handdator

Visa fullständig version : Steg1 utbildning i Löddeköpinge

Arne Persson
2005-02-24, 23:22
Dax för en vårkurs (Intruktörsutbildning Steg 1 i Funktionell styrketräning)på X-Act Gym i Löddeköpinge den 19 - 20 mars 2005. Kursen omfattar Rörelseapparatens anatomi (omfattande), Övnings- och rörelselära (omfattande). Grundläggande instruktörskunskap, träningslära samt programuppläggningar. Kursen kostar 1825 kr inkl. kompendium och mat*.
Kursen är auktoriserad av SKKF. Obs! Kursen är en mkt omfattande intensivkurs.
Intresserade kan PM:a mig.

* Min fru brukar se till att ingen genomgår kursen med kurrande mage!:D

Sparrisen
2005-02-25, 00:14
Umm, jag har "påsklov" då så kanske kanske... det vore nog nyttigt! *flex*

Vad menas egentligen med intensiv? Kan man fuska lite genom att läsa på anatomi i förväg?

Vilken "status" har kursen?

oooops kanske skulle ha vart ett pm... *slap*

Arne Persson
2005-02-25, 00:16
Umm, jag har "påsklov" då så kanske kanske... det vore nog nyttigt! *flex*

Vad menas egentligen med intensiv? Kan man fuska lite genom att läsa på anatomi i förväg?

Det blir massor av anatomi kombinerat med en massa övningar, mm. Status! Hög bland dom som vet vad den innebär? Den har dock låg hipstatus! Den dödar dessutom en massa rappakalja som grasserar idag. Även utbildade PT kan gå den med stor behållning. :)

Sparrisen
2005-02-25, 00:17
Det blir massor av anatomi kombinerat med en massa övningar, mm.

Ok, ska höra med en gammal träningspolare om han har lust att hänga på...

Återkommer isf!

The_RobRoy
2005-02-25, 00:21
hmm löddeköping låg ju inte direkt centralt i landet :(

Arne Persson
2005-02-25, 00:23

Jag har haft bla folk från Uppsala mm.

Fatalist
2005-02-25, 00:28
Ge mig pengar någon *cry*

När blir nästa Steg1-kurs Arne?

The_RobRoy
2005-02-25, 00:32
Skulle va grymt kul att gå, men eftersom jag inte har några planer på att bli instruktör känns det som att det är lite mycket pengar tyvärr, hade man inte vart fattig student så.. *suck*

hampaN
2005-02-25, 00:34
Synd att man är i Österrike *grr27*

Arne Persson
2005-02-25, 00:35
Skulle va grymt kul att gå, men eftersom jag inte har några planer på att bli instruktör känns det som att det är lite mycket pengar tyvärr, hade man inte vart fattig student så.. *suck*

Det är många som går den för att vidareutveckla sin egen träning!

The_RobRoy
2005-02-25, 01:04
Det är många som går den för att vidareutveckla sin egen träning!

Ja självklart vore den ändå intressant, i just det syftet du säger.. ..men med en ansträngd budget är det rätt mycket pengar (med resor och allt)

JAM
2005-02-25, 01:06
Den dödar dessutom en massa rappakalja som grasserar idag. Även utbildade PT kan gå den med stor behållning. :)...eller förtvivlan... :D

Liten sammanfattning av förra omgången av kursen:
Två dagars kurs på Delta Gym - Arne Persson besöker Stockholm (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38081)

mmartin
2005-02-25, 01:08
onekligen intressant!!

vad innebär det mer konkret, kan man alltså bli en PT av detta? hur många steg-kurser finns det?

mvh

Arne Persson
2005-02-25, 08:56
onekligen intressant!!

vad innebär det mer konkret, kan man alltså bli en PT av detta? hur många steg-kurser finns det?

mvh

Självklart kan du bli PT på dessa! Det är ju bara ett begrepp! Jag vet flera som arbetar som PT på endast mina "simpla"? kurser, både i Sverge och utomlands. Jag har tre grundsteg sedan gör jag mer specialanpassade kurser. Problemet idag är att folk anställer ofta på papper och inte på FAKTISKA kunskaper! Har dåliga exempel på det. Som sagt den är även en utmärkt grund till andra utbildningar, speceillt eftersom den ger utrymme till eget tänkande och ifrågasättande, vilket är A och O för egen utveckling!

Arne Persson
2005-02-25, 10:58
Glömde skriva att sista anmälningsdagen är måndagen den 14:e mars.

alle
2005-02-25, 11:07
Jag tycker det låter väldigt intressant och har alltid velat gå nån liknande kurs, men vart har man användning av kursen?

Givetvis fattar jag ju för ens egen tränigns skull, men kan man få jobb som PT och liknande med denna kursen i bagaget?

mangs
2005-02-25, 11:12
Låter helt klart intressant om jag inte ahr anant inbokat. jag får kolla upp det. har hört många bra saker om din kurs! *flex*

Att det serveras rikligt med mat är ju en bonus :D

Arne Persson
2005-02-25, 11:14
Jag tycker det låter väldigt intressant och har alltid velat gå nån liknande kurs, men vart har man användning av kursen?

