handdator

Visa fullständig version : Vad är ni nojiga över?

Rataxes
2005-02-26, 00:35
Tänkte bara att ni kunde berätta om vad ni är nojiga över. Själv:

- Tunnelbaneperronger, är alltid rädd för att bli nedputtad framför spåren av nån galning numera. Vågar aldrig stå mindre än 2 m från kanten som gäller, och när tåget kommer ryggar jag alltid tillbaka och kollar runt så det inte står nån med mordisk blick bakom en.

- Stora hundar, aldrig blivit attackerad eller nånting, men går alltid snabbt förbi när man stöter på någon som är ute o går med sin helveteshund med mankhöjd på 1 m eller nåt. Vet att risken inte är stor, men undrar alltid lite skrajset om just den där hundägaren är ett sånt där pucko med taskig uppväxt som skaffade hund av helt fel anledningar och inte sköter den ordentligt.

mmartin
2005-02-26, 00:43
nojiga.. kan ju defineras olika, men ok lite grejjer har man ju för sig *screwy*

-Bilen, märkligt hur man alltid känner att man "tror den är olåst"

- väldigt djupt vatten... känns liksom som om nått är "under" en själv :D

- frisyren.. kan vara ett rent helvete innan man accepterar att man har en "bad hair day" :D

Fatalist
2005-02-26, 00:46
- frisyren!
- djupt vatten
- hållningen

hmm.. Säkert massa mer

mangemani
2005-02-26, 00:48
spindlar,finns inge värre.
är lite nojig över att sticka ner händerna i en väska eller liknande,tror att det finns en spindel där som kommer bita en.

djupt vatten.
haj skräck.

AndersHermansson
2005-02-26, 02:33
Jag är nojig över min bulkmage!

tinus
2005-02-26, 11:33
Jag är livrädd för plogbilar :laugh: :em: Ni vet sådana där stora gula med en plog fram och en på sidan(små söta traktorer går bra)..klarar inte av att ens vara i närheten när de kör förbi *screwy* Kan tillägga att jag har det rätt jobbigt nu..det har juh snöat en del de senaste veckorna *cry*

pellepedal
2005-02-26, 11:36
- Stora hundar, aldrig blivit attackerad eller nånting, men går alltid snabbt förbi när man stöter på någon som är ute o går med sin helveteshund med mankhöjd på 1 m eller nåt. Vet att risken inte är stor, men undrar alltid lite skrajset om just den där hundägaren är ett sånt där pucko med taskig uppväxt som skaffade hund av helt fel anledningar och inte sköter den ordentligt.

Akta dig för Bolio. :devil:

CroCop
2005-02-26, 11:36
- frisyren!
- djupt vatten
- hållningen

hmm.. Säkert massa mer
Men jesus! snagga dig då pojke eller skippa flugan du har i håret ;)

Oskis
2005-02-26, 12:12
Frisyren är jag något grymt nojig över, tyvärr *grr*

Tricklev
2005-02-26, 12:15
Att sätta en sked coco pops i halsen och kvävas till döds. *grr27*

JoelR
2005-02-26, 13:20
Jag blir helt klart nojig över folksamlingar, gillar det inte helt enkelt. *grr27*

RobbeliRobban
2005-02-26, 13:30
Jag blir helt nojig när de (2) internationella stängerna är upptagna på gymmet. Jag vankar av och an, frågar ockupanterna om de är klara snart varannan minut, rycker tjurigt i maskinerna och undrar om det är så här helvetet är, en fruktlös väntan på den internationella stången.

Mccartney
2005-02-26, 13:53
Tänkte bara att ni kunde berätta om vad ni är nojiga över. Själv:

- Tunnelbaneperronger, är alltid rädd för att bli nedputtad framför spåren av nån galning numera. Vågar aldrig stå mindre än 2 m från kanten som gäller, och när tåget kommer ryggar jag alltid tillbaka och kollar runt så det inte står nån med mordisk blick bakom en.

