Visa fullständig version : Blodpudding?
ja snabb fråga är blodpudding bra mat?
är ju inte så mkt fett och ska väl vara ganska järnrikt...
åsikter tack!
King Grub
2005-02-28, 20:20
Inte mycket fett? Ett paket ger väl 45 gram?
Geas: Vatten, rågmjöl, vetemjöl, nöttalg, blodpulver av nöt och gris, socker, fett fläsk, koksalt, kryddor, svålprotein, potatisfiber
Nyttigt? Nej, inte direkt. Det finns gott om vissa trevliga näringsämnen, i synnerhet järn, i blodpudding, men som helhet är det inte direkt en nyttig måltid. Gör inte heller någon skada, och någon gång i veckan kan det vara bra med en måltid med extra mycket järn.
Järnrikt och bra på det sättet. Proteinet är däremot värdelöst.
Vete och råg är inte komplett och blodproteinet saknar den grenade aminosyran isoleucin. Det är alltså bäst att komplettera med lite mjölk eller kött ( skriver inte ut knaperstekt bacon :eating: ) för att höja kvaliten.
Åt det typ 30 min innan jag stack och träna och min mage gillade det icke...va dålig i magen när ja börja och efter 3 halvslöa benövningar gick ja nästan och spydde.
Blir nog ingen mer mat ikväll. bläääÄÄÄÄÄÄ
Åt det typ 30 min innan jag stack och träna och min mage gillade det icke...va dålig i magen när ja börja och efter 3 halvslöa benövningar gick ja nästan och spydde.
Blir nog ingen mer mat ikväll. bläääÄÄÄÄÄÄ
Kanske var för att du åt så nära passet.
kampsporttjej
2005-02-28, 21:49
blodpudding är så jävla gott!
Metal_boy_
2005-03-01, 03:28
blodpudding är gott ostekt :eating:
The_RobRoy
2005-03-01, 07:58
wtf???
Äter blodpudding minst en gång i veckan *popcorn*
Pellefant
2005-03-01, 08:27
Vampyr! ;)
King Grub
2005-03-01, 09:00
Vampyr! ;)
Ostekt blodpudding är inte rå. :D Den är i alla fall kokt.
Är det någon skillnad på blodpudding och blodkorv, tycker de verkar väldigt lika varandra?
King Grub
2005-03-01, 09:39
Är det någon skillnad på blodpudding och blodkorv, tycker de verkar väldigt lika varandra?
Minimal näringsmässig sådan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.