Givetvis fattar jag ju för ens egen tränigns skull, men kan man få jobb som PT och liknande med denna kursen i bagaget?

Se föregående sida. Jag vet åtminstone ett ställe i Malmö där dom INTE fler gånger kommer att anställa en PT med "fina papper". Dom vill ha någon som fungerar i praktiken också! Han fick jobbet eftersom en som "endast" gått mina kurser, tvingades tacka nej pga av att han precis innan fått ett annat jobb! Det finns självklart massor med duktiga PT!

z_bumbi
2005-02-25, 11:14

Se anatomin som en bra grundkunskap när/om du pluggar till läkare och resterande som en bonus.

mmartin
2005-02-25, 11:18
ska ta e allvarlig funderare på detta, måste ju kika upp lite om boende osv med isf.

Av ren nyfikenhet, vad handlar de andra två stegen om, väldigt kortfattat?

Vilka ska dit förresten, alltid kul o veta om det kommer en "kolo-kändis"?

mvh

Edde_1
2005-02-25, 11:24
Joho det gör det visst *grr27*

mangs
2005-02-25, 11:27

Skulle snarare vilja säga att Löddeköpinge ligger i Mellan-Sverige.

Norrland börjar strax norr om hallandsåsen. :)

Arne Persson
2005-02-25, 11:58
ska ta e allvarlig funderare på detta, måste ju kika upp lite om boende osv med isf.

Av ren nyfikenhet, vad handlar de andra två stegen om, väldigt kortfattat?

Vilka ska dit förresten, alltid kul o veta om det kommer en "kolo-kändis"?

mvh

Steg 2 är rent teoretisk med olika grundläggande områden inom näring, fysiologi, biomekanik. mm mm samt ett litet prov som främst bygger på steg 1. Sedan har jag en utbildning som kallas funtionell övnings och rörelselära som behandlar framför allt övningarna från steg 1 med mer diskussioner och praktik samt mindre anatomi för den kan ni ju redan? He he ;)

Patte
2005-02-28, 17:23
Men när kör du de övriga stegen då? Har missat alla tillfällen förut så jag får försöka nu istället ;)

Jorgen
2005-02-28, 18:26
Finns det en tvåa inplanerad i framtiden?
Dags att gå den igen tror jag. :)

//Jörgen

Mccartney
2005-02-28, 18:26
Får man något sorts intyg/diplom som man sedan kan visa upp om man skulle söka till pt arbete?

Jorgen
2005-02-28, 18:29
Får man något sorts intyg/diplom som man sedan kan visa upp om man skulle söka till pt arbete?
Japp.

//Jörgen

Officer
2005-02-28, 18:34
Jag har alltid undrat Arne...
Varför kostar dina kurser just precis 1825 kr? Jag menar, skulle det bli fel i din personliga bokföring om du skippade de sista 25 kronorna o avrunda till 1800, eller t om 1900?
Jag menar, 25 kronorna stör mig :D

Arne Persson
2005-03-02, 12:48
Jag har alltid undrat Arne...
Varför kostar dina kurser just precis 1825 kr? Jag menar, skulle det bli fel i din personliga bokföring om du skippade de sista 25 kronorna o avrunda till 1800, eller t om 1900?
Jag menar, 25 kronorna stör mig :D

Det är tyvärr en summa det slutade på när alla omkostnader mm var klara. Och jag är inte den som avrundar uppåt! ;)

Jag kan ev. fixa billigt boende till intresserade.

Arne Persson
2005-03-02, 12:52
En farlig biverkning med kursen vill jag dock varna för! Ett antal har klagat att dom blivit frustrerade då dom plötsligt har upptäckt hur illa många utför sina övningar mm! :) Kanske ett gott betyg trots allt? *innocent*

mmartin
2005-03-02, 12:58
Det är tyvärr en summa det slutade på när alla omkostnader mm var klara. Och jag är inte den som avrundar uppåt! ;)

Jag kan ev. fixa billigt boende till intresserade.

låter suveränt! vad skulle i så fall boende gå på? lika bra att räkna lite på det nu o se om det kan bli en möjlighet! ;)

raZmus
2005-03-02, 13:05
Efter vad jag såg på nyheterna idag så vågar man ju inte åka ner dit. Snökaos! :)

mangs
2005-03-02, 13:08
Vad innebär intensivkurs? Börjar det 5 på morgonen och varar långt in på natten? är upptagen under Lördag kväll nämligen. Kommer väl iofs fler tillfällen framöver om det inte skulle fungera denna gången.

JAM
2005-03-02, 13:11
Vad innebär intensivkurs? Börjar det 5 på morgonen och varar långt in på natten? är upptagen under Lördag kväll nämligen. Kommer väl iofs fler tillfällen framöver om det inte skulle fungera denna gången.
Läs min lilla sammanfattning ovan. :)

Arne Persson
2005-03-02, 13:22
låter suveränt! vad skulle i så fall boende gå på? lika bra att räkna lite på det nu o se om det kan bli en möjlighet! ;)

Det finns bed&breakfast rum ganska nära till billig peng. PM:a mig. Kan dock inte svara förrän på fredagen skall dra till Göteborg på jobb.

mangs
2005-03-02, 13:59
Läs min lilla sammanfattning ovan. :)

Tack för länken!