Du skall inte visa rädsla för hundar...dem känner sådant...och då blir du ännu roligare att jaga......

Fatalist
2005-02-26, 14:07
Men jesus! snagga dig då pojke eller skippa flugan du har i håret ;)

Jag har klippt mig nu så flugan får tyvärr inte plats längre *cry* :)

*Flash*
2005-02-26, 14:23
Folk som glor ogillar jag.
Även när det är mycket folk runt omkring mig.
Men värst är när jag känner mig instängd av en massa folk (t.ex. i en buss eller ett flygplan) och jag vill ut men folk är i vägen för mig, kan hålla på att svimma eller få panik då till och med *screwy*

För övrigt insekter, spindlar och höga höjder (då jag känner att jag kan ramla ner) men det är väl lite vanligare antar jag..

Myten
2005-02-26, 15:18
Klassikern!

Dom få gånger jag är på Heron, så underviker jag att gå för nära räckena!
Känns som en röst säger åt mig att hoppa, rena rama Thrillern!

Beast
2005-02-26, 15:23
Jag är livrädd för plogbilar :laugh: :em: Ni vet sådana där stora gula med en plog fram och en på sidan(små söta traktorer går bra)..klarar inte av att ens vara i närheten när de kör förbi *screwy* Kan tillägga att jag har det rätt jobbigt nu..det har juh snöat en del de senaste veckorna *cry*

Lungt jag kan rädda dig från dom farliga plogarna!! :naughty:

Pellefant
2005-02-26, 15:24
Fullpackade bussar/tunnelbanevagnar med en massa skrikande ungar och folk som pratar högt i sina mobiler. Då vill jag bara därifrån *grr27* , har gått av några gånger och satt mig på något lugnt cafe tills rusningen lugnat ner sig faktiskt. :em:

Jense
2005-02-26, 15:29
Akta dig för Bolio. :devil:
han har ju bara pitbull

hum
2005-02-26, 15:50
Jag hatar stora svarta hundar i allmänhet, men har man blivit biten i pungen av en rottis så är det väl befogat.. :em:

Annars är det jobbigt med mycket folk, typ matsalar. Föredrar lugn och ro.

Metal_boy_
2005-02-26, 15:55
Folk som glor ogillar jag.
Även när det är mycket folk runt omkring mig.
Men värst är när jag känner mig instängd av en massa folk (t.ex. i en buss eller ett flygplan) och jag vill ut men folk är i vägen för mig, kan hålla på att svimma eller få panik då till och med *screwy*

För övrigt insekter, spindlar och höga höjder (då jag känner att jag kan ramla ner) men det är väl lite vanligare antar jag..

Låter precis som mig, social fobi bland folk o så, känns att man behöver ha när att kunna dra m.m En del i min panikångest faktiskt, dom kombinerar väldigt ofta varandra hos folk som har panikångest efter som den sociala fobin utlöser panikattack.

Metal_boy_
2005-02-26, 15:58
han har ju bara pitbull

och en pittbull i koppel är inte farlig, om man får tag i kopplet vill säga, bara snurra runt me den och kasta in den i ett träd eller en vägg :D

Patriarch K
2005-02-26, 16:03
Jag nojjar fasansfullt mycket över mitt utseende. Främst då mitt hår (tunnhårig) och mitt fula leende. Fast även över hur otroligt stel jag är vid överkroppen. Jag vill kunna slappna av och se avslappnad ut, inte slappna av och se ut som en stone golem *grr*

spacedog
2005-02-26, 16:03
och en pittbull i koppel är inte farlig, om man får tag i kopplet vill säga, bara snurra runt me den och kasta in den i ett träd eller en vägg :D

*ser framför sig metal_boy som svingar en pitbull runt huvudet* :laugh:

Själv är jag en synnerligen lugn och harmonisk person... det brukar andra människor bli nojiga över. :D

AFanatic
2005-02-26, 16:14
Kan bli nojjig ibland innan man ska sova....får för mig att någon i familjen dör. Ju mer jag tänker på det desto mer blir jag förbannad på mig själv att jag ens tänker tanken...så trissas det upp hela tiden o det känns som man får hyperventilation o ångest.

pellepedal
2005-02-26, 16:49
Jag hatar stora svarta hundar i allmänhet

Du skulle se hunden jag nyss tyvärr var tvungen att göra mig av med...
Stor och svart... ca 80 kilo... :devil:

FredsAmiralen
2005-02-26, 16:51

Var den så fet att du inte kunde ha den längre? :laugh:

Tricklev
2005-02-26, 17:05
Du skall inte visa rädsla för hundar...dem känner sådant...och då blir du ännu roligare att jaga......

;)

Tycker inte om höjder.

pellepedal
2005-02-26, 17:18
Var den så fet att du inte kunde ha den längre? :laugh:

Nä. Min fru och min son blev för allergiska.

JAM
2005-02-26, 17:24
Jag är nojig över min bulkmage!
Vilken då?? :)

stahlberg
2005-02-26, 17:25
Jag ogillar att koa. Men det ar ingen noja, jag klarar det utan angest om jag maste.

Daremot har jag med aren utvecklat en viss noja - ett obehag - for fangelseceller. Klarar nog att sitta i en om jag maste, men det ar forbaskat jakligt, och darfor har jag fatt obehag for dem.

Herkulez
2005-02-26, 17:32
pitbulls generellt är inte farliga om man inte hotar dom.

Hum: ajfan va utlöste det bettet, bet han hårt ? va hände sen?

hum
2005-02-26, 17:33

Vad var det för ras?
Kanske uttryckte mig dumt, det är bara rottisar/dobbermans/pitbulls och dylikt jag inte gillar. Har själv haft en stor svart.. men hon var ju snäll *rolleyes*

Metal_boy_
2005-02-26, 18:09
Kan bli nojjig ibland innan man ska sova....får för mig att någon i familjen dör. Ju mer jag tänker på det desto mer blir jag förbannad på mig själv att jag ens tänker tanken...så trissas det upp hela tiden o det känns som man får hyperventilation o ångest.

Inget roligt sånt där, på kvällarna kan det desssutom va ett helvette att ha ångest och samtidigt försöka sova.

pellepedal
2005-02-26, 21:44
Vad var det för ras?
Kanske uttryckte mig dumt, det är bara rottisar/dobbermans/pitbulls och dylikt jag inte gillar. Har själv haft en stor svart.. men hon var ju snäll *rolleyes*

New Foundland.

Lasse Kongo
2005-02-26, 21:47
Jag blev nojig efter att ha sett filmen Saw, gick upp mitt i natten för ja trodde det var ngn i hallen, kika ut i brevlådan, kolla alla rum i lgh, ingen där...

På morgonen vråla jag till min tjej när hon stängde dörren till sovrummet att det skulle va öppet, våga inte sova med öppen dörr, fick en puss på kinden o en kram.

Nästan så jag stoppa tummen i munnen där ett tag....

Det värsta är att det är sant med machoman liksom....

bubbe
2005-02-26, 21:51
nojig vet jag inte, men helt yr och svettig av att vara inträngd bland massa människor, gekås fyfasiken när det är mycket folk, stå i kö en timme klarar jag inte. blev helt sjuk av flygplatsen i zurich.

moue
2005-02-26, 21:52
att lämna någon ägodel (cykeln eller bilen) obevakad på allmän plats med rädsla för att det ska bli förstörd eller stulet. får kolla till det lite då och då för att få lite ro i kroppen.

