Visa fullständig version : kosten viktig?
Ja självklart är den det. Men är den verkligen så viktig som det sägs?
Mina kompisar som äter i princip bara skit får ju riktigt bra resultat ändå. Hur kan det komma sig?
Samtidigt som jag själv inte märker av bättre resultat då jag försöker sköta kosten bra. Kanske inbillning? Eller kanske det går lika bra med kakor som med oxfilè?
Beror nog på vart du befinner dig i träningen, men jag tycker man kan äta rätt, för att helt enkelt göra träningen så framgångsrik som möjligt. Vill man inte så, fine du kommer antagligen göra bra framsteg ändå, men i slutändan tjänar du förmodligen på att äta på rätt sätt.
King Grub
2005-02-26, 21:24
Eller kanske det går lika bra med kakor som med oxfilè?
Nej, det gör det inte. Bra mat är en förutsättning för att få bra resultat i längden. Det finns inga som helst fördelar med skräpmat.
Ett problem som en del får när dom övergår till att äta nyttigt och bra är helt enkelt att dom får svårt att äta tillräckligt mycket. Och tillräckligt med energi är grundförutsättning för att maten skall stimulera muskel- och viktökningar. Nyttig mat är ofta inte lika energität som skräpmat, och man får helt enkelt äta mer, om man underskattar energimängden man får i sig, vilket verkar vara vanligt.
Vill man öka så gäller det att äta, vad som äts spelar mindre roll bara det är hyfsat balanserat och varierat. Personer som sträver efter att "äta rätt" äter ofta för lite vilket gör att deras ökningar blir mindre än de som äter mer och sämre.
Edit: Grub före, som vanligt :)
Vill man öka så gäller det att äta, vad som äts spelar mindre roll bara det är hyfsat balanserat och varierat. Personer som sträver efter att "äta rätt" äter ofta för lite vilket gör att deras ökningar blir mindre än de som äter mer och sämre.
Precis, att "äta rätt" betyder absolut inte morötter och ett salladsblad till frukost,lunch o middag.
Äta rätt kan vara bulk, deff eller att hålla vikten men framförallt få i sig rätt nivåer av den näring man behöver samt ha lite timing.
Jo men låt oss säga att man äter mazariner upp till 4000 kcal. Eller oxfilè, pasta, prottedrinkar o s v på 4000 kcal. Jag tror inte att det senare alternativet ger så mycket mera ökningar för en vanlig hobbybyggare som skiter i lite extra fett på magen.
Hälsan kan vi lämna åt sidan ;)
eeh jo, proteinmängden, blodsockerfall, inlagringen av fett,proteinupptag, allt blir sämre med enbart mazzariner. (typ smör, socker,vetemjöl)
King Grub
2005-02-26, 21:48
Jo men låt oss säga att man äter mazariner upp till 4000 kcal. Eller oxfilè, pasta, prottedrinkar o s v på 4000 kcal. Jag tror inte att det senare alternativet ger så mycket mera ökningar för en vanlig hobbybyggare som skiter i lite extra fett på magen.
Då tror du fel. Helt fel. Mazariner innehåller inte nutrienter som stimulerar proteinsyntes om du baserar hela energiintaget på det.
King Grub
2005-02-26, 21:49
Här har du en festlig tråd...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33287&highlight=wienerbr%F6d
Ja självklart är den det. Men är den verkligen så viktig som det sägs?
Mina kompisar som äter i princip bara skit får ju riktigt bra resultat ändå. Hur kan det komma sig?
Samtidigt som jag själv inte märker av bättre resultat då jag försöker sköta kosten bra. Kanske inbillning? Eller kanske det går lika bra med kakor som med oxfilè?
det de gör rätt och du gör fel isf är att de äter mer mat i förhållande till hur mycket de tränar.
Sparrisen
2005-02-26, 22:14
Försöker du vara rolig eller nåt?
Försöker du vara rolig eller nåt?
Nej inte det minsta. Överdrev lite väl mycket kanske, nåja ni förstår principen och jag är säkerligen ute och cyklar. Däremot kvarstår min uppfattning om att kosten är överskattad till viss del.
Här har du en festlig tråd...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33287&highlight=wienerbr%F6d
hoho, den var guld värd :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.