Men jag tänkte att han tog lite längre tid på sig när det var i Stockholm ;)

Hukar mig och gömmer mig bakom Hallandsåsen. :D

mmartin
2005-03-02, 17:21
har pm:at dig nu!

När blir steg 2 och 3 sen då?

Kommer de att kosta samma pris?

mvh

Patte
2005-03-02, 17:26
Ingen från Linköping eller nåt som ska ner och vill ha sällskap i bil? ;)

Arne Persson
2005-03-04, 16:40
har pm:at dig nu!

När blir steg 2 och 3 sen då?

Kommer de att kosta samma pris?

mvh

Senare i år. Samma pris! :)

Arne Persson
2005-03-07, 18:12
Det finns bed&breakfast rum ganska nära till billig peng. PM:a mig. Kan dock inte svara förrän på fredagen skall dra till Göteborg på jobb.

Han hade lediga rum när jag frågade honom.

boxsquat
2005-03-07, 18:18
Lite offtopic, men jag vet ett antal personer på rätt hög nivå (högre än de flesta av oss här inne) som gått på Arnes kurser och är mycket nöjda.

pellepedal
2005-03-07, 20:48
Om du fixar en kurs lite längre upp i sverige..typ örebro, så skulle jag gärna komma. :thumbup:

mystic[-_-]
2005-03-07, 20:50
Om du fixar en kurs lite längre upp i sverige..typ örebro, så skulle jag gärna komma. :thumbup:

Det där lät bra ;)

Mindek
2005-03-07, 20:53
Ingen från Linköping eller nåt som ska ner och vill ha sällskap i bil? ;)

Åker eventuellt... Har du bil?

Patte
2005-03-07, 21:10
Åker eventuellt... Har du bil?

Tyvärr, kan bara ordna en bil från GBG :/

Solros
2005-03-07, 21:15
Kommer att passera GBG med bil, så om någon vill hoppa på så går det bra!

Mindek
2005-03-07, 21:49
Tyvärr, kan bara ordna en bil från GBG :/

OK, jag borde lyckats få tummen ur och besiktiga mitt gamla härke tills dess. Får se om jag åker bara, har nog lite skoltjafs inplanerat de där dagarna...

Arne Persson
2005-03-07, 22:43
OK, jag borde lyckats få tummen ur och besiktiga mitt gamla härke tills dess. Får se om jag åker bara, har nog lite skoltjafs inplanerat de där dagarna...

Kan nog säga att det blir ganska rejäl skoltjafs på denna kursen! Ha ha :)

Arne Persson
2005-03-07, 22:44

Skall checka lite med Ulf Björnfot om intresse finnes!

Yip_man
2005-03-09, 16:14
Hur många tar du in på kursen? Är mycket intresserad. står det ett företag (ditt) bakom kursen? eller är den "privat".Skickar ett Pm också.

Mvh
Micke

Arne Persson
2005-03-09, 16:27
Har PM:at dig!

bubbe
2005-03-09, 16:30
Jag skickade pm för tja ett tag sen, är det något man bör veta innan?

edit: eller som du vill veta?

Arne Persson
2005-03-09, 16:48
Jag skickade pm för tja ett tag sen, är det något man bör veta innan?

edit: eller som du vill veta?

Oj, Förlåt!

Kan du PM:a din e-mail adress så skall jag skicka dig en inbjudan! Sorry! :em:

JAM
2005-03-09, 21:05
Hur många tar du in på kursen? Är mycket intresserad. står det ett företag (ditt) bakom kursen? eller är den "privat".Skickar ett Pm också.

Mvh
Micke
Även om just du fått svar via PM, kanske det är andra som funderar på samma sak. I trådens första inlägg står att läsa:Kursen är auktoriserad av SKKF.Det är alltså SKKF (http://www.skkf.org) som ligger bakom kursen. Arne är utbildningsansvarig där.

Arne Persson
2005-03-09, 21:10
Även om just du fått svar via PM, kanske det är andra som funderar på samma sak. I trådens första inlägg står att läsa:Det är alltså SKKF (http://www.skkf.org) som ligger bakom kursen. Arne är utbildningsansvarig där.

Det är dock mitt eget undervisningsmaterial. Sitter bl.a med i utbildningskommittén.

Arne Persson
2005-03-13, 15:17
Det har börjat ramla in anmälningar nu så jag får väl påminna om att kursen är nästa helg och sista anmälningsdagen är på måndag.

Yip_man
2005-03-13, 20:08
Hej Arne har skickat namälan till dig via Pm och e-mail hoppas du fått det.
mvh
Micke

Arne Persson
2005-03-13, 20:35
Hej Arne har skickat namälan till dig via Pm och e-mail hoppas du fått det.
mvh
Micke

Tack Micke! :thumbup: