funny how you say that it is one of the most misinterprted songs every, because you misinterpreted it. That song is about a Big Brother goverment watching over "Every Breath You Take". The song has nothing to do with love or stalking.
- Anina, Huntington Beach, CA
Edit 3:
Verkar dock rimligare att det handlar om en stalker än om "Big Brother", om man kollar texten.

Yankeee
2005-02-28, 23:25
Men han pratade väl om låten "Every breath you take" med The Police?

Hah, ja, det gjorde han visst :em:

Loke
2005-02-28, 23:32
Ja, så där går det när man presenterar åsikter som fakta. Syftar på tolkningen av "Every breath you take". Tror inte någon av teorierna stämmer. Tycker mer det låter som en allmänt svartsjuk person...

Hades
2005-02-28, 23:36
At the end of 1983, in an interview with Annie Nightingale, Sting also revealed that "Every Breath You Take" was a song about unrequited love. http://www.bbc.co.uk/radio2/soldonsong/songlibrary/indepth/everybreathyoutake.shtml

Att jag orkar.

s_himself
2005-02-28, 23:38

Jo jag vet, men jag är bara här som moraliskt stöd för dig, ville bara stryka under för alla som babblar om annat att det ÄR Alex parks. För alla som inte brydde sig om ditt inlägg.. dom ... dom... *grr27*
;)

Yankeee
2005-02-28, 23:41
Jo jag vet, men jag är bara här som moraliskt stöd för dig, ville bara stryka under för alla som babblar om annat att det ÄR Alex parks. För alla som inte brydde sig om ditt inlägg.. dom ... dom... *grr27*
;)

:thumbup: :D