Visa fullständig version : Frusen ofta
tigerofsweden
2005-02-26, 12:34
Jag har alltid haft bra blodcirkulation och alltid varit varm. Nu när jag ätit så jag gått ner lagom i vikt har jag blivit så frusen av mig. Är alltid kall om händerna och fryser relativt lätt. Vad kan detta bero på? Är det brist på antingen kolhydrater, fett eller protein eller kan det vara lite av varje? :confused:
TheLoser
2005-02-26, 13:06
Det kan du räkna på själv. Tänk efter om det är något du vet att du äter lite av, t.ex. grönsaker osv. Jag gör det ofta att jag fyller tallricken med kött och pasta och säger "Jag tar grönsaker sedan", men det blir det inge av med. Se till att få i dig tillräckligt med allt så ska du se att det inte är några problem.
TheLoser
Jag har alltid haft bra blodcirkulation och alltid varit varm. Nu när jag ätit så jag gått ner lagom i vikt har jag blivit så frusen av mig. Är alltid kall om händerna och fryser relativt lätt. Vad kan detta bero på? Är det brist på antingen kolhydrater, fett eller protein eller kan det vara lite av varje? :confused:För lite av varje förmodligen och hamnat på ett lite lågt kaloriintag. Kalorier av energi och energin bir till värme. Sen kan ju din viktnedgång bidra till mindre värmande underhudsfett? men i huvudsak tror jag inte din kropp får tillräckligt med energi för att värma den.
kampsporttjej
2005-02-28, 21:53
du har troligtvis gått ner för mycket för vad din kropp egentligen mår bra av.
du kanske tycker att det är en lagom vikt för att det är dagens ideal,
men hälsomässigt är det inget friskhetstecken att vara frusen och ha kalla händer!
Allt handlar väl ändå om att du ligger på något kraftigt kaloriunderskott? :nono:
Jag har inte heller aldrig frusit i mitt liv innan jag fick normalvikt. Jag skulle tippa på fettfattig kost som jag hade ganska länge. Nu ligger jag på en överskott och klara av det nordiska kylan igen. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.