Yankeee
2005-02-26, 21:58
Parkeringsböter.
Jag kan inte lämna bilen obevakad i 2 minuter utan att vara på helspänn. Jag parkerar alltid där man ska och är otroligt noga med att komma tillbaka minst 5 minuter innan tiden går ut. Oftast så lägger jag i pengar för en timme extra. Ändå så stressar jag som fan, alternativt stressar kompisar så att vi hinner tillbaka i tid.

tinus
2005-02-26, 22:08
Lungt jag kan rädda dig från dom farliga plogarna!! :naughty:

Passa dig! De är grymt farliga! och stoora *cry* :D

Metal_boy_
2005-02-26, 22:28
nojig vet jag inte, men helt yr och svettig av att vara inträngd bland massa människor, gekås fyfasiken när det är mycket folk, stå i kö en timme klarar jag inte. blev helt sjuk av flygplatsen i zurich.

tänk dig då med en fet panikattack istället för bara vanligt stressad,svettig och yr av allt folk. Du skiter nära på dig då kan jag sägga.

Shadow Warrior
2005-02-26, 22:31
Är nog nojjig för lite allt möjligt även om jag döljer det.... främst socialt stressiga situationer, känns alltid som om folk ser rätt igenom mej osv. Är nog nojjig över framtiden med... är min nuvarande situation hållbar kommer jag kunna fortsätta så här? Osv. Blir nojiig över mina egna tankegångar som ibland håller sej kvar lite för länge även fast det igentligen inte existerar något direkt problem.

Och sen det gammla vanliga, djupt vatten, moster i garderoben och sånt
:D

aliquis
2005-02-26, 22:34
Vet inte, folk som tycker illa om mig av någon anledning?

spacedog
2005-02-26, 23:20
Och sen det gammla vanliga, djupt vatten, moster i garderoben och sånt
:D

Jasså, är hon läskig? :D

Yankeee
2005-02-26, 23:23
Jasså, är hon läskig? :D

:laugh:

Vilket öga för detaljer :D

Megatuttarna
2005-02-26, 23:53
tänk dig då med en fet panikattack istället för bara vanligt stressad,svettig och yr av allt folk. Du skiter nära på dig då kan jag sägga.

Det är inget att skämmas över. Även Tony Soprano får panikattacker och om han får det betyder det att det är rätt; heeeelt jävla rätt.

Metal_boy_
2005-02-26, 23:57
Vet inte, folk som tycker illa om mig av någon anledning?

Dom e sura för käket du bjuder på, typ nässlor och tistlar :D ;)

AndersHermansson
2005-02-27, 01:39
Vilken då?? :)

Den som fullkomligt väller ut när jag släpper på magmusklerna =)
Verkar som att jag har IBS (Irritable Bowel Syndrome). Förmodligen visar det sig för att jag äter mycket, dricker kaffe och är naturligt stressad. Jag får sluta med kaffet och stressa ned.

bubbe
2005-02-27, 08:39

Hehe, gekås brukar locka fram det sämsta hos folk....

Jag brukar inte bara bli stressad av folkträngsel, utan mer kallsvettig, må illa, tappa humöret totalt, bli väldigt trött. Då är det inget att göra än att försöka försvinna bort och sätta sig ner någonstans. Fast feting panikattack är nog inte speciellt roligt.

ölobrännvin
2005-02-27, 09:11
Om jag åker bil barfota så får jag genast tvångstankar om att jag ska öppna dörren och skrapa foten i asfalten. Samma röst som säger åt folk att dom måste hoppa från höga höjder skulle jag tro.

pellepedal
2005-02-27, 18:42
Ganska många här som skulle kunna få panikångest ser det ut som...

