Visa fullständig version : Vasaloppet
Pellefant
2005-02-28, 14:25
Hej!
Hur går det för era vänner som åker Vasaloppet? Är det någon här som åker/ska åka? Vilken tid har ni som mål?
En kompis åker idag och håller på att få ca 11-11:30, som förra året, förr hade han alltid ca 6-8 timmar, men det var då det. Stillasittade jobb sista åren har gett honom en liten mage och sämre kondis.
Hej!
Hur går det för era vänner som åker Vasaloppet? Är det någon här som åker/ska åka? Vilken tid har ni som mål?
En kompis åker idag och håller på att få ca 11-11:30, som förra året, förr hade han alltid ca 6-8 timmar, men det var då det. Stillasittade jobb sista åren har gett honom en liten mage och sämre kondis.
??? Vasaloppet(det stora) är mig ju på söndag?
Det är ju öppet spårt innan... *uppdate*
Åkte öppet spår igår söndag på 6.15 med 20 mil i kroppen. Underbart väder och bra spår. Dock förbannat trångt första två milen vilket gjorde att jag inte kunde åka i det tempo jag ville.
Ska göra det igen men med betydligt fler träningsmil och i det riktiga loppet!
Jag ska börja kolhydratladda snart. På söndag smäller det!!!
Är första gången för mig, satsar på att komma i mål som primärt mål det sekundära är att slå farsans tid på 8:20.
Hoppas det är bra spår bara så ska det nog inte vara några problem, i alla fall inte det primära :D
Har dock inte så mycket på snö bara 8 mil, och inte så mycket rullskidor, kanske 30 mil. Men det ska nog gå *flex*
Pellefant
2005-03-01, 07:55
Åkte öppet spår igår söndag på 6.15 med 20 mil i kroppen. Underbart väder och bra spår. Dock förbannat trångt första två milen vilket gjorde att jag inte kunde åka i det tempo jag ville.
Ska göra det igen men med betydligt fler träningsmil och i det riktiga loppet!
Vilken bra tid!!! :thumbup:
Lycka till på söndag Bengan! *flex*
The_RobRoy
2005-03-01, 08:12
En i min korridor åkte på 7h, han har typ inte tränat nån skidåkning i år, han åkte upp några dar innan och körde några mil
Pellefant
2005-03-01, 08:23
Om man har noll teknik på längdskidor, men åker ca 50-100 mil nästa vinter innan loppet och har "ok" kondition, tror ni då man kan få under 6 timmar? Tekniken får man snabbt in?
Träna mycket armar och ben på gymmet innan också...
Bättre satsa järnet några timmar än att såsa på 10-11 timmar....
Det fixar man säkert, 50-100 mil är mycket, jag tränar kanske 10 mil innan, inga rullskidor eller sånt och jag kom runt på ca 8h50min, då väger jag en bit över hundra också så om man tränar lite grundkondis + 50 mil skidor så bör du fixa det.
MVH
Jag åkte i Söndags på 6:47...Som någon nämnde innan trångt i början. Skall nog testa seeda upp mig och åka riktiga vasan för att satsa på en bra tid.
Att åka på under 6 timmar är svårare än man kan tro. För att det ska gå vägen bör man seeda upp sig till lämpligt startled i riktiga Vasan. Åker du öppet spår måste du vara där jättetidigt annars får du starta långt bak och får tusentals turiståkare att köra om vilket tar tid och kraft.
Om man har noll teknik på längdskidor, men åker ca 50-100 mil nästa vinter innan loppet och har "ok" kondition, tror ni då man kan få under 6 timmar? Tekniken får man snabbt in?
Träna mycket armar och ben på gymmet innan också...
Bättre satsa järnet några timmar än att såsa på 10-11 timmar....
Nej, det tror jag faktiskt inte.
Nej, det tror jag faktiskt inte.
Det tror inte jag heller..
Pellefant
2005-03-06, 09:23
Någon som ser det? Hur går det? (tv:n sönder)
King Grub
2005-03-06, 09:40
Raul Olle har ryckt och leder med bra många sekunder (över halvminuten i alla fall).
Har en kompis som siktar på runt 5 timmar
Men kör ifatt honom nu då!
Hur svårt kan det va´? :cool:
Raul leder med 1:08 förresten.
vilka fina spår sånna skulle man vilja köra i måste vara mycket lättare än att kasa omkring i dom som är i motionsspåren. Visst blir man sugen?
nu kommer dom snart.
frågan är om man ska gå och träna nu eller vänta tills målgång har skett.
Pellefant
2005-03-06, 17:32
Kan man någonstans se längd och vikt på svenska längdskideliten?
Svärd vann. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=387078&previousRenderType=6
allan
Kan man någonstans se längd och vikt på svenska längdskideliten?
Borde finnas här
http://www.skidor.com/langdakning/t7.asp?p=5655
allan
Pellefant
2005-03-06, 18:05
Borde finnas här
http://www.skidor.com/langdakning/t7.asp?p=5655
allan
Japp, fanns på de flesta där, tack så mycket. :)
Pellefant
2005-03-06, 18:11
Oskar svärd :bow:
Varför pratar han nästan norska? Inflyttad norrman förmodar jag, vet någon hur länge han tävlat för Sverige? Tävlade han för Norge innan?
Varför pratar han nästan norska? Inflyttad norrman förmodar jag, vet någon hur länge han tävlat för Sverige? Tävlade han för Norge innan?
Hans tjej är norska.
Dumleman
2005-03-06, 18:40
Såg ni incidenten på bron några hundra meter innan mål där 8st ramlade? Jag är säker på att jag såg Oskar Svärd göra ett skatetag med sitt högra ben, eventuellt skulle han byta spår men ångrade sig. Han trampade på bakomvarandes stav vilket resulterade i kraschen. Nåja jag tar inte ifrån honom äran, han åkte perfekt taktiskt men det kan inte va så kul för de som ramlade. Lite tråkigt för Daniel Tydell som agerade farthållare pga. att ingen annan ville dra och hamnar 30 sekunder efter i mål och är snart bortglömd :).
Nej för helvete. Löjtnant vid I 5 i Östersund. Det finns märkliga dialekter i detta land.
allan
Nej för helvete. Löjtnant vid I 5 i Östersund. Det finns märkliga dialekter i detta land.
allan
Hans flickvän är fortfarande norska och det är därför det låter som det gör.
Jag svarade nej för helvete på frågan om han var inflyttad norrman. Och man kan låta så även om man inte har norsk flickvän. Om man är uppvuxen i Jämtland t ex
allan
uppvuxen i sollefteå om jag inte är ute och cyklar :hbang:
när han vann vasaloppet för 2år sen så tävlade han för sollefteå SK *flex*
Whops
http://www.expressen.se/index.jsp?a=251364
Jag svarade nej för helvete på frågan om han var inflyttad norrman. Och man kan låta så även om man inte har norsk flickvän. Om man är uppvuxen i Jämtland t ex
allan
Som son till en Jämte tillbakavisar jag bestämt dina antydningar att den där rotvälskan skulle vara typiskt för regionen.
*grr*
:)
Som son till en Jämte tillbakavisar jag bestämt dina antydningar att den där rotvälskan skulle vara typiskt för regionen.
*grr*
:)
Vi får väl ringa och fråga då!
allan
Vi får väl ringa och fråga då!
allan
Antingen har du kommit över Bosöns telefonregister eller så har du köpt en ny telefon idag? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.