Visa fullständig version : Hur går det för guvenören?
johnnytex
2005-02-27, 17:35
Man/jag har inte hört något om hur det går för Arnlod som guvenör. Eftersom det varit tyst om honom så betyder det han skött sig bra? Jag var grymt skeptiskt till att han skulle kunna göra någon nytta men det har alltså funkat bra, eller?
Jag tycker det verkar som om det funkar rätt bra för honom, dock har jag inte följt honom på något vis, så du ska nog inte lyssna på mej ;)
Snackade med en kille från Kalifonien i veckan han sade iaf att han tyckte Arnold gjorde ett väldigt bra jobb.
johnnytex
2005-02-27, 17:57
Snackade med en kille från Kalifonien i veckan han sade iaf att han tyckte Arnold gjorde ett väldigt bra jobb.
Ah, så pass. Verkligen "häftigt" att en sån kille kan lyckas.
Kommer säkert bli: Arnold for President :D
Han har fortfarande smekmånad. Budgetunderskottet är minst sagt skenande, men han har fått genom en del saker. Däremot kommer han att vara tvungen att både höja skatter och sparka folk för att få ihop det, och då får man väl se hur stämningen blir. Dock är väl alla överens om att det som MÅSTE göras måste snart göras; det har börjat komma anklagelser om att han är för passiv.
allan
johnnytex
2005-02-27, 18:11
Han har fortfarande smekmånad. Budgetunderskottet är minst sagt skenande, men han har fått genom en del saker. Däremot kommer han att vara tvungen att både höja skatter och sparka folk för att få ihop det, och då får man väl se hur stämningen blir. Dock är väl alla överens om att det som MÅSTE göras måste snart göras; det har börjat komma anklagelser om att han är för passiv.
allan
Vad har genomfört för förändringar? Hade varit kul att höra vad gjort som guvenör.
Fritt proteinpulver till alla har jag hört ligger högt på dagsagendan :D
Vad har genomfört för förändringar? Hade varit kul att höra vad gjort som guvenör.
Fritt proteinpulver till alla har jag hört ligger högt på dagsagendan :D
Än så länge är det bara mindre grejor. Han fick genom vissa delar av ett åtgärdspaket vilket kommer att ge mindre resurser till skolan och vården. Dessutom har han undertecknat ett 110-miljarders lån för att sanera ekonomin; en åtgärd som fick i stort sett alla som kan nåt om ekonomi att himla med ögonen.
Jag personligen tror att hans karisma kommer att hjälpa honom, på samma vis som för Reagan - men han kommer aldrig att få ordning på Kaliforniens ekonomi om han inte höjer de delstatliga bolagsskatterna. Vilket han lovat att inte göra.
allan
Mccartney
2005-02-27, 18:18
Karlifornias ekonomi är världens femte största........det säger inte lite .....tänka sig att en kroppsbyggare och filmskådis klara av att sköta det...
johnnytex
2005-02-27, 18:20
Än så länge är det bara mindre grejor. Han fick genom vissa delar av ett åtgärdspaket vilket kommer att ge mindre resurser till skolan och vården. Dessutom har han undertecknat ett 110-miljarders lån för att sanera ekonomin; en åtgärd som fick i stort sett alla som kan nåt om ekonomi att himla med ögonen.
Jag personligen tror att hans karisma kommer att hjälpa honom, på samma vis som för Reagan - men han kommer aldrig att få ordning på Kaliforniens ekonomi om han inte höjer de delstatliga bolagsskatterna. Vilket han lovat att inte göra.
allan
Aha, där ser man. Tackar mjukast för den informationen. Jag tolkar det som att vi kanske en bit in i framtiden kommer få lite klagomål på Mr Terminator.
Mccartney
2005-02-27, 18:34
Med tanke på att USA har en president som Bush så går nog Arnold rätt säker när han bara tagit ett litet lån....
spacedog
2005-02-27, 18:52
Om det går bra eller inte beror som vanligt på vem man frågar. Liberala Salons Peter Byrne är skeptisk:
http://www.salon.com/news/feature/2005/02/15/arnold/
johnnytex
2007-05-17, 10:12
En lite uppdatering hade varit intressant :)
Är han on top of things fortfarande?
Har hört att han har väldigt intressanta miljöåsikter.
Karlifornias ekonomi är världens femte största........det säger inte lite .....tänka sig att en kroppsbyggare och filmskådis klara av att sköta det...
Det är iof inte arnold ensam som bestämmer, det hoppas jag att du förstår. Hur du får hans bakgrund till något relevant vill jag inte ens veta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.