När jag själv var sjuk i det för några år sedan, hörde jag att det var fler personer i Sverige som var sjuka i panikångest än det var folk som följde Rederiet på TV. Ganska skrämmande....

jwzrd
2005-02-27, 18:59
Fullpackade bussar/tunnelbanevagnar med en massa skrikande ungar och folk som pratar högt i sina mobiler. Då vill jag bara därifrån *grr27* , har gått av några gånger och satt mig på något lugnt cafe tills rusningen lugnat ner sig faktiskt. :em:

Det där känner jag igen. Fotbolls/turk/flickgänget som tävlar i att snacka/skrika högst, helst alla samtidigt.

pellepedal
2005-02-27, 19:11
Det där känner jag igen. Fotbolls/turk/flickgänget som tävlar i att snacka/skrika högst, helst alla samtidigt.

O ja ba... o sen kom hon ba.. o han ba liksom ... *grr27*

tristan
2005-02-27, 19:41
När jag varit inomhus och sedan går ut i offentligheten kan jag få för mig att jag inte har några byxor på mig eller att snoppen hänger utanför. Detta är oftast ett ganska plågsamt ögonblick för vad fan skulle man ta sig till mitt på stan utan byxor.

Jag tror att detta kan ha att göra med att det snabbt blir lite kallt i skrevet men jag vet inte, det kan också ha att göra med ngn slags social fobi.
:confused: :confused:

JAM
2005-02-27, 20:18
När jag varit inomhus och sedan går ut i offentligheten kan jag få för mig att jag inte har några byxor på mig eller att snoppen hänger utanför. Detta är oftast ett ganska plågsamt ögonblick för vad fan skulle man ta sig till mitt på stan utan byxor.

Jag tror att detta kan ha att göra med att det snabbt blir lite kallt i skrevet men jag vet inte, det kan också ha att göra med ngn slags social fobi.
:confused: :confused:
Har det verkligen hänt någon gång?? :laugh:

Bjorne
2005-02-27, 20:26
Spindlar, ush och fy för dem. Är så jäkla rädd för dem, en gång hissade en spindel ner sig framför mig när jag satt vid datorn. Flög upp och backade, blev väl ett bakåtsug så den kommer närmare mig igen, kommer in i en luftström från takfläkten och kommer i hisklig hastighet emot mig, kastar mig in i ett hörn och skriker nästan till.

Skratta åt det efteråt, men var riktigt obehagligt just då, trodde ju spindlen jagade mig :p

spacedog
2005-02-27, 22:32
Spindlar, ush och fy för dem. Är så jäkla rädd för dem, en gång hissade en spindel ner sig framför mig när jag satt vid datorn. Flög upp och backade, blev väl ett bakåtsug så den kommer närmare mig igen, kommer in i en luftström från takfläkten och kommer i hisklig hastighet emot mig, kastar mig in i ett hörn och skriker nästan till.

:laugh: :laugh: :laugh:

Papi
2005-02-28, 13:32
Getingar och fästingar! :cryout:
Jag har problem med att vara utomhus på sommaren, jag hoppar högt om det kommer en geting i närheten.
Jag har en kompis som är likadan när det gäller getingar. Vi var ute och gick en sommar på en vanlig väg. Då kommer en geting flygande mitt mellan oss. Båda hoppade snabbt åt var sitt håll och såg hysteriska ut. Sen skrattade vi åt varandra och låtsades som om inget hänt. Hårda grabbar... *rolleyes*

_Magnus_
2005-02-28, 14:21
1 Ormar

2 Getingar

3 Folksamlingar med fulla människor när jag själv är nykter.

Tolkia
2005-02-28, 14:24
Att jag är en tråkig person som folk mest tycker är jobbig när jag hänger mig på dem likt ett (ovanligt pratsamt) häftplåster. Om det kan räknas som en "noja" vet jag inte - det har väl tyvärr viss verklighetsförankring, och "nojor" är ju mer sådant som inte har det - men jag är "nojig" över det i alla fall. Rätt jobbig noja för övrigt.

wintzell
2005-02-28, 14:32
Svartvita filmer, blir kallsvettig..

olwe
2005-02-28, 14:47
Svartvita filmer, blir kallsvettig..

nosferatu från 1922 :hbang: