Visa fullständig version : Metalcore/Metal/HC/EMO-folk?
Har ni lust så kan ni kolla in 2 låtar från mitt bands nya demo här:
http://www.purevolume.com/asbridgesburn
Det var bra...brukar ni ha spelningar här i uppsala?
Helt okej! Men ogillar mesandet i slutet på "parades in your name"
The Somberlain
2005-02-28, 20:23
Helt okej! Men gillar flummet i slutet på "parades in your name"
Btw. Skippa bögsången och lägg ner mer energi på "wannabeatthegatessångar"-sången, samt lite tyngre riff på dom lätt punkiga ställerna...
Annars låter det okey, inte helt och hållet min stil, men smaken är ju olika.
Keep on wording, dewd :thumbup:
mmmmmm detta är musik, där fick ni alla hiphopare :)
Grymt! Låter ju skitbra! :hbang:
Låter bra.. MEN VILL HA HÅRDARE!!!!!! :D
Papa roach.. lät sångaren som
bra skit!
Papa roach.. lät sångaren som
bra skit!
Haha, jag sjunger och skriker.
Tackar tackar! :)
Det var bra...brukar ni ha spelningar här i uppsala?
Vi har haft ett par nyligen, lirade i musik direkt men en gitarr pajjade så vi lät skit då! Du får hålla utkik i framtiden, vi är alltid på g med nya spelningar!
Påminner lite om Ill Niño. Första låten var riktigt skön! Bra ös!
Diggar den här genren som fan. Har bara hört Unearth och It dies today (och sen ni då :)). Har du några tips på några liknande band?
Diggar den här genren som fan. Har bara hört Unearth och It dies today (och sen ni då :)). Har du några tips på några liknande band?
Kolla in Killswitch Engage, As I Lay Dying, Caliban, Bleeding Through, Hopesfall, I Killed The Prom Queen, Poison the Well, Misery Signals.
:D
Vi har haft ett par nyligen, lirade i musik direkt men en gitarr pajjade så vi lät skit då! Du får hålla utkik i framtiden, vi är alltid på g med nya spelningar!
Allrajt, ska lägga namnet på minnet ;)
Löjtnant Blank
2005-02-28, 23:31
Ljudkvaliteten är usel, så det här gör ont i öronen efter tio sekunder (och cymbalerna låter som fågelkvitter). Men det lilla jag hör låter väldigt lovande. Kan du inte lägga upp låtarna som mp3:or i åtminstone 128 kbps-kvalitet - så att det går att kommentera mixen också?
Ljudkvaliteten är usel, så det här gör ont i öronen efter tio sekunder (och cymbalerna låter som fågelkvitter). Men det lilla jag hör låter väldigt lovande. Kan du inte lägga upp låtarna som mp3:or i åtminstone 128 kbps-kvalitet - så att det går att kommentera mixen också?
Tackar!
Det kommer en hemsida med låtar i minst 128. Hemsidan är klar om cirka 1 vecka. Medelar då.
Löjtnant Blank
2005-02-28, 23:34
Tackar!
Det kommer en hemsida med låtar i minst 128. Hemsidan är klar om cirka 1 vecka. Medelar då.
Gör gärna det!
tycker ni om mitt band då? :O våran inspiration är bla KSE :D
http://www.myspace.com/screamingrealityband
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.